کد خبر : 4660
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردین 1393 - 10:02
-

خسوس :قراردادم را یک سال دیگر تمدید کردم / لژیونر ها از اردوی مسکو به تیم ملحق می‌شوند

خسوس :قراردادم را یک سال دیگر تمدید کردم  / لژیونر ها از اردوی مسکو به تیم ملحق می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، خسوس کاندلاس درباره آغاز اردوی تیم ملی فوتسال ایران برای کسب آمادگی بیشتر جهت حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۴ ویتنام توضیح داد: ما از هفتم فروردین وارد اردو شده ایم و تمرینات تا دوازدهم ادامه داشت. از پنجشنبه نیز بعد از تعطیلی روزهای دوازدهم و سیزدهم دوباره

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، خسوس کاندلاس درباره آغاز اردوی تیم ملی فوتسال ایران برای کسب آمادگی بیشتر جهت حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۴ ویتنام توضیح داد: ما از هفتم فروردین وارد اردو شده ایم و تمرینات تا دوازدهم ادامه داشت. از پنجشنبه نیز بعد از تعطیلی روزهای دوازدهم و سیزدهم دوباره استارت زدیم و این بار بازیکنان زیر ۲۱ سال هم به اردو ملحق شدند. قرار است روزهای شنبه و یکشنبه نیز دو بازی تدارکاتی بین تیم‌های زیر ۲۱ سال و بزرگسالان برگزار شود.

وی افزود: AFC یکسری تغییرات در برنامه بازی‌های جام ملت‌های آسیا انجام داد و تاریخ برگزاری این تورنمنت کمی جلو آمد. به همین دلیل زمان ما کمتر شده و تقریبا یک ماه برای آمادگی زمان داریم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در تشریح برنامه هایش قبل از جام ملت های آسیا، گفت: قرار است ۲۷ فروردین به ازبکستان برویم و دو بازی تدارکاتی با تیم ملی این کشور انجام دهیم. سی‌ام نیز به روسیه خواهیم رفت تا دو سه بازی با تیم‌های گردن‌کلفت داشته باشیم. باشگاه‌های دینامسکو و نوریل‌نیکل موافقت خود را اعلام کرده‌اند اما سعی داریم یک بازی دیگر هم با تیم MFK مسکو داشته باشیم. سپس چهارم اردیبهشت‌ماه به تهران بازمی‌گردیم و بعد از دو روز عازم ویتنام می‌شویم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فهرست نهایی بازیکنان برای اعزام به جام ملت‌ها را چه زمانی اعلام می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ بازیکن در اردوی تهران با ما تمرین می‌کنند. سپس ۱۶ نفر را به اردوی ازبکستان می‌بریم و از آنجا دو بازیکن به ایران برمی‌گردند. بنابراین ما با ۱۴ نفر به روسیه خواهیم رفت و در صورتی که مشکلی برای هیچ یک از آنها پیش نیاید، با همین نفرات در جام ملت‌ها شرکت می‌کنیم. مصطفی نظری، حسین طیبی و علی‌اصغر حسن‌زاده هم که در نوریل روسیه بازی می‌کنند، از اردوی مسکو به ما ملحق می‌شوند. ما طبق قوانین فیفا می‌توانستیم ۱۵ روز قبل از بازی‌ها بازیکن های لژیونر را در اختیار بگیریم اما ترجیح دادیم این سه لژیونر یک هفته زودتر به ما ملحق شوند.

خسوس همچنین درباره انتقادهایی که پیرامون فهرست تیم ملی به دلیل دعوت تنها دو بازیکن از تیم قهرمان از او می‌شود،گفت: من در مقام سرمربی کارم را بسیار سخت می‌بینم تا بتوانم همه را راضی نگه دارم. شاید با سلیقه دوستان امکان دعوت از چند بازیکن دیگر هم به تیم ملی بود، اما بازیکنانی که در حال حاضر به تیم ملی دعوت شده‌اند، بودنشان اهمیت داشت. در حال حاضر ۵ بازیکن ۲۳ ساله داریم که حضورشان برای آینده تیم ملی ضروری است. در اینجا می‌خواهم یادی از علی رهنما کنم که نتوانستیم او را در لیست ۱۸ نفره جای دهیم. واقعا کارم برای بستن لیست سخت است. من سعی می‌کنم “تیم” درست کنم تا اینکه بخواهم مهره‌ها را جمع‌آوری کنم. در چنین شرایطی راضی کردن همه سخت است.

