کد خبر : 17537
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دی 1393 - 9:45
-

نگاهی به فوتسال جهان در آوریل ۲۰۱۴

نگاهی به فوتسال جهان در آوریل ۲۰۱۴

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در ادامه بررسی ماه به ماه اتفاقات فوتسالی سال ۲۰۱۴ میلادی به ایستگاه چهارم یعنی آوریل می‌رسیم. در گذشته، پیش از آنکه ماه‌های ژانویه و فوریه در سال ۷۰۰ پیش از میلاد، از سوی شاه نوما پمپیلیوس به گاه‌شماری رومی افزوده شود، آوریل دومین ماه سال بود اما پس از

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در ادامه بررسی ماه به ماه اتفاقات فوتسالی سال ۲۰۱۴ میلادی به ایستگاه چهارم یعنی آوریل می‌رسیم. در گذشته، پیش از آنکه ماه‌های ژانویه و فوریه در سال ۷۰۰ پیش از میلاد، از سوی شاه نوما پمپیلیوس به گاه‌شماری رومی افزوده شود، آوریل دومین ماه سال بود اما پس از این دگرگونی و هنگامی که دوازده ماه سال به ترتیب در گاه‌شمار جای گرفتند چهارمین ماه سال شد. ریشه‌شناسی سنتی می‌گوید که آوریل از واژهٔ aperire به معنی «گشودن» گرفته شده٬ برای اشاره به آغاز فصل بهار که در آن گل‌ها و درختان باز می‌شود.

آوریل:

Boca Juniors

آوریل را به نام باشگاه بوکاجونیورز آرژانتین می‌نامیم. باشگاهی که موفق شد برای اولین بار کشور آرژانتین را به مقام نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی برساند. باشگاه ورزشی بوکاجونیورز آرژانتین در ۳ آوریل ۱۹۰۵ در محله لابوکا شهر بوینس آیرس تاسیس شد. این تیم ۷ دوره قهرمانی در لیگ فوتسال دارد و از این حسث بعد از پینوچو در جایگاه دوم است.

تورنمنت‌ها:

جام ملت‌های آسیا:

سیزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از ۳۰ آوریل و به میزبانی هوشی‌می‌نه٬ ویتنام آغاز شد. در این رقابت‌ها ۱۶ تیم در ۴ گروه ۴ تیمی با هم به رقابت پرداختند. تیم‌های ایران٬ ژاپن٬ ویتنام٬ ازبکستان٬ عراق٬ تایلند٬ چین٬ استرالیا٬ کویت٬ تاجیکستان٬ اندونزی٬ مالزی٬ لبنان٬ کره جنوبی٬ قرقیزستان و چین تایپه ۱۶ تیم حاضر در این دور از رقابت‌ها بودند. در روز اول ۴ بازی ار گروه‌های A و B برگزار شد که در یکی از این بازی‌ها ایران موفق شد ۵ بر ۱ اندونزی را شکست دهد.

جام باشگاه‌های اروپا:

Barcelona 2014 (2)

پس از برگزاری ۳ دور مقدماتی که در سال ۲۰۱۳ برگزار شده بود. ۴ تیم آراز نخجوان آذربایجان٬ غیرت آلماتی قزاقستان٬ بارسلونای اسپانیا و دینامو مسکو روسیه٬ دور نهایی سیزدهمین دوره جام باشگاه‌های اروپا را برگزار کردند. این مسابقات بصورت تک حذفی از ۲۴ تا ۲۶ آوریل و به میزبانی باکو پایتخت آذربایجان برگزار شد. در پایان بارسلونای اسپانیا موفق شد در وقت‌های اضافه ۵ بر ۲ دینامو مسکو را شکست دهد و برای دومین بار جام قهرمانی اروپا را بالای سر ببرد.

جام باشگاه‌ها آمریکای جنوبی:

Erechim 2014

جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی هر ساله مابین باشگاه‌‌های قهرمان و نایب قهرمان کشورهای این منطقه جغرافیایی برگزار می‌شود. از سال ۲۰۰۲ و بدلیل قدرت بالای باشگاه‌های برزیلی و برای جلوگیری از برگزاری فینالی تمام برزیلی٬ مسابقات در دو منطقه شمال و جنوب برگزار شده و قهرمانان دو منطقه برای تعیین قهرمان کنفدارسیون به مصاف هم می‌روند. تیمی که بتواند ۲ بازی از ۳ بازی را با برد پشت‌سر بگذارد به عنوان قهرمانی می‌رسد. در سال گذشته مسابقات در منطقه شمال برگزار نشد و باشگاه اتلتیکو ارچیم برزیل بدلیل قهرمانی در منطقه جنوب برای اولین بار موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد. این مسابقات از ۲۲ تا ۲۷ آوریل به میزبانی شهر ارچیم و با شرکت ۱۰ تیم از ۵ کشور در دو گروه ۵ تیمی برگزار شد. در دیدار فینال اتلتیکو ارچیم موفق شد ۳ بر ۲ بوکاجونیورز آرژانتین را شکست دهد.

نکات و اخبار کوتاه آوریل:

* اتلتیکو ارچیم برای اولین قهرمان جام باشگاهای آمریکای جنوبی شد. در ۱۴ دوره برگزاری این رقابت‌ها هیچی کشوری بجز برزیل موفق به فتج این جام نشده است.

* آغاز سیزدهیمن دوره جام ملت‌های آسیا به میزبانی شهر هوشی‌می‌نه ویتنام.

* انصراق کشورهای منطقه شمال٬ آمریکای جنوبی از شرکت در جام باشگاه‌ها برای دومین بار در ۳ دوره گذشته.

* بارسلونای اسپانیا برای  دومین بار در ۳ دوره گذشته موفق شد قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شود.

* دینامسکوی روسیه برای سومین بار پیاپی نایب قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شد.

مهمترین نتایج آوریل:

* تساوی ۲ بر ۲ لبنان و عراق در ۱۳ آوریل

* پیروزی ۶ بر ۱ ایران مقابل ازبکستان در تاشکند در ۱۹ آوریل

* پیروزی ۶ بر ۲ ایران مقابل ازبکستان در ۲۰ آوریل

* تساوی ۱ بر ۱ ایران مقابل باشگاه نوریل نیکل روسیه در مسکو که با حواشی بسیاری در مطبوعات و رسانه‌های داخلی همراه بود در ۲۲ آوریل

* شکست ۲ بر ۱ تایلند مقابل اندونزی در ۲۴ آوریل

* پیروزی ۲ بر ۱ دینامسکو مقابل غیرت آلماتی در ۲۴ آوریل

* پیروزی ۶ بر ۲ ویتنام مقابل لبنان در ۲۶ آوریل

* شکست ۳ بر ۲ بوکاجونیورز آرژانتین مقابل اتلتیکو ارچیم برزیل در ۲۷ آوریل

* پیروزی ۵ بر ۱ ایران مقابل اندونزی در ۳۰ آوریل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.