کد خبر : 25976
تاریخ انتشار : شنبه 8 فروردین 1394 - 14:00
-

قسمت ۸:آبان/ پرواز ابدی مرد دلسوز فوتسال و حضور پایگاه خبری در نمایشگاه مطبوعات

قسمت ۸:آبان/ پرواز ابدی مرد دلسوز فوتسال و حضور پایگاه خبری در نمایشگاه مطبوعات

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در ماه‌شمار هشتم به ماه باران می‌رسیم. آبان یا اَبان نام هشتمین ماه سال و روز دهم هر ماه در گاه‌شماری زرتشتی‌ست. آبان نام فارسی شده ایزد آب‌ها یا آناهیتاست که در اوستا (اَرِدوی سور اناهیتا) یعنی رودخانه نیرومند بی‌آلودگی نامیده شده‌است. اناهیتا که کوتاه شده این نام اوستایی است نام الهه‌ی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در ماه‌شمار هشتم به ماه باران می‌رسیم. آبان یا اَبان نام هشتمین ماه سال و روز دهم هر ماه در گاه‌شماری زرتشتی‌ست. آبان نام فارسی شده ایزد آب‌ها یا آناهیتاست که در اوستا (اَرِدوی سور اناهیتا) یعنی رودخانه نیرومند بی‌آلودگی نامیده شده‌است. اناهیتا که کوتاه شده این نام اوستایی است نام الهه‌ی نماینده بر آب‌های روان است. نامگذاری آبان به این مناسبت بوده که  این ماه آغاز بارندگی بوده‌است. به سخن ساده‌تر آبان یعنی ماه بارش باران و ماه آب‌ها.

آناهیتا، آناهید یا ناهید نام ایزدبانوی آب و باران و باروری در مذاهب ایران باستان است. در سه هزاره‌ی اخیر ایزد موکل آب و باران جایگاهی ویژه داشته‌است. و آناهیتا در ایران باستان، یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین ایزدان آریایی و آیین زرتشت بوده‎است. در باور ایرانیان باستان الهه‌ی آب، فرشته نگهبان چشمه‌ها و باران و نماد باروری، عشق و دوستی بوده‎است. و در باور ایرانیان زن و زایش و آبادانی و قدرت در کنار هم معنا یافته‌اند. بسیاری از ویژگی‌های این ایزدبانو با ایشتار نزدیکی دارد که مورد پرستش اقوام سامی، از جمله بابلیان، بود. هر دوی این ایزدان به سیارهٔ ناهید ( زهره ) مربوط‌اند. به احتمال زیاد «اردویسور آناهیتا» نیز چون میترا از ایزدانی بود که پیش از پیدایش زرتشت، توسط مردم ایران و نواحی اطراف – ولو به نام‌های دیگر – مورد ستایش قرار می‌گرفت. او فرشته‌ای زیبا بلند بالا و دلیر با بازوان سپید توصیف شده است. در اساطیر ایرانی او سرچشمهٔ همهٔ آب‌ها و منبع همه باروری هاست. برخی ایزد این ماه را تیشتر نیز می‌دانند.

اتفاقات آبان ۹۳:

هفته نهم لیگ برتر(۱ و ۲ آبان):

هفته نهم لیگ برتر تخت تاثیر تغییر و استعفای مربیان در هفته گذشته آغاز شد. این هفته طی روزهای اول و دوم آبان پیگیری شد. در نخستین روز مس توانست ۴ بر ۲ مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد. در بازی‌های حساس روز دوم نیز منصوری ۳ بر ۱ فرش آرا را برد٬ میثاق ۴ بر ۲ به گیتی پسند باخت و ماهان تندیس با حفاری به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند. از حاشیه‌های این هفته می‌توان به ترک بازی توسط بازیکنان فرش آرا در اعتراض به فحاشی تماشاگران قرچکی و جو متشنج سالن اشاره کرد که با وساطت مسئولان منصوری و عوامل اجرایی٬ به زمین برگشتند و بازی ادامه پیدا کرد.

