کد خبر : 8937
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1393 - 12:10
-

ترابیان: امیدوارم اعتماد به نفس شمس از بین نرفته باشد/ترس تایلند و ژاپن از ایران ریخته است

ترابیان: امیدوارم اعتماد به نفس شمس از بین نرفته باشد/ترس تایلند و ژاپن از ایران ریخته است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان در مورد نتیجه تیم دبیری در جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: به عقیده من، تیم‌های ژاپن و تایلند با انگیزه‌ای مضاعف در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بودند. دلیل انگیزه مضاعف آنها نیز بردهای دفعه قبل‌شان برابر ایران بود. من رفته‌رفته اینطور احساس می‌کنم که ترس

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان در مورد نتیجه تیم دبیری در جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: به عقیده من، تیم‌های ژاپن و تایلند با انگیزه‌ای مضاعف در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بودند. دلیل انگیزه مضاعف آنها نیز بردهای دفعه قبل‌شان برابر ایران بود. من رفته‌رفته اینطور احساس می‌کنم که ترس آنها از فوتسال ایران ریخته است. یادم هست بعد از سال ۲۰۰۷ هر بار که برابر تیم ملی ایران قرار می‌گرفتند، ترس عجیبی در بازی‌ و رفتارشان دیده می‌شد و به شدت باور داشتند که فوتسال ایران یک سر و گردن از آنها بالاتر است. آنها تلاش کردند، کار کردند و به شدت فوتسال را جدی گرفتند تا به اینجا رسیدند.

وی ادامه داد: بعد از تغییراتی که در فدراسیون فوتبال ژاپن رخ داد، یکی از مهم‌ترین افرادی که در داوری ید طولایی داشته، مسئولیت فوتسال این کشور را برعهده گرفته و از تمام نفوذش استفاده می‌کند. او به عنوان کسی که داورهای آسیا را می‌چیند می‌تواند در همه ابعاد نفوذ داشته باشد. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر جایی نتیجه خوب و مقامی در سطح فوتسال به دست آورند این نتیجه‌گیری برابری می‌کند با بسیاری از مقام‌ها در فوتبال. یا همین آدیساک که در راس باشگاه چونبوری تایلند است، او تمام داشته‌ها و آبرویش را در این چند سال خرج فوتسال کرده و سرمایه‌گذاری بسیار خوبی داشته است. من کاملا به تفکرات او واقفم و پیش از آغاز جام باشگاه‌ها هم چند بار تلفنی با من صحبت کرد و خیلی شدید پیگیر بود که چه اتفاقاتی در فوتسال ایران رخ می‌دهد.

رئیس سابق کمیته فوتسال خاطرنشان کرد: آنها فوتسال را خیلی جدی گرفته‌اند، ولی متاسفانه باشگاه‌های ما با دبیری به عنوان نماینده ایران خیلی همکاری نکردند. آنجا هم بیماری گریبانگیر تیم شد و موجبات عدم نتیجه‌گیری این تیم را فراهم کرد. به هر حال وقتی بیماری به اردوی تیمی راه می‌یابد باید قبول کنیم که روی کل تیم تاثیر می‌گذارد. از سوی دیگر، تعدادی از بازیکنان دبیری تجربه بازی بین‌المللی نداشتند در حالیکه در فوتسال این نکته بسیار مهمی است. اگر دنیا فوتسال ما را شناخت و جهشی عجیب داشتیم و به عنوان پدیده فوتسال دنیا معرفی شدیم، به واسطه دیدارهایی بود که با تیم‌های بزرگ برگزار کردیم. با ایتالیا، اسپانیا، برزیل و آرژانتین آنقدر بازی کردیم و باختیم تا نهایت روزی آمد که شروع کردیم به مساوی گرفتن و حتی بردن.

ترابیان تاکید کرد: پرتغالی‌ها همیشه ما را می‌بردند اما بعدا خیلی راحت در مسابقه با ما بازنده می‌شدند،‌ یا اروگوئه که به عنوان مادر فوتسال دنیا از آنها نام برده می‌شود دیگر کمتر از چهار گل از ما نخوردند. درهرحال نداشتن پیشینه بین‌المللی برای دبیری یک ایراد بزرگ بود. همچنین نباید زمینه‌های اخراج سرمربی دبیری در آن بازی مهم ایجاد می‌شد.

