کد خبر : 14496
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1393 - 9:47
-

خسوس:در برزیل در حد و اندازه‌های خودمان ظاهر نشدیم /سوال اصلی این است که چرا گیتی پسند صدرنشین لیگ نیست؟/کشاورز اگر آماده باشد کاپیتان تیم ملی است

خسوس:در برزیل در حد و اندازه‌های خودمان ظاهر نشدیم /سوال اصلی این است که چرا گیتی پسند صدرنشین لیگ نیست؟/کشاورز اگر آماده باشد کاپیتان تیم ملی است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،به بهانه خسوس کاندلاس رودریگو سرمربی تیم ملی فوتسال در قم و نتایج تیم ملی کشورمان در گرندپریکس ۲۰۱۴ برزیل با وی گفت‌و‌گویی انجام شده است که از نظر می‌گذرانید: *آیا از عملکرد تیم ملی در مسابقات گرند پریکس برزیل راضی بودید و به اهدافتان دست پیدا کردید؟ کاندلاس: تصورمان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،به بهانه خسوس کاندلاس رودریگو سرمربی تیم ملی فوتسال در قم و نتایج تیم ملی کشورمان در گرندپریکس ۲۰۱۴ برزیل با وی گفت‌و‌گویی انجام شده است که از نظر می‌گذرانید:
*آیا از عملکرد تیم ملی در مسابقات گرند پریکس برزیل راضی بودید و به اهدافتان دست پیدا کردید؟
کاندلاس: تصورمان این بود که در این مسابقات به فینال برسیم و در فینال بتوانیم با تیم قدرتمندی چون برزیل بازی کنیم البته می‌توانستیم کلمبیا را در نیمه نهایی شکست دهیم اما در حد و اندازه‌های خودمان ظاهر نشدیم.
نتایج کلی حضور در گرند پریکس چندان باب میل من نبود اما این مسابقات فرصت خوبی برای محک زدن شرایط کلی تیم ملی فوتسال بود.

* با توجه به داشته‌هایمان و وضعیت کلی تیم ملی در حال حاضر، می‌توانیم به درخشش تیم ملی در جام جهانی آینده امیدوار باشیم؟
کاندلاس: وقتی در مورد تیم ملی صحبت می‌کنیم منظور ما این نیست که تنها چند نفر را از باشگاه‌های مختلف انتخاب کنیم و یک تیم واحد را تشکیل دهیم بلکه کار اصلی ما درست کردن یک تیم به معنای واقعی است که فاکتورهای موفقیت را داشته باشد.
کاری که امروز باشگاه‌های ما در حال انجام آن هستند به اندازه کاری که تیم ملی انجام می‌دهد و از آن توقع داریم مهم است و به عبارت دیگر موفقیت تیم ملی وابسته به موفقیت و شرایط مناسب تیم‌های باشگاهی است.
پس از مسابقات قهرمانی آسیا تا زمان برگزاری مسابقات گرندپریکس ۲۰۱۴، تیم ملی ما ۴ ماه تعطیل بوده و برنامه‌ای نداشته است البته مشکلاتی در زمینه مالی و تقویم مسابقاتی داشته‌ایم و خود گرندپریکس هم ۴۰ روز عقب افتاد و در برنامه‌های ما اخلال ایجاد کرد.
در برزیل ۴ روز تمرین کردیم و شرایط موجود به ما اجازه نمی‌دهد یک برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم در حالی که هدف من این است که ما به طور منظم درگیر مسابقات مختلف و دیدارهای تدارکاتی باشیم و این هدف ارتباط مستقیم با پول و وضعیت مالی دارد.

