کد خبر : 293
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهریور 1392 - 21:18
-

بازی تیم ملی با روسیه در آذر ماه

بازی تیم ملی با روسیه در آذر ماه
خسوس کاندلاس گفت: در ایران توقع بالایی از تیم ملی فوتسال وجود دارد. این توقع حتی تا حد قهرمانی جهان هم هست. از رشته‌هایی مثل فوتبال، والیبال و بسکتبال توقع می‌رود که به جام‌جهانی صعود کنند اما از فوتسال انتظار می‌رود حداقل بین 4 تیم برتر جهان هم قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، جلسه هم‌اندیشی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در سالن اجتماعات آکادمی ملی فوتبال برگزار شد و ۶ سرمربی لیگ برتری فوتسال در آن حضور پیدا کرده اند.
در ابتدای این جلسه خسوس با خوشامدگویی به همکارانش، خطاب به آنان اعلام کرد که انتظار داشته تعداد بیشتری از مربیان در این جلسه حاضر شوند چرا که پشتوانه اصلی تیم ملی فوتسال، باشگاه‌های لیگ برتری هستند.
مربیان حاضر در نشست هم هر کدام از حضور کمرنگ سرمربیان ابراز تاسف کرده و اعلام کردند فوتسال به همبستگی بیشتری احتیاج دارد. مربیان حاضر در نشست از کمیته فوتسال خواستند تا برای دریافت حق پخش تلویزیونی و پخش بازی‌های فوتسال اقدامات لازم را انجام دهد تا باشگاه‌ها بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند. همچنین مربیان تاکید کردند که باشگاه‌ها برای فوتسال باید بیشتر هزینه کنند.
خسوس کاندلاس هم با تایید سخنان آنان گفت: در ایران توقع بالایی از تیم ملی فوتسال وجود دارد. این توقع حتی تا حد قهرمانی جهان هم هست. به عنوان مثال از رشته‌هایی مثل فوتبال، والیبال و بسکتبال توقع می رود که به جام جهانی صعود کنند اما از فوتسال انتظار می‌رود علاوه بر اینکه به جام جهانی صعود می‌کند، حداقل بین ۴ تیم برتر جهان هم قرار بگیرد.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات و آمار، فوتسال در ایران ۳ درصد بازده اقتصادی دارد که البته رقم پایینی است و باید بیشتر بشود. این را نباید فراموش کرد که بهترین بازیکنان فوتبال جهان با فوتسال شروع کرده اند. همین امسال یوفا تصمیم گرفته اهمیت بیشتری به فوتسال بدهد و اخیرا هم منچستر یونایتد باشگاه فوتسالش را تاسیس کرده است. همه این‌ها بدان معناست که فوتسال در جهان کم کم دارد جایگاهش را پیدا می‌کند.
خسوس با اشاره به اینکه عمده کار را باشگاه‌ها انجام می‌دهد گفت: ما در زمان تعطیلی لیگ برتر فوتسال، ۷۰ جلسه تمرین کردیم در حالی که زمانی که لیگ برتر جریان دارد، خیال‌مان راحت است که بازیکنان در کوران رقابت‌های لیگ برتر هستند، پس باشگاه‌ها جزو ارکان اصلی موفقیت تیم ملی فوتسال محسوب می‌شوند. در هر حال ما در روزهایی که لیگ برتر تعطیل بود، هفته‌ای ۲ روز تمرین می‌کردیم و اردوهای بسیار خوبی برگزار کردیم.
سرمربی تیم ملی فوتسال در ادامه گزارشی از عملکرد تیم ملی فوتسال در اردوها و بازی‌های دوستانه و رسمی در تهران، روسیه و کره جنوبی ارائه کرد و نحوه آمادگی تیم ملی را برای حضور در مسابقات گرند پریکس برزیل و همچنین بازی دوستانه با تیم ملی روسیه در آذرماه را برای حاضران توضیح داد.
خسوس ادامه داد: سعی کرده ایم که تیمی سرحال با بازیکنانی زیر ۲۳ سال داشته باشیم. البته بازیکنان ۲۳ تا ۲۶ ساله هم داریم که بدین ترتیب ترکیب خوبی از باتجربه‌ها و جوان‌‌ترها ایجاد شده است. ما به جام جهانی ۲۰۱۶ و پشتوانه‌سازی برای آن فکر می‌کنیم. به نظر من یک بازیکن فوتسال در سن ۲۸ سالگی در اوج پختگی قرار دارد و ما باید بازیکنان زیادی را به این مرحله برسانیم. آن وقت است که تیم ملی‌ سود می‌کند.
خسوس در پایان گفت: تیم های بزرگ جهان مثل برزیل،اسپانیا و ایتالیا در سال ۱۲ تا ۱۵ بازی دوستانه با دیگر تیم‌های بزرگ فوتسال جهان برگزار می‌کنند و همین باعث می‌شود که همیشه روی فرم باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.