هفته نهم لیگ برتر – پنج‌شنبه – ۱ آبان
بازی گلزنان
مس سونگون ۴ – دبیری ۲ مس: مرتضی عزتی، مسلم رستمی‌ها، بابک نصیری(۲)/ دبیری: فرهاد فخیم، محمد کوهستانی
هفته نهم لیگ برتر – جمعه – ۲ آبان
بازی گلزنان
منصوری ۳ – فرش آرا ۱ منصوری: امین مجیدی‌پور، حمید نصیری(۲)/ فرش آرا: شهرام شریف‌زاده
پایاسازه ۵ – شهرداری ساوه ۳ پایاسازه: علیرضا عسگری(۲)٬ علی محمدی، ابراهیم قبادی(۲)/ ساوه: مهران رضاپور، مجتبی مریدی‌زاده، مصطفی ظریفیان
میثاق ۲ – گیتی پسند ۴ میثاق:حسین سلطانی، وحید قریشی/ گیتی: سعید تقی‌زاده(۲)، مهدی جاوید، احمد اسماعیل‌پور
ماهان ۲ – حفاری ۲ حفاری: احمد ملاعلی(۲)/ ماهان: ابوالقاسم عروجی، مهدی زاهدی
تاسیسات ۵ – مقاومت ۰ تاسیسات دریایی: علی ابراهیمی(۲)، محمد زارعی، بابک سهرابی، محسن منتظمی
فردوسی ۳ – شهروند ۳ شهروند: امیرحسین رسولی(۲)، حمیدرضا ره‌انجام/ فردوسی: محمد شماعی(۲)، هاشم محمدی

هفته دهم لیگ برتر (۷ تا ۹ آبان):

هفته دهم لیگ برتر جزو هفته‌های کم حاشیه و کم سر و صدای لیگ برتر بود. این هفته بیشتر حواس‌ها به سالن پیروزی اصفهان و رقابت دو بازیکن-مربی جنجالی بود. در این بازی که چند دقیقه نیز به دلیل قطع برق متوقف شده بود دو تیم با گل ثانیه‌های آخر سعید افشار به تساوی ۱ بر ۱ رسیدند. از دیگر نتایج مهم این هفته می‌توان به باخت ۴ بر ۲ ماهان تندیس به مقاومت البرز اشاره کرده٬ که باعث شد این تیم صدر جدول را به مس سونگون بدهد.

هفته دهم لیگ برتر – چهارشنبه – ۷ آبان
بازی گلزنان
دبیری ۵ – شهروند ۱ دبیری: جواد اصغری‌مقدم(۳)٬فرهاد فخیم٬رشید قلی‌پور/ شهروند: آرش خلیل‌پور
هفته دهم لیگ برتر – پنج‌شنبه – ۸ آبان
بازی گلزنان
مقاومت البرز ۴ – ماهان ۲ مقاومت: امین نصراله‌زاده٬ نادر حنیفی٬پیمان امینی‌نژاد/ ماهان: علیرضا وفای
شهرداری ساوه ۳ – فردوسی ۴ شهرداری: مهران رضاپور(۲)٬ محمد بیضایی/ فردوسی: میثم خیام(۲)٬ علی فاخر٬ داود عباسی
هفته دهم لیگ برتر – جمعه – ۹ آبان
بازی گلزنان
گیتی‌پسند ۱ – تاسیسات ۱ گیتی پسند: سعید افشار/ تاسیسات: سعید عباسی
حفاری ۳ – پایاسازه ۲ حفاری: شهاب طالبی٬ مهران عالیقدر٬ رامین کریمی‌نژا/د پایاسازه:علی محمدی٬ امیر رئیسی
مس ۲ – منصوری ۰ مس: مسلم رستمی‌ها٬ مجید رضایی
فرش آرا ۵ – میثاق ۲ فرش آرا: قدرت بهادری(۲)٬ مسعود سعادتی٬ رحمان سارانی٬ سعید سروری/ میثاق:مجید حاجی‌بنده(۲)

 درگذشت حسین‌زاده (۱۱ آبان):

یکی از غم‌انگیزترین اتفاقات فوتسال و ورزش ایران در سال گذشته درگذشت نابهنگام حسن حسین‌زاده دبیر با اخلاق کمیته فوتسال بود. حسین‌زاده که علاوه بر دبیری کمیته فوتسال همدم و یار فوتسالی‌ها در مشکلاتشان بود شب تاسوعای حسینی در حادثه واژگونی ماشین‌اش در جاده هزار جان خود را از دست داد.

