کد خبر : 10136
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1393 - 14:37
-

دبیری: از اینکه خبر پاداش من به بازیکن تاسیسات رسانه ای شد، تعجب کردم!/ امکان ندارد به شمس نامردی کنم

دبیری: از اینکه خبر پاداش من به بازیکن تاسیسات رسانه ای شد، تعجب کردم!/ امکان ندارد به شمس نامردی کنم

افشین دبیری در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران در خصوص بسیاری از موضوعات باشگاه دبیری و وقایع این تیم در جام باشگاههای آسیا و لیگ برتر صحبت هایی را انجام داد که سوژه های خوبی داشت. متن این گفتگو را در ذیل می خوانید: *نظر بزرگانی چون تارقلی‌زاده در مورد سومی ما در

افشین دبیری در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران در خصوص بسیاری از موضوعات باشگاه دبیری و وقایع این تیم در جام باشگاههای آسیا و لیگ برتر صحبت هایی را انجام داد که سوژه های خوبی داشت. متن این گفتگو را در ذیل می خوانید:

*نظر بزرگانی چون تارقلی‌زاده در مورد سومی ما در آسیا ثابت کرد فرافکنی نکرده‌ایم

شاید تا قبل از اینکه بزرگان فوتسال آسیا در مورد عملکرد دبیری در جام باشگاههای آسیا اظهارنظر کنند، صحبت‌های ما در خصوص مشکلات فیزیکی تیم ناشی از بیماری، کمبود بازیکن و … به نظر برخی فرافکنی می آمد اما با صحبت های آقای تارقلی زاده و دیگر اساتید فن که سطح رقابتهای آسیایی امسال را دیدند ثابت شد که ما عین واقعیت را گفتیم و این سومی هم بدست نیامد مگر با غیرت، تعصب و انگیزه بازیکنان دبیری که به واقع از جانشان مایه گذاشتند. سومی تیم واقعی دبیری که با همان شاکله لیگ وارد آسیا شده بود در شرایطی رخ داد که تیم دچار بیماری ویروسی بود و ما به لحاظ بازیکن کمکی فقط صمیمی را به عنوان بازیکن کمکی توانستیم در ۴۸ساعت قبل از پرواز جذب کنیم و عزتی هم که تقریبا اولین تجربه بین المللی‌اش بود. بعد از همه این ها ضربه ای که از داوری و اخراج ناجوانمردانه آقای شمس در بین دو نیمه بازی با چونبوری خوردیم به هیچ عنوان قابل قیاس نبود چون واقعا تیم ما را به لحاظ روحی دچار مشکل کرد. من این موضوع را در خلال مسابقات و هنگامی که بچه‌ها از داخل زمین حواسشان به سکوها و پیش آقای شمس بود لمس کردم. بچه های ما بعد از سومی بغضشان ترکید چون برای قهرمانی آمدند اما اتفاقات دست به دست هم داد تا این موضوع میسر نشود. انشاالله در سال آینده به این قهرمانی خواهیم رسید. اما چیزی که بیشتر مرا آزار داد بی توجهی صدا و سیما به تیم دبیری بود که هیچ بازی‌ای از ما حتی به صورت غیر زنده هم پخش نشد در حالی که دوره های قبل اینطور نبود. ما ما نماینده ایران بودیم اما برخورد صدا و سیما با ما اینطور نبود.

*قمی ها قهرمان شوند هر بازیکنی بخواهند می دهیم!

هنوز نتوانسته ام این موضوع را برای خودم حل کنم که چطور شد بازیکنی که ما به عنوان نماینده ایران در جام باشگاههای آسیا می خواستیم را به ما ندادند. در شرایطی که ما می دانستیم قمی ها به دنبال جذب میثم ایلانلو هستند و این بازیکن هم نزد ما آمد و دوری و شرایطی از این دست را بهانه برای درخواست رضایتنامه اش کرد بدون تامل رضایتنامه دادیم چون اعتقاد داریم بازیکنی که علاقه ای به پوشیدن پیراهن یک تیم نداشته باشد را باید آزاد گذاشت تا انتخابش را انجام دهد. نگاهمان این بوده و هست که باید با بازیکن صادقانه برخورد شود و به همین منظور هم به ایلانلو رضایتنامه دادیم تا به قم برود. در مقابل اما قمی ها بازیکنی که می خواستیم را ندادند، حتی از مسئولان کمیته فوتسال هم پیگیر شدند اما این اتفاق رخ نداد. همین جا باید از آقای حاجتی مدیرعامل باشگاه حفاری تشکر کنم که به محض اینکه اسم آقای صمیمی را آوردیم بلافاصله ایشان را با ما همراهی کرد. دنبال تلافی نیستیم و مطمئن باشید اگر روزی قمی ها هم در لیگ قهرمان بشنوند هر بازیکنی را بخواهند در اختیارشان قرار می دهیم چون نگاه ما ملی است و این را یک وظیفه می دانیم.

