کد خبر : 23066
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردین 1394 - 15:00
-

قسمت اول، فروردین/ شروع وعده‌های آقای رئیس و انحلال دو باشگاه بزرگ

قسمت اول، فروردین/ شروع وعده‌های آقای رئیس و انحلال دو باشگاه بزرگ

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران٬ سال ۱۳۹۳ هم با تمام خوبی و بدی‌ها، تلخ و شیرینی‌ها و مرگ و زندگی‌هایش ساعاتی پیش به اتمام رسید و زمین برای لختی از ثانیه باز ایستاد و گردشش را با شروع سال ۱۳۹۴ آغاز کرد. چه خوب است ما نیز لختی بایستیم و فکر کنیم در سال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران٬ سال ۱۳۹۳ هم با تمام خوبی و بدی‌ها، تلخ و شیرینی‌ها و مرگ و زندگی‌هایش ساعاتی پیش به اتمام رسید و زمین برای لختی از ثانیه باز ایستاد و گردشش را با شروع سال ۱۳۹۴ آغاز کرد. چه خوب است ما نیز لختی بایستیم و فکر کنیم در سال گذشته چه کاشته‌ایم و چه کرده‌ایم و قرار است امسال از کاشته‌هامان چه برداشت کنیم و سال جدید را در چه مسیری ادامه دهیم؟

پایگاه خبری فوتسال ایران به عنوان اولین و بزرگترین خبرگزاری فوتسال در ایران در نظر دارد در ایام نوروز هر روز به مرور اتفاقات فوتسالی سال ۱۳۹۳ بپردازد٬ تا شاید با بازنگری این اتفاقات کاستی‌های سال گذشته را ببینیم و در سال جدید در جهت برطرف کردن آنها قدم برداریم.

در اولین قسمت از این مطالب به مرور اتفاقات فرودین ماه می‌پردازیم.

فروردین نام نخستین ماه از فصل بهار و روز نوزدهم هر ماه در گاه‌شماری زرتشتی‌ست. در اوستا و پارسی باستان فرورتینام و در پهلوی فرورتین گفته می‌شود. دو دیدگاه در خصوص نام‌گذاری این ماه وجود دارد. در دیدگاه نخست٬ فروردین به معنای فروردهای پاکان و فروهرهای ایرانیان است. بنا به عقیده پیشینیان، ده روز پیش از آغاز هر سال فروهر در گذشتگان که با روان و وجدان از تن جدا گشته، برای سرکشی خان و مان دیرین خود فرود می‌آیند و ده شبانه روز روی زمین به سر می‌برند. به مناسبت فرود آمدن فروهرهای نیکان، هنگام نوروز را جشن فروردین می‌نامند. فروهران در ده روز آخر سال بر زمین هستند و بامداد نوروز پیش از بر آمدن آفتاب، به دنیای دیگر می‌روند. در دیدگاه دیگر فروردین را از ریشه پَروردین می‌دانند به معنی ماه پرورش گل‌ها و گیاهان و درختان، چون در این ماه دوباره پرورش می‌یابند.

اتفاقات فروردین ۹۳:

اولین اردوی تیم ملی (۷ فروردین)

فوتسال در سال ۱۳۹۳ برای اهالی این رشته در حالی زودتر از سال‌های گذشته آغاز شد که فوتسالی‌ها همچنان در تب و تاب بازی‌های لیگ برتر و بازی‌های یک به یک لغو شده تیم ملی بودند. بنابر اعلام قبلی اردوی تیم ملی از ۷ فروردین با شرکت ۱۸ بازیکن دعوت شده به آن در کمپ تیم‌های ملی آغاز شد. حضور چهره‌های جدیدی همچون سعید افشار٬ مهدی مصطفایی و مجمد شجری از دید خیلی‌های در آن زمان یک نوع مانور تبلیغاتی برای خسوس و کمیته فوتسال بود٬ تا بار انتقادهای وارد بر خسوس را مبنی بر عدم دیدن بازی‌های لیگ کم کنند. این اردو برای سعید افشار و مهدی مصطفایی (که کسی متوجه نشد ملاک دعوتشان به همان اردو هم چه بود) آخرین اردو بود. ولی شجری در همین اردو بود که خود را به کادر فنی تیم ملی تحمیل کرد.