اردوی گرندپریکس (۱۴ آبان تا ۲۰ آبان):

خسوس کاندلاس ۱۰ آبان اسامی ۱۴ بازیکن را برای برگزاری اردوی تدارکاتی پیش از شروع مسابقات گرندپریکس اعلام کرد. در این لیست برخلاف انتظار باز هم اسامی محمد کشاورز٬ مصطفی نظری٬ محمد طاهری و جواد اصغری‌مقدم به چشم نمی‌خورد. این لیست همانطوری که قبلا خود خسوس اعلام کرده بود نسبت به لیست تیم ملی در جام ملت‌های آسیا تغییر زیادی نداشت. ولی باز هم با انتقادهای تند برخی از جمله وحید شمسایی و حسین شمس روبرو شد. منتقدین اعتقاد داشتند که در این لیست جای بازیکنانی همچون سعید تقی‌زاده، مسلم رستمی‌ها، علیرضا عسگری، مجتبی نصیری‌نیا و ابوالقاسم عروجی خالی‌ست و خسوس بدون در نظر گرفتن بازی‌های لیگ اسامی را اعلام کرده‌است.

سپهر محمدی، مهدی جاوید٬ احمد اسماعیل‌پور٬ بهروز جعفری٬ وحید شفیعی٬ مرتضی عزتی٬ سعید مومنی٬ محمدرضا سنگ‌سفیدی٬ حمید احمدی٬ علیرضا صمیمی٬ فرهاد توکلی٬ میثم خیام٬ محمد شجری٬ علیرضا وفایی٬ حسین طیبی و علی‌اصغر حسن‌زاده

این لیست البته یک تغییر هم داشت و آن هم خروج وحید شفیعی به علت مصدومیت و جایگزینی ابولقاسم عروجی به جای وی بود. پیش از سفر نیز سعید مومنی و مرتضی عزتی از لیست خط خودند تا تیم ملی ۱۶ آبان با ۱۴ بازیکن راهی برزیل شود.

تیم ملی در برزیل ۲ بازی تدارکاتی انجام داد. ملی‌پوشان در بازی اول موفق شدند تیم باشگاهی سائوکتانو برزیل را ۲ بر ۱ شکست دهد و در بازی دوم تیم ملی ویتنام را ۶ بر ۱ از پیش رو برداشتند.

اردوی تیم ملی فوتسال بانوان (۱۶ تا ۱۹ آبان):

از سوی شهناز یاری٬ سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ۱۹بازیکن را به اردوی آماده سازی دعوت شدند. این اردو از ۱۶ تا ۱۹ آبان در کمپ تیم‌های ملی فوتسال برگزار شد.
فرزانه توسلی، نغمه مرادی، یاسمن سلطانی، سپیده زرین‌راداز٬ طاهره مهدی‌پور، زهره میثمی، اعظم آخوندی، الناز آرمات، نسترن مقیمی، سهیلا ملمولی، فهیمه زارعی٬ فاطمه اعتدادی٬ سارا شیربیگی، نسیمه غلامی، فاطمه شریف، شیما کریمی، مرضیه توفیقی‌نسبت٬ شهین افلاکی و مهسا نظری

نمایشگاه مطبوعات (۱۷ تا ۲۳ آبان):

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات از شنبه ۱۷ آبان تا جمعه ۲۳ آبان در مصلی تهران برگزار شد. پایگاه خبری فوتسال ایران هم که از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز رسمی را دریافت کرده‌است در این نمایشگاه دارای غرفه بود که در این هفت روز میزبان علاقمندان به فوتسال بود. از جمله مهمانان غرفه پایگاه خبری در این دوره از نمایشگاه سیدرضا افتخاری، وحید شمسایی، مصطفی نظری، محمود خوراکچی، افشین دبیری، محمد طاهری٬ علی رعدی و … بودند.

بهترین بازیکن آسیا (۲۱ آبان):

علی‌اصغر حسن‌زاده بازیکن تیم نوریل نیکل روسیه و تیم ملی فوتسال ایران چند هفته زودتر از اعلام رسمی بهترین‌های آسیا در سال ۲۰۱۴ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا انتخاب شد. حسن‌زاده پیش از این عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۴ را نیز بدست آورده بود.

