کد خبر : 25804
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 فروردین 1394 - 0:01
-

قسمت ۴: تیر/ بازی ایران و برزیل در خیال آقای رئیس و آفتابی شدن ترابیان در فوتسال!

قسمت ۴: تیر/ بازی ایران و برزیل در خیال آقای رئیس و آفتابی شدن ترابیان در فوتسال!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در ادامه بررسی وقایع فوتسال ایران در سال ۱۳۹۳ به اولین ماه فصل گرم سال٬ تابستان می‌رسیم. تیر نام چهارمین ماه سال و روز سیزدهم هر ماه گاه‌شماری زرتشتی‌ست. کلمه تیر صورت تغییر یافته تیشریه در اوستا و تیشتر در زبان پهلوی‌ست که یشتی در اوستا به آن تعلق

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در ادامه بررسی وقایع فوتسال ایران در سال ۱۳۹۳ به اولین ماه فصل گرم سال٬ تابستان می‌رسیم. تیر نام چهارمین ماه سال و روز سیزدهم هر ماه گاه‌شماری زرتشتی‌ست. کلمه تیر صورت تغییر یافته تیشریه در اوستا و تیشتر در زبان پهلوی‌ست که یشتی در اوستا به آن تعلق دارد و نام ستاره ایست. پژوهشگران آنرا با شَعرای یَمانی یا ستاره شباهنگ که درخشان‌ترین ستاره آسمان شب است برابر دانسته‌اند. یونانیان باستان این ستاره را sirius می‌نامیده و آن را منبع گرما می‌دانستند (این جدا از سیاره تیر یا عطارد است).

در منابع زرتشتی تیشتره ایزد باران دانسته شده‌است که هرسال پس از چیرگی بر اپوش (دیو خشکسالی) مخزن باران در دریای فراخ کرت را باز می‌کند و صدای رعدی که شنیده می شود خروش آن دیو است.

در اسطوره‌های ایرانی ستاره تیر یا تیشتر، همانند اهورامزدا، صاحب قدرت است و هرگاه بخواهد به صورت مردی شکوهمند بر گردونهٔ خود آشکار می‌شود که هزار تیر و هزار کمان زرّین و هزار نیزه و هزار خنجر و هزار گرز فلزین دارد و زمانی به شکل گاوی بزرگ‌پیکر درمی‌آید و گاهی، به شکل اسبی سفید با سم‌های بلند، بر اپوش، دیو خشکی، می‌تازد. پورداود معتقد است که نامگزاری این برج به نام ایزدباران با بارندگی و فراوانی آب در این فصل مربوط نیست، بلکه بیشتر جنبه نیایش و بخشایش برای آب در چنین ماه گرمی دارد.

اتفاقات تیر ۹۳:

اردوی تیم ملی امید (۸ تا ۲۹ تیر)

خسوس کاندلاس ۱۸ بازیکن را به اردوی تیم ملی امید برای شرکت در تورنمت چین دعوت کرد.

پس از اعلام اسامی تیم ملی٬ مهدی جاوید به خاطر مصدومیت زانو، اردوی تیم ملی را ترک کرد تا تعداد بازیکنان به ۱۷ نفر کاهش یابد.

تیم ملی بانوان (۱۳ تا ۱۶ تیر)

مرحله دوم اردوی انتخابی تیم ملی فوتسال بانوان از سیزدهم تیرماه به مدت ۴ روز در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد.

بازی ایران و برزیل در خیال آقای رئیس!

یکی از پرحاشیه‌ترین اخبار تیر ماه حضور تیم ملی در تورنمنت امارات بود. این تورنمنت به گفته رضا افتخاری قرار بود در اواخر ماه رمضان و با حضور تیم‌های ایران٬ منتخب دوبی٬ مصر و برزیل برگزار شود. اما در ادامه تنها به دیدار بین دو تیم ایران و برزیل در دوبی منتهی شد. در این بین خبرگزاری‌ها و کارشناسان در صحت موضوع و نفعی که شرکت برگزار کننده از این بازی می‌برد شک کردند. در این میان بود که باز بحث تورنمت بودن مسابقه مطرح شد و این بار صحبت از حضور مصر٬ هلند٬ امارات٬ برزیل و ایران شد. تاریخ پیشنهای برای این دیدارها و بخصوص دیدار ایران و برزیل با شب‌های قدر در ایران تداخل داشت بنابراین ایران درخواست تغییر تاریخ دیدارها را به طرف اماراتی پیشنهاد کرد. نکته طنز ماجرا اینجا بود که از همان ابتدا تبلیغاتی بودن این صحبت‌ها در روزهای خلوت فوتسال ایران و فشار افکار عمومی بر کمیته فوتسال بدلیل عدم قهرمانی در آسیا برای اکثر کارشناسان مشخص بود. این تورنمنت و در واقع هیچ تورنمتی تا پایان سال در امارات برگزار نشد.