*مسئله‌ای که این روز‌ها در میان اهالی فوتسال مطرح می‌شود و انتقاداتی از شما در برداشته موضوع اتخاد روش پاورپلی در بازی با کلمبیا در گرند پریکس بوده در حالی که نتیجه بازی مساوی بوده است.
کاندلاس: من در چهار حالت از این روش استفاه می‌کنم البته طبیعی است که چون در گرند پریکس نتیجه نگرفتیم این قضیه یک شکست برای ما تلقی شود اما خیلی مهم است که بازیکن این ایده را ذهن خود تقویت کند که باید برنده از میدان خارج شود.
ما از پاور پلی استفاده می‌کنیم در زمانی که تیم ما از لحاظ نتیجه عقب باشد و این معمول‌ترین روش است و دوم اینکه اگر تیم مقابل پاور پلی انجام دهد ما هم همین کار را می‌کنیم.
حالت سوم این است که ببینم تیمم دارد بد بازی می‌کند و پاور پلی در این حالت می‌تواند به تیم کمک کند که ریتم بازی را به دست آورد و قبلا برابر روسیه در گرند پریکس قبلی همین کار را کرده‌ایم
چهارمین حالت هم این است که بازی در حال کشیده شدن به ضربات پنالتی است و این، چیزی ست که نمی‌خواهم در حالی که من یک ضابطه برای خودم دارم و نظرم این است که اگر قرار است ببازم، ترجیح می‌دهم در جریان بازی ببازم تا در ضربات پنالتی و نتیجه بازی را با قرعه و شانس واگذار کنم.
می‌خواهم به بازیکنانم القا کنم که برای پیروزی باید جنگید نه اینکه منتظر شانس یا ضربات پنالتی بود.
در تیم ما و تیم‌های جهان، وقت مشخصی از تمرین برای بازی پاور پلی گذاشته می‌شود و این اهمیت پاور پلی را نشان می‌دهد حتی سال گذشته قهرمان فوتسال باشگاه‌های جهان تمام مدت بازی را پاور پلی بازی کرد یا اگر مسابقات برزیل را ببینید این تیم در دقایق مشخصی از بازی پاور پلی بازی می‌کند، سپس به حالت نرمال برمی گردد و باز پاور پلی می‌کند.
آن‌ها دروازه بانانی دارند که کاملا با این روش آشنایی دارند و می‌توانند در قالب تیم قرار بگیرند و با این روش، برتری و ریتم بازی خودشان را به حریف القا می‌کنند.
ما باید از ابزار موجود حداکثر استفاده را انجام دهیم و این یک ابزار مناسب برای ماست و در فوتسال روز دنیا جا افتاده است در حالی که در بازی با کلمبیا فقط یک توپ از دست دادیم و‌‌ همان گل شد که چیزی جز بدشانسی نبود.
* احمد اسماعیل‌پور که در گرند پریکس حضور داشته و گلزن بر‌تر لیگ است در ترکیب تیم ملی نیست و همین شرایط برای یکی دو بازیکن دیگر هم وجود دارد.
کاندلاس: وقتی بازیکنانی در تیم باشگاهی خود با مشکلاتی مواجه هستند تمرکز لازم برای حضور در تیم ملی را ندارند و ممکن است مشکلاتی را با خود به تیم ملی بیاورند.
تیم گیتی پسند، تیم ملی دوم ما بوده و باید وزن خود را در تیم ملی نشان دهد اما آن‌ها با مشکلاتی مواجه هستند در حالی که من روی بازیکنان گیتی پسند نگاه ویژه‌ای دارم اما در حال حاضر عدم تعادلی بین بازیکنان و بازدهی آن‌ها وجود دارد.
امیدوارم مشکلات بازیکنان گیتی پسند هر چه زود‌تر حل شود که آن‌ها هم بتوانند به تیم ملی کمک کنند.
* شما در قم بازی می‌کنید در حالی که قم به داشتن تماشاگران فوتسالی و پرسور در کشور زبانزد است. نظرتان راجع به میزبانی قم از مسابقات تیم ملی چیست؟
کاندلاس: قم یکی از مکان‌هایی است که وقتی وارد سالن فوتسال آن می‌شوید کاملا احساس می‌کنید که در فضایی قرار دارید که مردم به فوتسال عشق می‌ورزند و آن را می‌فهمند.
فکر می‌کنم در قم نیازی به حضور لیدر‌ها نداریم چون همه تماشاگران برای خودشان لیدر هستند و با شور و اشتیاق تیمشان را تشویق می‌کنند و جو فوتسال در قم فوق العاده است.

