کد خبر : 25467
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1393 - 14:49
-

مرتضایی:به گواه کارشناسان فرش‌آرا قهرمان اخلاق است/ خسوس انگیزه ندارد

مرتضایی:به گواه کارشناسان فرش‌آرا قهرمان اخلاق است/ خسوس انگیزه ندارد
سرمربی جوان فرش آرا مشهد از کارنامه تیمش در این فصل لیگ برتر گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سرمربی جوان فرش آرا مشهد از کارنامه تیمش در این فصل لیگ برتر گفت.گفت و گوی مجید مرتضایی در ادامه آمده است.

-در ابتدا به این جواب برسیم که هدف فرش‌آرا از ابتدای لیگ چه بود؟

ببینید هدف ما برای لیگ امسال حضور در جمع ۵ تیم بالای جدول بود، اما متاسفانه از ابتدای فصل هجمه‌ای توسط برخی از کارشناسان و رسانه‌ها ایجاد شد که فرش‌آرا باید با این مهره‌ها به قهرمانی برسد. همین موضوع فشار زیادی روی بازیکنان جوان ما ایجاد کرد. با وجود اینکه تلاش زیادی کردیم از این فشار بکاهیم اما متاسفانه این امر به خوبی میسر نشد. اتفاقا در نیم‌فصل نخست که تنها ۲ امتیاز با صدر جدول فاصله داشتیم خبرنگاری از من پرسید قول حضور در بین ۳ تیم اول جدول را می‌دهید؟ که پرسیدم تابحال در کل تاریخ ادوار لیگ برتر فوتبال و فوتسال کدام نماینده خراسان توانسته به این مهم دست یابد که حالا شما چنین توقعی از من دارید؟ مسلما برای رسیدن به قهرمانی ادوات و شرایط به خصوصی نیاز است در واقع لفظ «قهرمانی» به تیم فرش آرا در این فصل تحمیل شد.

-شرایط فرش‌آرا برای آغاز لیگ برتر سال ۹۳ چطور بود؟

در انتهای فصل قبل به این نتیجه رسیدیم که از نظر فنی، بازیکن و حتی مربی تغییراتی را اتخاذ کنیم. در فصل نقل و انتقالات ۶ بازیکن را از دست دادیم و به جای آن‌ها فرهاد توکلی و شهرام شریف‌زاده را به همراه۳ بازیکن جوان جذب کردیم. به دنبال جذب صمیمی، گلر شماره یک تیم ملی هم بودیم و اتفاقا قرارداد هم بستیم اما ناگهان نظر مدیران ملی‌حفاری تغییر کرد و گفتند به وی نیاز دارند. هرچند در فصلی که گذشت هم عظیمی، برجسته و سنایی درون دروازه زحمات زیادی برای تیم کشیدند اما پیش‌بینی کرده‌بودیم که نیاز به گلری شش دانگ داریم.

-چرا با گلر دیگری مذاکره نکردید؟

متاسفانه با توجه به اینکه صمیمی تا مشهد آمد و با لباس فرش‌آرا عکس هم گرفته ‌بود خیال ما بابت جذب وی راحت شده ‌بود و به همین دلیل پس از کنسل شدن صمیمی، زمان را برای مذاکره با سایر گزینه‌ها از دست دادیم.

– البته در طول فصل خود شما از قهرمانی حرف زده‌ بودید

من تنها یک بار و پس از شکست در دور برگشت برابر فردوسی، گفتم که این شکست می‌تواند پلی برای رسیدن فرش‌آرا به قهرمانی باشد. غیر از آن مرتبه دیگر هیچگاه صحبتی از قهرمانی نکردم. کدام مربی حرف از قهرمانی می‌زند؟ حتی شمسایی هم که تیمش قهرمان شد تا هفته گذشته در مصاحبه‌هایش تاکید می‌کرد که تاسیسات برای قهرمانی بسته نشده‌ است.

-تا رسیدن به هدف‌تان ۳ امتیاز هم بیشتر فاصله نداشتید.