وی در مورد اینکه عده‌ای می‌گویند شمس از نظر فنی از فوتسال روز دنیا فاصله گرفته است، تصریح کرد: من این را اصلا قبول ندارم. درست است که شمس چند سال روی نیمکت تیمی ننشست ولی چشمانش و ذهنش را که نبسته بود. یک مدرس بایستی با فوتسال روز دنیا و تکنیک‌ها در ارتباط باشد و مطالعه کند. اگر از این روند غافل باشد، حتما جایگاهش را از دست می‌دهد. به نظر من تنها ایرادی که چند سال ننشستن روی نیمکت ممکن است در مورد یک مربی اتفاق بیفتد، از دست دادن اعتماد به نفس است که امیدوارم این در مورد حسین شمس رخ نداده باشد.

ترابیان از اظهارنظر در مورد داوری‌های جام باشگاه‌های آسیا خودداری کرد و گفت: من چون عضو AFC هستم این اجازه را ندارم که دراین‌باره صحبت کنم اما فقط این را بگویم که داوری‌ها بی‌ایراد هم نبود.

رئیس سابق کمیته فوتسال در خصوص هجمه‌ای که علیه حسین شمس به راه افتاده، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم این دعواها ریشه در گذشته دارد. جای آدم‌ها عوض می‌شود، یک زمانی شمس منتقد بود و دیگران در اجرا، حالا شمس در اجراست و دیگران منتقد. با ریشه‌یابی، این مسائل به قبل بازمی‌گردد.

عباس ترابیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند آسیایی‌ها از ایران پیشی گرفته‌اند و یا در حال رسیدن به ما هستند، گفت: ترجیح می‌دهم به این سوال پاسخی ندهم و اظهار نظری نداشته باشم. نمی‌خواهم از حرف‌هایم برداشت بدی بشود.

ترابیان  در مورد مسابقات گرندپریکس برزیل و دعوت از تیم ایران تاکید کرد: باید تا پایان هفته وضعیت ما و دعوتی‌ها کاملا روشن شود.من به دعوت شدن ایران خوشبینم. البته هنوز تا زمانی که دعوتنامه رسمی به دستمان نرسد هیچ چیزی قطعی نیست ولی مسئولان برگزاری قول دادند که ایران هم در این مسابقات حضور داشته باشد.

وی افزود: به خاطر مشکلات مالی، برگزاری این بازی‌ها را شهردار شهر ریو تقبل کرده است که وی باید قرارداد را امضا کند.

رئیس پیشین کمیته فوتسال با بیان اینکه کشور ژاپن هزینه‌های زیادی برای حضور در گرندپریکس انجام داده است، گفت: آنها زرنگ هستند و حتی برای این مسابقات اسپانسر می‌برند. نظر مسئولان برگزاری گرندپریکس هم این بوده که به تدریج ژاپن را نماینده فوتسال آسیا کنند و این تیم را به جای ایران به این بازی‌ها ببرند.

ترابیان در پاسخ به این سئوال که “با کدام یک از مسئولان گرندپریکس برای حضور ایران در این مسابقات رایزنی داشته است”؟ تصریح کرد: نمی‌توانم نام طرف مقابل را مطرح کنم. من از روزی که مسابقات گرندپریکس آغاز شد ارتباط نزدیکی با مسئولانش داشتم.

وی درباره عدم موافقت رئیس فدراسیون فوتبال با تشکیل کمیته فنی فوتسال، گفت: کمیته فنی می‌توانست به فوتسال کمک کند. این کمیته می‌توانست برنامه بدهد ولی علت عدم تشکیل آن کاملا روشن است. اصولا در کشور ما و فدراسیون فوتبال، به رشته فوتسال به عنوان موضوعی که در اولویت نیست، نگاه می‌شود. حتی به فوتسال در سطح تیم‌های امید و جوانان فوتبال هم نگاه نمی‌شود.

ترابیان افزود: صرفنظر از اینکه فوتسال بارها پای آبروی فوتبال هم ایستاده است و آبروداری کرده است. الان همین قضیه درباره تیم فوتبال ساحلی هم تکرار می‌شود و این رشته هم به سرنوشت فوتسال دچار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیته فنی در فوتسال “کشک” نخواهد بود، گفت: چون اسم خودم در فهرست پیشنهادی اعضای کمیته فنی قرار داشت از علی کفاشیان این موضوع را پیگیری نکردم ولی همانطور که گفتم تشکیل این کمیته می‌تواند به فوتسال کمک شایان توجهی کند.

منبع:فارس و مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.