*مقابل گیتی‌پسند بر عکس بازی با ماهان تندیس، بدشانس نبودیم

بازیکنان ما با تعصب کامل و گوش دادن به نکات فنی آقای شمس و کردی تا ثانیه آخر بازی با گیتی پسند دویدند و طوری عمل کردند که انگار تماشاگری رو سکو وجود ندارد. نتیجه بسیار خوبی گرفتیم که تیم ما را در کورس مدعیان حفظ کرده و تیم وارد یک مسیر هموار شد، از این بابت این پیروزی چند جانبه برای ما ارزشمند بود. بنا به پیش‌بینی کادر فنی در این بازی فشار زیادی از سوی گیتی پسند در ۵دقیقه اول به تیم ما وارد شد که درخشش رضا موثق درون دروازه دبیری و همچنین غیرت بازیکنان در انجام مسئولیت‌هایشان باعث شد تا نه تنها گل نخوریم بلکه به گل برسیم و عطش این گلزنی را هم حفظ کنیم. البته که در این ما باز هم اصغری مقدم و قاسمی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم ضمن اینکه شانس هم یار ما بود و بر عکس بازی با ماهان تندیس قم در این بازی بدشانس نبودیم. نکته ای که در این بازی مرا جذب خود کرد تشویق بی امان تماشاگران اصفهانی بود که با وجود عقب بودن تیمشان یک ثانیه دست از تشویق بر نداشتند تا بازی سه بر سه مساوی شد. هر چند که تجارب بین المللی آقای شمس باعث شد تا دوباره نتیجه بازی به سمت ما بچرخد. به اعتقاد من این حرکت تماشاگران می توانست یک درس بزرگ برای هواداران فوتسال باشد. این برد روحیه عجیبی به تیم ما داد و باعث شد تیم دبیری به لحاظ روحی و روانی کاملا متحول شود.

*به خاطر وحید به بازیکنش پاداش دادم، تعجب کردم رسانه ای شد!

همه افشین دبیری را به رفاقت های واقعی‌اش می‌شناسند چون به دوستی‌ها عقیده زیادی دارم و همواره سعی کرده‌ام نشان بدهم که رفاقت برای زمانی که منافعی در میان باشد نیست و باید همیشه رفیق بود. با توجه به اینکه یکی از بهترین خاطرات ما با آقای شمسایی و قهرمانی در لیگ رقم خورده بود و همواره هم گفته بودم برایش ارزش زیادی قائل هستم بعد از پیروزی آنها برابر پایاسازه به دلیل اینکه می دانستم آقای شمسایی بعد از باخت به ما و ماهان تندیس، با کسب این برد از زیر چه فشاری خارج شده به رختکن آنها رفتم و تبریک گفتم. باور کنید تیم دیگر هم همشهری‌ام بود و با احترام به آنها حتی بازی را هم بی طرف دنبال کردم اما بعد از برد با شناختی که از روحیات وحید داشتم پیششان رفتم و به بازیکنی که سه گل زده بود و حتی اسمش را هم نمی‌دانستم مبلغ ۵۰۰هزار تومان هدیه دادم تا بگویم رفاقت ما با وحید شمسایی اسمی نیست. با اینکه اصلا دوست نداشتم رسانه ای شود اما بعدا با تعجب دیدم این اتفاق افتاده است. با اینکه برخی این اقدام دوستانه مرا جور دیگری تعبیر کردند اما من احترام زیادی برای آقای شمس قائلم و هنوز هم اعتقاد دارم ایشان با پذیرفتن هدایت دبیری در آسیا آبرویش را برای تیم ما گذاشت؛ کمااینکه بیشترین هجمه بعد از سومی متوجه ایشان شد و ما به عنوان مسئولان باشگاه غیر از ناراحتی سومی، چیز دیگری حس نکردیم. ما با عمل خیلی چیزها را نشان داده ایم و امکان ندارد نامردی به ایشان حتی از ذهن‌مان هم عبور کند. آقای شمس یکی از مالکین باشگاه دبیری است که با تمرکز کامل بالای سر تیم ما هستند و افتخار می کنیم سرمربی دبیری هستند.

