کد خبر : 4891
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1393 - 12:23
-

عکس/ خداحافظی آقای اخلاق فوتسال ایران

عکس/ خداحافظی آقای اخلاق فوتسال ایران
محمدرضا حیدریان بازیکن با اخلاق تیم ملی فوتسال روز سه شنبه 29مرداد 1387 و بین دو نیمه بازی دوستانه بین تیم ملی ایران و اسپانیا به صورت رسمی از تیم ملی خداحافظی کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، خبر مربوط به دیدار دوستانه بین ایران و اسپانیا بهانه ای شد تا با سر زدن به آرشیو دیدار های این دو تیم به دیداری خاطره برانگیز برسیم. دیداری که در آن آقای اخلاق فوتسال از بازی های ملی خداحافظی کرد.
محمدرضا حیدریان بازیکن با اخلاق تیم ملی فوتسال که افتخار کاپیتانی تیم ملی فوتسال را در کارنامه خود دارد روز سه شنبه ۲۹مرداد ۱۳۸۷ و بین دو نیمه بازی دوستانه بین تیم ملی ایران و اسپانیا در سن ۴۰ سالگی به صورت رسمی از تیم ملی خداحافظی کرد.

حیدریان که سابقه‌ی هشت بار قهرمانی در آسیا با تیم ایران و هم‌چنین حضور در جام جهانی فوتسال را دارد، در دقیقه‌ی ۱۸ بازی ایران و اسپانیا وارد زمین شد و با پایان نیمه‌ی نخست بازی به صورت رسمی از تیم ملی خداحافظی کرد.

حضور حیدریان در زمین با استقبال پر شور تماشاگران همراه بود و در پایان نیمه‌ی نخست بازیکنان تیم ایران و اسپانیا با بردن گل نزد حیدریان در مراسم خداحافظی او شرکت کردند.

حیدریان دست‌دردست وحید شمسایی با زدن دور افتخار از دنیای قهرمانی فوتسال خداحافظی کرد.

در مراسم خداحافظی حیدریان “مهدی تاج” نایب رئیس اول وقت فدراسیون فوتبال، “نبی” دبیر کل فدراسیون و “عباس ترابیان” و محمدصادق درودگر روسای وقت کمیته‌ی فوتسال همچنین “حسین شمس” سرمربی وقت تیم ملی فوتسال و بازیکنان تیم ایران حضور داشتند.

در پایان با اهدای لوح و هدایایی از سوی فدراسیون فوتبال از زحمات حیدریان تقدیر به عمل آمد.

 

بازخوانی مصاحبه ها:
محمدرضا حیدریان پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی گفت: با دنیایی از خاطرات تلخ و شیرین از تیم ملی فوتسال خداحافظی می‌کنم.
کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران اظهار کرد: امروز برای من روز بسیار سختی بود چرا که از تیم ملی خداحافظی کردم. من در تیم ایران روزهای تلخ و شیرین بسیاری داشتم که امروز آخرین خاطره‌ی من در تیم فوتسال ایران خواهد بود. سالهای بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم و برای تیم ملی فوتسال ایران بازی کردم.
وی افزود: خدا را شکر می‌کنم که همراه با تیم فوتسال ایران افتخارات بسیاری کسب کردم و امیدوارم در نبود من نیز تیم ایران بتواند به این افتخار آفرینی ها ادامه دهد.
وی درباره‌ی خداحافظی در بازی مقابل اسپانیا گفت: بسیار خوشحالم که در بازی مقابل تیم بزرگی چون اسپانیا از تیم ملی خداحافظی می‌کنم و از سوی دیگر ناراحتم چون از رشته‌ی مورد علاقه‌ام وداع می‌کنم. در هر صورت هر بازیکنی باید در دوران اوجش از ورزش خداحافظی کند و من هم به همین دلیل تصمیم گرفتم پس از کسب قهرمانی در آسیا و در دیدار مقابل اسپانیا از دنیای فوتسال خداحافظی کنم.
حسین شمس، سرمربی تیم ملی ایران در مورد خداحافظی حیدریان گفت: امروز بهترین شماره ۱۰ فوتسال دنیا از این رشته خداحافظی کرد. او افتخار فوتسال ایران است .
وحید شمسایی نیز بعد از خداحافظی رسمی حیدریان از تیم ملی در خصوص این بازیکن گفت: « محمدرضا حیدریان در طول تمام این سالهایی که با هم همبازی بودیم، نه فقط یک هم تیمی بلکه برای من یک معلم بود».
شمسایی افزود: من از محمد رضا خیلی یاد گرفتم و بسیاری از مهارتهایم را مدیون او هستم. اعتماد به نفسی که بدست می آوردم و پاس هایی که از او گرفتم عامل مهمی در گلزنی های من بود».
وی همچنین تصریح کرد: «من هیچ وقت او را فراموش نمی کنم. محمد رضا برای همیشه معلم من باقی خواهد ماند».
عباس ترابیان هم درباره خداحافظی “حیدریان” از تیم ملی فوتسال اظهار کرد: حیدریان به لحاظ تکنیکی سرآمد و مرد تکنیکی فوتسال ایران است که در اوج توانایی خود فوتسال را کنار گذاشت. به درخواست او خداحافظی وی را پذیرفتیم. به جز مسائل تکنیکی او اسوه‌ اخلاق است و الگویی برای جوانان محسوب می‌شود.
در ادامه برخی از عکسهای این دیدار را به ببینید:

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... یکشنبه , ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

عجب تیم ملی داشتیم حیدریان ، شمسایی، هاشم زاده ، کشاورز ، حسن زاده، نظری ، اصغری مقدم !!!!!!!!

فوتسالی یکشنبه , ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱

واقا حیدریان تکرار نشدنی بود هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی فوتسال ما پر شده از بد اخلاقی واقعا جای امثال حیدریان خالی است.وحید شمسایی ای کاش تو یک کمی از رضا حیدریان یاد میگرفتی!!!

نام ... یکشنبه , ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

اقای حیدریان از بزرگان فوتسال مملکت هستن والگوی اخلاقی ورزشی من هستن واین مطالب گوهر گرانباهایست که باید از اون درس گرفت

عبدالله سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰:۴۲

یادش بخیر تیم ملی چه کاپیتان فنی و با اخلاقی داشت دیگه تیم ملی کاپیتانی مثل حیدریان به خودش ندید.اگر درتیم ملی می ماند الان رکورد حضور در جام جهانی رو شکسته بود . پر افتخار ترین کاپیتان ایران به حق رضا حیدریان بود