کد خبر : 7492
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1393 - 10:47
-

مقاومت البرز به دنبال فروش امتیاز!

مقاومت البرز به دنبال فروش امتیاز!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، بحث واگذاری امتیاز تیم‌های لیگ برتری در فوتسال در سال‌های اخیر به یکی از مباحث اصلی این رشته ورزشی تبدیل شده و در سایه کم توجهی رسانه‌ها، هر سال شتاب بیشتری به خود گرفته است. بر خلاف فوتبال و موجی که علیه خرید و فروش تیم‌های لیگ برتری و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، بحث واگذاری امتیاز تیم‌های لیگ برتری در فوتسال در سال‌های اخیر به یکی از مباحث اصلی این رشته ورزشی تبدیل شده و در سایه کم توجهی رسانه‌ها، هر سال شتاب بیشتری به خود گرفته است. بر خلاف فوتبال و موجی که علیه خرید و فروش تیم‌های لیگ برتری و واگذاری آنها به استان‌های دیگر به راه افتاد و همین موج باعث توقف این بدعت شد، در فوتسال عدم حساسیت بر روی جابجایی امتیاز تیم‌ها، آنها را تا مرز واگذاری چندباره هم پیش برده است.

در جدیدترین اخبار مربوط به خرید و فروش تیم‌های لیگ برتری، تیم مقاومت البرز که به تازگی و همین چند ماه پیش موفق شد از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کند با مشکلات مالی مواجه شده و مسئولان این باشگاه قصد دارند تا امتیاز تیمشان را واگذار کنند.

گفته می‌شود تیم مقاومت موفق نشده است اسپانسر مناسبی برای فصل آینده و تجربه اولین حضورش در لیگ برتر پیدا کند و به همین خاطر مدیران آن به ساده ترین راه ممکن یعنی فروش امتیاز رای داده‌اند. البته این تصمیم هنوز قطعی نیست ولی نگاهی کوتاه و مختصر به تیم‌هایی که در چند سال اخیر دست به فروش امتیاز خود زده‌اند، نشان می‌دهد که شاید بعضی از مدیران فوتسالی به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند تدوین یک برنامه مدون و حتی کوتاه مدت برای حضور در لیگ برتر است.

در حال حاضر علاوه بر مقاومت کرج، امتیاز تیم زمزم اصفهان هم در پروسه واگذاری به تیم راه ساری است. زمزم که خودش سال گذشته با خرید و یا اجاره امتیاز گیتی پسند نوین لیگ برتری شده بود، حالا با تصمیم مدیران کلان این شرکت به ساری منتقل می‌شود تا در دومین سال حضورش در لیگ برتر، سومین نامش را تجربه کند! این در حالی است که هیات فوتبال استان اصفهان هم مخالف اصلی این انتقال بوده و قصد دارد امتیاز زمزم را در داخل این استان حفظ کند.

سال گذشته، علاوه بر تغییر امتیاز گیتی پسند نوین به زمزم، دو تیم گاز خوزستان و صبای قم هم به دلیل مشکلات مالی و مسائل مدیریتی تصمیم به واگذاری امتیاز خود شدند تا به این ترتیب نام آنها به پتروشیمی و ماهان تندیس قم تغییر یابد. این تغییر البته برای پتروشیمی خوش یمن نبود و این تیم در نهایت به لیگ دسته اول سقوط کرد.

از دیگر تیم‌هایی که در سال‌های گذشته با خرید امتیاز یک تیم دیگر لیگ برتری شدند می‌توان به هلال احمر تبریز اشاره کرد که صاحب امتیاز تیم گسترش فولاد این شهر شد.

در روزهایی که توپ ناکامی و عقب افتادن فوتسال ایران در آسیا و دنیا در زمین تیم ملی انداخته می‌شود و جامعه فوتسال تنها از تیم ملی انتظار رسیدن به جمع چهار تیم دنیا را دارد، بد نیست گاهی به آنچه که در بدنه فوتسال جریان دارد و آنچه که باشگاه‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی تیم ملی باید لحاظ کنند، توجه داشت. بخصوص باشگاه‌هایی که هنوز اندر خم یک کوچه‌اند و حتی توانایی حضور شش ماهه در لیگ برتر را هم ندارند!

 

منبع : مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس چهارشنبه , ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹

۴کلام حرف حساب

s چهارشنبه , ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱

این حرف ها همش کشکه حفاری داشت میرفت بازموند زم زم داشت میرفت باز اونم معلوم نیست هلال احمر هم همین طورمقاومت هم نمیره نترسین