کد خبر : 30771
تاریخ انتشار : شنبه 9 خرداد 1394 - 9:23
-

داوران معوقات خود را دریافت می کنند؟!

داوران معوقات خود را دریافت می کنند؟!
کفاشیان باید پرداخت دستمزد داوران را در اولویت کارهای خود قرار دهد. داوران فوتسال در جلسه آخری که با مسوولان فدراسیون داشتند به این نکته اشاره کردند که در صورتی که حق و حقوقشان تا قبل از شروع لیگ پرداخت نشود حاضر به قضاوت نخواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،۲۰ میلیارد بابت بازی‌های جام جهانی به حساب فدراسیون ریخته شد. گفته می‌شد بعد از مدتها سرانجام تکلیف پولی که از بازی‌های جام جهانی باید به حساب فدراسیون ریخته می‌شد، مشخص شد و این پول حالا در حساب فدراسیون است. این رقم وسوسه کننده باعث شد تا طلبکاران فدراسیون دندان تیز کرده و به دنبال وصول طلب‌های خود باشند. در وهله اول هم صدای فوتسالی‌ها درآمد، آنهایی که مدت‌ها است یک ریال هم از فدراسیون دریافت نکردند اما به راستی این پول به حساب فدراسیون ریخته شده و مردان فدراسیون این پول را در اختیار دارند؟ پاسخ این سوال را یکی از مسوولان سازمان لیگ اینطور می‌دهد: «نه هنوز هیچ پولی به حساب فدراسیون ریخته نشده، این پول شاید در کنسولگری ایران باشد و بعد‌ها به دست ما برسد.»
داورهای رشته‌های مختلف (فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی) دستمزدهایی را در قبال قضاوت‌های بازی‌های خود می‌گیرند که در نهایت دریافت سالیانه آن به سقف ۱۰ میلیون هم نمی‌رسد. یعنی در خوشبینانه‌ترین حالت داوری که ۲۰ بازی لیگ برتر را سوت زده باشد بالاترین رقم را در بین داوران می‌گیرد که بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است.
داوران فوتسال و همچنین داورانی که در لیگ یک سوت می‌زنند که با گرفتن ۱۸۰ هزار تومان در هر بازی در نهایت دو سه میلیون دریافت کنند که قابل گفتن نیست. حالا با این شرایط پول این داوران حتی به مدت دو سال هم پرداخت نمی‌شود! نمونه بارز آن اتفاقی است که در فوتسال لیگ یک افتاده و داوران این رشته همچنان منتظر دریافت حق و حقوق خود هستند.
این بی‌توجهی‌ها و پرداخت نشدن حق وحقوق داوران باعث شده تا تحملشان تمام شود و برای گرفتن حق و حقوقشان دست به اعتراض بزنند. حتی اعتراض یکی از داوران جوان فوتسال (فرزین صالح) باعث بروز یکسری از حاشیه‌ها شد. این داوران با این وضعیت بیش از سایر طلبکاران فدراسیون باید گوش به زنگ مسائل مالی باشند.
اینطور که گفته می‌شود داوران لیگ برتر نیم فصل دوم پولی دریافت نکردند، داوران لیگ یک در طول فصل جاری دستمزدی نگرفتندو داوران فوتسال هم که دو سه سالی است پولی نگرفتند. با این اوصاف کفاشیان باید پرداخت دستمزد داوران را در اولویت کارهای خود قرار دهد. داوران فوتسال در جلسه آخری که با مسوولان فدراسیون داشتند به این نکته اشاره کردند که در صورتی که حق و حقوقشان تا قبل از شروع لیگ پرداخت نشود حاضر به قضاوت نخواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

داور سه شنبه , ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

با سلام . من امروز به این پول نیاز دارم شش ماه دیگه چه به کار من می آد ؟