کد خبر : 25944
تاریخ انتشار : جمعه 7 فروردین 1394 - 10:00
-

قسمت۷:مهر/شروع استعفا مربیان و اتهام تبانی و کم کاری در لیگ برتر

قسمت۷:مهر/شروع استعفا مربیان و اتهام تبانی و کم کاری در لیگ برتر

در ادامه بررسی ماهانه فوتسال ایران در سال ۱۳۹۳ به اولین ماه پاییر و هفتمین ماه سال می‌رسیم. مهر نام هفتیمن ماه سال و روز شانزدهم هر ماه گاه‌شماری زرتشتی‌ست. در سانسکریت میترا، در اوستا و پارسی میثْرَ و در پهلوی میتْرْ گفته می‌شود. واژهٔ مهر به واژهٔ هندوایرانی miθra برمی‌گردد که نام ایزدی ودایی، ایرانی

در ادامه بررسی ماهانه فوتسال ایران در سال ۱۳۹۳ به اولین ماه پاییر و هفتمین ماه سال می‌رسیم. مهر نام هفتیمن ماه سال و روز شانزدهم هر ماه گاه‌شماری زرتشتی‌ست. در سانسکریت میترا، در اوستا و پارسی میثْرَ و در پهلوی میتْرْ گفته می‌شود. واژهٔ مهر به واژهٔ هندوایرانی miθra برمی‌گردد که نام ایزدی ودایی، ایرانی و زرتشتی است. این نام در ودا هم به صورت mitra (اسم خنثی) و Mitra (اسم مذکر) به کار رفته‌است. در اوستا صورت miθra (اسم مذکر) کاربرد دارد. آنتوان میه این واژه را «پیمان» معنا کرد. ولفگانگ لنتس معنی «احترام، دین داری» را در ارتباط با اجرای مراسم آیینی و دینی و رعایت حقوق همسایه مطرح کرد. دلیل او بیشتر واژهٔ فارسی «مهر» در معنی امروزی آن «محبت و دوستی» است که با معنای سنتی آن در هندی کهن به معنی «دوست» مطابق است. هرمان لومل به جنبهٔ دینی و انسان انگارانهٔ میترا تاکید دارد که به عنوان «داور»، «ایزد نور» و «جنگجو» ستایش می‌شود و از همین رو، «پیمان» جنبهٔ اخلاقی این شخصیت شده‌است.

ایزد این ماه مهر یا میترا نام دارد. مهر واسطه است میان آفریدگار و آفریدگان و در اوستا فرشته روشنایی و پاسبان راستی و پیمان است. مهر ایزد هماره بیدار و نیرومند است و برای یاری کردن راستگویان و بر انداختن دروغگویان و پیمان‌شکنان در تکاپوست. مهر از برای محافظت عهد و پیمان و میثاق مردم گماشته شده‌است. از این رو فرشته فروغ و روشنایی نیز هست که هیچ چیز از او پوشیده نمی‌ماند. برای آن که از عهده نگهبانی برآید اهورامزدا به او هزار گوش و ده هزار چشم داده‌است. مقام مهر در بالای کوه “هرا” است، انجایی که نه روز است و نه شب، نه گرم است و نه سرد، نه ناخوشی و نه کثافت. مهر از آنجا بر ممالک آریایی نگران است. این آرامگاه خود به پهنای کره زمین است یعنی مهر در همه جا حاضر است و با شنیدن آوای ستمدیدگان آگاه گشته به یاری آنان می‌شتابد.

آیین مهر در دین مسیح نیز مشهود است. ایزد مهر در اصل بجز ایزد خورشید بوده است اما بعدها آندو را یکی دانسته اند. چنانکه در اوستا نیز همواره نام مهر یا میترا جدا از نام خورشید می‌آید و در نام‌های روزهای ماه نیز خورشید نام یازدهمین و مهر نام شانزدهمین روز ماه بوده است. مورخان یونانی مهر را به نام میترس یاد کرده‌اند و ذکر کرده‌اند که ایرانیان خورشید را به اسم “میترس” می‌ستایند. از این خبر پیداست که در یک قرن پیش از میلاد مسیح آندو با یکدیگر مخلوط شده‌اند.

