کد خبر : 31093
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 0:23
-

جبل‌الطارق مجوز حضور در مقدماتی جام‌جهانی را کسب کرد

جبل‌الطارق مجوز حضور در مقدماتی جام‌جهانی را کسب کرد
فدراسیون فوتبال جبل‌الطارق در سال ۱۸۹۵ تشکیل شده‌است. این فدراسیون پس از چندین دور رای‌گیری٬ از سال ۲۰۱۳ بصورت رسمی بعنوان پنجاه‌وچهارمین عضو٬ به عضویت کنفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) درآمد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران٬ مایکل بوناویا ریس کمیته فوتسال جبل‌الطارق اعلام کرد این کشور مجوز حضور در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا را کسب کرده‌است و به احتمال قوی در این مسابقات حاضر خواهد شد. این تصمیم زمانی گرفته شد که فیفا در نامه‌ای به یوفا اعلام کرد: تمامی اعضای این اتحادیه می‌توانند در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ که زیر نظر این کنفدراسیون برگزار می‌شود٬ شرکت کنند. با این حال و در صورت صعود جبل‌الطارق به دور نهایی٬ این تیم به علت عدم عضویت در فیفا از ادامه مسابقات کنار گذاشته خواهد شد. با این وجود بوناویا جضور در مرحله مقدماتی را نیز یک افتخار بزرگ برای فوتسال و فدراسیون فوتیال این کشور می‌داند و از آن به عنوان یک قدم بزرگ برای عضویت در فیفا یاد می‌کند.

فدراسیون فوتبال جبل‌الطارق در سال ۱۸۹۵ تشکیل شده‌است. این فدراسیون پس از چندین دور رای‌گیری٬ از سال ۲۰۱۳ بصورت رسمی بعنوان پنجاه‌وچهارمین عضو٬ به عضویت کنفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) درآمد. و در ژانویه ۲۰۱۵ برای نخستین بار میزبانی یک مسابقه رسمی فوتسال را تجربه کرد. نکته جالب اینجاست که فدراسیون جبل‌الطارق بعد از ۱۲۰ سال و بعلت مخالفت اسپانیا همچنان به عضویت فیفا در نیامده‌است.

از سال ۲۰۱۳ تاکنون تیم ملی فوتسال جبل‌الطارق در ۱۵ مسابقه شرکت کرده‌است که حاصل آن ۳ برد و ۱۲ باخت بوده‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.