* با توجه به مشکلات گیتی پسند و عدم دعوت از نفرات آن‌ها، سعید تقی‌زاده را به این دلیل از گیتی پسند دعوت کردید که قمی است؟
کاندلاس: این نشان می‌دهند که گیتی پسند تا چه حد بازیکنانی غنی و توانا دارد و اگر بتواند شرایطش را به وضعیت ایده آل برساند می‌تواند کمک بزرگی به تیم ملی بکند.
حتی بازیکنانی چون کشاورز، طاهری، جاوید، کاظمی و اسماعیل‌پور و دیگر بازیکنان توانایی زیادی دارند و در این تیم هستند اما سوال اینجاست که این تیم با وجود چنین بازیکنان خوبی نباید صدرنشین باشد.
سئوال اصلی این نیست که چرا در تیم ملی نیستند بلکه سوال اصلی این است که چرا این تیم صدرنشین لیگ نیست و علت این قضیه چیست.

* کشاورز به تیم ملی برمی گردد؟
کاندلاس: کشاورزی که صد در صد آماده باشد کاپیتان تیم ملی است و امیدوارم هرچه سریع‌تر شرایط آرمانی خود را پیدا کند البته امسال به دلیل موقعیت مربیگری استرس زیادی به او وارد شده و این فشار زیادی به بازیکن وارد می‌کند که مربی بازیکن باشد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

حسن زاده از اصفهان سه شنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶

وضعیت باشگاه گیتی پسند به خسوس چه ربطی داره؟ مگه دنبال کار می گرده؟!

نام ... سه شنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

یک بار تو جام باشگاه های آُسیا خواست خودش رو به گیتی پسند بندازه ، حالا هم در مورد نتیجه نگرفتن این تیم مصاحبه می کنه.

رسول سه شنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳

آقای سیف لطفا این جمله را برای خسوس ترجمه کن ۱>اگه تو بیل زنی یکی برا خودت بزن ۲>پاتا از گلیمت درازتر نکن

نام ... سه شنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

سال قبل هم گیتی دچار مشکلات شدید مالی بود ولی تا به این اندازه متزلزل نبود و دلیل تزلزل امسال این تیم کادر فنی بسیار ضعیف و در راس آن آقای کشاورز است که اول باید دوره ببینه حالا حالاها باید سرد و گرم روی نیمکت را درک کنه تا در آینده مربی خوبی بشه
کار هر کس نیست خرمن کوفتن ۰۰۰۰

سعیدنظری سه شنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

آقای خسوس ! تیم ملی رو به ناکامی و بدبختی کشوندی حالا نوبت گیتی پسنده ؟ فوتسال اصفهان صاحب داره نیازی به دلسوزی امثال شما نداره

مهدی قرسری سه شنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

من موندم یعنی هیشکس توایران ازفوتسال نمیفهمه فقط خسوس وافتخاری میفهمن؟؟؟؟بخدااگه ترکیب نظری.کشاورز.جاوید.طاهری.اصغری مقدم.اسماعیل بورو….بیادجلوتیم خسوس بازی کنه بااختلاف میبره…کسی نیست بگه آقای حرفه ای کجای دنیاازتیم قهرمان فقط بایدبازیکن گرفت یاکجای دنیامشکل تیم باشگاهی به مربی تیم ملی مربوطه؟؟؟تواگه امبراطوری تیم خودت اداره کن بابا فاتحه فوتسال باافتخاری خوندیداون ازفوتبالمون باکفاشیان…اینم این اقابافوتسال