کد خبر : 5045
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1393 - 22:33
-

لیگ امیدهای کشور…انگار اهمیت ندارد!

لیگ امیدهای کشور…انگار اهمیت ندارد!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مجید مرتضایی ،سرمربی باشگاه فرش آرا که هدایت تیم امید فرش آرا را هم به عهده دارد ،نظرات خود را طی یادداشتی درباره برگزاری لیگ برتر امید مطرح کرده است.   متن این یادداشت را در ادامه می خوانید:   پس از ورود به مسابقات امیدهای کشور مواردی مشاهده

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مجید مرتضایی ،سرمربی باشگاه فرش آرا که هدایت تیم امید فرش آرا را هم به عهده دارد ،نظرات خود را طی یادداشتی درباره برگزاری لیگ برتر امید مطرح کرده است.

 

متن این یادداشت را در ادامه می خوانید:

 

پس از ورود به مسابقات امیدهای کشور مواردی مشاهده شد که برای من جای تاسف دارد.

چرا حتی یک نفر از مربیان تیم ملی به عنوان ناظر فنی بازیکنان رده امید در این مسابقات حضور ندارد؟

آیا بازیکنان امید بایستی با توجه به شناخت قبلی یک شخص که با رده های پایه کار می کند به تیم ملی معرفی گردند و یا کسی که عهده دار مربی گری در تیم ملی امید هست ، باید ناظر این مسابقات باشد؟!

بازیکنان مستعدی که در این مسابقات شرکت می کنند به چه امیدی بایستی در این بازی ها حضوری مثمر ثمری داشته باشند؟

مسوولین محترم فدراسیون بایستی توضیح دهند که این مسابقات ازچه لحاظ مهم است!

اینکه ما در هر مصاحبه ای عنوان می کنیم که فدراسیون در حال سرمایه گذاری بر روی بازیکنان امید و جوانان و نوجوانان است کافی است؟ یا بایستی در عمل اینگونه باشد.

اگر شما نگاهی به لیست تیم ملی امید های کشور بیاندازید ،حضور برخی از چهره ها که در این تیم هستند کاملا منطقی و قابل توجیه است اما انتخاب چهره هایی که در لیگ برتر بزرگسالان نبوده اند و یا به صرف شناخت برخی مربیان به تیم ملی معرفی شده اند جای سئوال دارد. به اعتقاد بنده چه رویدادی مهم تر از مسابقات سطح اول کشور در یک رده سنی برای انتخاب بازیکنان تیم ملی آن رده سنی وجود دارد. مگرحضور یک ناظر فنی ازطرف مربیان تیم ملی چه هزینه ای را بر فدراسیون و کمیته فوتسال تحمیل می کند؟

آیا کسی هست که خودش را به جای بازیکنان این رده قرار دهد که از یک شهر دور افتاده به تیم استان خود دعوت شده و در مسابقات امیدهای کشور شرکت کرده است. او چه احساسی از شرکت در این مسابقات دارد؟

وقتی در نهایت فقط دو تیم هستند که جواز حضور در مرحله بعد را خواهند داشت چه انگیزه ای میتواند انها را به حضور مستمر دعوت کند؟

فرض کنید که یک تیم درنهایت قهرمان این مسابقات شود چه اتفاقی می افتد؟ چه انعکاسی دارد؟ مگر نه اینست که از همین مسابقات بایستی بازیکنان به تیمهای لیگ برتری بزرگسالان کشور معرفی گردند. به یاد دارم که در مسابقات امیدهای سال قبل که باز هم به همین نیت عهده دار مسئولیت تیم امید فرش آرا شدیم دو نفر از بازیکنان تیم ماکو جوان را به تیم بزرگسالان فرش آرا اضافه کردیم . امسال یکی از زیباترین صحنه های مسابقات را قبل از بازی تیم امید فرش آرا و امید ماکو جوان دیدم . دوستان عزیز اضافه شدن این دوبازیکن به تیم بزرگسالان فرش آرا باعث دمیدن جان تازه به تیم ماکو جوان شده بود و آنها خود را همچون بازیکنان فرش آرا میدانستند و انگیزه در این تیم خوب به وفور مشاهده میشد. اما چرا دیگر باشگاه ها و یا تیم ملی بایستی از این قائده مستثنی باشند؟

 

شاید به جرات می توان گفت در گروه دوم لیگ برتر جوانان ، به غیر از تیمهای فرش آرا و ماهان تندیس قم ، دیگر تیمهای لیگ برتری اهمیتی به تیم های رده پایه خود نداده اند. به جرات میتوانم بگویم در این مسابقات تیمهای وجود دارند که توان مقابله با تیمهای لیگ برتری بزرگسالان را دارند . البته باشگاه فرش آرا که هدفش از شرکت در این مسابقات جذب این استعدادهای ناب در کل کشور بوده شاید به این هدف نایل گردد ، اما این جوانان نبایستی از دید مربیان ملی پنهان بمانند.

