کد خبر : 27385
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردین 1394 - 10:30
-

مرد فربه فوتسال ایران!

مرد فربه فوتسال ایران!
در تاریخ فوتبال کشورمان فوتبالیست های خارج از فرم بدنی و طبیعی گهگاه وجود داشته اند که در این میان امروز به چاق ها اشاره می کنیم. در فوتبال ما بعضی اوقات چاق ها تاثیرگذار و حاشیه ساز و هرازگاه حادثه ساز بوده اند. از جمله این افراد وحید شمسایی است که یک فوتسالیست است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در تاریخ فوتبال کشورمان فوتبالیست های خارج از فرم بدنی و طبیعی گهگاه وجود داشته اند که در این میان امروز به چاق ها اشاره می کنیم. در فوتبال ما بعضی اوقات چاق ها تاثیرگذار و حاشیه ساز و هرازگاه حادثه ساز بوده اند. از جمله این افراد وحید شمسایی است که یک فوتسالیست است:

۱۰۸ کیلو آقای گل فوتسال
وحید شمسایی در فوتبال ما چهره ای ویژه داشت و عنصر مربوط به اوج گیری و شهرتش هم ویژه و خارق عادت بود. او تا ۲۴ سالگی یک فوتبالیست تکنیکی اما متوسط بود که در فوتبال به سطح ویژه توقع خود و اطرافیان نرسیده و سرخورده و ناراحت فوتبال را در سال ۱۳۷۸ کنار گذاشت. تصور همه از سن پایین وحید شمسایی، مردی بالاتر از امیر شمسایی برادر بزرگ تر و قدرتمندش بود که در تیم ملی فوتسال دهه ۷۰ که در آن زمان به فوتبال سالنی شهره بود و بازی می کرد.

اما در دورانی که فوتبال ما چهره هایی بسیار مثل علی دایی، کریم باقری، خداداد عزیزی، عابدزاده، میناوند، شاهرودی، مهدوی کیا، پاشازاده، منصوریان، استیلی، دین محمدی، حلالی، یزدانی، وحید هاشمیان و… را در اوج داشت، نرسیدن شمسایی در فوتبال برایش معادل خداحافظی و رفتن به سمت کار و کاسبی بود. شمسایی که در ۲۲ سالگی و چند ماه بی تمرینی، ۱۰۸ کیلو شده بود به توصیه پدرش نزد سید مهدی ابطحی بزرگ رفت و با ۲ یا ۳ جلسه تمرین بازیکن تیم باشگاهی فوتسال ابطحی شد و خیلی زود لاغر شد و مورد توجه مربی وقت فوتسال شد و به صورت بهترین بازیکن آسیا و بهترین گلزن دنیا شد اما چهره بین المللی او در فوتسال از چهره علی دایی در فوتبال تابناک تر و روشن تر بود.

شمسایی در دوران مربیگری فوتسال هم از مربیگری دایی پرتوان تر بود و امروز او با تیم متوسط خودش و در حالی که همزمان هم بازی می کرد و مربی بود قهرمانی را با تیم تاسیسات دریایی تجربه کرد (۱) او در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود و بعد از قهرمانی با تیم تاسیسات دریایی به تفصیل درباره چاقی خود در ابتدای دوران فوتسالش حرف زد؛ حرف هایی پر از طنز که برای روزنامه نگاران حاضر در مراسم جذابیتی ویژه داشت و خیلی ها برای اولین بار آن حرف ها را می شنیدند.
پی نوشت:
از این حیث هم بین دایی و شمسایی تشابه وجود دارد و دایی هم در اولین تجربه مربیگری خود در حالی که همزمان بازیکن و مربی بود عنوان قهرمانی را در لیگ ایران به دست آورد، اما دایی فقط یک سال در لیگ قهرمان شد، در حالی که شمسایی ۲ سال متوالی را با ۲ تیم مختلف به عنوان قهرمانی لیگ فوتسال رسید و در هر ۲ مقطع هم همزمان بازی می کرد و به عنوان مربی هم در خدمت تیم خود بود.

منبع:مجله همشهری تماشاگر – مهدی حدادپور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس شنبه , ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

فقط سلطان بابک معصومی محبوبترین بازیکن آسیا رو عشق است

نام شنبه , ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸

فقط بابک معصومی آقای فوتسال آسیا