کد خبر : 14327
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آذر 1393 - 17:43
-

رئیس سابق کمیته فوتسال آسیا برنده الماس آسیا

رئیس سابق کمیته فوتسال آسیا برنده الماس آسیا
جایزه الماس فوتبال آسیا به یونجی اوگورا رییس سابق و رییس افتخاری فعلی فدراسیون فوتبال ژاپن اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،جایزه الماس فوتبال آسیا به یونجی اوگورا رییس سابق و رییس افتخاری فعلی فدراسیون فوتبال ژاپن اعطا شد.
این جایزه که معتبرترین جایزه فردی فوتبال آسیا به شمار می رود، امروز (یکشنبه) در مراسم شصتمین سالگرد تأسیس کنفدراسیون آسیا در مانیل فیلیپین اهدا شد.

اوگورا که از سال ۱۹۹۴ تا کنون در کمیته اجرایی کنفدراسیون آسیا نیز عضویت دارد، در بخش های مختلف این کنفدراسیون فعالیت کرده است و برای مدتی ریاست کمیته برگزاری مسابقات جوانان و همچنین ریاست کمیته فوتسال را بر عهده داشت.

فوتسال آسیا در مدت ریاست وی رشد چشمگیری داشت به طوریکه اکنون تیم هایی مثل ایران و ژاپن در بین بهترین تیم های فوتسال جهان قرار دارند.

اوگورا به عنوان یکی از پیشروان فوتبال ژاپن در سال ۲۰۱۰ به عنوان دوازدهمین رییس فدراسیون ژاپن انتخاب شد و در سال ۲۰۱۲ ریاست افتخاری این فدراسیون را پذیرفت.

وی مصمم بود استانداردهای فوتبال ژاپن را ارتقا دهد و بعد از آن دبیر کل کمیته پیشنهاد میزبانی جام جهانی ۲۰۰۲ توسط این کشور بود.

وی در همان سال به عنوان سومین ژاپنی به عضویت کمیته اجرایی فیفا درآمد و این موجب اعتبار بیشتر فوتبال آسیا شد.

تیم ملی فوتبال ژاپن در زمان ریاست وی در سال ۲۰۱۱ برای چهارمین بار قهرمان جام ملت های آسیا شد و تیم زنان این کشور نیز در جام جهانی ۲۰۱۱ آلمان به قهرمانی رسید.

جایزه الماس آسیا به افرادی اهدا می شود که نقش به سزایی در جهت توسعه و ارتقا فوتبال در این قاره داشته اند.

در مراسم شصتمین سالگرد تأسیس کنفدراسیون آسیا که هم اکنون در حال برگزاری است، قرار است بهترین های فوتبال قاره کهن در بخش های دیگر نیز معرفی شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.