وی درباره میانگین سنی تیم ملی نیز خاطرنشان کرد: میانگین سنی تیم ملی را روی ۲۵ سال گذاشتیم. سه بازیکن باتجربه در تیم ملی داریم و هشت نفر نیز بدنه اصلی را تشکیل می‌دهند. بقیه بازیکنان زیر ۲۳ سال هستند. این ترکیب، شدت کار و همچنین رقابت بالا را نشان می‌دهد. ما با توجه به وقت کمی که داریم، باید به کاری که از پارسال شروع کردیم اهمیت دهیم. به نظر من تیمی که در بازی تدارکاتی در یزد مقابل روسیه بازی کرد، باید بدنه اصلی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا را تشکیل دهد. بعد از بازی با روسیه احساس کردم آن تیم به یک بازیکن چپ پا و یک بازیکن راس احتیاج دارد. من، رشید قلی‌پور و محمد عروجی را در کنار لیست ۱۸ نفره قرار دادم تا اگر نیاز شد بتوانیم از آنها کمک بگیریم. همچنین به دنبال این هستم تا دفاع مستحکمی در بازی‌ها داشته باشیم، از همین رو از افشار و شجری کمک گرفتیم.

کاندلاس در ادامه راجع به انتقادهایی که درباره تماشای بازی‌های لیگ از طریق تلویزیون به او می‌شود، تصریح کرد: فرصت کردم بازی‌های زیادی را از نزدیک ببینم، اما در بازی آخر دبیری تبریز که منجر به قهرمانی‌اش شد، ترجیح دادم که نباشم، چون هر نتیجه‌ای رقم می‌خورد، برایم حاشیه به وجود می‌آوردند. وقتی چند تیم برای قهرمانی می‌جنگند و نتایج نزدیک است، این شائبه‌ها پیش می‌آید. به همین دلیل من نیز ترجیح دادم بازی‌هایی را ببینم که کم‌حاشیه‌تر باشند، اما به دلیل غیبتم در بازی دبیری، از من انتقاد شد.

سرمربی تیم فوتسال ایران که در ایام تعطیلات نوروز در ایران نبود، در این باره نیز مطرح کرد: من تا ۲۸ اسفند در ایران منتظر ماندم تا بتوانم فینال جام حذفی را ببینم ولی این بازی به بعد از نوروز موکول شد. همچنین می‌دانستم ایرانی‌ها در این ایام می‌خواهند با خانواده خود باشند و من نیز ترجیح دادم به کشورم بازگردم.

خسوس در پاسخ به این پرسش که آیا از رسم و رسوم ایرانی‌ها در نوروز اطلاع دارد، گفت: یکسری عکس‌ها را دیده‌ام و می‌دانم ایرانی‌ها بیشتر دوست دارند در نوروز به دید و بازدید بروند و غذاهای خاص بخورند. البته در اسپانیا مردم بیشتر در شب عید به خرید فکر می‌کنند و حالت معنوی که در ایران وجود دارد را ندارند.

وی همچنین درباره ارزیابی‌اش از لیگ ۹۲ گفت: قبل از هرچیز باید به تیم دبیری تبریک بگویم که توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. در هشت بازی آخر لیگ، رقابت بسیار نزدیکی به وجود آمد و تیم‌های حفاری، گیتی‌پسند و دبیری شانس قهرمانی داشتند، اما این دبیری بود که با برد خوبش در اهواز شانس خود را برای قهرمانی افزایش داد.

سرمربی اسپانیایی تیم ملی فوتسال ایران در مقایسه لیگ ۹۲ با ۹۱ نیز تصریح کرد: می‌توانستیم تاثیر بحران اقتصادی را در لیگ ۹۲ کاملا احساس کنیم. با این حال تیم‌ها از خودشان انرژی زیادی به خرج دادند و با توجه به امکانات پایین خوب ظاهر شدند. خوشبختانه تیم‌هایی هم که پایین جدول بودند حسابی جنگیدند تا نیفتند.