اتفاقات مهر ۹۳:

هفته پنجم لیگ برتر (۵ مهر):

هفته پنجم لیگ برتر روز ۵ مهر با برگزاری ۷ بازی همزمان برگزار شد. این هفته تمامی چشم‌ها به اصفهان و بازی دو تیم قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته دوخته شده بود. این بازی که به نوعی بازی استاد و شاگرد هم بود با پیروزی ۵ بر ۳ شاگردان شمس به پایان رسید. از دیگر بازی‌های مهم این هفته می‌توان به پیروزی ۱۰ بر ۶ شهیدمنصوری مقابل شهرداری ساوه اشاره کرد. این بازی برای شهرداری ساوه حواشی بسیاری داشت که باعث اخراج سه بازیکن این تیم توسط رضا عقابی به علت کم‌کاری و خیاینت و استعفای و برکناری خود عقابی شد.

هفته پنجم لیگ برتر – شنبه – ۵ مهر
بازی گلزنان
گیتی پسند ۳ دبیری ۵ گیتی پسند: سعید تقی‌زاده(۲)، افشین کاظمی/ دبیری: نصرالله مومن، محمد کوهستانی(۲)، فرید نمازی، رشید قلی‌پور
میثاق ۲ – شهروند ۲ میثاق: موسی حسن‌دوست (۲)/ شهروند: محمود لطفی٬ حمیدرضا ره‌انجام
ماهان تندیس ۵ پایاسازه ۲ ماهان: محمد کرمانی(۳)، علیرضا وفایی، میثم ایلانلو/ پایاسازه: علیرضا عسکری
منصوری ۱۰ – شهرداری ساوه ۶ منصوری: پیمان حفیظی(۲)، امین مجیدی‌پور، احسان زحمتکش(۲)، علی کیایی(۲)، مسعود محمدی، حمید نصیری، مجید لطیفی/ ساوه: مهران رضاپور(۲)، محمد بیضایی (۲)، مهدی حسن‌زاده (۲)
فرش آرا ۴ مقاومت البرز ۰ فرش آرا: فرهاد توکلی، علی عبداللهی، شهرام شریف‌زاده، رحمان سارانی
تاسیسات دریایی ۲ – فردوسی ۱ تاسیسات: وحید شمسایی، محمدرضا سنگ‌سفیدی/ فردوسی: مصطفی طیبی
مس سونگون ۲ – حفاری ۲ مس: مسلم رستمی‌ها، مجید رضایی/ حفاری: میثم برمشوری‌ محمد صفری

 هفته ششم لیگ برتر (۱۱ و ۱۲ مهر):

هفته ششم لیگ برتر فوتسال در روزهای ۱۱ و ۱۲ مهر ماه برگزار شد. در این هفته حاشیه‌های فراوانی را در لیگ شاهد بودیم٬ از درگیری بازیکنان در پایان دیدار شهروند و تاسیسات گرفته تا دومین باخت دبیری که منجر به برکناری حسین شمس شد و بیانیه بازی دو باشگاه فرش آرا و گیتی پسند بر علیه هم.

هفته ششم لیگ برتر – جمعه – ۱۱ مهر
بازی گلزنان
شهروند ساری ۲ تاسیسات دریایی ۳ شهروند:محمدرضا کرد٬ مراد ناظری/ تاسیسات: سعید عباسی(۲)٬ وحید شمسایی
دبیری ۲ – پایا سازه ۶ دبیری: وحید شفیعی٬ رشید قلی‌پور/ پایاسازه: ابراهیم قبادی٬ علیرضا عسگری(۴)٬ مجید ایرجی
شهرداری ساوه ۰ – میثاق ۲ میثاق: مجید حاجی‌بنده(۲)
گیتی پسند ۵ – فرش آرا ۱ گیتی: احمد اسماعیل‌پور(۲)٬ سعید تقی‌زاده(۲)٬ علی آذرپرور/ فرش آرا: مسعود سعادتی
حفاری اهواز ۴ – منصوری ۲ حفاری: محمد صفری٬ حسین فهیمی٬ فارس ضیاغم(۲)/ منصوری: امین مجیدی‌پور٬ علی کیایی
فردوسی ۳ – ماهان تندیس ۴ فردوسی: جواد غدیری٬ علی فاخر٬ ابراهیم حاجتی/ ماهان: علیرضا وفایی(۲)٬ مسلم اولادقباد٬ مهدی زاهدی
هفته ششم لیگ برتر – شنبه – ۱۲ مهر
بازی گلزنان
مقاومت البرز ۲ مس سونگون ۳
مقاومت: مجید خزایی٬ نادر حنیفی/ مس: مسلم رستمی‌ها، بابک نصیری٬ حمید رضا یوسفی

هفته هفتم لیگ برتر (۱۶ تا ۱۸ مهر):

