کد خبر : 7980
تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1393 - 12:26
-

حذف ایران از تورنمنت کویت !

حذف ایران از تورنمنت کویت !
سرمربی تیم ملی فوتسال اعلام کرد: تیم ملی فوتسال ایران و استرالیا از لیست تیم های شرکت کننده حذف شده اند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی تیم ملی فوتسال درباره برنامه های پیش روی تیم ملی گفت: در حال حاضر برنامه ای ۶ ماهه برای تمرینات در نظر گرفته ایم و تیم را برای حضور در دو تورنمنت بین المللی گرند پریکس و کویت آماده خواهیم کرد. متأسفانه به خاطر اینکه هنوز نسبت به برگزاری مسابقات گرندپریکس هیچ اطلاعاتی در دست نداریم، بر روی تورنمنت کویت که اکتبر برگزار خواهد شد تمرکز کرده ایم.
وی در ادامه افزود: حضور در تورنمنت کویت فرصت بسیار خوبی برای ما است و ما حتی تقویم لیگ را براساس زمان برگزاری آن تنظیم کرده ایم، اما مسئله اینجاست که به دلیل مسائل اقتصادی که کویتی ها اعلام کرده اند و به نظر من غیر منطقی است، تعداد تیم های شرکت کننده در این مسابقات از ۱۰ به ۸ تیم کاهش پیدا کرده و تیم ملی فوتسال ایران و استرالیا از لیست تیم های شرکت کننده حذف شده اند. ما تمام تلاشمان را برای حضور در این تورنمنت که تیم های بزرگی با یکدیگر به رقابت می پردازند، خواهیم کرد.
خسوس در ادامه در مورد تیم های شرکت کننده در تورنمنت کویت گفت: تیم هایی همچون برزیل- قهرمان آمریکای جنوبی، آرژانتین، مصر- قهرمان آفریقا، روسیه و ایتالیا- قهرمان اروپا در این تورنمنت حضور دارند و البته احتمال حضور گواتمالا و کاستاریکا هم در این مسابقات هست. همچنین ممکن است که پاراگوئه هم حضور داشته باشد و هلند هم در حال تلاش برای حضور در این مسابقات است.
وی در ارتباط با مسئله جوان گرایی و استفاده از بازیکنان جوان افزود: معیار من استفاده از چند بازیکن در گروه های سنی مختلف در تیم ملی است. ما حتما باید بازیکن جوان در سطح تیم داشته باشیم. وظیفه من مدیریت بازیکنان و افزایش تجربه آنهاست و در یک تیم چیزی جز شرایط روحی مناسب مهم نیست.
خسوس در ادامه در ارتباط با مسابقات لیگ برتر فوتسال افزود: دو نکته مهم در ارتباط با لیگ ها وجود دارد. نکته اول اینکه مدت زمان برگزاری لیگ ایران کوتاه است و دوم اینکه لیگ حالت ثابت دارد. لیگ برای بازخورد بیشتر باید به صورت حذفی برگزار شود تا از این طریق میزان رقابت افزایش پیدا کند. مثلا جام حذفی ایده بسیار خوبی بود که سال گذشته انجام شد.
سرمربی تیم ملی فوتسال در ادامه گفت: به هر جهت محصول لیگ وارد تیم ملی می شود و برای من بسیار مهم است که بعد از پایان لیگ، بازیکنانی با آمادگی کامل در اختیار تیم ملی باشند. مسئله مهم دیگر این است که یک بازیکن در حالت استاندارد باید در حدود ۴۰ الی ۴۵ بازی در لیگ داشته باشد، ولی در لیگ ایران این عدد حدود ۲۰ تا ۲۵ است. همچنین بازیکنان در کنار مسابقات لیگ، باید تمرینات بیشتری داشته باشند تا زمان حضور در تیم ملی در بهترین شرایط باشند.
سرمربی تیم ملی فوتسال در ادامه افزود: در حال حاضر چیزی که بر فوتبال حاکم شده، پول، مسائل اقتصادی و توجه به استعدادها است. زمانی که فوتبال ایران در شرایط اقتصادی بهتری قرار گیرد، مطئنم که اتفاقات بهتری برای آن خواهد افتاد. علاوه بر این فوتسال ایران در وضعیت بسیار خوبی از لحاظ وجود استعدادها، قرار دارد، چرا که در ایران استعدادهایی وجود دارد که در هیچ کشوری مشاهده نمی شود و بسیار سخت می توان در کشوری چنین استعدادهایی را پیدا کرد.
وی در ادامه با اشاره به فوتبال خیابانی در سطح شهر تهران و وجود استعدادهای فراوان در آن گفت: به جرأت می توانم بگویم گاهی در همین مسابقات خیابانی در سطح شهر تهران و در محل اقامتم، بازیکنان در سطح یک تورنمنت بازی می کنند. نکته اصلی اینجاست که این بازیکنان باید تاکتیک ها را آموزش ببینند و این بچه ها باید با بهترین بازیکنان و بهترین مربی ها کار کنند و این شرط ورود آنها به بازی های سطح بالاتر است. این بازیکنان به ابزار نیاز دارند و مهمتر از آن اینکه بر روی آنها در حوزه ایجاد سطح فکری بالا کار شود. تمام این مسائل وظیفه باشگاه هاست که می توان در دراز مدت بازخورد آن را در تیم ملی مشاهده کرد.
خسوس در ادامه با اشاره به اهمیت وجود آکادمی و مدارس فوتبال زیر نظر باشگاه ها گفت: پیشرفت باید در باشگاه ها و مدارس فوتبال وابسته به آنها صورت بگیرد. برای مثال در حال حاضر لیگ فوتسال در اسپانیا به پایان رسیده و باشگاه ها زمان استراحت را سپری می کند، اما بسیاری از مدارس فوتبال و آکادمی های باشگاه ها، یادگیری را متوقف نکرده و کلاس ها و سمینارهایی برای آموزش مربیان و بازیکنان خود در نظر گرفته اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

محمود نصیرلو شنبه , ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

با سلام
روز خبرنگار بر تمامی دوستان عزیزم در حوزههای مختلف خبری مبارک