گرندپریکس (۲۱ تا ۲۵ آبان):

نهمین دوره مسابقات گرندپریکس از ۲۱ آبان با حضور ۶ کشور در برزیل آغاز شد. ایران در گروه B با تیم‌های کاستاریکا و گوآتمالا همگروه بود. تیم ملی کشورمان در بازی اول خود موفق شد با نتیجه ۷ بر ۲ تیم ملی گوآتمالا را مغلوب کند. ملی‌پوشان کشورمان در بازی دوم نیز کوبنده ضاهر شدند و ۵ بر ۱ کاستاریکا را در هم کوبیدند. تیم ایران با دو پیروزی در دور گروهی به عنوان تیم اول به دور نیمه‌نهایی صعود کرد و در این دور باید با کلمبیا بازی می‌کرد. این بازی تا ثانیه‌های پایانی ۳ بر ۳ مساوی دنبال می‌شد که روی یک اشتباه دروازه ایران باز شد و با شکست ۴ بر ۳ برای چهارمین بار پیاپی از صعود به فینال مسابقات باز ماندیم. در رده‌بندی دوباره به مصاف گوآتمالا رفتیم و اینبار ۱۰ بر ۴ موفق به پیروزی شدیم و برای دومین بار عنوان سومی مسابقات را کسب کردیم. در پایان مسابقات حسین طیبی با ۹ گل٬ عنوان آقای گلی را کسب کرد.

شکست مقابل کلمبیا انتقادهای بسیاری را بر علیه خسوس برانگیخت. بسیاری وی را بدلیل استفاده از سیستم ۵ نفره در شرایطی که بازی مساوی بود آن هم در دقایق آخر بازی سرزنش کردند.

وحید عرض‌پیما تنها داور ایرانی حاظر در مسابقات بود.

بازی بانوان با روسیه (۲۴ و ۲۵ آبان):

تیم ملی فوتسال بانوان بعد از لغو حضور در مسابقات جام‌جهانی کوچک کاستاریکا و بعد از انجام چندین مرحله اردوی تمرینی به دیدار حریف همیشگی خود٬ تیم ملی فوتسال روسیه رفت. این دیدارها ۲۴ و ۲۵ آبان در تهران برگزار شد. تیم ملی بانوان کشورمان در دیدار نخست موفق شد حریف قدر اروپایی خود را با نتیجه ۱ بر ۱ متوقف کند. بانوان کشورمان در دیدار دوم ۳ بر ۲ بازی را به روسیه واگذار کردند.

هفته یازدهم لیگ برتر (۳۰ آبان):

لیگ برتر فوتسال با انجام ۶ بازی در ۳۰ آبان وارد هفته یازدهم خود شد (یک بازی نیز ۱ آذر برگذار شد). شاید مهمترین اتفاق این هفته در بازی تاسیسات دریایی و فرش آرا رخ داد. در این دیدار آقاق گل فوتسال ملی جهان با بثمر رساندن ۲ گل از مرز ۴۰۰ گل باشگاهی عبور کرد. همچنین در بین دو نیمه مصطفی نظری بدلیل ضعف جسمانی به بیمارستان منتقل شد. در حساس‌نرین دیدار این هفته دو تیم ماهان تندیس و گیتی پسند به تساوی ۳ بر ۳ دست یافتد. در پایان نیمه اول این بازی٬ بازیکنان دو تیم با هم درگیری لفظی پیدا کردند.