*هنوز نامه ای برای جعفری از اسپانیا به باشگاه نیامده

باشگاه دبیری طی ۱۳سال فعالیت خود در عرصه فوتسال به نوعی بسیار ثابت قدم بوده که بدون توجه به حاشیه ها و ناملایمتی ها تنها اهداف خود را در پیش گرفته و برای رسیدن به اهدافش به پیش رفته است. ما همانطور که قبلا هم گفته‌ایم از سه سال قبل برنامه‌ریزی های لازم را برای رسیدن به جایگاه‌های مدنظر خود انجام داده بودیم ضمن اینکه در کنار آنها توجه ویژه ای به بسط دادن ارتباطات بین المللی باشگاه خود و حضور در تورنمنت ها و رقابت هایی از این دست داشتیم. ما برای اولین بار به عنوان نماینده فوتسال ایران با قهرمان لیگ کرواسی قرارداد خواهرخواندگی بستیم یا اینکه در تورنمنت کویت به عنوان یک تیم کامل شرکت کردیم که فواید زیادی را نصیب باشگاه دبیری کرد و نتیجه اش را هم در لیگ سال گذشته دیدیم. سال گذشته نظری را به لیگ روسیه ترانسفر کردیم و بسیار خوشحال می شویم که به عنوان اولین باشگاه ایرانی باشیم که بازیکن به لیگ پرقدرت اسپانیا صادر می کند. البته که تاکنون نامه ای رسمی به دست باشگاه دبیری نرسیده اما به محض این اتفاق جلسه می گذاریم و با نظر کادر فنی موجبات پیشرفت بازیکنان ایرانی را در لیگ های جهانی فراهم خواهیم آورد. این پیشرفت تنها مختص به دبیری نخواهد بود و فایده آن به فوتسال ایران می رسد. برنامه هایی هم برای انجام تورنمنت بین المللی در تبریز داریم که انشاالله به زودی با هماهنگی با کادر فنی این اقدام را در شهر خودمان انجام خواهیم داد.

*با بازیکن و مربی و رسانه رو راست هستیم

از جمله تیم هایی هستیم که یکی از فاکتورهای بارزش روراستی با بازیکن، کادر فنی و رسانه ها است و همواره احترام متقابل را هم دیده ایم. هر حرفی به بازیکنان مان زده ایم عین آن را عمل کرده ایم و شما می توانید بررسی کنید و ببینید که همه آنها تا این لحظه دقیقا مطابق قراردادهایشان گرفته اند. اگر پاداش هم تعیین کرده ایم بلافاصله آن را پرداخت کرده ایم تا بازیکن بفهمد چقدر برایش ارزش قائل هستیم. امسال هم می تواند یک سال خوب دیگر برای دبیری باشد چراکه این تیم بسیار باتجربه شده و مربی بزرگی هم در راس آن هست که همه این مجموعه می تواند دوباره آسیایی شدن را با قهرمانی در لیگ محقق کند. از همین جا هم جا دارد از تماشاگران فهیم دبیری تشکر کنم که همواره یار و یاور ما بوده اند و طوری از ما حمایت کرده اند که ستودنی بوده است. امیدوارم با قهرمانی دوباره در لیگ، رفتن به آسیا و کسب قهرمانی جام آسیایی جواب این همه احساس و محبت آن ها را بدهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتسالی سه شنبه , ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷

آقای افشین دبیری شما انسان شریفی هستید همه میدونن اما پاداش رو شما ندادید درسته فرزین پسر شماست اما پاداش رو ایشون دادند اون هم به برد یک تیم تهرانی مقابل تیم شهرمون
چرا به بازیکنان تیم مس پاداش نمیدید اگه قصدتون خیره؟
توی تیمتون که کلا چهار تا بومی دارید تو رو قرآن به تیم های دیگه شهرمون با این کارهاتون صدمه نزنید بزارید بچه های با غیرت آذربایجان تو تیم های دیگه در سطح لیگ برتر بدرخشند شما که بومی های شهرتون ارزش قایل نیستید لااقل احترام به مجید زارعی ها تقی پورها میرمعصوم ها بزارید
ممنون از سایت خوب فوتسال

محسن ملکی سه شنبه , ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷

حالا پولتو به رخ ما میکشی افشین خان دبیری،

هوادار واقعی ماهان تندیس سه شنبه , ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱

داری این حرفهارو میزنی که مسئولین ماهان تندیس جوابتو بدن، همچین خبری نیست ،میثم ایلانلو دادی بجاش محمد کوهستانی را گرفتی اقای پولدار…………….

seied چهارشنبه , ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۹:۰۰

این بی احترامی به آقای شمس نبود، بلکه دهن کجی به همشریان خودت بود جناب مستطاب.

آذربایجان چهارشنبه , ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰

اقای دبیری به بازیکناتون اینجوری ارزش میدین ؟به بازیکن تاسیسات ۵۰۰تومان پاداش میدین اونوقت برا برد گیتی تو اصفهان ۳۰۰تومان..

محمد دانیالی چهارشنبه , ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹

اقای دبیری تمام بازیکنای بومی دارن از تیمتون میرن بهتره ریشه یابی کنین ببینین چرا؟؟؟ پیارسال چهارم شدین ۱۰نفر بومی بودن پارسال شدن ۵ نفر امسالم ۴ نفر …..معلوم نیس سال بعد کیا بمونن

یعقوب پنجشنبه , ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲

جناب دبیری شما ظاهرا خیلی غریبه پسندی با این کارها روز به روز از محبوبیت دبیری کم شده شما به جای توجه به بچه های تبریز به تیم های تهرانی پاداش میدهید؟؟؟

حسین پنجشنبه , ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳

بابا ماشاله دبیری ها چقدر پول دارند !!؟؟ به همه بازیکنان ایران پاداش می دهند .اما تیم با شخصیت و دوست داشتنی هلال احمر شهر تبریز مثل بچه ناتنی هرروز به یک نفر سپرده میشه.