کد خبر : 29751
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 - 10:16
-

یاری:در تیم ملی جوانگرایی لازم بود/در تورنمنت روسیه ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان داشتیم

یاری:در تیم ملی جوانگرایی لازم بود/در تورنمنت روسیه ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان داشتیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نشست کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی در بخش تیم ملی فوتسال بانوان با حضور دکتر عرب عامری، ترابیان، افتخاری، عمادی، صانعی، رمضانی، شهریاری و ثمینی پور بعد ازظهر امروز در روابط عمومی فدراسیون برگزار شد.در ابتدای این جلسه عباس ترابیان – رئیس کمیته موقت فنی فوتسال و فوتبال ساحلی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نشست کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی در بخش تیم ملی فوتسال بانوان با حضور دکتر عرب عامری، ترابیان، افتخاری، عمادی، صانعی، رمضانی، شهریاری و ثمینی پور بعد ازظهر امروز در روابط عمومی فدراسیون برگزار شد.در ابتدای این جلسه عباس ترابیان – رئیس کمیته موقت فنی فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: هدف از برگزاری این نشست پشتیبانی از تیم ملی فوتسال بانوان است. در بازیهای تدارکاتی نتیجه مهم نیست و هدف اصلی دیدارهای دوستانه رسیدن به آمادگی و در معرض آزمون قراردادن تیم ها است. در سال های گذشته تیم ملی فوتسال آقایان با تیم هایی از قبیل ترکمنستان بازی می کرد و آمار گلزنی بالایی در دیدارهای تدارکاتی خود داشت. اما از سال ۲۰۰۶ تصمیم گرفتیم تا با تیم های قوی و قدرتمندی از قبیل اسپانیا، پرتغال و اسلوونی بازی کنیم که در ابتدا فقط باخت داشتیم و بازیها را واگذار می کردیم. کم کم خودمان را پیدا کردیم و اعتماد به نفس گرفتیم.
وی در ادامه گفت: در سال های ابتدایی به تیم های روسیه و اوکراین باختیم. یک بار با برزیل مساوی و یکبار در سال ۲۰۰۸ در برزیل با خود این تیم بازی کردیم و این دیدار را تنها با دریافت یک گل واگذار کردیم و کم کم باعث شد تا اعتماد به نفس تیم بالا بروند. در واقع نتیجه در بازیهای دوستانه اصلا مهم نیست، بلکه کسب تجربه، حفظ حریم بین بازیکنان و مربیان دارای ارزش بالاتری است.
در ادامه این نشست شهناز یاری – سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان درباره طرح انتخاب بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان گفت: در تیم ملی فوتسال اقدام به جوانگرایی کردیم بطوری که از بازیکنانی که تاریخ تولدشان از ۱۳۷۰ به بالا بود در این تورنمنت استفاده کردیم. در گذشته از نظر جسمانی و سرعت بازی کند بودیم به همین دلیل جوانگرایی در تیم لازم بود. نسبت به دوره قبلی که سال گذشته در تورنمنت روسیه شرکت کردیم ۷ تغییر داشتیم . در این تورنمنت ۸ گل به ثمر رساندیم که ۴ گل این رقابتها را بازیکنان جوانتر وارد دروازه حریف کردند. در واقع تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را در اختیار گرفته ایم.
وی در ادامه گفت: سال گذشته نیز همانند امسال سوم شدیم. ۵ بازیکن از بازیکنان سال قبل را در اختیار داشتیم، اما در مقایسه با سال گذشته تجربه بسیار خوبی کسب کردیم.
سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در پایان با ارائه پاورپوینت نکات فنی تورنمنت روسیه را اینگونه بیان کرد: به هرحال تیم ملی نسبتا جوان است و بازیکنان جدید نیاز به زمان دارند تا با تکنیک و تاکتیک تیم آشنا شوند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.