کد خبر : 6441
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 14:11
-

جامی که فقط فینال داشت!

جامی که فقط فینال داشت!

پایگاه خبری فوتسال ایران – علی احدی بحث برگزاری جام حذفی چندین سال بود که مطرح می شد و عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فوتسال و اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ به دلیل فراهم نبود شرایط زیر ساختی همواره با برگزاری آن مخالف بودند. اما با روی کار آمدن رضا افتخاری، کمیته فوتسال روی برگزاری

پایگاه خبری فوتسال ایران – علی احدی

بحث برگزاری جام حذفی چندین سال بود که مطرح می شد و عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فوتسال و اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ به دلیل فراهم نبود شرایط زیر ساختی همواره با برگزاری آن مخالف بودند. اما با روی کار آمدن رضا افتخاری، کمیته فوتسال روی برگزاری این بازی ها اصرار ورزید و بالاخره اولین دوره آن در سال ۹۲ کلید خورد. اما اگر قرار باشد کاری انجام شود تا فقط انجام شود، کمیت و کیفیت کار زیر سوال خواهد رفت. در اولین دوره جام حذفی هم دقیقا همین اتفاق افتاد و مسئولان کمیته فوتسال تنها برای رفع تکلیف و اینکه بگویند اولین دوره جام حذفی را برگزار کردیم، تورنمنتی را بدون برنامه ریزی حساب شده و اصولی به پایان رساندند.

جامی که از ابتدا هم برنامه و هدف مشخصی نداشت، دیروز ششم خرداد ۱۳۹۳ در شکوه هر چه تمام با قهرمانی ماهان تندیس به پایان رسید تا امروز بگوییم جام حذفی فوتسال تنها فینال داشت!

IMG22052782هر چند به وجود آمدن یک سری حواشی مثل درگیری تماشاگران می رفت تا این بازی را هم به یکی از رویدادهای تلخ فوتسال تبدیل کند اما به خیر گذشت و در پایان هم کاپ قهرمانی در مراسمی با شکوه به تیم قهرمان اهدا شد. البته در این مراسم هم نقصان هایی مثل شلوغی روی سکوی قهرمانی به چشم خورد ولی این ایراد ها در مقابل مسائلی که در کل تورنمنت وجود داشت، به چشم نمی آید.

یکی از اصلی ترین نقدهایی که می توان به اولین دوره جام حذفی فوتسال کشور مطرح کرد، مشخص نبودن تورنمنتی است که تیم قهرمان باید به آن اعزام شود. حتی تا لحظه نگارش این متن هم کمیته فوتسال اعلام نکرده تیم ماهان تندیس به دنبال قهرمانی اش در جام حذفی باید نماینده ایران در کدام تورنمنت خارجی باشد!

ابتدا عنوان شد کمیته فوتسال در حال مذاکره با کنفدراسیون فوتبال آسیاست تا سهمیه ایران در جام باشگاه های آسیا به دو تیم افزایش یابد و قهرمان جام حذفی در کنار قهرمان لیگ در جام باشگاه های آسیا شرکت کند اما بعد از محقق نشدن این کار، بحث حضور قهرمان جام حذفی در یکی از تورنمنت های امارات یا روسیه مطرح شد. در حال حاضر هم هیچ اطلاعاتی درباره تورنمنت روسیه در دست نیست و تورنمنت امارات هم قرار شده با حضور تیم های ملی برگزار شود.

بزرگترین  تاثیری که این موضوع گذاشت، پایین آمدن سطح فنی بازی ها بود. تیم ها باید با چه انگیزه ای پای به جام حذفی می گذاشتند وقتی معلوم نبود در صورت قهرمانی چه پاداشی به آن ها تعلق می گیرد؟

IMG22052755از طرفی هم بی برنامگی در برگزاری بازی ها، شرایط را برای تیم ها طاقت فرسا کرد و شاهد کناره گیری دوازده تیم از گردونه رقابت ها بودیم. اتفاقی که در هیچ یک از تورنمنت های معتبر فوتسال جهان و حتی لیگ محلات هم نمی افتد! در این میان انصراف تیم های مدعی دبیری، گیتی پسند، منصوری و حفاری در سطح کیفی بازی ها تاثیر بسیار منفی گذاشت و این تورنمنت را زیر سوال برد.

اتفاق جالبی که در این رقابت ها افتاد، صعود یک تیم به فینال بدون انجام بازی با هیچ تیم لیگ برتری بود. تیم میثاق تهران البته قرار بود در مرحله نیمه نهایی به مصاف تاسیسات دریایی لیگ برتری برود اما تیم علی صانعی در اعتراض به بی برنامگی کمیته فوتسال از حضور در بازی امتناع کرد تا تیم میثاق با استراحت اجباری رو به رو شود!

با این حال امیداواریم کمیته فوتسال از سال آینده برای برگزاری جام حذفی چاره اندیشیده و برنامه ریزی اصولی داشته باشد تا در نهایت با بالا رفتن کیفیت و سطح فنی بازی ها، شاهد پیشرفت و اعتلای فوتسال ملی باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... چهارشنبه , ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰

اخی اگه الان میثاق قهرمان شده بود این تورنمنت بهترین تورنمنت دنیا بود و خوراکچی بهترین مربی
چشمتون بترکه که چشم دیدن قهرمانی قمو ندارین

. پنجشنبه , ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵

متنی که خوندی اصلا جه ربطی به خوراکچی و قهرمانی ماهان تندیس داشت!
تازه این داره میگه میثاق بدون بازی به فینال اومد.چرا تو به خودتون میگیری؟

بچه قم جمعه , ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰:۳۹

خوراکچی یادت باشه بچه قم سرورته !! خوراکچی در مقابل بچه قمی عددی نیست بابا

بنیامین شنبه , ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

واقعا زحمت کشیدن دمشون گرم مخصوصا اقای محسن حسن زاده