کد خبر : 12840
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آبان 1393 - 12:05
-

خوراکچی: شکست از کلمبیا،ادامه تصمیمات غلط بعد از جام جهانی است/این روند فوتسالمان را نابود می کند

خوراکچی: شکست از کلمبیا،ادامه تصمیمات غلط بعد از جام جهانی است/این روند فوتسالمان را نابود می کند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمود خوراکچی‌ سرمربی شهرداری ساوه در خصوص عملکرد تیم ملی در گرندپریکس ۲۰۱۴ گفت: باید بپذیریم که سطح گرند پریکس ۲۰۱۴ نسبت به دوره‌های پیشین بسیار پایین‌تر بود و قدرت‌های فوتسال جهان برای این رقابت‌ها حضور نداشتند و چند تیم حاضر که از نظر فنی در درجه دو و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، محمود خوراکچی‌ سرمربی شهرداری ساوه در خصوص عملکرد تیم ملی در گرندپریکس ۲۰۱۴ گفت: باید بپذیریم که سطح گرند پریکس ۲۰۱۴ نسبت به دوره‌های پیشین بسیار پایین‌تر بود و قدرت‌های فوتسال جهان برای این رقابت‌ها حضور نداشتند و چند تیم حاضر که از نظر فنی در درجه دو و یا سه قرار دارند با پرداخت مبلغی رضایت فدراسیون برزیل را برای حضور در این مسابقات کسب کردند.

در واقع می‌توان گفت برزیل گرند پریکس به یک مرکز تجاری برای خود قرار داده است اما در این دوره نیز ما نتوانستیم به نتیجه‌ای که شایسته آن هستیم دست یابیم .

وی افزود: درجام جهانی اخیر شکست غیر منتظره برابر کلمبیا به خاطره‌ی تلخی برای فوتسال ایران تبدیل شد و زنگ خطر به صدا در آمد شاید باید  در همان مرحله مسئولین به خود می‌آمدند از خود این سوال را می‌پرسیدن که چطور یک تیم درجه یک و فوتسال بلد مثل ایران باید مغلوب کلمبیا شود در آن زمان خسوس مدیر فنی تیم ملی بود و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می‌توانست با راهکارهای فنی خود تیم ملی را از این شکست نجات دهد تا پیروزی دلنشینی را کسب کنیم اما در این میان از خسوس حمایت شد و با تغییر در کادر فنی و کنار گذاشتن صانعی و استعفای ترابیان جای پای خسوس در فوتبال کشورمان محکم شد.

وی افزد:شکست دیروز مقابل کلمبیا نتیجه‌ همان تصمیمات غلط جام جهانی اخیر است. حالا کشوری مانند کلمبیا بعد از پیروزی در جام جهانی در ایران و شیرینی برد روز گذشته باز هم مقابل ایران به فوتسال حرفه‌ای روی آورده تا در آینده این تیم نیز برای ما خط و نشان بکشد تیمی که از نظر فنی شش سال از ما عقب بود حالا از ما پیشی گرفته است.

وی گفت: از این موضوع نگران هستم که بابت این نتایج ضعیف که مسئولین به آن توجه نمی‌کنند رنکینگ ما در فیفا سقوط کند و رتبه تک رقمی ایران از دست رود تا دیگر نتوانیم در آسیا  و جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم در این همین حین کشور‌هایی مانند کلمبیا که اهمیت زیادی در مدیریت و کار فنی فوتسال دارند با ارتقای جایگاه کم کم به ما می‌رسند.

خوراکچی اظهار داشت: شاید در موقعیت فعلی انتقاد از تیم ملی درست نباشد باید منتظر بازگشت تیم فوتسال کشورمان باشیم تا افتخاری با  تدبیر خود جلسه  هم اندیشی برگزار کند و بدون گشتن به دنبال مقصر به دنبال تنظیم برنامه‌ بلند مدت برای نجات فوتسالمان باشیم.

وی ادامه داد: درست است که با این شکست‌ها چیزی از ارزش بازیکنان و فوتسال ایران کم نمی‌شود اما اتفاقات فعلی می‌تواند فوتسالمان را به نابودی بکشاند با جوانگرایی خسوس موافق هستم اما این مربی نباید مهره‌های نامیمان را که مدت زمان زیادی برای آموزششان وقت صرف شده است کنار بگذارد و سرمایه سوزی کند شاید اگر در نیمه  دوم بازی که ما توانستیم بازی باخته را به تساوی بکشانیم حضور این مهره‌های با تجربه پیروزی را برای ما به ارمغان می‌آورد همان طور که از کنار گذاشتن شمسایی و اصغری مقدم در جام جهانی اخیر ضربه خوردیم در گرند پریکس هم جای خالی کشاورز، نظری، طاهری را حس کردیم تا کاممان بار دیگر با باخت مقابل کلمبیا تلخ شود.

وی در خصوص استعفای شفاهی خسوس بعد از باخت مقابل کلمبیا گفت: این اتفاق تازگی ندارد خسوس پس از باخت به ژاپن در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا یک بار دیگر در رختکن خداحافظی کرده بود می‌خواست که از ایران برود اما حمایت رئیس کمیته فوتسال وی را ماندگار کرد ما تصمیم گرفتیم به نظرات مدیریت احترام بگذاریم  از تیم ملی و سرمربی آن حمایت کنیم همین که با تعطیلی ۲۳ روزه لیگ در اوج رقابت‌های لیگ برتر موافقت کردیم حتی یک مصاحبه‌ اعتراضی انجام ندادیم حمایت و حس نیت ما را می‌رساند اما تمام این ها با شکست روز گذشته مقابل کلمبیا به باد رفت.