در پایان چند پیشنهاد جهت برگزاری هر چه بهتر این مسابقات به جهت جذب تماشاگر – بالا بردن شخصیت و شان فوتسال – افزایش انگیزه بازیکنان و مربیان زحمت کش این رده سنی می دهم و امیدوارم راه گشا باشد:

۱- تدوین آیین نامه برگزاری مسابقات رده های سنی که در آن بسیاری از مسایل کاملا روشن وشفاف باشد مسایلی همچون:

مراسم افتتاحیه مسابقات – پذیرش تیمها -آیین نامه و ضوابط شروع هر مسابقه – انتخاب فنی ترین بازیکن هر مسابقه از دید ناظر فنی (مربی تیم ملی رده سنی) -تیهیه بولتن مسابقات توسط تیم میزبان – برگزاری کارگاههای آموزشی مربیان توسط خود مربیان و یا مدرسین فدراسیون در طول مدت برگزاری مسابقات – برگزاری جلسه آموزشی آشنایی با قوانین توسط کمیته داوران جهت مربیان شرکت کننده در مسابقات

۲-انتخاب بهترین بازیکنان ازمیان هر دو گروه شرکت کننده در مسابقات امیدهای کشور به اردوی تیم ملی جهت اضافه نمودن بازیکنان مستعد به تیم اصلی رده امید کشور

۳-یکسان سازی نوع قضاوت داوران رده سنی امید به نوع قضاوت داوران لیگ برتر بزرگسالان کشور.(قضاوت ها در رده امید با لیگ برتر بزرگسالان کاملا متفاوت است)

۴-تعیین یکی از مربیان تیم ملی به عنوان ناظر فنی بازیکنان در این مسابقات

امیدواریم مسئولین محترم کمیته فوتسال اهمیت ویژه ای را برای این مسابقات قائل شوند تا این مسابقات از حالت سکون خارج گردد.

در صورت اجرای صحیح این مسابقات ،اسپانسر ها حضور بهتری خواهند داشت و در نهایت یه سود فوتسال کشور خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علی سه شنبه , ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸

آقای مرتضایی دلت خوشه، شما باید مسابقات جوانان و نوجوانان را که در سیرجان برگزار شد میدیدی، خوب شد نبودی و ندیدی و گرنه زار زار به حال فوتسال و فدراسیون گریه میکردی.آقایان فقط میخوان بازی برگزار کنند و یه سری برن چند روز در هتل خوشگذرانی کنند،چیزی که برایشان مهم نیست وقت و هزینه و زحمات باشگاههاست. شما تا حالا دیدی در مسابقات رسمی نوجوانان بازیکن بزرگسال بازی کنه؟ ما دیدیدم!! بله آقا داستان از این قراره!!!

اهوازی چهارشنبه , ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

در تیم امید ماهان قم هم یه بزرگسال باشماره ۱۰ بود که سالهاست امید بازی میکنه باشناسنامه فامیلش …..بردن با هر قیمتی وای وای…

علیرضا چهارشنبه , ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

باسلام اگر واقعا اعتقاد به فوتسال و یا فوتبال پاک داریم باید از سنین پایه شروع کنیم ولی در عمل اینا فقط در حد شعار مونده…بازیهای آموزشگاهی سطحش بالتر از مسابقات امیدها بود و حداقل مسءولین یه سری زدن

فوتسالی پنجشنبه , ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

آقای مرتضایی نبودی ببینی تو سیرجان چه خبر بود اگه بودی دیگه مربیگری نمیکردی وای از این همه نامردی بازی بنام جوانان هس بزرگسالان میارن تیم میزبان هر کاری خواست میکنه چون چند روز میرن تو باغ های پسته خوش میگذرونن خیلی هس بگم وقت ننیس بگم

حسن جمعه , ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰:۵۹

چرا کسی پیگیر جریان هایی که‌ تیم ماهان قم راه انداخته نیست ؟؟؟ با این وضعیت شماره ۱۰ قم سال دیگه هم امید بازی می کنه و تیم قم به ریش افتخاری و کل فوتسال می خنده !!!

... شنبه , ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۹:۴۸

مرسی از صحبتهای زیبای آقای مرتضایی…. دو تیم جوانان و نوجوانان کرمان که بامیزبانی کرمان در مسابقات قهرمانی کشور در سال گذشته حضور داشتند. منبع موثق هست که مسئول کمیته فوتسالشون که مربی هم بود با ماشین شخصی اش که محموله ای از سوغات کرمان و غیره (پسته، لاستیک خودرو۴عددو ….)به عنوان رشوه به مسئولین عالی رتبه !!!! که مثلأ ناظرها نقش بازی کنند تا هردو تیم با ۵-۶ سال بزرگتر شرکت کنند و قهرمان شوند!!!!!!!!!!!!(از مجموعه فوتسال کرمان)