کد خبر : 12257
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1393 - 12:17
-

مرتضایی :اگر بد شانسی نمی آوردیم در صدر جدول بودیم / مشکل فرش آرا بازی‌های خارج از خانه است!

مرتضایی :اگر بد شانسی نمی آوردیم در صدر جدول بودیم / مشکل فرش آرا بازی‌های خارج از خانه است!
مجید مرتضایی سرمربی فرش آرا در گفتگویی تفصیلی از شرایط تیمش گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مجید مرتضایی در ارتباط با مسائل مختلف فوتسال و وضعیت تیم فوتسال فرش آرا مشهد به گفت‌وگو پرداخت.
مرتضایی اظهار کرد: از سال سوم دبستان به دنبال فوتبال بودم و در پست دروازبانی فوتسال و فوتبال در مقطع راهنمایی بازی میکردم سپس در دوره دبیرستان به عنوان  هافبک و مهاجم در فوتبال و به عنوان عقب گیر در فوتسال  بازی کرده‌ام.از ابتدا به غیر از تیم‌های کارگری ، فرهنگیان و دانشجوییان کشور، تیم تاکسیرانی و در تیم فرش آرا بازیکن و بعد مربی بوده‌ام.
مرتضایی عنوان کرد: در سال‌های ۷۲، ۷۳ که ما فوتبال بازی می‌کردیم فقط در ماه رمضان مسابقات فوتسال برگزار میشد و بازیکنان هم در فوتبال و هم در فوتسال بازی میکردند. در آن زمان تماشاچیان زیادی برای دیدن بازی‌ها می آمدند.
وی با بیان اینکه بازی در تیم بزرگسالان را از لیگ استان آغاز کردم، گفت: درتیم‌های فوتبال فجر سپاه خراسان به عنوان سرمربی و در تیمهای گاز سرخس، پیام و ابومسلم به عنوان مربی مشغول بوده ام، ودر فوتسال فرش آرا و منتخب فرهنگیان و منتخب آموزشگاههای استان هم در سمت سرمربی فعالیت کرده ام. دارای مدرک ای آسیا بوده و ازسال ۸۳ مدرس فوتبال بودم.فوق لیسانس مدیریت تربیت بدنی و دبیر آموزش و پرورش هستم.م.
فرش آرا می‌تواند جزو مدعیان قهرمانی باشد
مرتضایی با بیان اینکه تیم ما هم می‌تواند جزء مدعیان قهرمانی باشد تاکید کرد: با توجه به افت و خیزهای موجود و اینکه هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد، تیم ما نیز می‌تواند در زمره مدعیان قرار بگیرد.هیچکدام از تیم‌های این فصل لیگ برتر فوتسال کشور، ابزار کامل قهرمانی را ندارد و با توجه به شناختی که از دیگر تیم‌های لیگ دارم و همچنین بازیکنان خوبی که این فصل در تیم فرش آرا حضور دارند ما هم می‌توانیم جزو مدعیان قهرمانی باشیم و این مسئله امکان پذیر است.
وی افزود: با پشتوانه سازی که با تیم امید و جوانان باشگاه کرده ایم تمام تلاشمان این بود که بازیکنان امید به بزرگسالان راه یابند و ما اکنون هفت بازیکن خوب داریم که از بین همین بازیکنانی برخاسته اند که با پشتوانه سازی فرش آرا به فوتسال معرفی شده اند.
مشکل فرش آرا بازی‌های خارج از خانه است
سرمربی تیم فوتسال فرش آرا گفت: پشتوانه سازی ابزار خوبی برای فکر کردن به قهرمانی است و قطعا فرش آرا در سال‌های آینده بهره برداری خوبی از پشتوانه سازی‌هایش خواهد داشت.
مرتضایی گفت: بازیکنان خوب در تیمها تقسیم شده اند، فرش آرا مهره های خوبی را جذب کردو خریدهای خوبی داشتیم، فرهاد توکلی، رضا صوفی ،شهرام شریف زاده و عادل برجسته را در پست های که نیاز داشتیم جذب کردیم اگر بد شانسی نمی آوردیم در صدر جدول بودیم.
وی افزود: ۶۰ درصد تیممان که بومی خراسان هستند هنوز تجربه رسیدن به رتبه‌های بالاتر از پنجمی را ندارند وقتی کسی تا حالا تجربه قهرمانی ندارد با تیم که تجربه قهرمانی دارد از لحاظ فکری تفاوت زیادی دارد و کسانی که این تجربه را دارند جدی تر عمل می‌کنند.

