کد خبر : 11128
تاریخ انتشار : شنبه 3 آبان 1393 - 11:15
-

شاهد تغییر نسل مربیان هستیم

شاهد تغییر نسل مربیان هستیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،امروزه ازعوامل موفقیت در فوتسال هر کشوری میتوان به تعامل مربیان با دانش در عرصه ورزش یادکرد.تبادل اطلاعات ،آگاهی از سیاستها ،اصول و مقررات ،تعامل با کادر فنی تیمهای مختلف ملی ،بررسی مشکلات و راه حلهای پیرامون آن در جهت ریشه یابی و اتخاذ راهکارها ی سودمند و هزاران مورد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،امروزه ازعوامل موفقیت در فوتسال هر کشوری میتوان به تعامل مربیان با دانش در عرصه ورزش یادکرد.تبادل اطلاعات ،آگاهی از سیاستها ،اصول و مقررات ،تعامل با کادر فنی تیمهای مختلف ملی ،بررسی مشکلات و راه حلهای پیرامون آن در جهت ریشه یابی و اتخاذ راهکارها ی سودمند و هزاران مورد که کمک کننده به ارتقاء سطح فوتسال یک کشور خواهد بود.این امر میسر نخواهد شد تا زمانیکه دلسوزان ،پیشکسوتان و افراد خاک خرده در کنار نسل جدید وتحصیلکرده دور یک میز جمع و نقطه نظرات خودرادر فضایی آزاد مطرح تا درنهایت با نتیجه گیری بدنبال راه حل باشیم.تشکیل کمیته مربیان میتواند گامی نو و موثر در رسیدن به این هدف باشد ولی میبایست عنوان نمایم که بمنظور تشکیل این کمیته نیاز به تعامل هرچه قوبتر سه کمیته آموزش ، مربیان و فوتسال دست به دست یکدیگر داده و با قبول نظرات استخراج شده از کانون مربیان فوتسال برای پیاده نمودن تفکرات بیرون آمده هم سو باشند.

با احترام به بازیکنان بزرگی که سالها در رده های مختلف برای فوتسال این کشور زحمت کشیده اند دو نکته را یادآور میشوم که حرفه مربیگری کاملا امری جدا با فضایی متفاوت خواهد بود بدین منظور اپیدمی شدن این امر که مدیران باشگاهها از مربیان جوان که در حال بازی کردن هستند را بعنوان سرمربی استفاده نمایند موجب خواهد شد بدلبل عدم تمرکز فنی درنهایت شاهد موفقیتی مستمر نباشیم البته همواره استثناهایی وجودداشته اما استمرار هرگز.
از طرفی دیگر مجموعه کادرفنی است که عامل موفقیت خواهد بود نه یک فرد ! چه خوب است اگر بازیکنی قصد ورود بیداکردن به جرگه مربیان را حین فعالیت داشته باشد از تیمی قوی در مجموعه کادر فنی در کنار خود استفاده کند تا بتواند با تمرکز بالاتری هر دو مسئولیت سنگین را عهده دارباشد.ولی معتقد هستم این امر در دراز مدت منجر به استمرار موفقیت نخواهد شد.یکی از شاخصه های مربیان موفق تجربه بازی کردن بوده که بسیار نیز حائز اهمیت است ولی این شرط مکفی نبوده چراکه برای موفقیت در حرفه مربیگری مجموعه ای از عوامل میبایست در کنار یکدیگر قرار گیرند.درحال حاضر شاهد تغییر نسل مربیان با حضوربازیکنان با تجربه و شرکت آنان در دوره های مختلف مربیگری هستیم که نوید آینده و نسل جدید مربیان را خواهد داد و امیدوار هستم با بهره گیری از تجربیات مربیان بزرگ دراین نسل نیز شاهد موفقیتهای روز افزون برای فوتسال کشور باشیم.

در خصوص خسوس نیز درهرصورت ایشان درحال حاضر بعنوان سرمربی تیم ملی فوتسال کشور مشغول به فعالیت هستند .وظیفه تک تک باشگاهها و مربیان اینست که وی را یاری دهند تا در نهایت فوتسال کشور را مجددا در آسیا و جهان ارتقا وشاهد موفقیت این تیم در مسابقات جام جهانی باشیم.البته به شخصه امیدوارم تاثیرات حضور ایشان را همچون مربیان بزرک فوتسال در دنیا درتیم ملی ، لیگ ، رده های پایه و در امر آموزش و تعامل با مربیان پررنگ تر از گذشته ببینیم .درپایان متذکر میشوم موفقیت فردی نیست بلکه یک مجموعه کار تیمی از فدراسیون فوتبال ، باشگاهها ،مربیان و بازیکنان بوده که تعامل آنها در کنار یکدیگر ودر کنار سرمربی تیم ملی منجر به موفقیت خواهد بود.