بله اگر ۳ امتیاز بیشتر گرفته ‌بودیم الان بین ۵ تیم بالای جدول بودیم، البته عادت ندارم در کارم کسی را مقصر بدانم اما در ۲ بازی با تاسیسات و مس سونگون واقعا داوری مشکل داشت. جالب است بدانید که با تیم‌های پایین‌تر از خودمان که بازی داشتیم داوری‌ها به هیج وجه مشکلی نداشت. به نظر من آغاز مشکلات ما از بازی با مس سونگون بود. تیمی که میانگین سنی پایینی دارد ۲، ۳ بازی هم که ببازد از نظر روحی کاملا به هم می‌ریزد.

-پس اعتقاد دارید که میانگین سنی پایین تیم به نتایج فرش‌آرا ضربه زد؟

نتایج ما در برابر تیم‌هایی که هوادار داشتند را ببینید، تنها در یک مسابقه مساوی گرفتیم و بقیه را باختیم. متاسفانه بازیکنان جوان ما از تجربه کافی برای حضور در میدان برخوردار نبودند.

-اما در ۲ هفته پایانی لیگ دوباره توانستید در حد نام فرش‌آرا نتیجه بگیرید.

بله البته در بازی با قم با وجود اینکه ۴بر ۱ پیش بودیم اما همچنان استرس داشتم که نتیجه را از دست بدهیم. ببینید تیم‌های دیگر هم در بازه‌ای از لیگ نتوانستند نتایج خوبی بگیرند اما با استفاده از تجربه بازیکنان خود دوباره بر مشکلات غلبه کردند. تاسیسات ۴ هفته مساوی کرد و از ۴ بازی ۴ امتیاز گرفت! یا گیتی‎پسند ۲ مساوی پشت سر هم کسب کرد و بعد از آن هم از مس سونگون ۸ گل خورد اما همین تیم‌ها در انتهای فصل توانستند اول و دوم شوند.

-دلیل اصلی مشکل فرش‌آرا کجا بود؟

به نظر من تیم ما نیاز به روانشناس دارد، البته لیگ هم فشار زیادی داشت و برای مثال قهرمان فصل گذشته ۶۰ امتیاز داشت و این فصل تاسیسات با ۵۱ امتیاز قهرمان شد. به طور کلی باید بگویم که ما در ابتدا می‌خواهیم که فلسفه اخلاق و مرام را رعایت کنیم و اگر قرار بر این باشد که قهرمان هم بشویم باید در کنار رعایت اخلاق به این مهم دست یابیم.

-در زمینه اخلاق و نجابت می‌توان گفت که فرش‌آرا حرف نخست را در لیگ برتر کشورمان می‌زند.

بله دقیقا، به گواه کارشناسان فرش‌آرا قهرمان اخلاق است. ضمن اینکه در خصوص آکادمی باشگاه فرش‌آرا هم باید بگویم که تنها تیمی هستیم که در لیگ برتر آکادمی تیم‌های پایه داریم و به بازیکن‌سازی در سنین پایه می‌پردازیم.

-اتفاقا مزد زحمات خود را با دعوت بازیکنان‌تان به تیم ملی گرفتید.

بله در سال گذشته ما تنها قدرت بهادری را داشتیم که از قبل به تیم ملی دعوت می‌شد، اما امسال علاوه بر بهادری و توکلی، ۲ نماینده در تیم ملی امید و ۲ نماینده هم در تیم ملی جوانان داشتیم.

-فکر نمی‌کنید این نجابت بیش از حد به تیم شما ضربه هم زد؟

شاید به قول شما نجابت به تیم ما ضربه زد اما هنوز هم معتقدم مشکلات ما با داد و فریاد و کتک زدن داور حل نمی‌شود. حتی اگر هم قرار باشد با این کارها به نتیجه برسیم، قطعا این کار را نمی‌کنیم. ببینید واقعیت این است تیم‌هایی که برای بازی با ما به مشهد می‌آیند زائر حرم امام رضا (ع) هستند و باشگاه فرش‌آرا میزبان کسانی است که به پابوس حرم این حضرت می‌روند. پس وظیفه ماست که بسیاری از مسائل را رعایت کنیم. همینکه در پایان لیگ سرمربی یک تیم لیگ برتری به من پیام می‌دهد و می‌گوید فرش‌آرا قهرمان اخلاق است برایم کافی است.

-از معدود تیم‌هایی هم بودید که تمامی مسابقات شما چه از شبکه استانی و چه از شبکه ورزش پخش مستقیم شد.

