کد خبر : 6525
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1393 - 18:25
-

افسانه تکرار نشدنی فوتبال هم پیشینه ای فوتسالی دارد!

افسانه تکرار نشدنی فوتبال هم پیشینه ای فوتسالی دارد!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رونالدو لوئیز نازاریو دلیما (Ronaldo Luís Nazário de Lima) پسرک برزیلی در ۲۲ سپتامبر ۱۹۷۶ در ریودوژانیروی (Rio de Janeiro) متولد شد و از همان دوران کودکی به علت علاقه شدید به فوتبال در کوچه پس کوچه های ریو فوتبال بازی مــی کرد و قبل از فوتبال در فوتسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رونالدو لوئیز نازاریو دلیما (Ronaldo Luís Nazário de Lima) پسرک برزیلی در ۲۲ سپتامبر ۱۹۷۶ در ریودوژانیروی (Rio de Janeiro) متولد شد و از همان دوران کودکی به علت علاقه شدید به فوتبال در کوچه پس کوچه های ریو فوتبال بازی مــی کرد و قبل از فوتبال در فوتسال فعالیت داشته است.
رونالدو یکی از با استعدادترین و ماندگارترین فوتبالیست‌های دنیا است که تا امروز نامشان در کتاب تاریخ فوتبال ثبت شده، او که فوتبال را از باشگاههای محلی ریو آغاز کرد خیلی زود توانست پله های ترقی را بپیماید و موجبات دعوت خود به تیم ملی نوجوانان برزیل را در سن ۱۴ سالگی فراهم آورد. داشتن ۹ مدال در سن ۲۳ سالگی رکورد خوبی است، بازی‌ها و گل‌های ملی او نشان دهنده توانایی ها و قابلیت‌های بالای این نابغه فوتبال است.

مهمترین موفقیت رونی را در زمین چمن باید سرعت و تکنیک بالای بازی او در دریبل کردن و استفاده از فضاهای خالی محوطه ۱۸ قدم دانست و بی‌شک وی یکی از تکنیکی‌ترین ستاره های فوتبال جهان است.

رونالدو فوتبال را در باشگاه تنیس والکوئره که یک تیم فوتسال محلی در منطقه بنتو ریبیرو بود‌ (منطقه‌ای که در آن متولد شده بود)، آغاز کرد. اول قصد داشت دروازه‌بان شود،‌ اما به دلیل کم بودن زمان حضورش درتیم، به خط حمله روی آورد. در ۱۳ سالگی به باشگاه فوتسال سوسیا راموس بنتو ریبیرو پیوست. دو سال بعد به تیم سائوکریستووائو رفت و از آنجا بود که در زمین‌های بزرگ بازی کرد. به دلیل توانایی زیادش در بازی از یک سو پیشنهاد بازی در تیم ملی زیر ۱۷ سال برزیل را دریافت کرد و از سوی دیگر مورد توجه باشگاه کروزیرو از بلو هوریزونته قرار گرفت که در سال ۱۹۹۳ نیز او را به خدمت گرفت.
بازی در تیم های چون کروزیرو ، پی‌اس‌وی آیندهوون ، بارسلونا، اینتر میلان
رئال مادرید ، آث میلان ، کورینتیانس و قهرمانی در جام جهانی و زدن بیشترین گل در ادوار جام جهانی از افتخارات این بازیکن فراموش نشدنی است.
وی در مجموع ۹۸ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال کشورش انجام داده و ۶۲ گل ملی به ثمر رساند و دومین گلزن تاریخ فوتبال برزیل محسوب می‌شود. وی همچنین ۱۵ گل در جام‌های جهانی به ثمر رسانده و آقای گل جام جهانی ۲۰۰۲ شده‌است.
وی هم اکنون یکی از مسئولان برگذاری جام جهانی ۲۰۱۴ در کشورش می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.