کد خبر : 26137
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 9:09
-

وعده و وعید و دیگر هیچ…!

وعده و وعید و دیگر هیچ…!

من کان یومن بالله من لم یرع عهوده و دممه ﴿رسول اکرم صل الله علیه و آله/ اصول کافی/ج٢/ص٣۶۴﴾ آنکس که به خدا و روز قیامت ایمان دارد باید به وعده‌ای که می‌دهد وفا کند. به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، متاسفانه در سال گذشته بودند کسانی که در این فوتسال وعده های زیادی دادند و عمل

من کان یومن بالله من لم یرع عهوده و دممه ﴿رسول اکرم صل الله علیه و آله/ اصول کافی/ج٢/ص٣۶۴﴾

آنکس که به خدا و روز قیامت ایمان دارد باید به وعده‌ای که می‌دهد وفا کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، متاسفانه در سال گذشته بودند کسانی که در این فوتسال وعده های زیادی دادند و عمل نکردند و در این مطلب می خواهیم به وعده های عملی نشده بالاترین مقام فوتسال کشور یعنی وعده های سید رضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال بپردازیم تا یادآوری کنیم آقای رئیس ما وعده های شما را از یاد نبرده ایم و امیدواریم در سال جدید شاهد وعده های غیر عملی بخاطر کم کردن فشارها و انتقادات نباشیم.

سال گذشته زنگ خطری که از پیشرفت تیم های دیگر فوتسال آسیا و جهان برای فوتسال ما به صدا در آمد، باید نکته مثبت و درس عبرتی برایمان بشمار آید؛ البته اگر آقای رئیس این صدا را شنیده باشد. شکست تیم ملی مقابل ژاپن و کلمبیا در جام ملت های آسیا و جام جهانی کوچک و ناکامی دبیری در جام باشگاه های آسیا سال تلخی را برای فوتسال کشورمان در رقابت های بین المللی رقم زد.

در حالی که ما در عرصه بین المللی نتایج نامطلوبی را کسب کرده بودیم افتخاری از درخواست ایران از یوفا برای شرکت ایران در مسابقات جام ملت های اروپا سخن به میان آورد و عنوان کرد سطح فوتسال ایران فراتر از آسیا است. در حالی که تیم های ما در مسابقات آسیایی ناکام بودند می توان چنین اسنتباط کرد که آقای رئیس برای فرار از انتقادات این حرف را به میان آورده است و هیچ وقت نامه ای برای این درخواست به یوفا ارسال نشد!

یکی دیگر از شاهکارهای وی مانور رسانه ای روی بازی ایران و برزیل در امارات بود. دیداری که تنها در خیالات جناب رئیس برنامه ریزی شده بود. پایگاه خبری فوتسال نیز در چند گزارش به غیر واقعی بودن این اخبار اشاره کرد. بر اساس پیگیری های پایگاه خبری از طریق کمیته فوتسال امارات مشخص شد که ایران هیچ درخواستی برای این بازی نداشته است.

در ادامه نیز برخی از وعده های عملی نشده و ضعف های اساسی کمیته فوتسال را در زیر بصورت تیتر وار می آوریم.(این ها قستمی از وعده های عملی نشده است)

*وعده دیدار با تونس و حضور در جام بین قاره ای کویت که توسط رضا افتخاری داده شده بود

*وعده دیدار ایران و برزیل در امارات

*وعده دیدار با هلند و مصر

*اتمام دومین دوره جام حذفی تا بهمن ماه در حالی که فعلا این مسابقات شروع نشده و احتمالا هم شروع نخواهد شد

*وعده حضور گیتی پسند اصفهان و ماهان تندیس قم در تورنمت اورسیا

*اعلام برگزاری دیدار دوستانه تیم های روسیه و اسپانیا

*وعده تکمیل ساختمان کمیته فوتسال تا پایان سال ۹۳

*وعده پخش زنده مسابقات فوتسال از شبکه ورزش بعد از اتمام مسابقات گرند پریکس

*شروع مسابقات دسته دو از هفته چهارم فروردین(مسابقات سه هفته به تعویق افتاد)

*برنامه ریزی ضعیف و هزینه بالا اردوی روسیه در حالی که تیم های مطرح روسی حاضر به بازی با ایران نشدند.

*در حالی که طبق قانون قبل از اثبات رسمی دوپینگ بازیکنی کسی حق اعلام نام بازیکن را ندارد رضا افتخاری در مصاحبه ای نام مهدی جاوید را بعنوان بازیکن دوپینگی اعلام کرد

*خسوس و افتخاری پیش از شروع مسابقات آسیایی اعلام کردند در صورت عدم قهرمانی در آسیا سرمربیگری تیم ملی به شخص دیگری سپرده خواهد شد.ایران نائب قهرمان شد و افتخاری در مصاحبه ای از عملکرد خسوس ابراز رضایت کرد

*در آخرین روز اردیبهشت ماه کمیته فوتسال از برگزاری بازی دوستانه با آرژانتین خبر داد که فعلا محقق نشده است

*گرفتن لباس ملی پوشان بعد از بازی دوستانه مقابل روسیه بخاطر کمبود بودجه

*برگزاری کلیه مسابقات لیگ در روزهای پنجشنبه و جمعه

همه این وعده ها توسط رئیس کمیته فوتسال در طول سال ۹۳ مطرح شده است. مطرح کردن نام تیم هایی مثل اسپانیا و هلند و برزیل صرفاً بعد تبلیغاتی و جهت کم کردن فشار ها بوده است و با این اوصاف مطمئن هستیم که صدای زنگ را رئیس محترم نشنیده است.

امیدواریم رئیس محترم کمیته فوتسال در سال جاری بجای وعده های پوچ و تو خالی به فکر برنامه ریزی برای پیشرفت فوتسال ایران و قرار گرفتن در جایگاه مناسب گام بردارد.

مهم تر از این ها هم حدیثی بود که پیامبر مهربانی ها در مورد عدم تعهد به وعده ها فرموده است. امیدواریم مسئولان، دین و ایمانشان را برای  حفظ میز و … به راحتی از دست ندهند.

گزارش از: طاهر گرگانی خبرنگار پایگاه خبری فوتسال

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

داور جمعه , ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

پس حق الزحمه داوران چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فدراسیون حق داوران را نداده و آقایان فکر جیب و سفر و خوش گذرانی های خودشان هستند.

علی شنبه , ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

بابا بیخیال داوری فی سبیل الله است و پول نمیخواد اصلا مگه داورا زن و بجه دارند مگه عید و مخارج و…. دارند