این موضوع کار را برای ما سخت‌تر هم کرد، ببینید چند تیم بودند که از ابتدای فصل بازی‌هایشان پخش مستقیم می‌شد اما بعد از گذشت چند هفته دیدند نمی‌توانند به آنچه که مدنظرشان بود برسند و پخش مستقیم مسابقات‌شان را کنسل کردند. به هر حال با تمام این سختی‌ها مفتخریم که کمیته فوتسال فدراسیون اعلام می‌کند فرش‌آرا سهم بزرگی در موفقیت فوتسال و گرم شدن لیگ برتر امسال داشته‌است.

-در رابطه با بحث پخش زنده و هزینه‌ای که باشگاه فرش‌آرا برای این قضیه متحمل می‌شود آیا وقت آن نرسیده که تیم‌های فوتسال هم به دنبال حق پخش زنده از صدا و سیما باشند؟

باشگاه فرش‌آرا بر خلاف ۱۳ باشگاه دیگر حاضر در لیگ به دنبال تبلیغ محصولات خود و کار اقتصادی نیز هست، حتی اگر دقت کرده‌باشید در بحث میکسزون هم همواره تاکید بر این است که لوگوی فرش‌آرا نیز باشد و این به علت اهمیت تبلیغات برای مجموعه است. در بحث حق پخش هم باید کمیته فوتسال با صدا و سیما رایزنی لازم را انجام دهد تا بتوان به این موضوع سر و شکل داد. ولی در رابطه با ارتباط صدا و سیما و فرش‌آرا باید بگویم که این موضوع ارتباطی دوطرفه است و مسلما به سود طرفین ماجرا بوده‌است.

– حسین عظیمی در نیم‌فصل اول تنها ۲۷ گل خورد و در نیم‌فصل دوم ۴۶ بار دروازه‌اش باز شد. دلیل اصلی این افت و البته آن حواشی که پس از تعویضش در بازی با شهروند ساری به وجود آمد چه بود؟

وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد همه عوامل و بازیکنان سهیم هستند و کم‌لطفی است اگر بگوییم که تنها فلان بازیکن مقصر است. در رابطه با اتفاقات آن بازی هم عظیمی ۳ گل بد خورد و برای نخستین بار تعویض شد و موضوع خاصی هم نبود و پس از آن مسابقه همه چیز حل شد. مشکل ما، نبود روانشناسی بود که تیم را برای روزها و نبردهای سخت آماده کند.

-بودجه فرش‌آرا در فصل جاری نسبت به فصل گذشته چه تغییری کرده‌بود؟

ببینید شاید در نگاه نخست با توجه به حضور بازیکنان بزرگی مثل بهادری و توکلی این تصور به وجود آید که فرش‌آرا خرج زیادی نسبت به سال گذشته کرده‌است، اما نسبت به سال قبل بد نیست بدانید که نسبت به تورم، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش در هزینه‌های خود داشتیم. زیرا در تیم تعادل ایجاد کردیم و چند بازیکن جوان به تیم اضافه کردیم.

-از آن دسته مربیانی هستید که به جوانان فرصت خوبی می‌دهید.

به شخصه علاقه زیادی به کشف استعداد دارم، مخصوصا وقتی که می‌بینم توانایی اثبات خود را دارند. همین دروازه‌بان دوم ما سنایی، در چند بازی آخر مخصوصا در قم توانست به خوبی از دروازه‌مان محافظت کند. کارشناسان هم از بازی سنایی تعریف کردند البته نباید فراموش کنید که از او نسبت به سنش توقع داشتیم و حالا که تجربه بازی در لیگ برتر را پیدا کرده برای سال بعد مسلما توقع از وی بالاتر است.

-جوانان زیادی در فصلی که گذشت از فرش‌آرا به فوتسال ایران معرفی شدند.

بله هادی احمدی خوب کار کرد، پیام محمدی که هر بازی برای ما به میدان رفت گلزنی کرد، محمد نیک‌فرجام هم توقعات را برآورده کرد و در بازی با پایاسازه هم به بازیکنی میدان دادیم که متولد ۷۴ بود و تنها ۱۹ سال سن دارد. مسلما بازی کردن در این سطح از فوتسال معادل ۲۰ بازی است که این بچه‌ها در لیگ امیدها و در بین هم سن و سالان خود انجام دهند.