هفته یازدهم لیگ برتر – جمعه – ۳۰ آبان
بازی گلزنان
ماهان تندیس ۳ – گیتی پسند ۳ ماهان: محمد کرمانی(۲)٬ ابوالقاسم عروجی/ گیتی: احمد اسماعیل‌پور٬ سعید تقی‌زاده٬ فرشاد شارقی
شهروند‌ ۵ – شهرداری ساوه ۴ شهروند: محمود لطفی(۲)٬ حمیدرضا ره‌انجام(۲)٬ سعید بلباسی/ شهرداری: علی مروتی(۲)٬ محمد بیضایی‌نژاد٬ مجتبی مریدی‌زاده
میثاق‌ ۲ – مس‌ سونگون ۱ میثاق: مجتبی حسن‌نژاد(۲)/ مس: مسلم رستمی‌ها
فردوسی‌ ۲ -حفاری ۳ فردوسی: محسن نظام‌دوست٬ هاشم محمدی/ حفاری: مهران عالیقدر٬ محمد صفری٬ سعید کرمی
پایا‌سازه ۱ – مقاومت ‌۲ پایاسازه :بهنام عطایی/ مقاومت: هادی بافنده(گل به خودی)٬ مجید خزایی
تاسیسات‌ ۳ – فرش‌آرا‌ ۳ تاسیسات: وحید شمسایی(۲)٬ علی ابراهیمی/ فرش آرا: سعید سروری٬ شهرام شریف‌زاده٬ علی اسعدی

سایر اخبار و اتفاقات حاشیه‌ای:

۲ آبان: افتخاری اعلام کرد آیین‌نامه‌ای برای جلوگیری از کار بازیکن – مربی به باشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

۳ آبان: حضور تیم ملی فوتسال بانوان در جام‌‌جهانی کوچک کاستاریکا منتفی شد.

۴ آبان: دو باشگاه فردوسی مشهد و دی سی اینوست دوشنبه، طی قرارداد خواهرخواندگی مراودات خود را آغاز کردند.

۴ آبان: اردوی تیم ملی فوتسال جوانان آغاز شد. این اردو تا ۶ آبان ادامه خواهد یافت.

۶ آبان: دعوت از ایران برای شرکت در تورنمنت چین با حضور کشورهای مکزیک٬ تایلند و چین.

۹ آبان: هفته اول لیگ دسته یک فوتسال ایران برگزار شد.

۱۰ آبان: اعلام زمان دیدارهای دوستانه تیم ملی در برزیل.

۱۰ آبان: ترک ایران توسط خسوس برای انجام کارهای اداری خود در اسپانیا.

۱۶ آبان: اعلام حضور پایگاه خبری فوتسال ایران به عنوان اولین رسانه رسمی فوتسال ایران در بیستمین نمایشگاه مطبوعات.

۱۷ آبان: درخواست ایران برای میزبانی مسابقات گرندپریکس در سال ۲۰۱۵.

۲۰ آبان: محمد کشاورز اعلام کرد تنها تا نیم‌فصل به عنوان سرمربی گیتی پسند کار خواهد کرد. وی تا انتهای فصل سرمربی-بازیکن گیتی پسند باقی ماند!

۲۳ آبان: ویتنام به عنوان میزبان اولین دوره حام ملت‌های آسیا در بخش بانوان انتخاب شد.

۲۴ آبان: خداحافظی خسوس از بازیکنان تیم ملی در رختکن بعد از شکست مقابل کلمبیا.

۲۶ آبان: خسوس همراه با تیم ملی به ایران بازنگشت.

۲۷ آبان: بازهم اعلام حضور برزیل در ایران برای انجام دیدار دوستانه اینبار از سوی عباس ترابیان. همچنین تیم‌های کلمبیا و گوآتمالا نیز به عنوان حریفان تداریکاتی ایران اعلام شدند.

۲۸ آبان: آرش جابری به عنوان جانشین مرحوم حسین‌زاده٬ دبیر کمیته فوتسال شد.

۳۰ آبان: وحید شمسایی از مرز ۴۰۰ گل باشگاهی عبور کرد.

۳۰ آبان: تیم فوتسال دانشگاه آزاد تهران٬ به دلیل آنچه حرکت غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی چند بازیکن این تیم اعلام شد٬ در آستانه سفر به تنکابن منحل اعلام شد. این تیم تا انتهای مسابقات در لیگ باقی ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... شنبه , ۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶

همین روزها جابری باید چمدون رو جمع کنه وبره چون دیگه نبی نیستش که ازش حمایت کنه…

دوست سه شنبه , ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

سلام اگه یه مردتوفدراسیون بودهمون مرحوم حسین زاده بودخدارحمتشکنه کاش بهمن غفاری حتی اندازه نخود مردی راازایشان یادمیگرفت همیشه تودل ماجای داری حسین زاده عزیز