شهاب الدین سفال منش
مدرس الیت فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا
دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

تام شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

وقتی مدرس کنفدراسیرن آسیاودانشجوی دکترای فیزیولوژی ورزش ازترس وحیدشمسایی بابکاربردن جمله (البته استثناهایی هم وجود داره )مقاله مینویسه بازم بایدبه همه چیزاین مدارک شک داشت.آره جانم

علیرضا شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

اقا من خواهش میکنم مصاحبه ی کسایی رو بزنید که قابل قبول باشن و برای فوتسالی ها اشنا باشن. ابن اقا چند سالشونه که تو فوتسال مربین؟ با خیلی کارا میشه مدرک گرفت. خواهش میکنم در انتخاب افراد برای مصاحبه دقت کنین

سعید امیری شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷

تمام مربیان جوان لیگ و تیم ملی شاگرد سفال منش بودند.

نام ... جمعه , ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

ااقا نمیدونی بون که بهترین مربی بدنساز ایرانه همه قبولش دارن اگه فوتسالیست باشی باید اینو بدونی معلومه که اصلا فوتسالیست نیستی این اقا ۴ بار تو لیگ و ۱ بار با تو جام باشگاها قهرمانی داره

نام ... شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

استاد عزیز
مشکلی نیست که نسل جدیدی از مربیان بیایند و کار کنند ولی اولا با مدرک و گذراندن دوره های مربوطه باشد و اول مربی نشوند بعد بروند کلاس مربیگری!
دوما از چه راهی به این جایگاه می‌رسند آیا از راه صحیح یا از راه لابی خویشاوندی باندبازی و ۰۰۰

هوادار تاسیسات شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

راست میگه نسل جدید در راهه. یعنی یه تیم هم بدید به این اقا. اخه واسه مربی گری فقط لپ تاپ دست گرفتن که کافی نیست باید خیلی چیزا داشت که شما نداری. بچسب به وحید شمسایی و ازش دور نشو که اگه نباشه باید بری جام رمضان مربی گری کنی.

غلام رضا شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲

باسلام اقای عزیز ضمن تایید نظرات فوق شما که با لابی کردن وواسطه کردن توسط صالح بعنوان بدنساز وارد فوتسال شدی وخودت هم می دانی جایی درفوتسال نداری شما حتی گرمکردن تیم را هم انجام نمی دی پس چرا با این مطالب می خواهی خودت را مطرح کنی در پایان رزومه خود را از ۱۰سال پیش بهاین طرف را ارایه کن با تشکر

نام ... شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶

آقای سفال منش عزیز
چگونه است که در ایران به راحتی مدرک داده میشود و از طرق مختلف هم صاحبان مدارک پایین هم به تیمهایی می‌رسند ولی در بقیه جاها اینگونه نیست ? آیا این به اصطلاح نسل جدید که می‌فرماید از آقای زیدان بیشتر میدانند که او برای نشستن در جایگاهی که صلاحیت و یا مدرک مربوط به آنرا نداشته محروم میشود ولی در فوتسال ما ۰۰۰

مهران یکشنبه , ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

این همه ی حرفش این که وحید شمسایی استثناست و کادر فنیش که خودشه خیلی بزرگه. خوبه خودت میگی مربی باید بازی کرده باشه. شما کجا بازی کردی؟

مسعود یکشنبه , ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

تو خودت تو تون تیم از حمید مشیری اجازه میگیری بعد کار انجام میدی اون وقت در مورد کل فوتسال نظر میدی ؟؟؟ در ضمن در کدام تیم بازی کردی؟؟

ناشناس دوشنبه , ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۸:۲۶

دوستانی که اطلاعات ندارند بهتراین هست که سکوت رورعایت کرده و صحبت نکنند.اکروضعیت فوتسال ما الان به اینجا رسیده بخاطر نظرخواهی های بیمورد برخی دوستان غرض ورز هست . به حریم اهالی فوتسال احترام بکذارید…استادماازشمامعذرت میخواهیم و درخواست داریم به این سایت مسموم مطلب ندید.اقایان سایت خجالت بکشید.

سپهر سه شنبه , ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰:۲۲

آقاى دانشجو شما اول باید این را بدانى که شما نمى توانى در مورد مجموعه ى فوتسال نظر بدهى چون تجربه این کار را ندارى!! دوم اینکه باید هر کسى حد و حدود خود را بداند که متاسفانه شما آن را نمى دانى !! اگر قرار بأشد هر کس دانشجو شد در مورد فوتسال کارشناسی کند که سنگ روى سنگ بند نمى شود!!!شما برو سر کلاس و درس خودت را بخوان عزیز جان!!