کد خبر : 5980
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 - 11:15
-

شمس:نمی توانم به تیم ملی برگردم! / باید درودگر رئیس فوتسال شود

شمس:نمی توانم به تیم ملی برگردم! / باید درودگر رئیس فوتسال شود
حسین شمس که قهرمانی با تیم ملی فوتسال را در ویترین افتخاراتش دارد همانند همیشه بی‌پروا و بدون مصلحت‌اندیشی حرف‌های تند و تیزی علیه افتخاری و خسوس می‌زند.

فوتسال باز هم قهرمان نشد تا منتقدان تفکرات افتخاری و خسوس انگشت انتقاد به طرف‌شان دراز کنند. مهم‌ترین قسمت این انتقادها هم به کنار گذاشتن چند بازیکن باتجربه برمی‌گردد. حسین شمس که قهرمانی با تیم ملی فوتسال را در ویترین افتخاراتش دارد همانند همیشه بی‌پروا و بدون مصلحت‌اندیشی حرف‌های تند و تیزی علیه افتخاری و خسوس می‌زند.

بدون مقدمه برویم سر اصل مطلب، چرا تیم فوتسال قهرمان آسیا نشد؟!
باید این موفق نشدن را در چند بخش بررسی کرد. مهم‌ترین بخش، مدیریت فوتسال است. آقای افتخاری در ارتباط با این رشته نبوده و هیچ شناختی در این ارتباط ندارد. آدم خودمحوری است. با وجود اینکه رسانه‌ها و ما گفتیم تیم بدون باتجربه‌هایی مثل کشاورز و نظری نتیجه نمی‌گیرد اما کار خودشان را کردند. در قبال تمام تذکرات دلسوزانه من آقای افتخاری صحبت کرد و گفت: «شمس راجع به همه چیز صحبت می‌کند و به همه انتقاد دارد.» من هم دیدم اگر بیشتر صحبت کنم باخت‌شان را گردن من می‌اندازند، به همین خاطر دیگر صحبت نکردم! آقایان در پلکان هواپیما گفتند صددرصد قهرمان می‌شویم اما همه دیدند صفردرصد هم قهرمان نشدیم! چه کسی بعد از این باخت پاسخ گریه مردم را می‌دهد. ۱۴ هزار یورو مبلغ قرارداد خسوس بود، آنقدر انتقاد کردیم که او در این حد و اندازه نیست که سرانجام قرارداد را نصف کردند. فقط این را خطاب به آقای کفاشیان و افتخاری می‌گویم: «آقای کفاشیان و افتخاری از پاسخ دادن فرار نکنید، لطفا بهانه‌های نخ‌نما شده را هم نیاورید که قصدتان جوانگرایی بود!» گفتند توپ خراب بوده. به‌نظرم مضحک‌ترین بهانه را آوردند. آن موقع که ۱۵ تا ۱۵ تا گل می‌زدید توپ خراب نبود آقای پروفسور خسوس. چطور بازیکن ژاپنی با همین توپ خراب گل زیرطاقی می‌زند اما می‌دانم همه این حرف‌ها را می‌زنیم، آقایان وقتی می‌آیند اول طلبکار می‌شوند و بعد هم می‌گویند برای ۲۰۱۶ هدف‌گذاری کرده‌اند.
اما شما زمان آقای ترابیان هم راضی نبودید و به ایشان ایراد می‌گرفتید. اگر افتخاری مدیر فوتسالی نیست، آقای ترابیان چه اشکالی داشت؟
حرف من این است مدیران فوتسالی توسط فوتسالی‌ها باید انتخاب شوند. چرا در بسکتبال کسی به آقای مشحون ایراد نمی‌گیرد چون از جنس بسکتبال است ولی آقای افتخاری کجا بوده؟ ایشان مدیرکل تربیت بدنی استان تهران بودند، وقتی کنارشان گذاشتند خواستند از ایشان دلجویی کرده باشند گذاشتند در فوتسال کار کند.
به نظرتان چه کسی برای این پست خوب است و می‌تواند کمک کند؟
با توجه به سوابقی که وجود دارد، آقای درودگر.
اما با ایشان هم مشکل داشتید و باعث محرومیت‌تان شد!
با ایشان مشکل دارم اما فوتسال که با درودگر مشکل ندارد. باید حق را گفت. درودگر بهترین گزینه است. آقای افتخاری هم بهتر است دست نوه‌هایش را بگیرد و برود پارک قدم بزند. هیجان فوتسال برای ایشان خوب نیست.
اصلا چرا با وجود اینکه در فوتسال موفق بودید کنارتان گذاشتند؟
به خاطر اینکه دنبال احقاق حق بچه‌ها بودم. گفتم پاداش بچه‌ها را بدهید اما آقای کفاشیان آنقدر دروغ گفت و بعد هم حاضر نشد قراردادم را تمدید کند. یکی از شروطم برای بازگشت، دادن پاداش آن سال بچه‌ها است.
طوری حرف می‌زنید که انگار بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی را خودتان می‌دانید!
یکی از گزینه‌ها من هستم اما بهترین گزینه را باید کارشناسان انتخاب کنند. در آن سالی که من با تیم قهرمان شدم آقایان گفتند هر کس با این تیم برود آسیا قهرمان است پس چرا ۲ دوره است که نمی‌توانیم قهرمان شویم.
اگر آقای درودگر بیایند و شما سرمربی تیم فوتسال شوید با توجه به اتفاقات گذشته می‌توانید در کنار ایشان کار کنید.
حاضرم کار کنم اما به دلیل مشغله‌ای که دارم بعید می‌دانم دوباره بتوانم به فوتسال ملی برگردم.
چقدر خسوس را در این ناکامی مقصر می‌دانید؟
۳۰ درصد مقصر است.
و ۷۰ درصد مابقی را به چه کسی اختصاص می‌دهید؟
کسانی که خسوس را در این پست گذاشتند. به رزومه خسوس نگاه کنید؛ قبل از اینکه سرمربی تیم ملی ایران شود ۸ سال بود که در فوتسال کار نمی‌کرد.
جوانگرایی صرف چقدر باعث این ناکامی شد؟
شما به ترکیب سال ۲۰۰۸ در مسابقات جهانی برزیل نگاه کنید. تیم تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه بود. هیچ‌کجای دنیا جوانگرایی صرف نمی‌کنند. ای کاش نظری و کشاورز در بازی‌های آسیایی کنار تیم بودند تا این فاجعه رخ نمی‌داد.
منبع:ایران ورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