افتخاری در جواب این سوال که برگزاری این تورنمنت در چنین سطحی برای امارات که هیچ فوتسالی ندارد چه نفعی دارد؟ گفت:در جواب کسانیکه به دنبال منفعت امارات در مورد برگزاری این رقابت‌ها بودند باید بگویم که در امارات شرکت‌هایی وجود دارند که برای تبلیغ و همچنین پیشرفت ورزش این کشور دست به چنین اقداماتی می‌زنند فدراسیون امارات نیز که اهداف آنها را به نفع فوتسال کشورش دانسته از این اقدام حمایت کرده تا این رقابت‌ها برگزار شود!

قهرمانی دانشجویان جهان (۲۱ تا ۳۰ تیر)

چهاردهمین دوره رقابت‌های فوتسال قهرمانی دانشجویان جهان از ۲۱ تیر در مالاگای اسپانیا آغاز شد. تیم ملی دانشجویان ایران با ترکیب: اسماعیل عباسیان‌مهر، حسین حیدری٬ سیدعلی کیایی، مسعود دانشور، مهران عالیقدر، بهروز جعفری، بابک نصیری٬ مسلم رستمی‌ها، مجید حاجی‌بنده٬ مجتبی حسن‌نژاد و محمد زارعی (مجید رضایی، حامد حسین‌زاده و محمدمهدی کوهستانی بدلیل مشکل در صدور روادید از شرکت در این بازی‌ها جا مانند) بدون انجام هیچ بازی تدارکاتی پای به این مسابقات گذاشت. دانشجویان ایرانی در گروه ۲ این مسابقات با تیم‌های برزیل، اوکراین (مدافع عنوان قهرمانی) و آلمان همگروه بودند. ملی‌پوشان کشورمان مسابقات را با پیروزی ۷ بر ۲ مقابل آلمان آغاز کردند. بازیکنان ایران در بازی دوم ۲ بر ۱ اوکراین را شکست دادند و با شکست ۶ بر ۲ مقابل برزیل به عنوان تیم دوم راهی دور بعدی شدند.

دانشجویان کشورمان در دور یک‌چهارم نهایی موفق شدند ۳ بر ۱ پرتغال را مغلوب کنند تا حریف روسیه در نیمه‌نهایی شوند. در نیمه‌نهایی تیم ملی کشورمان با نتیجه ۲ بر ۱ بازی را به روسیه واگدار کرد. در رده‌بندی تیم کشورمان به مصاف بلاروس رفت که این دیدار در وفت‌های عادی و اضافه ۳ بر ۳ به پایان رسید. اما در ضربات پنالتی شاگردان علی صانعی ۷ بر ۶ مفلوب حریف اروپایی خود شدند و به عنوان چهارمی بسنده کردند. در پایان این رقابت‌ها بهروز جعفری عنوان بهترین بازیکن جام را از آن خود کرد.

… و ناگهان ترابیان وارد شد! (۲۵ تیر)

کمیته فوتسال پس از تمدید قرارداد خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی تا سال ۲۰۱۶ در صدد تشکیل یک کمیته فنی برای تدوین برنامه‌های بلندمدت برای فوتسال ایران بر آمد. بر این اساس رضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال در نامه‌ای به علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد تا کمیته فنی با حضور حسین شمس، محمدحسن انصاری‌فرد، علی رعدی و عباس ترابیان تشکیل شود. اعضای این کمیته با وجود وعده‌های زیاد همچنان حکمی دریافت نکرده‌اند. در نشست بهمن ماه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کلمه موفت پیش‌وند کمیته فنی فوتسال قرار گرفت.

تورنمنت چین (۳۱ تیر)

تیم ملی امید ایران برای شرکت در تورنمت چین با ۱۴ بازیکن و انجام یک بازی تدارکاتی با تیم دسته دومی سن‌ایج ساوه (برد ۵ بر ۲ برای تیم امید) راهی هانگ‌ژو چین شد.

سعید افشار، علی عابدین، علی ابراهیمی، سعید احمدعباسی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، مهدی مصطفائی، میثم خیام، محمدرضا کردمشهدی، مسلم اولادقباد، ابوالقاسم عروجی، علیرضا وفایی، قدرت بهادری، محمد شجری و سپهر محمدی ۱۴ بازیکنی بودند که در قالب تیم ملی امید به چین اعزام شدند.

امیدهای کشورمان دز این مسابقات با تیم‌های ویتنام٬ میانمار و چین رقابت کردند. در اولین دیدار بازیکنان ایران ۸ بر ۳ ویتنام را در هم کوبیدند. ادامه مسابقات در امرداد ماه برگزار شد.

