کد خبر : 12560
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1393 - 12:17
دسته‌بندی نشده
-

علل گرایش افراد به رمال ها و جادوگرها

علل گرایش افراد به رمال ها و جادوگرها
پایگاه خبری فوتسال ایران از بعد روانشناسی نیز در مورد علل گرایش به رمالان این موضوع را بررسی می کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مدتی است که بحث استفاده از رمالی در فوتسال مورد بحث و بررسی قرار گرفته و این پایگاه خبری در تلاش برای مبارزه با این اقدام است.در این زمینه این رسانه از بعد روانشناختی نیز این پدیده را مورد بررسی قرار خواهد داد.

«افسر افشار نادری» کارشناس آسیب‌های اجتماعی ترس از آینده را از جمله علل مراجعه افراد به فالگیران و رمال‌ها می‌داند و می‌گوید: در برخی افراد وقتی امنیت فکری و روانی وجود نداشته باشد و نسبت به آینده خود نگران شوند به چنین خرافاتی روی می‌آورند تا حدودی نگرانی از آینده را کاهش دهند.

این جامعه‌شناس بیان می‌کند دلایل رونق کار فالگیران مشکلاتی از قبیل فقر، بیکاری، بیماری و… در جامعه است چرا که برخی افراد به دلیل کمبودهایی که در زندگی و جامعه خود احساس می‌کنند به خرافات پناه می‌برند تا از طریق نیروهای ماورایی مشکل‌شان را حل کنند. آن‌ها بقدری احساس ناامیدی می‌کنند که از شنیدن دروغ رمالان به آرامش می‌رسند.همچنین فالگیران از ضعف باورهای مردم سوءاستفاده می‌کنند و به تخریب اندیشه‌های مذهبی دامن می‌زنند.

افشار نادری ادامه می‌دهد: متأسفانه در رسانه‌ها نیز دیده می‌شود برخی به اشاعه خرافه می‌پردازند، به عنوان نمونه در برخی سریال‌های سال های گذشته ماه رمضان وقتی مضمون برنامه‌ها روح و خیالات واهی بود و نشان داده می‌شد که افراد می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و به نتایج مطلوب هم برسند همین امر به گسترش خرافات در جامعه دامن می‌زند و در جامعه‌ای که از لحاظ فرهنگی دچار معضل باشند افراد ناآگاه به دام شیادان و کلاهبرداران می‌افتند. در این پرونده نیز سودجویان چه در داخل چه در خارج از کشور با اطلاع از مشکلات و ناآگاهی افراد از سادگی و باورهای چنینی سوءاستفاده می‌کنند و می‌گویند می‌توانند مشکلات آنان را حل کنند و در قبال حل مشکلات درخواست پول‌های میلیونی می‌کنند.
این کارشناس اجتماعی می‌گوید: اما باید به این امر توجه شود اگر حتی یک درصد از افراد دارای نیرو و انرژی خاصی باشند هرگز در قبال نیروی معنوی‌شان پول دریافت نمی‌کنند چون کسی که فردی مادی باشد نمی‌تواند به دنیای معنوی پا بگذارد.

وی بیان می‌کند: هر چند که علاقه به دانستن آینده امری ذاتی است اما افراد نباید در دام چنین شیادانی بیفتند و زندگی‌شان را با دلخوشی به امیدها و تصورات خیالی فالگیران بنا کنند. به طور کلی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم بهترین روش برای برخورد با این گروه از افراد شیاد و کلاهبردار است.

منبع مقاله:روزنامه ایران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... شنبه , ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹

این نتیجه تفکر مدیران باشگاه است که فقط نتیجه را میخواهند و مربی هم واسه اینکه به پول بیشتر برسه دنبال نتیجه به هر قیمتی میره
مگه تبانی و لابی و خریدن داور و انواع نااخلاقی های دیگه مال چیه؟