کد خبر : 2919
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 دی 1392 - 11:37
-

مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۲ در عمان / اولین تیم ملی فوتسال ایران

مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۲ در عمان / اولین تیم ملی فوتسال ایران

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، تیم ملی فوتسال ایران فعالیت خود را بطور رسمی از اواخر سال ۱۳۷۰ و زیر نظر محمد مایلی کهن آغاز کرد. مسابقات مقدماتی و انتخابی جام جهانی ۱۹۹۲ در مسقط عمان برگزار شد و ایران با دو برد مقابل کویت(۱۹-۶) و عمان(۶-۲) به عنوان یکی از دو تیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، تیم ملی فوتسال ایران فعالیت خود را بطور رسمی از اواخر سال ۱۳۷۰ و زیر نظر محمد مایلی کهن آغاز کرد.
مسابقات مقدماتی و انتخابی جام جهانی ۱۹۹۲ در مسقط عمان برگزار شد و ایران با دو برد مقابل کویت(۱۹-۶) و عمان(۶-۲) به عنوان یکی از دو تیم آسیایی جواز حضور در جام جهانی را بدست آورد.

این عکس اولین تیم ملی فوتسال ایران است، اسفند ماه 1370 و مسابقات مقدماتی جام جهانی 1992 در عمان.

این عکس اولین تیم ملی فوتسال ایران است، اسفند ماه ۱۳۷۰ و مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۲ در عمان.

نکته جالب اینکه همه بازیکنان اولین تیم فوتسال ایران از بازیکنان چمنی مثل: وحید قلیچ، سعید رجبی، اصغر اکبری، حمید استیلی، محمد خاکپور، حسن شیرمحمدی، سید مهدی ابطحی، محمدحسن انصاری فرد، محمد حبیبی و آرش نوآموز تشکیل شده بود که برخی از آنها در سال های بعد نیز فعالیت خود را در فوتسال ادامه دادند.
ترکیب این تیم برای حضور در جام جهانی ۱۹۹۲ تغییر زیادی کرد که در نهایت ایران بهترین نتیجه جهانی خود را در همان دوره با کسب مقام چهارمی رقم زد.
حضور مجید جهانپور ، علی کاظمی و رضا غیاثی در جمع کادر تیم در کنار مایلی کهن نیز جالب توجه است.
از این جمع بعدها محمدحسن انصاری فرد به عنوان سرمربی و کمک مربی تیم ملی فوتسال نیز انتخاب که ضمن حضور در جام جهانی فوتسال ۲۰۰۴ به عنوان قهرمانی آسیا در سالهای ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳، ۲۰۰۴ نیز به همراه تیم ملی فوتسال دست یافت.
سید مهدی ابطحی نیز به عنوان مربی در باشگاههای مختلف فوتسال ایران همچنان فعالیت می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.