کد خبر : 26966
تاریخ انتشار : جمعه 28 فروردین 1394 - 21:00
-

شریفیِ فرگوسن!

شریفیِ فرگوسن!
شاید معدود فوتسال دوستی در قم باشد که او را نشناسد. مردی که سال هاست در فوتسال استان قم فعالیت دارد؛ تاجایی که او حتی خودش را بنیان گذار فوتسال در ایران می داند. از فرگوسن صحبت می کنیم.ببخشید...شریفیِ فرگوسن. همان حاج ناصرخودمان.

پایگاه خبری فوتسال ایران – امیرحسین صالحی

شاید معدود فوتسال دوستی در قم باشد که او را نشناسد. مردی که سال هاست در فوتسال استان قم فعالیت دارد؛ تاجایی که او حتی خودش را بنیان گذار فوتسال در ایران می داند!

از فرگوسن صحبت می کنیم. ببخشید… شریفیِ فرگوسن. همان حاج ناصرخودمان.

شاید بزرگترین افتخار ناصر شریفی در سال ۹۱ اتفاق افتاده باشد؛ زمانی که تیم کاملا بومی صبای قم با سرپرستی وی در هفته آخر علی رغم شایستگی قهرمانی را از دست داد و دوم شد.

البته شریفی فقط اسما سرپرست بود در حالی که بسیاری از کارها توسط او و یا تحت نظر وی صورت می گرفت.

فصل ۹۲ شاهد ورود بخش خصوصی در قم بودیم که در نهایت امتیاز صبای قم به ماهان تندیس واگذار شد که نتیجه آن تغییر در کل ساختار مدیریتی و فنی تیم بود که آغاز افول و روزهای بد تیم را در پی داشت.

اختلافات درونی و دست های پشت پرده کار را برای ماهان تندیس بسیار سخت کرد و این تیم نتایج ضعیفی می گرفت تا جلالی به ناچار مجبور به استفاده از کادر قبلی و بازگشت محسن حسن زاده و شریفی شود.

وقتی ناصر شریفی به فوتسال بازگشت مثل سنوات گذشته راه را برای حضور فرزندان خود نیز باز کرد تا به این ترتیب علی شریفی به جمع بازیکنان بپیوندد و مصطفی شریفی معاون اجرایی ماهان تندیس شود.

ماهان در ادامه راه وضعیت بهتری کسب کرد و فصل اول را توانست با قهرمانی در جام حذفی به پایان برساند تا نوید حضوری قدرتمند در فصل آینده را بدهد.

مرتضایی شریفی

در ادامه راه، جلالی به دلیل مشغله های فراوان در فصل دوم شریفی را به عنوان مدیرعامل باشگاه و جانشین خود منصوب کرد. پس از انتخاب شریفی به عنوان مدیرعامل، اتفاقاتی در تیم افتاد که صدای هواداران را درآورد. از برکناری محسن حسن زاده مربی محبوب و بومی استان که با آمدنش تیم نتایج درخشانی را کسب کرده بود و عملکرد فوق العاده ضعیف در فصل نقل و انتقالات که خروج محمد دهقان، مسعود دانشور، محمد کوهستانی و محمد وزیر زاده چهار ستاره ماهان می توان نام برد.

اما با وجود تمام مشکلات، تیم ماهان تندیس با پشتوانه بازیکنان بومی و قدیمی خود توانست فصل را طوفانی شروع کند و هفت دیدار نخست خود را با رهبری امیر شمسایی به پیروزی برسد تا شانس اول قهرمانی لقب گیرد.

اما مدیریت ضعیف شریفی باعث بروز اختلافات داخلی شد تا باز هم نماینده قم وارد حاشیه شود که نتیجه آن هم پاره شدن نوار پیروزی ها و شکست مقابل قعرنشینان و جدایی شمسایی بود.

ماهان تندیس به امید بهبود شرایط، نیم فصل را بدون سرمربی به اتمام رساند اما هنوز داستان اشتباهات شریفی به پایان نرسید و او رعدی را که با وجود قابلیت ها هیچ گاه در لیگ برتر موفق نبوده به عنوان سرمربی انتخاب کرد.

ماهان که از کمبود بازیکن رنج می برد، علاوه بر اینکه هیچ یاری جذب نکرد تنها خرید فصل خود یعنی ایلانلو را نیز به منصوری هدیه کرد. تیم در نیم فصل دوم نتایج عجیبی کسب کرد؛ گاهی در ثانیه پایانی در قم مقابل تیم های ضعیف امتیاز می گرفت؛ گاهی هم در خانه مدعیان پیروز می شد.

اما هفته های آخر دیگر خبری از همان بردهای دقیقه چهلی هم نبود و علی شریفی هم که به اعتقاد همه از سطح فنی پایینی برخوردار است بازیکن اصلی و جزو چهار نفر ترکیب اصلی به میدان می رفت و در بازی های مختلف یکی پس از دیگری موقیعت ها را به هدر می داد تا کاسه صبر هواداران لبریز شود.

