کد خبر : 5528
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 18:53
-

افتخاری:تیم ملی بدون ستاره ها بهتر نتیجه می گیرد/مربی خارجی بی‌حاشیه کار می‌کند/ شمس با همه مشکل داشت!

افتخاری:تیم ملی بدون ستاره ها بهتر نتیجه می گیرد/مربی خارجی بی‌حاشیه کار می‌کند/ شمس با همه مشکل داشت!
رئیس کمیته فوتسال در مصاحبه ای از وضعیت تیم ملی گفت و اعلام کرد جوانگرایی تیم ملی جزو برنامه های این کمیته است و هر تیمی ستاره کمتر داشته باشد بهتر نتیجه می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سیدرضا افتخاری در مورد اینکه چه تمهیداتی اندیشیده شده است تا پس از کسب عنوان سومی آسیا در دوره گذشته، امسال تیم ملی بتواند عنوان قهرمانی آسیا را دوباره به دست بیاورد گفت: همان شکست هم برای بازیکنان و کادرفنی تیم ملی تجربه شد تا بدانند نباید هیچ حریفی را دست کم گرفته و بدانند که با چه استراتژی و هدفی باید مقابل حریفانشان به میدان بروند. شاید قهرمانی‌های زیاد فوتسال باعث شده تا آنها حریفان را در سطح قاره دست کم بگیرند و آن طور که باید و شاید جلوی آنها قرار نگیرند. اتفاقا همین موضوع باعث شد تا در تورنمنت‌های بعدی مقابل تیم‌هایی مثل ژاپن و تایلند مصمم‌تر به میدان رفته و حتی در مقابل همین تیم‌ها عنوان قهرمانی را هم کسب کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم شاید تایلند به خاطر قهرمانی دور قبلش به عنوان بهترین تیم آسیا در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد اما ما باید ثابت کنیم که همچنان بهترین تیم آسیا هستیم و به قول کفاشیان فوتسال ایران از آسیا فراتر رفته و دیگر باید به مسابقات جهانی و رقیبان جهانی فکر کند و در جام جهانی بتواند کسب افتخار کند، البته ما از همان ابتدا هم گفته بودیم که شرایطش را داریم تا بین ۴ تیم اول جهان قرار بگیریم اما این موضوع به تنهایی حاصل نمی‌شود و حمایت تمامی اهالی فوتبال، فوتسال و حتی رسانه‌ها را می‌طلبد.

افتخاری در مورد کم ستاره شدن تیم ملی فوتسال گفت: درست است و تیم ملی این طوری بهتر نتیجه می‌گیرد چون ترکیب تیم ملی در حال حاضر یکدست است. آن زمان تمام بار روی دوش چند بازیکن بود اما حالا تقسیم شده، ضمن اینکه ممکن است یک ستاره به پایان عمر ورزشی‌اش رسیده و باعث شود در ترکیب تیم، خلأ ایجاد شود که اتفاقا این اتفاق هم افتاد و مشکلاتی را هم ایجاد کرد اما الان شرایط به گونه‌ای است که تیم ملی ترکیب یکدستی دارد، بنابراین کار بین همه تقسیم می‌شود و اگر همه با هم متحد شوند، می‌توان به کسب نتایج درخشان امیدوار بود.

وی تأکید کرد: روزی که خسوس آمد از او خواستیم تا دست به جوانگرایی زده تا تیم ملی فوتسال پوست اندازی کند تا در نهایت با این شرایط برای جام جهانی آماده شویم. میانگین سنی تیم ملی فوتسال الان ۲۵ سال است و برای جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا، از این لحاظ بهترین شرایط را خواهیم داشت. از همان زمان پیش‌بینی ها را کرده بودیم و به بچه‌هایمان هم ایمان داریم که می‌توان با همین نفرات دوباره از حیثیت فوتسال ایران دفاع کرد.

رئیس کمیته فوتسال در مورد اینکه آیا قول قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا را می‌دهد یا خیر، گفت: صددرصد قول قهرمانی می‌دهم و اگر غیر از این باشد نمی‌‌توان از حضور در جمع ۴ تیم برتر جهان خبر داد. البته تیم‌های رقیبمان نیز بیکار ننشسته و در این مدت به خوبی خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده کرده‌اند و حتی حرف از حضور در فینال و کسب عنوان قهرمانی می‌زنند، بنابراین باز هم تأکید می‌کنم که نباید هیچ حریفی را دست کم گرفته و باید حتی مقابل ضعیف‌ترین رقیبان نیز با قدرت ظاهر شد. ما به دنبال تیمی هستیم که باید در جام جهانی بجنگد و ما باید از حالا به فکر آن تیم باشیم.

