کد خبر : 5757
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 - 12:14
-

افتخاری:سطح لیگ ایران از مسابقات آسیایی بالاتر است!/مذاکره می کنیم تا جام باشگاه‌های آسیا هر ساله برگزار شود

افتخاری:سطح لیگ ایران از مسابقات آسیایی بالاتر است!/مذاکره می کنیم تا جام باشگاه‌های آسیا هر ساله برگزار شود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال با بیان اینکه ایران هیچ تیمی را در مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا دست کم نمی‌گیرد، گفت: زور ویتنام با وجود اینکه از شرایط میزبانی سود می‌برد به ایران نمی‌رسد. سید رضا افتخاری در خصوص عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مسابقات جام ملت‌های

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال با بیان اینکه ایران هیچ تیمی را در مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا دست کم نمی‌گیرد، گفت: زور ویتنام با وجود اینکه از شرایط میزبانی سود می‌برد به ایران نمی‌رسد.
سید رضا افتخاری در خصوص عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مسابقات جام ملت‌های آسیا با بیان مطلب فوق اظهار کرد: من امروز با بازیکنان تیم ملی صحبت و تاکید کردم همین روند خوب را ادامه بدهند. همه تیم‌ها از ایران می‌ترسند و به همین خاطر از بازیکنان خواستم تا کاری کنند تا این ترس در وجود تیم‌های آسیایی باقی بماند نه اینکه با دست کم گرفتن حریفان، به آنها دل و جرات بدهند.

وی درباره رویارویی ایران با ویتنام در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات، تاکید کرد: ویتنام تیم بدی نیست ولی فکر نمی‌کنم زورش به ایران برسد. هرچند ما هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم و مغرور نمی‌شویم ولی فوتسال ایران یک سر و گردن از آسیا بالاتر است و همه به این موضوع اذعان دارند. ویتنام هم با وجود اینکه از شرایط میزبانی و حمایت هوادارانش برخوردار است، نمی‌تواند جلوی ما بایستد.

رئیس کمیته فوتسال در ادامه درباره ارزیابی‌اش از تیم‌های تایلند و ژاپن هم گفت: تایلند دیگر آن تیم سابق نیست. بازیکن شماره هفت آنها اخراج شده و دروازه‌بانشان هم در جریان مسابقات آسیب دید. این تیم حال و روز خوبی ندارد. البته ژاپن نسبتا بهتر است.

افتخاری در خصوص راحت بودن کار ایران برای رسیدن به فینال با توجه به رویارویی تایلند و ژاپن قبل از فینال، تاکید کرد: برای ما فرقی ندارد که به چه تیمی بخوریم. تیمی که بخواهد قهرمان شود، باید تمام مسابقاتش را با اقتدار پیروز شود. تیم ایران از قبل هم بهتر شده است. ما تیم جوان و یکدستی داریم که روند رو به رشدی داشته‌ایم. خسوس کاندلاس (سرمربی تیم ملی) هم نشان داد که در این مدت با برنامه کار کرده بود.

وی در پاسخ به این سئوال که “آیا باخت ژاپن به ازبکستان برای فرار از رویارویی احتمالی با ایران در مرحله نیمه نهایی مشکوک نبود”؟، گفت: نه اینطور نبود. اتفاقا این مسابقه کاملا جدی بود و ژاپن روی حادثه گل دوم را دریافت کرد. هفت ثانیه به پایان بازی مانده بود که ازبکستان توپ را روی دروازه ژاپن ریخت و بازیکن ازبک توانست با ضربه سر گل دوم را به ثمر برساند. ژاپن واقعا در این مسابقه تلاش زیادی به کار برد.

رئیس کمیته فوتسال، در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره درخشش حسین طیبی در آسیا هم یادآور شد: طیبی عالی بوده است. آمادگی بازیکنان به این بر می‌گردد که آنها در یک لیگ حرفه‌ای به تمام معنا رشد می‌کنند. ما هم باید بتوانیم لیگ فوتسالمان را تقویت کنیم. علی اصغر حسن زاده و حسین طیبی (دو لژیونر تیم ملی فوتسال) واقعا آماده هستند و هیچ تیمی جلودار آنها نیست.

افتخاری در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر عملکرد داوران ایرانی در جام ملت‌های آسیا، یادآور شد: خوشبختانه قضاوت داوران ایرانی مشکلی نداشت. سطح لیگ ایران از بعضی مسابقات جام ملت‌ها هم بالاتر است و به همین خاطر داورانمان مشکلی برای قضاوت نداشتند. البته بعضی از مسابقات هم فراتر از انتظار بود مثل بازی ویتنام با کویت، ازبکستان با ژاپن و لبنان با تایلند.

وی افزود: تیم‌های غرب آسیا مثل ازبکستان و لبنان این دوره عملکرد خوبی داشته‌اند و موفق شدند یقه تیم‌های شرق آسیا با بگیرند. رشد فوتسال در غرب آسیا چشمگیر بوده و این نشان از رشد کلی فوتسال آسیا دارد.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در پایان درباره مذاکراتش با اعضای دیگر کمیته فوتسال آسیا در حاشیه مسابقات جام ملت‌ها، گفت: من با چند نفر از جمله نماینده عراق و ازبکستان صحبت کردم تا AFC را متقاعد کنیم جام باشگاه‌های آسیا هر ساله برگزار شود نه یکسال در میان. البته عباس ترابیان هم که در کمیته فوتسال آسیاست این موضوع را پیگیری می‌کند و امیدواریم کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیمش منصرف شود.
منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.