کد خبر : 26333
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردین 1394 - 14:09
-

پیش به سوی ۹۴ فوتسالی…

پیش به سوی ۹۴ فوتسالی…

پایگاه خبری فوتسال ایران– علی احدی   سال ۹۴ را از امروز و با اتمام تعطیلات آغاز کردیم. سالی که پر است از اتفاقات فوتسالی و البته سرنوشت ساز. همه اذعان دارند که فوتسال ایران سال تلخی را پشت سر گذاشت و به جز چند افتخار فردی برای حسین طیبی و علی اصغر حسن زاده

پایگاه خبری فوتسال ایران– علی احدی

 

سال ۹۴ را از امروز و با اتمام تعطیلات آغاز کردیم. سالی که پر است از اتفاقات فوتسالی و البته سرنوشت ساز. همه اذعان دارند که فوتسال ایران سال تلخی را پشت سر گذاشت و به جز چند افتخار فردی برای حسین طیبی و علی اصغر حسن زاده نتوانست مقام در خور شانی را به ارمغان بیاورد. ما در سال ۹۳ قهرمانی جام ملت های آسیا و جام باشگاه های آسیا را از دست دادیم و در جام جهانی کوچک هم نتایج ضعیفی گرفتیم. اما مثل همیشه گفتیم زندگی ادامه دارد.

با آغاز سال جدید و دگرگونی طبیعت، زندگی جدید آغاز می شود. می توانیم برای فوتسال کشورمان هم زندگی دیگری را در سال جدید بسازیم. فوتسال ایران که لقب سلطان آسیا را به آن داده اند در سال گذشته از تخت سلطنت پایین کشیده شد اما سرنوشت دست خودمان است. سال ۹۴ بهترین فرصت برای جبران خواهد بود.

با نگاهی به تقویم فوتسالی سال جدید پی به این فرصت ارزشمند خواهیم برد.

جام باشگاه های آسیا – تهران

این دوره از بازی ها قرار است در مرداد امسال و به میزبانی تهران برگزار شود. اتفاقی که بعد از پنج سال می افتد چرا که آخرین بار، جام باشگاه های آسیا در سال ۲۰۱۰ و به میزبانی اصفهان برگزار شد و بعد از آن میزبانی به ایران داده نشد تا اینکه در سال ۲۰۱۵ با توجه به نامزد نشدن هیچ کشوری و بی رقیب بودن ایران، میزبانی به کشورمان داده شد.

از طرفی هم دو دوره پیاپی است که تیم های ایرانی در این بازی ها ناکام بوده اند. گیتی پسند اصفهان در سال ۲۰۱۳ نائب قهرمان شد و دبیری تبریز هم در دوره قبل مقامی بهتر از سومی کسب نکرد. اما امسال بهترین فرصت برای نماینده ایران است تا جام را به ایران برگرداند. امسال تیم تاسیسات دریایی ایران با هدایت وحید شمسایی اولین تجربه بین المللی خود را خواهد داشت و به دنبال برگرداندن اعتلای از دست رفته فوتسال است.

ایران برزیل تماشاگران

موفقیت نماینده ایران در این بازی ها یک بعد قضیه است اما بعد دیگر آن، سربلندی کشورمان در میزبانی این تورنمنت خواهد بود. خوشبختانه برای میزبانی جام باشگاه های آسیا تدابیر خوبی اندیشیده شده که مهم ترین آن تشکیل ستاد برگزاری بازی ها به ریاست عباس ترابیان است. اینکه کار به کاردان سپرده شده جای امیدواری است اما برای میزبانی آبرومندانه حضور یک شخص قوی در راس امور کافی نیست. با توجه به گسترده بودن امور مربوط به میزبانی، اراده و کمک ارگان های بسیاری باید وجود داشته باشد. از وزارت ورزش، وزارت امور خارجه تا گمرگ، فدراسیون فوتبال و رسانه ها.

 جام ملت های آسیا- تاشکند

فوتسال ایران در جام ملت های آسیا نیز مانند جام باشگاه ها دو سال پیاپی ناکام شده است. تیم ملی در دوره ۲۰۱۲ سوم شد و در سال ۲۰۱۴ با باخت به ژاپن در فینال به نائب قهرمانی بسنده کرد. بنابراین این بازی ها که به میزبانی ازبکستان و در بهمن ۹۴ برگزار خواهد شد برای ایران اهمیت بسیاری خواهد داشت تا دوباره در عرصه ملی صلابت گذشته اش را پیدا کند.

ایران ژاپن تیم ملی  طیبی

 

اما کار برای تیم خسوس سخت تر از دوره قبل خواهد بود چرا که بازی های امسال حکم انتخابی جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا را هم خواهد داشت و تیم ها با آمادگی بیشتری شرکت می کنند. تیم ملی در دو دوره اخیر مقام های دومی و سومی را کسب کرده است و این زنگ خطر به صدا در آمده است که حتی کسب جواز حضور در جام جهانی هم ممکن است به خطر بیفتد!