-البته میدان دادن به جوانان از طرفی ریسک هم محسوب می‌شد، احتمال نمی‌دادید بین جوانان و بزرگترهای تیم دودستگی ایجاد شود؟

مطمئن بودم که چنین اتفاقی نمی‌افتد، ضمن اینکه همه چیز را زیر نظر داشتم و خوشحالم که بزرگترهای تیم خیلی خوب هوای بازیکنان جوان را داشتند. قدرت بهادری سر تمرینات تیم به خوبی با جوانان ارتباط برقرار کرد و خیلی به پیشرفت آنها کمک کرد. ضمن اینکه در بازی با پایاسازه هم در حالی‎که ۴۰ ثانیه به انتهای بازی زمان باقی مانده‌بود، قدرت با هماهنگی با من بیرون آمد تا بازیکن جوان تیم ما بتواند به میدان برود و اتفاقا همان بازیکن توانست پاس گل به رحمان سارانی بدهد. این رفاقت و همدلی بین بازیکنان بزرگی مثل توکلی، بهادری، عبداللهی و عظیمی با بازیکنان جوان تیم برای من ارزش زیادی دارد.

-در خصوص آکادمی‌های فوتسال فرش‌آرا در استان خراسان هم توضیح دهید که شرایط به چه شکل است؟

این موضوع به طور جدی در حال پیگیری است و اتفاقا باعث افزایش تعداد هواداران فرش‌آرا هم می‌شود. در شهرهایی مثل گناباد، تربت جام، تربت حیدریه و … تیم‌هایی تحت عنوان فرش‌آرا وجود دارند که در رده سنی پایه در حال استعدادیابی و البته شرکت در مسابقات مختلف هستند. ضمن اینکه بازیکنان‌مان هم از نزدیک تا به حال از این تیم‌ها دیدن کرده‌اند و برای مثال قدرت بهادری به گناباد رفت و از نزدیک سر و شکل کار در آن منطقه را دید. ضمنا با افرادی که تقاضای استفاده از برند فرش‌آرا را دارند قرار می‌گذاریم تا به صورت حرفه‌ای یک سری حداقل‌ها را برای افراد مستعد فراهم کنند و اتفاقا با تمامی این تیم‌ها در ارتباطیم تا در صورتی‌که افراد مستعدی در آنها وجود دارند به تیم اصلی در مشهد معرفی کنند.

-آیا رفتن ناصر عجم در تعطیلات نیم‌فصل از دلایل افت تیم فرش‌آرا نبود؟

اصلا و ابدا رفتن عجم دلیل نتایج بد ما در نیم‌فصل دوم نبود، متاسفانه عجم پس از آنکه بهادری به عنوان کاپیتان امسال فرش‌آرا انتخاب شد دیگر آن انگیزه سابق را نداشت، در تمرینات به موقع حاضر می‌شد، خواسته کادرفنی را هم در تمرینات انجام می‌داد اما متاسفانه نتوانست با شرایط جدیدش کنار بیاید و همین مساله باعث شد که در تعطیلات نیم‎فصل از ما خواست که از فرش‌آرا جدا شود، این مساله را مدیرعامل باشگاه با من در میان گذاشت و تصمیم گرفتیم تا با جدایی عجم موافقت کنیم تا وی بتواند در باشگاهی دیگر به فعالیتش ادامه دهد. اصلا و ابدا فکرش را هم نمی‌کردم که این مساله انقدر روی عجم تاثیر منفی بگذارد ولی خوشحالم که توانست با انتخابی درست ادامه مسیرش را در فوتسال پیدا کند. حقیقت امر این است که می‌شد با توجه به قراردادی که با وی داشتیم با جدایی عجم موافقت نکنیم اما بحث اصلی این است که بتوانیم با فراهم ساختن محیطی دوستانه به پیشرفت یکدیگر کمک کنیم.