شریفی

بعد از اتمام بازی با مقاومت که ماهان در خانه عاجز از پیروزی بود تماشاگران شعارهایی را علیه مدیریت شریفی سر دادند اما شریفی که همیشه خود را با سابقه دوران جوانی اش معرفی می کرد، به جان هواداران افتاد تا این گونه میزان نقد پذیری خود را نشان دهد!

اما این پایان حرکات ناشایست خانواده شریفی نبود و در اواسط بازی با فرش آرا (آخرین بازی خانگی ماهان) تماشاگران که از تحقیر تیم شهرشان در اصفهان و خوردن هشت گل از این تیم عصبانی بودند، این بار یک صدا علیه شریفی و رعدی شعار دادند و خواستار برکناری این دو شدند. اما به دنبال این شعارها علی شریفی(فرزند مدیرعامل و بازیکن تیم) طاقت نیاورد و با فحاشی و به کار بردن الفاظ رکیک جواب هواداران را داد که این عمل باعث ایجاد درگیری های شدیدی شد و دخالت پلیس و استفاده از اسپری فلفل را در پی داشت و بازی هم برای دقایق طولانی متوقف شد.

بازی هم با تحقیر ماهان در خانه و باختن اخلاق توسط شریفی ها به پایان رسید اما هواداران دست از شعار و پرسش سوال های بی جواب بر نداشتند.

پرسش هایی که می توان پاسخ های آن را در لابلای صحبت های امیر شمسایی جستجو کرد. فایل صوتی صحبت های شمسایی در نشست خبری یک ماه قبل گویای همه مسائل خواهد بود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

قمی جمعه , ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵

آره والا
دمتون گرم

شروین شنبه , ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰:۲۵

بابا حاج ناصر که هرجا میشنه میگه فوتسال باس ماس ماهان تندیس باس ماس.عزیزم اون موقع که شریفی فرگوسن بودی اون موقع که حاج ناصر سه ترکه بودی محسن حسن زاده سر مربی بود.اما الان هیچی که نیستی فحشم بهت میدن.اما محسن حسن زاده همچنان محسن امپراطور هست و خواهد بود

نام ... شنبه , ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰:۳۱

تازه یادت افتاده اینارو بنویسی؟ خدا حالتونو خوب کنه

بی طرف شنبه , ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۹:۱۰

واقعاٌ براتون متاسفم که با شخصیت آدمها بازی می کنین فقط برای پول . اگر واقعا جسارت دارین پیام منو حذف نکنین . فکر نکنم جسارت داشته باشین یه مشت آدم کوچولوجمع شدین سایت درست کردین . شما با این سایتتون دارین احترام ها را از بین می برین. شما دنبال چی هستید . کوتوله اید به خاطر اینکه راه انتقاد از افراد رو بلد نیستید . فقط بدونین که خیلی بی جسارتین .

نام ... یکشنبه , ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹

خخخخخخخخخ

بی طرف شنبه , ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

دیدی جسارت نداشتین تمام مطلبو بذارین چراکامل نذاشتین همین کافی بود که خودتون فهمیدین که چقدر کوچیک هستین وگرنه کامل مطلب می ذاشتین .

هوادار شنبه , ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

آقای بی طرف معلومه که خودت شریفی هستی که این چرت و پرت هارو میگی
چون یکی پیدا شده واقعیت هارو میگه
درود بر شما

سيروس شنبه , ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

آقاى نویسنده نیازى به نوشتن این گزارش نبود چون مردم فهمیم قم خوب این اقارو میشناسند

اميرحسين صالحي شنبه , ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴

سلام با تشکر از شما که واقعیت های فوتسال قم رو به گوش همه میرسونید ولی اکثر کسانی که این اقا رو میشناسن از همه چیز خبر دارن از سیاست هایی که این اقا تو این سال ها پیش گرفته و با این کار هاش داره فوتسال قم رو نابود می کنه امیدوارم کسانی بیان که اهل فن باشن و از باند بازی و فامیل بازی به دور باشن و دلشون برای این فوتسال بسوزه …

علی چهارشنبه , ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵

حاج ناصر برو

هوادار شنبه , ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

این آقا چند سال خون فوتسال دوستای قم و کرده تو شیشه
ماهان با این پشتوانه باید هرسال مدعی باشه ولی کووو..
ب امید بازگشت اصغر حسن زاده

قم مهد فوتسال ایران و آسیا سه شنبه , ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۴:۱۲

اگه اصغر حسن زاده و محمد کوهستانی و سعید تقی زاده و میثم ایلانلو و محمد دهقان و محمد وزیرزاده و محسن و مهدی حسن زاده برگردن با علیرضا وفایی و ابوالقاسم عروجی و مسلم اولادقباد و محمد کرمانی و فرهاد فلامرزی و علی اصغر احمدی چه تیمی میشیم آی خدا این رعدی رو یکی بندازه بیرون اونوقت با این تیم گیتی و تاسیسات و حفاری و سونگون و دبیری میرن تو قوطی تا چند سال شمسایی هم میره خودشو ناپدید میکنه