کد خبر : 6073
تاریخ انتشار : شنبه 27 اردیبهشت 1393 - 14:32
-

غلبه بر ژاپن با ائتلاف ایرانی های AFC!

غلبه بر ژاپن با ائتلاف ایرانی های AFC!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، هفته گذشته بود که تیم ملی فوتسال ایران با ناکامی در فینال مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا و شکست برابر ژاپن به نایب قهرمانی بسنده کرد. شکست ایران برابر ژاپن آنقدر تلخ بود که تلاش یکساله ایران های عضور در کمیته فوتسال afc برای ایستادن جلوی خواسته‌های کشور ژاپن و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، هفته گذشته بود که تیم ملی فوتسال ایران با ناکامی در فینال مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا و شکست برابر ژاپن به نایب قهرمانی بسنده کرد. شکست ایران برابر ژاپن آنقدر تلخ بود که تلاش یکساله ایران های عضور در کمیته فوتسال afc برای ایستادن جلوی خواسته‌های کشور ژاپن و چند کشور دیگر از شرق آسیا نادیده گرفته شود.

پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست ژاپن قصد داشت طرح برگزاری هر دو سال یکبار مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا را به تصویب برساند. توجیه تغییر برنامه جام باشگاه‌های آسیا هم در اختیار نداشتن بودجه لازم برای برگزاری هر ساله این مسابقات و هزینه بر بودن آن عنوان شده بود. با وجود این، کمیته فوتسال ایران در مقابل این خواسته مقاومت کرد و با کمک کشورهایی مثل عراق و ازبکستان توانست ضمن حفظ روند برگزاری سالیانه جام باشگاه‌های آسیا، تعداد تیم‌های حاضر در آن را از هشت به ۱۲ افزایش دهد.

عباس ترابیان عضو کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص گفت: قبل از جلسه هماهنگی‌های لازم را انجام داده بودیم. پیشنهادمان را کشور عراق نوشت و ما هم در جلسه مطرح کردیم. ضمن اینکه از کشوری مثل ازبکستان پشتیبانی گرفتیم. در جلسه استدلال کردیم که عدم برگزاری سالیانه فوتسال جام باشگاه‌های آسیا باعث دلسردی اسپانسرها و سرمایه گذاران و در نهایت افت فوتسال آسیا خواهد شد.

به گفته ترابیان، علی تارقلی‌زاده رئیس ایرانی دپارتمان فوتسال آسیا هم با ایجاد جو مثبت در جلسه، به تصویب این طرح کمک زیادی کرده است تا رقابت ایران و ژاپن در این بخش به سود ایران به پایان برسد.

طبق مصوبه AFC برای مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا، علاوه بر کشوری که نماینده‌اش به عنوان قهرمانی می‌رسد و میزبان، نماینده باشگاه‌های شش کشور برتر فوتسال جام ملت‌های آسیا مستقیما مجوز حضور در جام باشگاه‌های ۲۰۱۵ آسیا را دریافت خواهند کرد. چهار سهمیه باقیمانده هم بر اساس برآورد AFC از کشورهایی است که رشد خوبی در فوتسال داشته اند.

رقابت ایران و ژاپن البته به این قسمت محدود نمی‌شد. مسئولان فوتسال کشور ژاپن تلاش کردند تا مسابقات فوتسال جوانان آسیا را با سن زیر ۲۱ سال به تصویب برسانند. پافشاری ژاپنی‌ها روی این مسئله، شک و شبهه دیگر کشورها را بر می‌انگیزد تا در نهایت پشت پرده این موضوع بر همگان روشن شود.

عباس ترابیان در این خصوص هم گفت: بعد از اصرار ژاپن، متوجه شدیم که آنها چند سالی است روی تیم زیر ۲۱ سال خود کار کرده و آماده‌اند تا با این تیم خود قهرمان آسیا شوند. ولی ما با این طرح ژاپن هم مخالفت کردیم چرا که در کشورهای اروپا و آمریکای لاتین مسابقات جوانان زیر ۲۰ سال است نه ۲۱ سال. استدلال ما این بود که تیم زیر ۲۱ سال به تیم بزرگسالان نزدیک است و به همین خاطر با ژاپنی‌ها درگیر هم شدیم ولی در نهایت کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC پیشنهاد ما را تایید کرد.
منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰:۴۴

لااقل ترابیان خداییش داره بیشتر از افتخاری واسه فوتسال ما زحمت می کشه.

mahdi یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

یاشاسین آقای ترابیان

نام ... یکشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

اقای ترابیان شما بهترین مدیر فوتسال بودید تا قبل از اینکه با لجبازی شمس رو برکنار و یک مربی بی تجربه رو سرمربی کردید