کد خبر : 5900
تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 15:43
-

برگزاری هر ساله جام باشگاه های فوتسال آسیا /احتمال حضور دو تیم از ایران!

برگزاری هر ساله جام باشگاه های فوتسال آسیا /احتمال حضور دو تیم از ایران!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه‌ای که امروز داشت اعلام کرد مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا هر ساله به همین نحو برگزار می‌شود. پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم داشت این مسابقات را هر دو سال برگزار کند که با مخالفت کشورهایی مثل ایران،

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه‌ای که امروز داشت اعلام کرد مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا هر ساله به همین نحو برگزار می‌شود. پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم داشت این مسابقات را هر دو سال برگزار کند که با مخالفت کشورهایی مثل ایران، عراق و ازبکستان مواجه شده بود.

همچنین این کمیته تصمیم گرفت تا تعداد تیم‌های باشگاهی را از سال ۲۰۱۵ از هشت به ۱۲ تیم افزایش دهد.

این کمیته به ریاست “ژانگ جی لانگ” برگزار شد و مقرر شد تا در اولین دوره مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های زنان آسیا هم که سال آینده برگزار خواهد شد ۱۰ تیم شرکت کنند. در مراسم امروز حتی از نشان این مسابقات هم رونمایی شد.

جی لانگ همچنین از فدراسیون فوتبال ویتنام بابت میزبانی موفق مسابقات جام ملت‌های آسیا تشکر و برای ایران و ژاپن، دو تیم راه یافته به فینال آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه جلسه، “الکس سوسی” دبیر کل کفدراسیون فوتبال آسیا هم درباره تیم‌هایی که مجوز حضور در دیدارهای فوتسال جام باشگاه‌های آسیا را به دست می‌آورند گفت: علاوه بر کشوری که نماینده اش به عنوان قهرمانی می‌رسد و میزبان، نماینده باشگاه‌های شش کشور برتر فوتسال جام ملت‌های آسیا مستقیما مجوز حضور در جام باشگاه‌های ۲۰۱۵ آسیا را دریافت خواهند کرد. چهار سهمیه باقیمانده هم بر اساس برآورد AFC از کشورهایی است که رشد خوبی در فوتسال داشته اند.

جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۴ از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ آگوست در شهر شنگدو کشور چین برگزار خواهد شد. قرعه کشی مسابقات در تاریخ ۲۳ می برگزار می‌شود. در این مسابقات، علاوه بر چین که میزبان مسابقات است و تایلند قهرمان دوره گذشته این بازی‌ها، نمایندگان ایران، ژاپن، ازبکستان، کویت، استرالیا و لبنان حضور دارند. (نماینده ایران تیم دبیری تبریز خواهد بود).

به گفته الکس سوسی، ۱۰ تیمی که در مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های زنان آسیا برای سال آینده حضور دارند عبارتند از تیم‌هایی از کشورهای چین، هنگ کنگ، اندونزی، ایران، ژاپن، اردن، مالزی، تایلند، ازبکستان و ویتنام. این تیم‌ها بر اساس عملکرد خود در سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در بازی‌های آسیایی داخل سالن انتخاب شده‌اند.

تمام تصمیمات اتخاذ شده توسط این کمیته باید توسط کمیته اجرایی هم به تصویب برسد تا حالت اجرایی بگیرد.
منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.