-آیا خود شما هم با عجم جلسه‌ای برگزار کردید؟

بله من به خود ناصر هم گفتم که جایگاه و شان تو برای من ارزش زیادی دارد و حتی به سایر بازیکنان هم در ابتدای فصل گفتم که ۲، ۳ هفته عجم را به حال خود بگذارند تا بتواند با شرایط جدید کنار بیاید، اگر عجم را در فرش‌آرا نگه می‌داشتیم شک نکنید که با افتی که از سر بی‌انگیزگی شروع کرده‌ بود رفته‌رفته حتی از ۱۲ نفر هم خارج می‌شد و این حس عدم اعتماد به نفس و سایر مسائلی که برای وی پیش آمده‌بود مسلما روی سایر اعضای تیم هم تاثیر منفی می‌گذاشت مخصوصا که عجم از بازیکنان بزرگ ما بود.

-و انتخاب قدرت بهادری به عنوان کاپیتان؟

یکی از بهترین تصمیمات ما همین بود که قدرت بهادری را به عنوان کاپیتان انتخاب کردیم، از ایشان خواستم صحبت کنیم و به وی گفتم امسال بازوبند را به بازو ببند، حتی پیش از آن بهادری از این ماجرا اطلاعی هم نداشت. اتفاقا حالا که فصل تمام شده باید بگویم که مدیریت باشگاه هم از این انتخاب رضایت کامل داشته‌است.

-مصدومیت‌ بی‌موقع سروری هم کار دست تیم‌تان داد.

بله متاسفانه سروری که اتفاقا یکی از بهترین بازیکنان ما در امر دفاع بود به علت مصدومیت ادامه لیگ را از دست داد و این موضوع خیلی به فرش‌آرا ضربه زد. در کل اما باید بگویم که در تمامی بازی‌ها، حداقل ۶۰درصد مالکیت توپ و میدان در اختیار تیم ما بود. در بازی با دبیری که با حساب ۶ بر ۳ باختیم هم تعداد پاس در تیم ما ۲۸۳ بود اما تیم برنده تنها در حدود ۱۲۰ پاس سالم داشت و اتفاقا موقعیت‌های گل ما هم حدودا ۲ برابر دبیری بود.بر عکس پارسال که در برخی از مسابقات کاملا مشخص بود که می‌بازیم اما در هیچیک از مسابقات این فصل مستحق شکست نبودیم.

-در کل مجید مرتضایی از نتایج تیمش راضی بود؟

نباید قبول کنیم که سال قبل و امسال ما یکی باشد، سال گذشته در جایگاه هفتم قرار گرفتیم و امسال هم در همان جایگاه هفتم، من امسال شکست خوردم و اگر می‌خواستم پیروز باشم باید حداقل رتبه ششم جدول را به دست می‌آوردیم.

-برای سال آینده هم آیا مجید مرتضایی را روی نیمکت فرش‌آرا می‌بینیم؟

هنوز نمی‌دانم که باشگاه چه تصمیمی برای سال آینده می‌گیرد اما اگر در این پست باقی بمانم قطعا همین بازیکنان را برای سال آینده حفظ می‌کنم و تنها در یکی دو پست که مشکل داشتیم به جذب بازیکن می‌پردازم. باید به فوتسال خراسان تبریک بگویم بابت داشتن چنین جوانانی که هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی واقعا خوب بودند.

-این فصل برای شما بی‌حاشیه هم نبود، از داستان بیانیه‌هایی که پس از بازی شما و گیتی‌پسند در اصفهان رد و بدل شد بگویید.

نیمه نخست آن بازی ۱ بر ۱ به اتمام رسید اما در نیمه دوم متاسفانه همه هواداران گیتی‌پسند به گلر ما فحاشی می‌کردند که اتفاقا فیلم اتفاقات آن بازی روی سایت تیم هم گذاشته‌شد. در نیمه دوم هر۳ گلی که عظیمی خورد به علت همان فحش‌هایی بود که هواداران تیم حریف می‌دادند و روحیه وی را تخریب کردند. من خودم هم فوتبال بازی کرده‌ام و هم فوتسال و می‌دانم که چه الفاظی به کار ببری تا روحیه حریف نابود شود. در یک بازی خارج از خانه دیگر هم ۱۰۰ نفر را مامور کرده‌بودند تا در کنار دروازه ما به عظیمی توهین کنند تا وی تمرکز لازم را نداشته‌ باشد.

-حضور حسن‌زاده از ابتدای فصل در کنار شما یک آلترناتیو به حساب می‌آمد اما با وجود این موضوع باز هم تا پایان فصل سرمربی ماندید.