وی در خصوص اینکه آیا خسوس در تیم ملی فوتسال خواهد ماند یا خیر افزود: خسوس تا پایان سال ۹۳ با فدراسیون قرارداد دارد و تا به حال مشکلی با او نداشته‌ایم و از وی رضایت کامل داریم. خسوس نتایج خوبی گرفته و دلیلی ندارد بخواهیم دست به ترکیب کادرفنی تیم ملی بزنیم. البته مربی خارجی یک حسن دیگر هم دارد که بی‌حاشیه کار را دنبال می‌کند.

افتخاری در مورد اینکه این صحبت بدان معناست که زمان حسین شمس مشکلی وجود داشته است، گفت: من که آن زمان نبودم اما خود شمس با همه مشکل داشت. او دائم با سعیدلو، کفاشیان، ترابیان و سایر افراد درگیر بود. البته منظورم این نیست که تمام مربیان ایرانی حاشیه دارند اتفاقا اگر مدیر خوبی بالای سر آنها باشد، می‌تواند شرایط را به گونه‌ای فراهم کند که مربی به نحو احسن کارش را انجام دهد و هیچگاه هم عصبی نشود.

وی با بیان اینکه به شخصه هر مربی با من باشد راحت است و می‌‌تواند کارش را به خوبی انجام دهد، یادآور شد: من بلدم و می‌دانم که چگونه باید با مربیان مختلف رفتار کرد و چگونه با آنها کار کرد. در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه ۴ سال سرپرست تیم ملی بودم که مربی‌اش مایلی‌کهن بود. او مربی‌ای است که در کارش جدی است و خیلی سریع به اتفاقات واکنش نشان می‌دهد اما به راحتی با او تعامل می‌کردم، بنابراین یاد گرفته‌ام و به من ثابت شده اگر بخواهم‌، می‌توانم با مربیان ایرانی هم کار کنم.

افتخاری گفت: البته ما باید سطح علمی فوتسال را بالا ببریم چون تا به حال بار اصلی روی دوش تک ستاره‌ها بود و به صورت سنتی کار می‌‌کردیم اما در حال حاضر دنیا به سمت علمی شدن فوتسال رفته و ما هم باید در همین مسیر حرکت کرده و هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهیم که خسوس نشان داده این توانایی را دارد تا فوتسال ایران را علمی کند و در واقع دلیل اصلی حمایت من از خسوس هم به همین دلیل است که توانایی انجام این کار دارد. ما اگر می‌خواهیم با تیم‌های بزرگ جهان در آینده به مبارزه بپردازیم باید همان راهی را برویم که خود آنها رفته‌‌اند و هرچه سریع‌تر فوتسال را علمی کنیم. باید از هر لحاظ چه بدنی و چه تاکتیکی خود را آماده کنیم و حتی اگر دوستان در داخل اجازه دهند باید از لحاظ ذهنی نیز برای حضور در میادین جهانی به آمادگی خوبی برسیم.

رئیس کمیته فوتسال در خصوص غیبت کشاورز گفت: غیبت او اصلا هم مشکوک نیست. او یکی از بهترین‌های تیم ملی بود و علی رغم میل باطنی ما نمی‌تواند به ویتنام بیاید و همه ما از این موضوع ناراحت هستیم. در مورد این بازیکن، مربیان تیم ملی اشتباه کردند و در حالی او را برای محک به اردوی روسیه بردند که همچنان مصدوم بود و همین موضوع باعث شد تا به او فشار آمده و مصدومیتش تشدید شود در صورتی که اگر در ایران می‌ماند و انفرادی تمرین می‌کرد، می‌توانست امروز تیم ملی را در سفر به ویتنام همراهی کند.

وی افزود: الان هم با کشاورز صحبت کردم و به وی اطمینان دادم اگر تیم ملی قهرمان آسیا شود، به طور حتم او نیز در این قهرمانی سهم خواهد داشت. البته اگر می‌خواستیم او را به عنوان همراه با تیم ملی اعزام کنیم در روحیه‌اش تأثیر منفی می‌گذاشت و زمانی که می‌دید نمی‌تواند بازی کند، بیشتر حرص می‌خورد!

