کد خبر : 26257
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردین 1394 - 11:06
-

وفایی و عروجی در آستانه ترک ماهان تندیس

وفایی و عروجی در آستانه ترک ماهان تندیس
پاسخ این سوال که آیا ستاره‌ها، ماهان را ترک می‌کنند یا خیر نیاز به زمان دارد اما پاسخ منفی به این سوال با وضعیت مدیریتی و فنی ماهان تندیس در لیگ 94 نسبت مستقیم دارد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در شرایطی که ۲ سال از عمر حیات نماینده لیگ برتری فوتسال قم با نام ماهان تندیس سپری می‌شود وضعیت ادامه حضور تیم فوتسال ماهان تندیس در لیگ بر‌تر در هاله‌ای از ابهام است. وضعیت نامتعارف تیم فوتسال ماهان تندیس در فصل ۹۳ و روزهای تلخی که بر این تیم گذشت شرایط خاصی را برای ادامه فعالیت این تیم ایجاد کرده و مسئولان و تصمیم گیرندگان ماهان تندیس را وارد فضای جدیدی کرده است.
با فرض اینکه ماهان تندیس بخواهد به فعالیت خود در لیگ بر‌تر فوتسال ادامه دهد، چالش‌های جدیدی پیس روی این تیم است که حل این چالش‌ها از مسیر تعقل و حفظ مصلحت ورزش استان قم و علاقمندان به آن می‌گذرد.
یکی از مسائل مهمی که ماهانی‌ها در فصل پیش رو به عنوان یک چالش در پیش رو دارند احتمال خروج ستاره‌ها و از دست رفتن بخش مهمی از توان تیمی ماهان است.
تقریبا تمامی اهالی فوتسال ایران به خوبی می‌دانند که ماهان تندیس تیمی است متکی به خلاقیت فردی و در شرایط دشوار مسابقه، این خلاقیت‌های انفرادی است که ماهان را از مخمصه نجات می‌دهد و در این میان نقش ۲ بازیکن ملی پوش ماهان، حیاتی است.
تصور ماهان تندیس بدون علیرضا وفایی و ابوالقاسم عروجی این باور را به ذهن می‌آورد که باید در انتظار تیمی باشیم که به دنبال حضور در رتبه‌ای آبرومند است و برای علاقمندان به فوتسال در قم جذابیت چندانی ندارد.
البته خروج ستاره‌ها با وجود چالش‌های خود، نکات مثبتی هم دارد و آن، مهیا شدن فضا برای خودنمایی چهره‌های جوان است که می‌توانند در ادامه وفایی‌ها و عروجی‌های جدیدی باشند اما واقعیت این است که تولد ستاره‌های جدید نیازمند زمانی طولانی است که ممکن است جایگاه ماهان تندیس را در لیگ بر‌تر فوتسال در آینده مورد تهدید قرار دهد.

علیرضا وفایی، ستاره بی‌چون و چرای ماهان تندیس که حالا به تدریج در تیم ملی فوتسال نیز جایگاه بهتری دست و پا کرده و یکی از امیدهای تیم ملی برای مسابقات جهانی کلمبیا به شمار می‌رود، پس از پایان فصل پیشنهادات جدیدی دریافت کرده است.
با توجه به مبهم بودن وضعیت ماهان تندیس ۹۴، باشگاه قمی پیشنهادی برای تمدید قرارداد به علیرضا وفایی نداده است و حالا این علیرضا وفایی است و چند پیشنهاد نان و آب دار از باشگاه‌های لیگ برتری اما وفایی بر اساس یک تفکر ناسیونالیستی بازیکن در ترکیب نماینده قم را اولویت خود می‌داند.
وی که زمانی پیشنهاد چند برابر گیتی پسند نسبت به ماهان تندیس را رد کرد تا در قم بازی کند با توجه به شرایطی که در فصل گذشته پیش آمد تحریک شد تا در فصل جدید قم را ترک کند با این حال، دلبستگی‌های وی در قم سبب شده او باز هم قمی‌ها را ترجیح دهد البته اگر پیشنهادی در حد و اندازه‌های پیشنهادهای بیرون استانی از سوی ماهان تندیس به وی بشود.
ابوالقاسم عروجی دیگر ستاره ماهان تندیس و عضو تازه تیم ملی فوتسال است که یکی از ۲ موتور اصلی ماهان تندیس در لیگ بر‌تر به شمار می‌رود و وی نیز در معرض ترک ماهان تندیس و پیوستن به تیمی دیگر است.
عروجی که در سال ۹۳ سرانجام خسوس کاندلاس سرمربی اسپانیایی ماهان تندیس را به فراخواندن وی به تیم ملی مجاب کرد و در مسابقات بین المللی گرند پریکس برزیل، مسابقات دوستانه با روسیه در قم و اردوی آماده سازی کرواسی به میدان رفت امیدوار است با تغییر در کادر فنی تیم ملی باز هم فرصت خودنمایی با پیراهن تیم ملی داشته باشد.

حضور وی در جمع ملی پوشان سبب شده وی پیشنهاداتی از سایر تیم‌های لیگ برتری دریافت کند و وضعیت تیم فوتسال ماهان تندیس به گونه‌ای است که استعداد ترک ماهان از سوی عروجی وجود دارد.
نماینده فوتسال قم پیش از این طعم تلخ خروج ستاره‌ها را چشیده چنان که ترک صبا از سوی اصغر حسن‌زاده و سفر وی به روسیه، صبا را از تیمی مدعی قهرمانی به تیمی درجه ۲ تبدیل کرده و تابستان گذشته نیز محمد کوهستانی و محمد وزیر‌زاده و تا حدی محمد دهقان با وداع با قمی‌ها، ماهان را ترک کردند.
فراموش نکنیم که فصل گذشته محمد وزیر‌زاده و محمد کوهستانی در حالی که ایجاد خلا در برنامه‌های تاکتیکی ماهان تندیس در صورت جدایی آن‌ها مثل روز روشن بود، این تیم را ترک کردند و ماهان تندیس هیچ تلاشی برای حفظ آن‌ها انجام نداد.
علاوه بر وفایی و عروجی، بازیکنان دیگری چون مسلم اولاد قباد و یکی دو بازیکن دیگر نیز در خطر جدایی از ماهان هستند البته اولاد قباد یک سال دیگر قرارداد دارد اما اگر باشگاهی حاضر شود مبلغ رضایت نامه وی را بپردازد بعید نیست که این الماس باارزش فوتسال ایران ماهان تندیس را ترک کند.
پاسخ این سوال که آیا ستاره‌ها، ماهان را ترک می‌کنند یا خیر نیاز به زمان دارد اما پاسخ منفی به این سوال با وضعیت مدیریتی و فنی ماهان تندیس در لیگ ۹۴ نسبت مستقیم دارد البته مشروط بر اینکه ماهان تندیس واقعا قصد تیمداری در لیگ ۹۴ را داشته باشد.

به گزارش fut5al، امیر جلالی پیش از این از حضور قطعی ماهان تندیس در لیگ برتر خبر داده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... شنبه , ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

مقصد بعدی وفایی گیتی پسند اصفهان است که البته دقیق نمیدونه توش چه خبره!!!!

افشين شنبه , ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

به خدا اگه شریفى تو قم نبود این دوتا حاظر بودن با قیمت کم هم بازى کنن

بچه قمی دوشنبه , ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰

به قران به خاطر شریفی دارن میرن