امسال یکی از بهترین سال‌های فوتسالی را در کنار حسن‌زاده داشتیم و اتفاقا موضوع مهم، یکسان بودن سلایق و نظراتمان در ۷۰ تا ۸۰ درصد مسائل بود. نکته مهم دیگری که در مورد حسن‌زاده باید بگویم سابقه وی است که همین موضوع باعث می‌شد بازیکنان تیم وی را قبول داشته‌باشند و به خوبی از وی حرف‌شنوی داشتند. همه این مسائل دست به دست هم داد تا در کنار هم بدون بروز هیچ حاشیه‌ای به کار ادامه دهیم. اگر سال آینده هم در فرش‌آرا سمتی داشته ‌باشم قطعا با حسن‌زاده همکاری را ادامه می‌دهم.

-گفته می‌شود برای سال آینده باید تمامی سرمربیان تیم‌ها مدرک مربی‌گری فوتسال داشته‌باشند، این صحت دارد؟

مدرک فعلا در فوتسال مطرح نیست، البته که مدرک واقعا ملاک خوبی برای مربی بودن یا نبودن افراد نیست، برخی افراد هستند که با وجود اینکه مدرک مربی‌گری هم ندارند اما به شخصه از آنها آموخته‌ام. تا لیگ برتر امسال بنده قانونی در این‌باره ندیدم اما قرار بر این است که از سال آینده باید سطح آ فوتسال را داشته‌باشیم تا بتوانیم روی نیمکت تیم لیگ برتری بنشینیم. خودم هم با اینکه مدرس فیفا هستم و فوتسال هم تدریس کرده‌ام اما با افتخار برای کسب علم سر این کلاس‌ها حاضر می‌شوم.

-در خصوص بازیکن-مربی که در فوتسال ایران باب شده هم صحبت می‌کنید؟

جالب است که این موضوع در تمام دنیا امری غیرقانونی است و تنها در ایران می‌بینیم که به این شکل مرسوم شده‌است. برای مثال من بازیکن فرش‌آرا هستم و با گیتی پسند بازی داریم، خب طبیعی است که وقتی سرمربی تیم حریف در زمین است رعایت کسوت وی را هم می‌کنم، مثلا در بازی با تاسیسات در دور رفت، بازیکن ما وقتی با شمسایی برخورد کرد و شمسایی روی زمین افتاد، تا چند دقیقه بازیکنم مشغول معذرت‌خواهی از وی بود. در صورتی‌که این امر در برخورد ۲ بازیکن رخ نمی‌دهد. ضمن اینکه داوران هم نسبت به سرمربیان با دیده اغماض نگاه می‌کنند. البته بودند داورانی که برایشان فرقی نمی‌کرد اما مثلا در یکی از مسابقات لیگ من و حسن‌زاده هر دو یک حرف را به داور گفتیم اما وی حسن‌زاده را اخراج کرد و با منی که سرمربی بودم مماشات کرد. ضمن اینکه سرمربی نمی‌تواند در کل اطلاعات خوبی هم از بازی تیمش کسب کند، البته وحید شمسایی ۴، ۵ مربی خوب روی نیمکت به عنوان دستیار داشت.

-شما خودتان هم بازیکن بودید و این مساله بازیکن-مربی را رد می‌کنید.

بله اتفاقا زمانی‌که مدرک C خود را می‌خواستم بگیرم، مدرس آن کلاس عباس چمنیان بود، به من گفت برو فکرت را بکن که بازی کنی یا مربی شوی. او بود که به من گفت باید تنها یک کار را ادامه دهی.

-پس با این حساب در لیگ ما فعالیت افراد به عنوان مربی-بازیکن غیرقانونی است؟

بله، در همین رابطه قرار بر این شده که کمیته فوتسال قانونی را تصویب کند تا افرادی که با کارتی غیراز سرمربی روی نیمکت تیم می‌نشینند حق اظهار نظر فنی در رابطه با تیم خود نداشته ‌باشند، در صورت مشاهده چنین موضوعی این امر گزارش شده و کارت شخص باطل می‌شود. خوشبختانه برای سال آینده فدراسیون اعلام کرده که می‌خواهد به فوتسال ورود کند و تغییرات زیادی طبیعتا خواهیم‌داشت.