یکی از حاشیه‌های این اردو خط خوردن قدرت بهادی و شایعه مصدومیت محمد کشاورز بود. شایعه‌ای که باعث شد کشاورز از بازی‌های ملی خداحفظی کند و همراه تیم ملی به جام ملت‌ها نرود.

مرحوم حسین‌زاده سرپرست شد

در ایام اردوی تیم ملی بزرگسالان مرحوم حسن حسین زاده که پیش از آن سال ها در کمیته فوتسال زحمت کشیده بود به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شد.

اردوی تیم ملی زیر ۲۱ سال (۱۴ تا ۱۷ فروردین)

اولین اردوی تیم ملی فوتسال زیر ۲۱ سال در سال ۹۳ از ۱۴ تا ۱۷ فروردین در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد. ۱۵ بازیکن به اولین اردوی تیم ملی دعوت شدند.

انتخاب داورزنی به عنوان سرمربی تیم ملی دانش آموزی ایران

پس از قهرمانی تیم فوتسال شهرستان‌های استان تهران در المپیاد دانش‌آموزان پسر کشور در اصفهان با تایید حسین شمس رئیس انجمن فوتسال وزارت آموزش و پرورش، رضا داورزنی به عنوان سرمربی تیم اعزامی دانش‌آموزی ایران به رقابت‌های جام‌جهانی ایتالیا ۲۰۱۴ برگزیده شد. عبدالوند سرمربی سابق تیم ملی دانش‌آموزی ایران٬ در خصوص این انتخاب گفت:”برای این انتخاب دلیل خیلی عجیبی آوردند و گفتند چون عبدالوند چند بار به خارج از کشور رفته است، یک بار هم این دوستان بروند و خارج را ببینند! آقایان هیچ تخصصی در زمینه فوتسال پایه ندارند و از رانت خود برای اعزام به بازی‌ها استفاده کردند. اما فکر می‌کنم اصلا درست نیست که یک نفر زحمت بکشد و افراد بالا دستی از آن بهره‌برداری کنند. ”

تیم ملی دانش‌آموزی ایران در مسابقات ایتالیا به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

انتخاب برترین‌های فوتسال ایران:

پایگاه خبری فوتسال در نخستین ماه از سال ۹۳ برترین های سال ۹۲ را با کمک کارشناسان انتخاب کرد. وحید شمسایی به عنوان بهترین مربی، دبیری بهترین تیم و فخیم بهترین بازیکن شد.

اردوی تیم ملی بانوان (۲۳ فروردین)

اولین اردوی تیم ملی بانوان در سال ۹۳ با شرکت ۱۵ بازیکن ملی و زیر نظر شهناز یاری سرمربی موقت آن روزهای تیم ملی برگزار شد. اردوی فوق از ۲۳ فروردین ماه به مدت سه روز در کمپ تیم‌های ملی و به منظور کسب آمادگی هر چه بیشتر ملی‌پوشان برای شرکت در تورنمنت چهارجانبه فوتسال روسیه برگزار شد.

بازی با تیم ملی ازبکستان:

تیم ملی بعد از برگزاری اردوی ابتدایی خود در تهران ۲۷ فروردین برای انجام دو بازی تدارکاتی با ۱۶ بازیکن عازم تاشکند شد. تیم ملی در اولین بازی خود (۳۰ فروردین) موفق شد ۶ بر ۱ ازبک‌ها را شکست دهد. در دومین دیدار (۳۱ فروردین) نیز ملی‌پوشان موفق شد ۶ بر ۲ میزبان خود را شکست دهند.

لیگ دسته دوم (۲۱ فروردین)

لیگ دسته دوم فوتسال ایران پس از کش و قوس فراوان از پنج‌شنبه ۲۱ فروردین با شرکت ۲۰ تیم آغاز شد. لیگ دسته دوم ابتدا قرار بود در دو گروه ۱۰ تیمی در هفته دوم اسفند ۱۳۹۲ آغاز شود و حتی برنامه هفته اول آن نیز اعلام شد. پس از برگزاری جلسه هیئت رئیسه لیگ به یک باره نحو برگزاری لیگ تغییر کرد و در حالی که اکثر تیم‌ها در جریان نبودند تیم‌ها به ۳ گروه تقسیم شدند (۲ گروه ۷ تیمی و یک گروه ۶ تیمی)

دعوت از نصیرلو و عرض‌پیما

از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا محمودرضا نصیرلو و وحید عرض‌پیما به نمایندگی از جامعه داوری ایران برای قضاوت به مسابقات جام ملت‌های آسیا دعوت شدند.