وی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی شفاف‌سازی قراردادهای فوتبال به فوتسال خواهد رسید و اصولا با این کار موافق است یا مخالف گفت: رقم‌های نجومی فوتبال در فوتسال نیست و قراردادهای این دو رشته به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیستند. قرارداد بالای ۲۰۰ میلیونی به ندرت داشتیم. فوتسال در ایران خیلی مورد توجه قرار نگرفته‌ است در حالیکه آینده از آن فوتسال است نه فوتبال.
منبع:فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علی شهابی دوشنبه , ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰

بنا بر پیشنهاد افتخاری رونالدو از رئال و مسی از بارسلونا اخراج شد چون ستاره بودند!!!!!!!!!!!!!!!!!

علیرضا دوشنبه , ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹

خاک بر سر این فوتسال و مدیر بی لیاقتش که هنوز نمیدونه دوره قبل ژاپن قهرمان شده نه تایلند. بعدش میگه من با همه بلدم چجوری رفتار کنم. پدر این فوتسالو دراوردین بابا. شانس بیاری تیم قهرمان بشه وگرنه دیگه به ایران برنگرد آقای افتخاری. آخرشم میدونم حسین شمس باید دوباره این تیمو بگیره قهرمانیو برگردونه، اینا عرزه این کارو ندارن!!!

حسن مشهدی دوشنبه , ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰

برای فوتسال متاسفام که این اقا اینقدر ادعا داره

حسین دوشنبه , ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹

اقای افتخاری با قدرت به کار خودت ادامه بده که راه درستی در پیش گرفتی
فوتسال ایران به پاک سازی که شما انجام دادی احتیاج و نیاز مبرم داشت
خدا پشت و پناه شما در این امر و قهرمانی ایران در مسابقات آتی باشد

ehsan sh دوشنبه , ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲

اقای افتخاری باید بدونی فقط انهایی که از تیم خط خوردند ستاره نیستند انهایی که به مسابقات اعزام شدند هم ستاره اند و ما فقط قهرمانی مسابقات را میخاهیم و شما در این حد نیستید که در باره اقای شمس نظر دهی

علیرضا دوشنبه , ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

ااقای افتخاری ی خورده تو بکار بردن جملات بیشتر دقت کن در کل . سیاست به خرج بده و خیلی حرفی متفرقه نزن که کسی رو زیر سوال ببره حالا هرچند حق با شما باشه . بالاخره مدیری شما . متلا خوب نیس از شمس ایجوی بگی بالاخره ایشان هم ی چیزی میگه در جواب و این میشه حاشیه . شاید روزی مجبور شی از این اقا استفتده کنی .

كاتب دوشنبه , ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶

امروزروبخاطرمیسپریم ببینیم این آقای کاربلدوعلمی چه نتیجه ای درویتنام کسب میکنن.٨اردیبهشت ٩٣ساعت ٢٢

نام ... دوشنبه , ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵

اقاااااااااا دوره پیش ژاپن قهرمان شد عزیز دلم همین شمس که با همه مشکل داشت زمانش تیم چهارم دنیا بود الان واسه شما آرزو شده آقای افتخاری آخه تو کجای فوتسال بودی تو رو خدا دیگه مصاحبه نکن بزار اگه ایران قهرمان شد بدش حرف بزن، ببین امسال چون سال انتخابی جام جهانی نیستش تیما همه جوون گرایی کردن ، اگه ایران قهرمان بشه که من بعید میدونم با این وضعیت کار خیلی مهمی نکردید

فوتسالی سه شنبه , ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

واقعا برای این فوتسال متاسفم و.که با این همه مدیر فوتسالی این اقا رو اوردن گذاشتن سر کار .اقای افتخاری شما تو حد اندازه ای نیستی که در مورد مربیان بزرگ ایران بگی که یه مدیر خوب بالا سرشون باشه میشه خوب کار کشید واسه این فوتسال ادمهای مثل شمس .برادران شمسایی. خوراکچی .و…….زحمت کشیدن باید خجالت بکشید از این نوع مصاحبه خودخواهانه…..

نام سه شنبه , ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

آقای افتخاری بسیار بجا گفتید خواهش میکنیم از ورود آدم های پر حاشیه و نا سالم به تیم ملی جلوگیری کنید

سعید سه شنبه , ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳

عجیب حالا ایشون در مورد بهترین مربی جهان اضهار فضل میفرمایند کسی که زمانی بهترین مربی جهان شد شما اقای افتخاری شبیه سعیدلو وترابیان ادم بله قربان گو میخواید