هفته هفتم لیگ برتر طی روزهای ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ مهر برگزار شد از مهمترین اتفاقات این هفته می‌توان به شکست ۴ بر ۳ منصوری مقابل تیم انتهای جدولی مقاومت البرز اشاره کرد که در قرچک اتفاق افتاد. این شکست باعث استعفا داورزنی و قهر تقوی به دلیل عدم پایبندی باشگاه به مسائل مالی شد. همچنین پیروزی تاسیسات مقابل شاگردان خوراکچی در مقابل بزرگان فوتسال ایران در سالن فدراسیون هندبال از دیگر اتفاقات مهم این هفته بود. از حاشیه‌های جالب این هفته می‌توان به خراب بودن اسکوبورد سالن میثاق در نیمه اول بازی این تیم با حفاری اشاره کرد. موضوعی که در سالن هفتم تیر ساوه در ۳ هفته مانده به پایان مسابقات موجب ناتمام ماندن بازی توسط تیم شهروند شد.بهفتهدر

هفته هفتم لیگ برتر- چهارشنبه- ۱۶ مهر
بازی گلزنان
منصوری قرچک ۳ – مقاومت البرز ۴ منصوری: امین مجیدی‌پور، مهدی رضائیان، حمید نصیری/ مقاومت: امین نصرالله‌زاده، نادر حنیفی(۲)، مهرداد قنبرزاده
تاسیسات دریایی ۲ – شهرداری ساوه ۰ تاسیسات: مجید رئیسی، محمدرضا سنگ‌سفیدی
هفته هفتم لیگ برتر – پنجشنبه – ۱۷ مهر
بازی گلزنان
میثاق ۱ – حفاری ۱ میثاق: مجید حاجی‌بنده/ حفاری: رامین کریمی‌نژاد
پایا سازه ۳ – فردوسی ۳ پایاسازه: ابراهیم قبادی٬ هادی بافنده٬ علیرضا عسگری/ فردوسی: میثم خیام٬ محسن راجعی٬ ابراهیم حاجتی
هفته هفتم لیگ برتر – جمعه – ۱۸ مهر
بازی گلزنان
ماهان تندیس ۵ – شهروند ۳ ماهان: علیرضا وفایی(۳)٬ مهدی زاهدی(۲)/ شهروند: حمیدرضا ره‌انجام٬ محمدرضا کرد٬ سعید بلباسی
مس سونگون ۴ – گیتی پسند ۱ مس: بابک نصیری(۲)٬ حمیدرضا یوسفی٬ مرتضی عزتی/ گیتی: احمد اسماعیل‌پور
فرش آرا ۳ – دبیری ۲ دبیری: محمد کوهستانی٬ بهروز جعفری/ فرش آرا: علی عبداللهی٬ سعید سروری٬ شهرام شریف‌زاده

اردوی تیم ملی بانوان (۱۷ تا ۳۰ مهر):

از سوی شهناز یاری٬ سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ۲۰ بازیکن را به اردوی آماده سازی دعوت شدند. اسامی بازیکنان دعوت شده به شرح زیر است:
فرزانه توسلی، نغمه مرادی، یاسمن سلطانی، سپیده زرین‌راد، سوسن رضاپور٬ طاهره مهدی پور، زهره میثمی، اعظم آخوندی، الناز آرمات، نسترن مقیمی، سهیلا ملمولی، فهیمه زارعی٬ فاطمه اعتدادی٬ سارا شیربیگی، نسیمه غلامی، فاطمه شریف، شیما کریمی، مرضیه توفیقی‌نسبت٬ شهین افلاکی٬ مهسا نظری

خیانت …!

یکی از اتفاقات عجیب در هفته‌های اول فوتسال ما زدن انگ خیانت و کم‌کاری به بازیکنان توسط سرمربیان و عوامل تیم‌ها بود که باعث شد چندین بازیکن برای مدتی از ترکیب تیم‌های اخراج شوند و باز با سلام و صلوات به تیم برگرند. جدای از بحث حقوقی این ماجرا باید به این موضع اشاره کرد که چرا یک مربی برای کم کردن فشارها بر روی خودش که بر اثر نتایج ضعیف بوجود آمده‌است٬ بازیکنان خود را سپر بلا می‌کند؟ از نمونه‌های این قضیه می‌توان به اخراج مصطفی ظریفیان،حمید واحدی و مجتبی مریدی‌زاده توسط رضا عقابی و جواد اصغری‌مقدم و بازیکن دیگری که اسمش رسانه‌ای نشد توسط حسین شمس اشاره کرد. نکته جالب این قضیه آنجاست که هر دو سرمربی تنها چند روز بعد از این اخراج‌ها خود از سمت‌شان اخراج شدند و بازیکنان به تمرین بازگشتند.