انتقال پر حاشیه علیرضا صمیمی:

یکی از پرحرف و حدیث‌ترین و حاشیه‌دارترین نقل و انتقالات چند سال اخیر فوسال ایران٬ حضور صمیمی در فرش آرا مشهد بود. ۱۷ تیر ماه باشگاه فرش آرا مشهد طی خبری که به تمامی خبرگزاری‌ها ارسال شد٬ اعلام کرد با علیرضا صمیمی و فرهاد توکلی دو بازیکن ملی حفاری اهواز قرارداد امضا کرده‌است. این پایان ماجرا نبود و همان شب باشگاه ملی حفاری حضور صمیمی در مشهد را تکذیب و اعلام کرد که این باشگاه خودش به صمیمی نیاز دارد و او را به هیچ باشگاهی نمی‌دهد! بعد از این اتفاقات جنگ رسانه‌ای مابین دو باشگاه آغاز شد و هر کدام دیگری را به عدم رعایت اصول حرفه‌ای‌گری متهم می‌کرد. با همه این‌ها در پایان صمیمی در اهواز ماند و برای ملی حفاری بازی کرد.

سایر اخبار و اتفاقات حاشیه‌ای:

۱ تیر: دعوت از ایران برای شرکت در تونمنت امارات. قرار بود در این تورنمت تیم‌های ایران٬ منتخب دوبی٬ مصر و برزیل شرکت کنند.

۲ تیر: تایید حکم محرومیت مهدی جاوید و امیرحسین شیربان (فیزیوتراپیست تیم گیتی پسند اصفهان) توسط کمیسیون بدوی رسیدگی به تخلفات دوپینگ فوتبال و کمیسیون استیناف آرای دوپینگ فوتبال.

۳ تیر: لغو محرومیت مربی‌گری حسین شمس توسط کمیته اخلاق.

۳ تیر: قرعه‌کشی فصل ۹۳ لیگ برتر فوتسال و اعلام برنامه هفته اول این رقابت‌ها.

۳ تیر: فرهاد فخیم از تیم دبیری تبریز با ۲۶ گل رسما آقای گل لیگ ۹۲ اعلام شد.

۴ تیر: محمد ناظم‌الشریعه به صورت آزمایشی به ترکیب کادر فنی تیم ملی اضافه شد.

۴ تیر:  اعلام خبر قطعی شدن دیدار با برزیل در اواخر ماه رمضان در کشور امارات توسط رئیس کمیته فوتسال. این بازی نیز مانند دیگر وعده‌های افتخاری عملی نشد!

۶ تیر: حسین شمس رسما سرمربی تیم دبیری تبریز شد. شمس در حدود ۴ سال ممنوع‌الفعالیت بود.

۶ تیر: وحید شمسایی به صورت رسمی به عنوان بازیکن – مربی تاسیسات دریایی انتخاب شد.

۸ تیر: تایید حضور تیم ملی حفاری ایران در لیگ برتر فوتسال توسط هیئت مدیره این باشگاه. همچنین محمد ناظم‌الشریعه به عنوان سرمربی این باشگاه معرفی شد.

۹ تیر: در ادامه وعده‌های آقای رئیس٬ از احتمال دیدار با مصر و هلند در امارات سخن گفته شد!

۱۴ تیر: وعده حضور گیتی پسند و ماهان تندیس در تورنمنت اوراسیا (کنستانتین ارمنکو کاپ)

۱۶ تیر: انتخاب حسین شمس به عنوان عضو رسمی کمیته فنی در کمیسیون فوتسال فدراسیون جهانی ورزش مدارس ISF به مدت چهار سال.

۱۶ تیر: دعوت ۱۶ بازیکن به اردوی تیم ملی جوانان. این اردو هیچ‌گاه شکل واقعی به خود نگرفت!

۱۹ تیر:  ناصر شریفی به عنوان مدیرعامل باشگاه ماهان تندیس قم انتخاب شد. انتخاب شریفی در ادامه لیگ، دارای حواشی بسیاری شد.

۲۰ تیر: مهدی جاوید که به دلیل استفاده از مواد نیروزا محروم شده بود از سوی کمیته استیناف تبرئه اعلام شد.

۲۳ تیر: امیر شمسایی به عنوان سرمربی ماهان تندیس قم انتخاب شد.

۲۵ تیر: اسماعیل عباسیان‌مهر به چونبوری تایلند پیوست.

۳۱ تیر: اعلام اتمام دومین دوره جام حذفی در هفته دوم بهمن ماه. این مسابقات تاکنون حتی شروع هم نشده‌است!

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.