کد خبر : 30293
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 خرداد 1394 - 9:52
-

کش و قوس‌های پنهان فوتسال

کش و قوس‌های پنهان فوتسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در حالی که وحید شمسایی باید هوش و حواس‌اش را روی مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا بگذارد و تاسیسات دریایی را بعد از قهرمان کردن در لیگ داخلی بر تارک فوتسال آسیا هم بنشاند، از سوی کمیته فوتسال کشور خواسته شده است که او به طور موقت تیم ملی بدون

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در حالی که وحید شمسایی باید هوش و حواس‌اش را روی مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا بگذارد و تاسیسات دریایی را بعد از قهرمان کردن در لیگ داخلی بر تارک فوتسال آسیا هم بنشاند، از سوی کمیته فوتسال کشور خواسته شده است که او به طور موقت تیم ملی بدون سرمربی مانده این رشته را نیز رتق و فتق کند.
بازگشت به اردوی ملی آرزوی بزرگ‌ سال‌های اخیر شمسایی بوده که در مرز ۴۰ سالگی می‌داند فرصت‌های بازیگری برای او پیوسته اندک‌تر می‌شود ولی او حق دارد که از دعوت کنندگان خود بخواهد تکلیفش را مشخص کنند و اگر او را می‌خواهند برای درازمدت و ثابت بطلبند. حرف او این است که باید تا پایان کارزار جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ که البته یک دوره جام ملت‌های آسیا را هم طی مسیر خود دربرمی‌گیرد در پست سرمربی تیم ملی بماند و با وی قراردادی به همین شفافی و به طول این مدت بسته شود.
رویکرد به شمسایی موقعی در دستور کار قرار گرفت که خسوس کاندلاس رضایت به بازگشت به ایران نداد. این اسپانیایی مسن دو سال و اندی بود که تیم ملی را هدایت می‌کرد اما همیشه با سران فوتسال نوعی کش و قوس پنهان داشت. او از یک سو بخشی از حقوق خود را دریافت نکرده بود و از جانب دیگر مشغول چانه‌زنی نه چندان موفق با سیدرضا افتخاری رییس کمیته فوتسال برای بالا بردن دستمزدش بود. در نهایت او به این نتیجه رسید که خودش را بیش از این درگیر این مباحث نکند و عدم بازگشتش به تهران لابد به این معناست که از ادامه کارش قطع امید کرده است. اینکه کمیته فوتسال برای جایگزینی عاجل او به شمسایی روی بیاورد نیز مساله‌ای قابل پیش‌بینی بود. از یک سو وحید هر دو تیم آخرش (دبیری تبریز و تاسیسات دریایی) را قهرمان لیگ برتر ایران کرده است و از جانب دیگر افتخاری به صراحت گفته بود که انتخاب اول او برای پست سرمربیگری تیم ملی پس از اتمام دوران حضور کاندلاس، وحید است اما تاکید کرده بود که بهتر است این انتقال قدری بعد از اتمام جام جهانی صورت پذیرد و شاید با این هدف که وحید طی این مدت در عالم مربیگری پخته‌تر و کارآمدتر شود.
بر پایه همین طرز تفکر است که برخی اهالی فوتسال می‌گویند رویکرد کنونی به شمسایی برای اداره تیم ملی بسیار زودتر از موعد صورت گرفته و ممکن است حاصل آن زیانبار – چه برای خود شمسایی و چه برای تیم ملی – باشد و او زودتر از موعد بسوزد و بخشی از اعتبارش را از دست بدهد. آنها علی دایی و پیش از وی امیر قلعه‌نویی را مثال می‌زنند که پیش از کسب تجربه کافی و در اوایل راه درخشش‌شان در عرصه مربیگری هدایتگر تیم ملی فوتبال شدند و هر دو پایان‌های تلخ و سریعی را تجربه کردند و حالا گمان می‌رود همان رویداد در انتظار شمسایی باشد. وحید برترین گلزن تاریخ مسابقات ملی فوتسال و یک بازیکن غریزی و عالی است که ثابت کرده توان انتقال سریع این ویژگی‌ها به حرفه مربیگری را نیز دارد اما این سوال مطرح است که آیا ویژگی‌های ذاتی او برای درخشش تیم ملی فوتسال در جام جهانی هم کافی است یا وی از فرط شتاب در دامی خواهد افتاد که برای سایر عبورکنندگان سریع مسیر مربیگری نیز پهن شده و معمولا قربانیان درشتی هم گرفته است.

منبع:ایران ورزشی-وصال روحانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.