اما در سوی دیگر قضیه عدم رعایت اصول حرفه‌ای و حتی درگیری بازیکنان با کادر فنی نیز موضوع جدیدی در فوتسال و فوتبال ایرانی نیست. اعتصاب ۷ بازیکن بومی شهرداری ساوه و درگیری افشین کاظمی باتجربه با کادر فنی گیتی پسند موضوعی‌ست که باشگاه‌ها نباید به سادگی از کنار آنها می‌گذشتند. در هیچ کجای دنیا بجز ایران بازیکن متخلف به سادگی بخشیده نمی‌شود.

هفته هشتم لیگ برتر (۲۵ و ۲۶ مهر):

هفته هشتم لیگ برتر هفته استعفای مربیان بود. بعد از باخت دو تیم گیتی پسند و پایاسازه سرمربیان این دو تیم استعفا دادند. اما تنها با استعفای سرمربی پایاسازه موافقت شد تا شمار مربیان تعویضی در مهر ماه به عدد ۳ برسد (بجز دو مربی موقت در ساوه و دبیری). از مهمترین نتایج این هفته می‌توان به باخت گیتی در اصفهان به منصوری  و باخت ماهان تندیس صدرنشین به شهرداری ساوه قعرنشین اشاره کرد. در این هفته شهروند ساری نیز با پیروزی مقابل پایاسازه اولین برد فصل خود را کسب کرد. همچنین مس سونگون و ماهان تندیس در این هفته برای اولین بار طعم باخت را چشیدند.

هفته هشتم لیگ برتر – جمعه – ۲۵ مهر
بازی گلزنان
حفاری ۲ تاسیسات دریایی ۱ حفاری: فارس ضیاغم، احمد ملاعلی/ تاسیسات: علی ابراهیمی
فرش آرا ۳ – مس سونگون ۱ فرش آرا: ایمان احمدی، مسعود سعادتی(۲)/ مس: بابک نصیری
گیتی پسند ۲ – منصوری ۳ گیتی: سعید تقی‌زاده، فرشاد شارقی/ منصوری: پیمان حفیظی، مهدی رضائیان، حمید نصیری
دبیری ۴ – فردوسی ۲ دبیری: محمدکوهستانی(۲)٬ بهروز جعفری، جواد اصغری‌مقدم/ فردوسی: ابراهیم حاجتی، محمد شفاهی
شهروند ۶ – پایاسازه ۲ شهروند:هادی بافنده(گل به خودی)، حمیدرضا ره‌انجام، امیرحسین رسولی، حمید سالاری، محمدرضا کرد، مرتضی عظیمایی/ پایاسازه: علی محمدی(۲)
هفته هشتم لیگ برتر – شنبه – ۲۶ مهر
بازی گلزنان
شهرداری ساوه ۵ ماهان ۳ ساوه: مجتبی مریدی‌زاده٬ علی مروتی٬ محمد بیضایی٬ مصطفی ظریفیان(۲)/ ماهان: سعید قاسمی(۲)٬ علیرضا وفایی
مقاومت ۰ – میثاق ۲ میثاق: عارف بلوکی٬ موسی حسن‌دوست

سایر اخبار و اتفاقات حاشیه‌ای:

۱ مهر: طه مرتضوی از گیتی پسند اصفهان جدا شد.

۱ مهر: ۲۰ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتسال جوانان دعوت شدند. این اردو ۶ تا ۱۴ مهر در کمپ تیم‌های ملی فوتسال برگزار شد.

۵ مهر: تغییر نام تیم فوتسال پکیج ایساتیس یزد به بازرگانی ایده‌آل یزد.

۵ مهر: آغاز لیگ برتر فوتسال بانوان.

۵ مهر: قرعه‌کشی لیگ دسته یک فوتسال کشور.

۶ مهر: اخراج مصطفی ظریفیان،حمید واحدی و مجتبی مریدی‌زاده به علت کم‌کاری و خیانت از باشگاه شهرداری ساوه توسط رضا عقابی.

۷ مهر: امتیاز تیم فوتسال مقاومت کرمان به بانک رسالت منتقل شد.

۷ مهر: محمد باغبان‌صالحی به عنوان سرمربی تیم فوتسال بازرگانی ایده‌آل یزد انتخاب شد.