وی همچنین با اعلام خبر تمدید یک ساله قراردادش گفت: قرارداد یک ساله‌ام را با فدراسیون فوتبال امضا کرده‌ام اما نمی‌خواهم در ایران تنها برای «بودن» باشم. از اول هم به شما گفتم اینجا هستم چون می‌دانم ایران استعدادهای خوبی دارد. خودم هم زندانی کارنامه‌ام هستم. در تیم‌های بسیاری توانستم موفق باشم و این انتظار از من می‌رود که همیشه تیم‌هایم را قهرمان کنم و این کارم را سخت کرده است.

خسوس در حالی از تمدید یک ساله قراردادش خبر می دهد که سید رضا افتخاری چندی پیش اعلام کرد کمیته فوتسال در صورت قهرمان نشدن تیم ملی در جام ملت های آسیا دست به تغییر کادر فنی خواهد زد.

خسوس کاندلاس در پایان گفت‌وگویش با اشاره به یکی از کارهای مثبتش در سال ۹۲ توضیح داد: ما ۵ اردو در فصل زمستان برگزار کردیم و ۱۰۸ بازیکن را از ۲۶ استان زیرنظر گرفتیم. خوشحالم که در این اردوها نفرات بسیار مستعدی را دیدم که می‌توانند در آینده به فوتسال ایران کمک کنند. امیدوارم با نتایج خوب تیم بزرگسالان بتوانیم حمایت بیشتری را به سمت جوانگرایی داشته باشیم. ما بعد از دیدن این ۱۰۸ بازیکن، لیست اولیه‌ای را جمع‌آوری کرده‌ایم که بسیار مهم است.
منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

abolfazl شنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷

مجتبی نصیری و علی رهنما هر دو از اماده ترین بازیکنان حال حاضر ایران هستن. اقای خسوس یا چشماش ضعیفه یا اینکه بازیکنایى که دعوت شدن همه سفارش شده هستن

هوادار منصوري شنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

این یارو کلا با قرچک و منصوری مشکل داره
اقای خسوس تو کل فصل حتی ١ بازی هم از منصوری ندیدی و چجوری انتخاب کردی؟
مشکلت رو با منصوری و بازیکناش بگو چیه؟
مطمین باشین همونطور که ایران تو لیست جام جهانی حق و ناحق کرد و اونجوری خدا گذاشت تو کاس شون
توی جام ملتها هم همین اتفاق خواهد افتاد
واقعا جای نصیرنیا رهنما اصغری مقدم و حسن نژاد و کیایی که بهترین های لیگ بودن خالیه

محمدرضا شنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱

شک نکن داداش .
مگه علی رهنما چند سالش بوده آقای خسوس ؟؟؟
بعضی از باریکنان یا مصدوم بودند یا بازی نمی کردند تو تیمشون دعوت کردی ولی بازیکنای خوب رو گذاشتی بیرون

نام ... شنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳

اقایان خبرنگار این سوالات ر هم ازش بپرسید ما هم یاد بگیریم هم جنبه آموزشی داره هم شفاف سازی
معیار انتخاب بازیکن چی بود ؟
چطور یه بازیکنی رو توی ۲ تا بازی تدارکاتی ۳ دقیقه هم بازی نمیدی بعد میگی من به این بازیکن احتیاج دارم؟
علیرضا وفایی که دعوتش کردی چیکار کرده امسال ؟
پارسال آماده بود قبول امسال که همش مصدوم بود
اخه حمید احمدی که محروم بوده و کلا ۱۰ تا بازی کرده اونم ۳-۴ تاش رو محروم
نصری نیا به این خوبی گلری کرده اون وقت ۴ تا دیگه رو دعوت میکنی ؟
اخه من موندم توش هر جوری فکر میکنم به نتیجه نمیرسم
آقای خسوس تیم فوتسال ایران اگه یه تیم محلی رو هم بفرسته توی تورنمنت با مقام میاد بیرون
چون فوتسال یه ورزش جا افتاده است توی ایران نمیدونی بدون
شما فقط دنبال کل کل کردن با بزرگانی