سرمربی فرش آرا عنوان کرد: برخی از بازیکنان ما در بازی خارج از خانه خودشان را از پیش باخته می‌دانند و اگر چند بازیکن ما تجربه قهرمانی را داشتند روحیه تیم مان فرق می‌کرد.
بازی با تیم‌های شمسایی برنامه ریزی خاصی می‌خواهد
مرتضایی بیان کرد: بازی با تاسیسات بازی مهمی است و با تیم شمسایی بازی کردن برنامه خاصی می‌خواهد و ما هم با همه تلاشمان به مصاف این تیم خواهیم رفت.
وی تصریح کرد: مشکل ما شکست در بازی‌های خارج از خانه است، ما در بازی‌های خارج از خانه سه باخت داشته‌ایم و دو امتیاز گرفته‌ایم، اگر بتوانیم در ادامه رقابت هایمان و در بازی‌های خارج از خانه و از هر سه بازی چهار امتیاز بگیریم با توجه به نتیجه گیری های خوب داخل خانه شرایط مان خیلی در جدول تغییر خواهد کرد.
مرتضایی با بیان اینکه برخی از بازیکنان ما هنوز فکر می‌کنند توانایی‌شان در همین حد چهارم یا پنجمی است افزود: با توجه به جوان بودن تیم و آمادگی جسمانی خوب  اگر دقت کنید ما اغلب بازی‌هایی که داشتیم نیمه دوم مان خیلی بهتر بود، واز دیگر دلایل آن تغییر مناسب نگرش بازیکنان در بین دو نیمه است.
وی با بیان اینکه تیم ما یکی از جوانترین تیم‌های لیگ است تاکید کرد: اگر گل اول را بزنیم دیگر باختن و یا گل خوردنمان کار مشکلی خواهد شد و بازیکنانم با روحیه خیلی خوبی بازی را ادامه خواهند داد.
سرمربی تیم فرش آرا همچنین به دیگر تیم مشهدی حاضر در لیگ اشاره کرده و گفت: اگر ما را با فردوسی مقایسه کنید، فردوسی تیمی است که بسیار خوب مهره گرفته است و می‌تواند با چاشنی تجربه به وسط و حتی بالای جدول برسد و به نظر بنده حضور فردوسی در لیگ به فرش آرا هم کمک کرده است.
وی بیان کرد:  اگر سه تیم از مشهد در لیگ داشته باشیم به احتمال فراوان قهرمان فوتسال کشور از خراسان خواهد بود، و بنده به جرات می‌گویم حضور تیم‌های متعدد در یک استان سبب پیشرفت همه آنها خواهد شد همانطور که سال قبل دبیری قهرمان شد و امسال نیز مس سنگون در صدر جدول قرار دارد.
برخی بازیکنان فرش آرا توان حضور در ترکیب تیم ملی را دارند
مرتضایی همچنین به شانس حضور بازیکنان تیمش در تیم ملی فوتسال اشاره کرده و گفت: شناختی که از مربی تیم ملی دارم، یک عده از بازیکنان که حدود ۷ یا ۸ نفر هستند که سرمربی تیم ملی به ترکیب آنها دست نخواهد زد و این درست است چراکه آنها به خصوصیات و تاکتیکهای مربی آشنا بوده و از طرف دیگر مربی نیز با روش کار آن ها و روحیاتشان آشناست اما باقی نفرات در تیم ملی قابل تغییر خواهند بود.

وی افزود: ما بازیکنان خوبی داریم که توانایی حضور در تیم ملی را دارند و اگر تیممان بتواند در ادامه لیگ نتایج خوبی بگیرد احتمال و شانس حضور بازیکنانمان در تیم ملی هم بیشتر خواهد شد.
آکادمی فوتسال فرش آرا راه اندازی می‌شود
سرمربی فرش آرا همچنین به حضور چند بازیکن خوب و نسبتا هم سطح در تیمش اشاره و اظهار کرد: رضا صوفی، شهرام شریف زاده، سعید سروری، حسین عظیمی و رحمان سارانی و ایمان احمدی بازیکنان خوبی هستند که با درخشش می‌توانند حتی در تیم ملی بازی کنند.

سرمربی تیم فرش آرا همچنین به میزبانی خوب تماشاگران این تیم از تیم‌های میهمان اشاره و افزود: خوشبختانه تیم ما از تیم‌های بسیار کم حاشیه است چراکه  می‌خواهیم الگویی برای تماشاچیان کشور باشیم و معتقدم شاید جزو نخستین باشگاه‌های کشور هستیم که طرفدارانشان بدون نگرانی با فرزندانشان به ورزشگاه  می‌آیند این نشان دهنده تلاش فراوان مجموعه فرش آرا برای به وجود آوردن این محیط امن میباشد.
وی تاکید کرد: به لیدرهای تیممان هم گفته‌ایم اگر به بازیکنان یا مربیان تیم مقابل توهین کنید از شما حمایت نمی‌کنیم و به عنوان لیدر تیم قبولتان نداریم.
مرتضایی بیان کرد: فرش آرا از روش مسالمت آمیز و برخورد مناسب و تاکید بر روش تشویق مناسب تیم خودی استفاده کرده و تا الان هم بازی‌های داخل خانه را برده‌ایم، ما نیازی به توهین به حریف نداریم و باشگاه در صدد است که  مسابقه فوتسال را تبدیل به یک جنگ زیبا کند.
وی افزود: امسال تیم کاملا بدون حاشیه و سرپرست خوبی داریم و هر چه استرس کمتر باشد مربیان وقت بیشتری برای رسیدن به اصل بازی‌ها دارند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.