کد خبر : 29496
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 10:15
-

صانعی:امسال رقابت مهمی در سطح ملی نداریم/جدایی خسوس به سود فوتسال کشورمان نیست

صانعی:امسال رقابت مهمی در سطح ملی نداریم/جدایی خسوس به سود فوتسال کشورمان نیست
علی صانعی در یادداشتی به بررسی وضعیت امروز تیم ملی و بودن و نبودن خسوس پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی صانعی سرمربی سابق تیم ملی در یادداشتی به بررسی شرایط کنونی فوتسال ایران پرداخته که از نظرتان می گذرد:

– بحث‌هایی که در روزهای اخیر پیرامون قطع همکاری احتمالی با خسوس کاندلاس،‌ سرمربی تیم‌ملی فوتسال به وجود آمده اصلا به نفع فوتسال کشورمان نیست. کمیته فوتسال به هر دلیلی بعد از جام‌جهانی ٢٠١٢ تصمیم گرفت که این مربی را تا‌سال ٢٠١۶ حفظ کند و با یک برنامه ۴ ساله باعث موفقیت تیم‌ملی در جام‌جهانی آینده شود. حالا اما اینطور تصور می‌شود که جدایی این مربی با وجود انتقادهایی که از او وجود دارد، به سود فوتسال کشورمان نیست، اگرچه سطح فوتسال ایران آن‌قدر بالا هست که مربی‌ای در این سطح زمان را از ما نگیرد. درست است که امسال رقابت مهمی در سطح ملی نداریم و حتی برنامه‌ سال‌های آینده نیز مشخص است اما در همین مقطع زمانی می‌شود بازیهای تدارکاتی و اقدامات مثبت‌تری انجام داد. شاید بهتر است کمیته فوتسال و کمیته فنی که اخیرا تشکیل شده،‌ سریعتر عمل کنند تا قبل از شروع لیگ جدید، این رشته تکلیف خودش را بداند. الان صحبت درباره گزینه‌های دیگر درست نیست و شکل بهتر این است که ابتدا تکلیف خسوس را مشخص کنیم و سپس اگر توافقی صورت نگرفت، به فکر گزینه‌های دیگر باشیم. از سوی دیگر توانایی مربیان ایرانی در تیم‌ملی فوتسال قبلا ثابت شده و همین حالا مربیان سطح بالایی داریم اما به‌هرحال خسوس بیش از ٢‌سال است که در ایران بسر می‌برد و شناخت خوبی هم از فوتسالمان پیدا کرده است؛ پس به راحتی نباید برنامه‌های بلند مدت درنظر گرفته شده از سوی کمیته فوتسال متوقف شود.
در عین حال نباید از این موضوع به راحتی گذشت که کمیته فوتسال نیز دارای محدودیت‌هایی است. این رشته با این همه موفقیت‌ها فقط دارای یک کمیته و ٢ اتاق در فدراسیون فوتبال است که اصلا در شان نام و اهالی آن نیست. سالهاست که فوتسالی‌ها تقاضای جدایی از فوتبال را دارند تا بتوانند در قد و قواره جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند. فوتسال هم مثل فوتبال نیاز به کمیته داوران،‌ آموزش،‌ مسابقات و… است اما اگر قرار باشد در حد یک کمیته اداره شود، به همین اندازه محدود می‌ماند. شاید فدراسیون فوتبال نیز خیلی در این ماجرا مقصر نباشد اما اگر به همین صورت قرار بر ادامه کار فوتسال باشد،‌ مطمئنا در آینده نیز شاهد ادامه روند نزولی فوتسال کشورمان هستیم که روزی چهارم دنیا شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس چهارشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

کلمبیاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

مصطفى چهارشنبه , ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶

استاد صانعى شما دوست داشتنى هستىید همیشه موفق باشید خداوند نگهدار شما باشد انشاالله