محسن دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

اقای افتخاری سرعا اقای خسوس و برکنار کن

نام ... دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰

کاشکی یکی بود خود افتخاری رو اخراج میکرد

علی دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸

کسی هست تواین کشوربه حرف من که یک ایرانیم گوش کنه به عنوان درد دل،به خاطر فوتسال ملیمون برای یک بارم که شده ملی گرا باشید نه قدرت طلب وپول پرست.به حرف حسین شمس گوش کنید درغیر این صورت عواقب کارباخوداتون

نام ... دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳

شما فقط بلدی لابی بزنی

آرتان چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

باز تو حرف زدی؟!!!!

امید دوشنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱

لابی جزو فوتسال است این هنر شمس اگه لابی هم بکنه.قدر بدونید.اون موقع که شمس فوتسال را به اوج رسوند

نام ... سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰:۲۵

ما به این میگیم حق دیگران رو خوردن اقای شمس حق خیلی هارو خوردی که این شد علقبتت از عرش به فرش رسیدی حالا بازم برو لابی بزن

امید سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۹:۲۲

اشتباه نکنید شمس همین الان هم تو عرشه.با وجود دشمنیهای فدراسیون شمس هر ماه تو یه کشور داره تدریس می کنه.
الان هم داره میره دانمارک سوءد تدریس

farshad سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸

Aghaye shams kojaei bebin in roza ro boro pishe vazir bego majani Dar mikonam bego toro khoda eltemas kon biya dobare mardomo shad kon

نام ... سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

شمس اون موقعی که تیم ما درپیت بودن قهرمان میشد الان همه خوب شدن عمرا تو ۳تا تیمم نمیاد

کامران سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸

ببین به کجا رسیدیم فوتسالی که داشت خودش را برای تحقق رویای دست یافتنی فینالیست شدن بازیهای جهانی میکرد,دو دوره است که در آسیا حرفی برای گفتن ندارد,البته پیشرفت داشتیم از سومی به دومی رسیدیم!ولی خوب میدانیم که جز ژاپن در آسیا هیچ کشوری آنچنان روی فوتسال سرمایه گذاری نکرده اما هنوز خیلی با ما فاصله داره’آقای شمس و شمسایی افتخار بدن و برگردن با همین جوونا به آرزومون میرسیم.

علی سه شنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱

لطف کنید اقای شمس برگردونید
شمسایی هم برگرده
کاظم محمدی هم بگید بیاد
اقای حیدریان هم هستش
اهنگران عبدالله نژاد رضا ناصری شاندیزی پری اذر مولایی هم هستن دیگه صد درصد قهرمانیم

بابا بس کنید تورو خدا
شمس اینکاره نیست
شمسایی هم خیلی زوده براش
بهترین گزینه همین اقای خسوس می باشد
بگذارید کارش را ادامه دهد

آرتان چهارشنبه , ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱

ای خداااااااا!
وقتی مردمی مثل علی آقای نادان داشته باشیم فوتسالمون همین طور میشه دیگه!
معلومه از فوتسال هیچی نمیدونی!!

نام ... پنجشنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۷:۵۶

چرا اسم خدابیامرز بابک معصومی را نیاوردی? اونم از بهشت زهرا برمیگردد!
میدونی یکی از عوامل فوت بابک خدابیامرز همین دوستانی بودند که اینقدر دارن آب را گل آلود میکنند تا ازش ماهی که نه بلکه شاه ماهی بگیرن!!