کد خبر : 388
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1392 - 17:51
-

امشب چهره ۴ تیم دیگر جام ملت‌های اروپا مشخص می‌شود

امشب چهره ۴ تیم دیگر جام ملت‌های اروپا مشخص می‌شود
امشب از بین تیم‌های هلند - بوسنی و هرزگوبن، صریستان - رومانی، مجارستان - اوکراین و کرواسی - اسلواکی چهار تیم به مرحله نهایی صعود خواهند کرد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، امشب با برگزاری ۴ دیدار از دور برگشت مرحله حذفی انتخابی جام ملت های اروپا در شهرهای آلکمار هلند، بلگراد صربستان، جنجوش مجارستان و دوبروونیک کرواسی چهره آخرین تیم هایی که بلیط آنتورپ رو خواهند گرفت مشخص خواهد شد.

مجارستان – اوکراین:

در اولین بازی امشب مجارستان میزبان اوکراین خواهد بود. مجارها که در رده ۲۰ رده بندی جهانی قرار دارند تنها دوبار در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ که میزبان رقابت ها بودند توانستند در مرحله نهایی رقابت ها شرکت کنند. مجارها در دور دوم مقدماتی با دو برد برابر فنلاند و مونتنه نگرو و شکست برابر ایتالیا و قرار گرفتن در رده دوم گروه خود توانستند به مرحله حذفی صعود کنند. سرمربی گری این تیم در حال حاظر بر عهده ریتو ریورا مربی مشهور رومانیایی است.

در سوی دیگر میدان اوکراین قرار دارد که رده ۸ رده بندی جهانی را در اختیار دارد و از سال ۲۰۰۱ همواره در مرحله نهایی مسابقات حضور داشته است. این تیم در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ به مقام نایب قهرمانی مسابقات دست یافت و در جام جهانی ۲۰۱۲ با شکست برابر کلمبیا در مرحله یک چهارم نهایی از دور مسابقات حذف شد. اکراین در دور قبل توانست انگلستان را ۷-۰ و ترکیه را ۴-۲ شکست دهد و با باخت ۸-۳ برابر اسلونی به مقام دوم گروه خود بسنده کرد تا شانس خود را در این مرحله امتحان کند.

بازی رفت این دو تیم در استادیوم لوکوموتیو شهر خارکوف اوکراین با حساب ۲-۱ به سود اکراین به پایان رسید.

 

صریستان – رومانی:

صربستان که از قدرت های نوظهور اروپاست در سه دوره اخیر این رقابت ها همواره در مرحه نهایی حضور داشته است. این تیم در رده ۱۵ رده بندی جهانی قرار دارد و در جام جهانی تایلند در مرحله یک شانزدهم نهایی با شکست ۲-۱ برابر آرژانتین از دور رقابت ها حذف شد. صربستان در دور قبل با دو برد برابر یونان و لهستان و باخت ۲-۱ برابر پرتغال به این دور از مسابقات راه یافت.

رومانی تنها دو دوره در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ در مرحله نهایی این مسابقات حاضر بوده است و تا کنون به جام جهانی صعود نکرده است. این تیم در رده ۱۱ جهانی قرار داد. رومانی در دور قبل با یک برد برابر لتونی، تساوی برابر قزاقستان و شکست برابر روسیه و به حکم تفاضل گل بیشتر نسبت به قزاقستان به این مرحله از مسابقات راه یافت.

در بازی رفت رومانی موفق شد صربستان را ۲ بر یک شکست دهد.

 

هلند – بوسنی و هرزگوبن:

هلند که در گذشته از قدرت های جهان فوتسال بود در دهه اخیر بجز یک بار شرکت در مرحله نهایی جام ملتها در سال ۲۰۰۵ در هیچ تورنمنت رسمی جهانی حاضر نبوده است. این تیم در جام جهانی ۹۸ که به میزبانی خودش برگزار شد توانست تنها مقام رسمی خود را کسب کند و به مقام نایب قهرمانی مسابقات دست یافت. هلند با ۱۲۲۴ امتیاز در حال حاضر در رده ۲۴ جهانی قرار دارد. هلند با دو برد برابر گرجستان و بلاروس و شکست برابر جمهوری چک به این مرحله از مسابقات راه یافت

بوسنی و هرزگوبن بجز شرکت در مسابقات منطقه ای کشورهای حوزه دریای مدیترانه در سال ۲۰۱۰ در هیچ مسابقات معتبری شرکت نکرده است. این تیم در رده ۲۹ جهان قرار دارد و در مرحله قبل توانست با برد ۴ بر ۰ نروژ تساوی ۴-۴ برابر اسلواکی و باخت ۳-۲ مقابل آذربایجان با کسب ۴ امتیاز و تساوی گل بهتر نسبت به اسلواکی به این مرحله برسد.

در بازی رفت بوسنی موفق شد ۳ بر دو میزبان خود هلند را شکست دهد.

 

کرواسی – اسلواکی:

کرواسی میزبان دور قبل از مسابقات بود و توانست برای اولین بار به نیمه نهایی این مسابقات راه یابد و بجز این هیچ افتخار دیگری در کارنامه ندارد. این تیم چند سالی است که قدم در راه پیشرفت گذاشته است و توانسته به رده ۱۴ جهانی صعود کند. این تیم امیدوار است با جوی که طرفداران پورشور در بازی برگشت ایجاد میکنند بتواند برای اولین بار دو بار پیاپی در مرحله نهایی مسابقات حاظر باشد. کرواسی با دو برد برابر مقدونیه و سوئد و شکست ۱۰-۰ برابر اسپانیا وقرار گرفتن در مکان دوم گروه به مسابقات حذفی صعود کرد.

اسلواکی تیم ۲۰ رده بندی جهانی از خوش شانس های این مسابقات است که توانست به عنوان بهترین تیم سوم دور قبل به مسابقات حذفی راه یابد. این تیم هیچ حضور بین المللی در سطح رسمی نداشته است.

بازی رفت این دو تیم در اسلواکی به پیروزی ۳-۱ کرواسی همراه بود.

 

در حال حاضر حضور ۸ تیم در مرحله نهایی مسابقات مشخص شده است. بلژیک میزبان رقابت ها، اسپانیا، ایتالیا، آذربایجان، اسلوونی، جمهوری چک، روسیه و پرتغال قهرمان گروه های ۷گانه مرحله مقدماتی که به همراه ۴ تیم مرحله حذفی در تاریخ ۲۸ ژانویه تا ۸ فوریه برای تعیین قهرمان مسابقات با هم به رقابت خواهند پرداخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.