نامه ایران به یوفا!

در فروردین ماه خبری در جامعه رسانه‌ای ایران پخش شد مبنی بر اینکه ایران قصد دارد طی نامه‌ای از یوفا درخواست کند تا در مسابقات جام ملت‌های اروپا شرکت کند. رضا افتخاری در این باره به خبرنگار Fut5al گفت: با کفاشیان صحبت کردم تا پیشنهاد بدهد که در جام ملت‌های اروپا شرکت کنیم. واقعیت این است که سطح فوتسال ما فراتر از آسیاست و هدف ما حضور در جمع ۴ تیم برتر دنیاست. قرار شد کفاشیان نامه‌ای به پلاتینی رئیس یوفا زده و از آنها بخواهد تا ایران به عنوان عضو افتخاری در مسابقات جام ملت‌های اروپا شرکت کند.”

افتخاری در طی ریاستش در کمیته فوتسال وعده‌های زیادی داده و این بار هم این نامه هیچ‌گاه نوشته نشد!

در ادامه و در گزارش‌های آینده به وعده و وعیدهای دیگر آقای رئیس در سالی که گذشت اشاره خواهیم کرد.

تمدید قرارداد خسوس (۲۲ فروردین)

قرداد خسوس کاندلاس سرمربی اسپانیایی تیم ملی بعد از چندین بار تمدید موقت در ۲۲ فروردین به مدت یک سال و تا پایان سال ۹۳ تمدید شد. هر چند در آن زمان عده‌ای معتقد بودند که این قرارداد باید تنها تا پایان جام ملت‌ها و یا به صورت مشروط تمدید شود٬ ولی رضا افتخاری ریس کمیته فوتسال اعتقاد داشت که به فراتر از آسیا فکر می‌کنند و برایشان جام جهانی ۲۰۱۶ مهم است.

…و باز هم انحلال!

انحلال تیم‌ها بعد از پایان لیگ برتر داستان جدیدی نیست. وضع نا مطلوب اقتصادی٬ نبود اسپانسر پرقدت و عدم پخش مستقیم بازی‌ها در سال‌های اخیر باعث شده‌است تا تیم‌های زیادی در پایان لیگ‌های کشوری منحل شوند و امتیاز خود را بفروشند. در فروردین ماه ۹۳ دو تیم مطرح ملی حفاری و گیتی پسند انحلال خود را اعلام کردند. در اواخر فصل گذشته شایعاتی مبنی بر انحلال گیتی پسند به دلیل مشکلات مالی این تیم بر سر زبان‌ها افتاد. این شایعات بعد بازی گیتی پسند در قرچک و کم‌رنگ شدن امیدهای این تیم برای قهرمانی تا مرز حقیقت پیش رفت و طاهری مدیرعامل این تیم رسما انحلال و کناره‌گیری تیمش را اعلام کرد. بعد از اتمام فصل شایعات همچنان ادامه یافت تا هیات‌ریسه این تیم بر ادامه فعالیت گیتی پسند رای دهد.

علیرضا مرادحاجتی مدیرعامل تیم فوتسال شرکت ملی حفاری ایران اعلام کرد. که این باشگاه قصد دارد سال آینده بجای شرکت در لیگ برتر در دسته یک ادامه فعالیت بدهد. وی دلیل این کار را کاهش هزینه‌های تیم فوتسال اعلام کرد. هرچند این موضوع نیز در ادامه لغو شد و ملی حفاری در لیگ برتر شرکت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

اصفهان شنبه , ۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

گیتی منحل شد.

مشهد شنبه , ۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷

سلام
قدرت بهادری بخاطر مصدومیت تهران موند و بعد از بهبودی رفت مسابقات آسیایی ویتنام و از تیم ملی خط نخورد..
لطفا درست خبر بزنید آقای جاویدی
با تشکر