-در خصوص خسوس و تیم ملی هم نظرات مختلفی وجود دارد، به نظر شما حفظ او مناسب بود؟

به شخصه از خسوس که مربی بزرگ و با دانشی هم هست مطالب زیادی آموخته‌ام اما احساس می‌کنم وی انگیزه خاصی ندارد. تعداد حضور خسوس در سالن‌های کشورمان را مقایسه کنید با کیروش. کیروش از دل لیگ فوتبال پورعلی‌گنجی و وحید امیری را پیدا می‌کند و به جام ملت‌ها می‌برد اما همواره تیم ملی ما از ۱۲ بازیکن ثابت بهره می‌برد و به عقیده من لیگ آنچنان که باید و شاید دیده نمی‌شود.

-و در پایان در خصوص قهرمانی وحید شمسایی در لیگ برتر با تاسیسات؟

ببینید شمسایی با وجود اینکه حرف و حدیث زیادی در اطرافش هست اما باید قبول کنیم که پشتکار فراوانی دارد و با لباس مربی و بازیکنی روی هم رفته ۱۰ بار قهرمان ایران شده‌است. به عقیده من برای کسی که به انواع و اقسام افتخارات رسیده و تلاش فوق‌العاده‌ای هم دارد، باید ایستاد و دست زد. شمسایی کسی است که در تمرینات هم از تمامی بازیکنان بیشتر می‌دود و این خودش از دلایل پیروزی و موفقیت تیم‌هایش است. مسلما فرمانده‌ای که جلوتر از سربازان می‌جنگد موفق‌تر از فرمانده‌ای است که از اتاق به سربازان دستور می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸

بابا توفاتحه خوندی تو تیم این قدرم مصاحبه میکنی، از نعمتی یادبگیر بااینکه پدیده لیگ شدن اما کمتر حرف میزنه بیشتر عمل میکنه، خواهشادست از سر فوتسال بردار برو همون فوتبال که مدرکشو داری

ا چهارشنبه , ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲:۱۳

ایشون اگر عیبهایش خودش رو هم ببینه بد نیست بهتره آدم اول خودشو درست کنه بعد اظهارنظر بکنه مرتضایی باید مربیه تیم های پایه و مدرسه فوتبال باشه.خودش رو گم کرده حواسشم جمع بکنه که یکاری نکنیم فوتبالو بذاری کنار با پول هرکاری نمیشه کرد آقای پولدار که با پولت به اینجا رسیدی وگرن الان این تیم نباشه کجا بهت پیشنهاد میدن
متاسفانه بعضی اوقات غرور کمر آدمارو میشکنه مجیدجان مراقب کارایی که داری میکنی باش مخصوصا توی مشهد چون شما متعلق به تربت هستی پس زیاد تند نرو.بازیکنارو خراب نکن

هوادار فرش چهارشنبه , ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

من متاسفم برا شما خبرنگارا که همش به عظیمی گیر میدین.همون صمیمی که به قول اقای مرتضایی خیلی شش دانگه تیمش شده چهارم جدول.ایا بهادری توکلی شریف زاده شش دانگ بودن که شماها گیر دادین به اون بنده خدا.به نظر من این تیم به یه مربی شش دانگ نیاز داره تا یه گلر.مرتضایی که خودشو روانشناس میگیره پس چرا میگه نیاز به یه روانشناس داشتیم

جواد نیشابور چهارشنبه , ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

واقعا متاسفم برا فرش اراییها.یارو سه ساله داره تو لیگ برتر مربی گری میکنه اونوقت میاد میکه گلر ششدانگ میخوایم.اون با بهتری مربیای کشور کار کرده امتحاننشو پس داده باز تو اومدی میگی گلر ششدانگ میخوایم.ماشاله بقیه ششدانگ بودن.حیف عطیمی برا شماها

مشهدي چهارشنبه , ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳

مشکل تیم فقط تو هستی که فقط حرف میزنی و ادعا داری باید واسه تو ام ایستادو بحالت گریه کرد با این نتایج درخشانت

فریدون پنجشنبه , ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶

جناب مرتضایی اگه به دنبال نتیجه و اخلاق و روح اصیل ورزش هستی سعی که از انسانهایی استفاده کنی مانند امثال علی آقای روحبخش که زینت بخش فوتسال مشهده اما میدانم که قدر او را آیندگان خواهند دانست