تورنمنت چهار جانبه ملی- پرتغال

فدراسیون فوتبال پرتغال از ایران برای حضور در این تورنمنت دعوت به عمل آورده است اما کمیته فوتسال هنوز منتظر مشخص شدن بقیه تیم های شرکت کننده است تا درباره حضور در آن تصمیم گیری کند. اگر با این امر موافقت شود، ملی پوشان در اردیبهشت به پرتغال سفر خواهند کرد.

لیگ برتر

هنوز تاریخ دقیقی برای شروع لیگ برتر از سوی سازمان لیگ فوتسال اعلام نشده است. برای این بازی ها دو ایده وجود دارد. ایده اول این است که بازی ها بعد از جام باشگاه ها و اوایل شهریور شروع شود که در این صورت اتمام آن به بعد از جام ملت ها موکول می شود و حتی ممکن است هفته آخر آن در سال ۹۵ باشد.

کرمانی تندیس لیگ

اما ایده دوم، شروع بازی ها قبل از جام باشگاه های آسیاست که در این حالت احتمال دارد بازی ها را قبل از جام ملت ها به پایان برسد. باشگاه تاسیسات دریایی نیز موافقتش را با این طرح اعلام کرده است اما ممکن است این طرح یک مخالف داشته باشد. مخالف این طرح به احتمال زیاد سرمربی تیم ملی است چرا که با اجرای آن، برنامه ها بسیار فشرده خواهد شد و حتی احتمال تداخل آن ها هم وجود دارد.

 جام حذفی

برگزاری دومین دوره جام حذفی با توجه به ترافیک تورنمنت ها و بازی ها هنوز در هاله ای از ابهام است. اولین دوره جام حذفی در سال ۹۲-۹۳ برگزار شد و قرار بود دومین دوره آن در سال ۹۳ کلید بخورد اما با برنامه ریزی ضعیف کمیته فوتسال بعید است این بازی ها در سال ۹۴ هم برگزار شود.

گرندپریکس برزیل

دوره قبل این بازی ها با مشکلات مالی فدراسیون برزیل و بعد از تعویق بسیار برگزار شد. بنابراین با شدت گرفتن مشکلات داخلی فوتسال برزیل، این احتمال می رود که گرندپریکس امسال برگزار نشود اما در صورت برگزاری آن تقویم فوتسالی فشرده تر از قبل خواهد شد. شکی نیست که خسوس با انجام دیدارهای دوستانه زیاد برای آماده شدن تیم ملی قبل از جام ملت ها مخالف نیست اما هر چه این دیدارها زیاد باشد، صدای باشگاه ها هم در خواهد آمد و آن ها به خاطر وقفه های متعدد در لیگ اعتراض می کنند.

بعد از مرور تقویم فوتسال ایران در سال جدید به اهمیت توجه به این رشته در ماه های پیش رو پی می بریم. اما در گزارشی که پیش تر در پایگاه خبری منتشر شد به وعده های عملی نشده اشاره کردیم که تعداد آن ها خیلی بیشتر از وعده های عملی شده بود. تکرار این اتفاق در سال جدید دیگر جای جبران نخواهد داشت. شاید نبود همدلی و همزبانی بیشتر در فوتسال احساس می شود تا رشته های دیگر ورزشی. اما این نقیصه در سال جدید باید کمرنگ تر شود. چرا که برای موفقیت در تورنمنت هایی که به آن اشاره کردیم نیاز به اراده ملی است.

 کمیته فنیkomite fani

در این میان نباید از نقش حمایتی فدراسیون فوتبال در رویدادهای پیش رو گذشت. فوتسال از حالت فعلی که به صورت جزیره در فدراسیون فوتبال درآمده باید خارج شود. چرا که موفقیت در جام ملت ها و جام باشگاه های آسیا در گروی هماهنگی و همکاری نزدیک مسئولان فدراسیون و کمیته فوتسال است. علی کفاشیان نیز در ماه های اخیر با تشکیل کمیته فنی فوتسال نشان داده به دنبال حرکت جدیدی در این رشته است.

در پایان امیدواریم مسئولان فوتسال کشور هم در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، کمی با اهالی این خانواده صادق تر بوده و به جای ایجاد تنش، تهییج و درگیری به فکر ایجاد همدلی در خانواده فوتسال باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... شنبه , ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

پولاش از کجا تامین میشه از همونجا پول داورارو بدییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییین

Ali دوشنبه , ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶

بابک معصومى

ناشناس جمعه , ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰:۱۳

۱