وی ادامه داد: معتقدم تا زمان از دست نرفته و در دو سالی که به شروع رقابت‌های جام جهانی فوتسال داریم باید تصمیم منطقی برای نیمکت تیم ملی بگیریم اگر قرار به حضور خسوس است می‌بایست از وی حمایت کامل کنیم در صورتی که موفقیت‌اش در جام جهانی تضمین باشد و بار دیگر فوتسال ایران ضربه نخورد.

خوراکچی اظهار داشت: اما معتقدم مربیان ایرانی می‌توانند گام محکم و رو به جلویی در تیم ملی بردارند در صورتی که مسئولان کمیته فوتسال چشمانشان را باز کنند و سرمایه‌های فوتسال ایران را که در مربیان خلاصه شده است ببینند شمسایی‌ها، کشاورز‌ها و نظری‌ها و … از شاگردی مربیان ایرانی به نام‌های جهانی تبدیل شدند پس بیایید و مربیان ایرانی را دست کم نگیریم و کمی از اعتمادی که به خسوس داریم به خودمان داشته باشیم تصمیمی به منفعت فوتسال کشورمان بگیریم.

وی  خاطر نشان کرد: مردم ایران به دلیل فوتسال دوستی خودشان به کارشناسان بزرگی تبدیل شده‌‌اند حتی می‌توانیم با یک نظر سنجی ساده در خصوص حضور مربی خارجی و یا داخلی تکلیف نیمکت تیم ملی را مشخص کنیم تا با حمایت فوتسالی‌ها و مردم شاید یک مربی ایرانی بتواند در جام جهانی فوتسال ایران را بار دیگر بدرخشاند امیدوارم این لحظه‌های مهم را از دست ندهیم.ما خودمان مربی هستمی و نباید زیاداز خسوس انتقاد کنیم و معتقد باید هم اندیشی کرد و راهکاری اندیشید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

محمد یکشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴

خوراکچی سال ۲۰۰۴ که تو وشمسایی از آرژانتین و پرتقال ۶ تا ۶تا خوردین و اوت شدین رنکینگ بد نشد؟؟ حالا به خسوس گیر داددین؟؟برو دنبال تیم ساوه سقوط نکنی بابا جان!!

سعید امیری یکشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵

تو ۱۰ سال از فوتسال عقبی که سال ۲۰۰۴ را با ۲۰۱۴ مقایسه می کنی!!!!

کوروش یکشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳

من واقعا تاسف میخورم که هیچیچ حساب کتاب نداره نه فوتبالش نه فوتسالش نه مدیریته فدراسیون
شما چی از خسوس دیدین که ما ندیدیم آقای افتخاری ملت شعور دارن میفهمن چرا به نظر کترشناسان و مردم و منتقدان توجه نمیکنید . ریاست مسئولیت داره شما موظفی جوابگوی ملت و دوستداران فوتسال باشی نه اینکه ما رو به
قهقرا ببری.

ناشناس یکشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

سلام آقای خوراکچی
اولا که پروژه شما یکساله که شکل گرفته آقای شمسایی دوست عزیزتون سرمربی و شما هم کمک ایشون. الانم سعی کردید خیلی هوشمندانه صحبت کنید که کارتون شکل بگیره جوری که رییس کمیته فوتسال احساس کنه شما از روی دلسوزی این صحبتها رو انجام میدی.
میگید ما با تعطیلی لیگ اونهم به این مقدار موافق نبودیم در حالیکه بیشترین سود رو در این قضایا شهرداری ساوه میبره.

بی نام یکشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

وقتی حق امثال مصطفی نظری حسین عظیمی نصیری نیا خورده بشه بایدم صمیمی همچین گلایی بخوره.

نام یکشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

سلطان نظری

وحید یکشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

آقای خوراکچی بایستی صادقانه خدمتتان عرض کنم اگر شماو آقایانی که نامشان را درمصاحبه تان بردید هم دراین مسابقات بودند هم نتیجه همین بود زیرا مشکل اصلی فوتسال کشور مااین است که مربیانمان دانش کاری خودرا به روز نمیکنند وباهمان دانسته های قبلی میخواهند جایگاه قبلی فوتسال مارا حفظ و
حتی ارتقا نیز بدهند که این امرمیسر نمیباشد لذا من به شما و سایر دوستانتان که همیشه فقط خوب انتقادمکنید توصیه میکنم بجای این صحبتها به فکر چاره وارتقاء دانشکاری خودباشیدتانیازی به مربی خارجی نداشته باشیم.

ناشناس یکشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳

اقای خوراکجی
شما که استادی چرا واسه تیم خودت نسخه ای نمی پیچی که اینطور نتیجه نگیری؟؟؟؟؟

دلسوز یکشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱

اقای خوراکچی شما که هنوز با تاکتیک بزن زیرش بازی میکنید لطفا در مورد خسوس نظر ندید مرسی

نام ... یکشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵

ببخشید. بی احترامی. نشه ها ولی این آقا یوسف خوراکچی. کی هست کی آمده تو فوتسال من شناختی راجع. به. ایشون. ندارم
بعد هم درست نیست این صحبت ها چون جوانگرایی. نه تنها. فوتسال. بلکه لازمه فوتبال ما هم هست موفق باشید

نام ... یکشنبه , ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰

خوراکچی. جان به. فکر تیم خودت باش لازم نکرده در مورد تیم ملی حرف بزنی بدبخت ساوه ای ها که همیشه حرفی. واسه گفتن داشتن تو فوتسال. الان…
به زمان اون برزیلی مربی ساوه بود چه تیمی بودن هم تو پایه هم بزرگسال