۸ مهر: نادر محمدی مدیرعامل باشگاه شهرداری ساوه با حفظ سمت به عنوان سرمربی این تیم منصوب شد.

۱۱ مهر: حسین شمس از هدایت تیم دبیری تبریز استعفا کرد.

۱۲ مهر: محمود خوراکچی سرمربی شهرداری ساوه شد.

۱۳ مهر: رضا کردی دستیار اول و مربی تیم فوتسال دبیری از کادر فنی این تیم تبریزی جدا شد.

۱۴ مهر: اعلام ۶ تیمی شدن گرندپریکس و گروه‌بندی این مسابقات. ایران در گروه B با تیم‌های گوآتمالا و کاستاریکا همگروه شد.

۱۵ مهر: شهرام دبیری برای هفته هفتم به عنوان سرمربی دبیری تبریز انتخاب شد.

۱۵ مهر: جوابیه باشگاه گیتی پسند به بیانیه باشگاه فرش آرا مشهد در خصوص دیدار دو تیم در هفته ششم لیگ برتر.

۱۶ مهر: تصمیم سازمان لیگ مبنی بر استفاده اجباری تیم‌های از ۶ بازیکن امید در کنار ۱۲ بازیکن بزرگسال در مسابقات جام حذفی.

۱۷مهر: استعفا رضا داورزی از سرمربی‌گری شهیدمصنوری.

۱۷ مهر: تصمیم سازمان لیگ مبنی بر برگزاری کلیه دیدارهای لیگ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه.

۱۸ مهر: انصراف ماهان تندیس از حضور در مسابقات اوراسیا.

۱۹ مهر: از دسترس خارج شدن وب‌گاه رسمی تیم فوتسال شهروند ساری بدلیل مشکلات مالی. این وب‌گاه همچنان از دسترس خارج است!

۲۰ مهر: اعلام رای انضباطی بازی شهروند ساری و تاسیسات دریایی تهران.

۲۰ مهر: اعتصاب ۷ بازیکن بومی شهرداری ساوه.

۲۱ مهر: برگزاری بازی معوقه هفته اول لیگ مابین شهرداری ساوه و مقاومت البرز که با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید.

۲۲ مهر: معرفی شدن افشین کاظمی به باشگاه توسط کادر فنی گیتی پسند.

۲۳ مهر: جواد اصغری‌مقدم رسما به عنوان سرمربی – بازیکن دبیری تبریز معرفی شد.

۲۳ مهر: اعلام برنامه اردویی گرند پریکس و برگزاری ۳ دیدار دوستانه در برزیل قبل از انجام مسابقات.

۲۴ مهر: محمد شجری، سجاد فتوحی، مهرداد کریمی و وحید ربیعی با عدم فبول امضای تعهدنامه به تمرینات شهرداری ساوه بازنگشتند.

۲۵ مهر: شهر قم به عنوان میزبان دیدار دوستانه ایران و روسیه انتخاب شد.

۲۵ مهر: محمد کشاورز از سرمربی‌گری گیتی پسند استعفا داد.

۲۶ مهر: حمید بی‌غم دستیار اول محمد کشاورز استعفا داد.

۲۶ مهر: حسین قضایی سرمربی تیم پایاسازه تبریز استعفا داد.

۲۷ مهر: باشگاه گیتی پسند اصفهان با استعفای محمد کشاورز مخالفت کرد ولی استعفای حمید بی‌غم دستیار وی را پذیرفت.

۲۸ مهر: مجید زارعی با حفظ سمت مدیرعاملی٬ سرمربی تیم فوتسال پایاسازه تبریز شد.

۲۸ مهر: رضا افتخاری وعده داد بعد از بازی‌های گرندپریکس٬ پخش زنده مسابقات فوتسال از شبکه ورزش آغاز خواهد شد.

۲۹ مهر: ۱۵ دروازه‌بان به اردوی انتخابی تیم ملی جوانان دعوت شدند.

۲۹ مهر: حسین شمس و علی تارقلی‌زاده به عنوان مدعوین آسیایی به مسابقات فوتسال جام بین‌قاره‌ای کویت دعوت شدند.

۲۹ مهر: وعده علی طاهری به پخش برنامه نود فوتسالی.

۳۰ مهر: محمد شجری و سجاد فتوحی به تمرینات شهرداری ساوه بازگشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

میلاد سه شنبه , ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲:۰۸

ساوه کی سالن هفت تیر داشت و ماخبر نداشتیم