کد خبر : 21350
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1393 - 13:20
-

تیم ملی فوتسال را چه کسی می بندد ؛ خسوس یا دستیاران؟

تیم ملی فوتسال را چه کسی می بندد ؛ خسوس یا دستیاران؟
لیست جدید بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتسال ایران برای رویارویی با تیم ملی اسلوونی در شرایطی اعلام و نهایی شده است که این بار نیز عدم دعوت از شایسته های لیگ برتر فوتسال به این اردو تعجب کارشناسان فوتسال و سرمربیان برخی از تیم های حاضر در لیگ را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،لیست جدید بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتسال ایران برای رویارویی با تیم ملی اسلوونی در شرایطی اعلام و نهایی شده است که این بار نیز عدم دعوت از شایسته های لیگ برتر فوتسال به این اردو تعجب کارشناسان فوتسال و سرمربیان برخی از تیم های حاضر در لیگ را به دنبال داشته است.
اگر تا پیش از این و طی اردوهای قبلی ، لیست بازیکنان فرا خوانده شده به تیم ملی این تفکر را تقویت می کرد که خسوس کاندلاس به سلیقه و دیدگاه خود و بر اساس تفکرات تاکتیکی و نیاز تیمی خود دست به انتخاب بازیکنان می زند با این حال لیست جدید اعلام شده برای دیدارهای تدارکاتی با اسلوونی که به نظر می رسد توسط دستیاران خسوس در ایران بسته شده است این سوال را به ذهن متبادر می کند که لیست تیم ملی فوتسال را واقعا خسوس کاندلاس سرمربی همیشه غایب تیم ملی می بندد یا دستیاران وی و یا احیانا آقایان روسا در کمیته فوتسال؟
متاسفانه روند دعوت بازیکنان فوتسال به تیم ملی طی ماه های اخیر نشان می دهد که کادر فنی تیم ملی به هیچ عنوان نگاهی منصفانه و مبتنی بر حق به لیگ و بازیکنان شایسته فعال در این لیگ ندارند و تنها با کشیدن دایره ای محدود به دور تیم ملی و دست چین کردن تعداد محدودی بازیکنان موردنظر ، از بسیاری شایسته های فوتسال که نمایش و عملکردی مثبت و موثر در ترکیب تیم هایشان داشته اند چشم پوشی می کنند و همین نگاه یک سونگرانه و محدود چون سدی مقابل بازیکنان خلاق ، جوان و شایسته قرار گرفته است.
اهالی ، کارشناسان و هواداران فوتسال در شهرها و استان های صاحب فوتسال و تیم های مدعی در لیگ برتر مدت هاست با این سوال بی پاسخ کلنجار می روند که چرا نامی از بهترین و اثرگذارترین بازیکنان حال حاضر لیگ در فهرست کلیشه شده و تکراری تیم ملی دیده نمی شود؟
چرا کادرفنی تیم ملی جرات و ریسک دعوت از جوانانی را نمی دهد که هریک در تیم های باشگاهی خود مهره های شاخصی هستند و تیم های دیگر برای در اختیار داشتن آن ها سر و دست می شکنند؟
اساسا فلسفه تفکری آقایان مربیان تیم ملی و حتی مسوولان کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال که وظیفه نظارتی و راهبردی فوتسال بر عهده آن هاست ، مبتنی بر چه اصولی است ، داشتن تیم ملی قوی و مقتدر با تکیه بر نیروهای جوان و خلاق یا بستن تیمی باری به هر جهت با آرزوهای کوتاه و زودگذر؟
دوستان و آقایان مسوول در فضای تصمیم سازی ، تصمیم گیری و مدیریت و هدایت فوتسال احیانا خبر ندارند ( که ندارند ؛ چون اساسا فوتسال و بازی های لیگ را تماشا نمی کنند ) که همین امروز اگر قرار به ساختن تیم ملی فوتسال برای ایران باشد ، از به دل همین لیگ پرفشار و از درون همین تیم های مدعی ، می توان حداقل ۳ تیم ملی قوی ساخت چراکه پراکندگی بازیکنان خوب در تیم های مختلف از یک سو ظهور و بروز پدیده های جوان از سوی دیگر این امکان را می دهد که با تکیه بر تنوع نفرات ، تیم ملی را در آوردگاه های اینچنینی و بازی های تدارکاتی و دوستانه به محک های چندین باره بکشد و از دل این محک ها شایسته ترین و محق ترین سربازان ملی را به میادین جهانی و بین المللی رهنمون شود.

منبع:سایت باشگاه مس سونگون

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶

دستیارانش

فوتسالی دوشنبه , ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱

مسلم رستمی ها…
جوون با تکنیک و خلاق. صدر نشین جدول گلزنان. کاپیتان سابق تیم ملی امید. در خدمت تیم. باهوش
با این سن راحت میتونه تا چند سال تیم ملی بازی کنه ولی با تصمیمات اقایون….
خداکنه خراب نشه. آقای رستمی ها اگه مربیان و مسعولین تیم ملی نمیبیننت ما هوادار ها خوب حواسمون بهت هست
بهترین بازیکن لیگ امسال شمایی بدون شک
ایشالا این خسوس بره و یکی بیاد که حق رو به حقدارش بده

ناشناس دوشنبه , ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹

صد در صد دستیاراش انتخاب می کنند. تمرینات هم برعهده ی دستیارانشه.
پس فقط خسوس پول می گیره و ناز می کنه برامون.

رحیم سه شنبه , ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰:۱۶

هر کی میبنده مهم نیست ،مهم ایگه که نه حاشیه داره نه جنجال و با یه سری جوون دارن کار میکنن.انشالله موفق باشن

نام سه شنبه , ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳

چشم حسودهاتون کور ، ان شالله موفق باشید مهم اینه که حق خوری نمیکنند

کامران سه شنبه , ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵

بنده با شناختی که از بازیکنان فوتسال لیگ دارم باید بگویم اگر بخواهیم منصفانه وعادلانه قضاوت کنیم
بازیکنان اعزامی بهترینهای لیگ هستند ( باتوجه به اینکه ۱۴ نفر رابایستی انتخاب کرد )

نام ... چهارشنبه , ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱:۵۰

جوان هایی مثل سعید مومنی و مسلم رستمی ها تا کی باید پشت دربمونند آینده تیم ملی رو همین ها می سازند ولی مسئولین تیم ملی فقط فکر نتیجه گیری و موقعیت خودشون هستند

پارسا چهارشنبه , ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱:۵۲

پس چرا سعید مومنی که آمار قابل قبولی هم داره به تیم ملی دعوت نمیشه واقعا واسه مسئولین متاسفم همیشه عادت به مهره سوزی داریم