کد خبر : 31987
تاریخ انتشار : شنبه 23 خرداد 1394 - 11:55
-

افتخاری:از کفاشیان مرخصی گرفته بودم/تمام شرایط را برای تیم ملی فراهم کرده بودم/پیش بینی می کردم بازی با پرتغال لغو شد/گزینه تیم ملی را به کفاشیان می دهم نه کمیته فنی

افتخاری:از کفاشیان مرخصی گرفته بودم/تمام شرایط را برای تیم ملی فراهم کرده بودم/پیش بینی می کردم بازی با پرتغال لغو شد/گزینه تیم ملی را به کفاشیان می دهم نه کمیته فنی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدرضا افتخاری پس از اینکه یک هفته خبری از او نبود سرانجام در فدراسیون فوتبال حاضر شد و در گفت‌وگویی درباره علت بی‌خبری اش و همچنین مسائلی که در فوتسال رخ داد صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:  آقای افتخاری یک هفته نبودید ؟ کافیست که یک هفته نباشیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدرضا افتخاری پس از اینکه یک هفته خبری از او نبود سرانجام در فدراسیون فوتبال حاضر شد و در گفت‌وگویی درباره علت بی‌خبری اش و همچنین مسائلی که در فوتسال رخ داد صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

 آقای افتخاری یک هفته نبودید ؟

کافیست که یک هفته نباشیم. تمام مسائل در مورد ما بیان می شود. من کارهای شخصی داشتم و به همین دلیل مرخصی گرفتم و کفاشیان در جریان این مسئله بود. چون در این مدت واقعا وقت نمی‌کردم به کارهایم برسم تصمیم گرفتم پیش از ماه مبارک رمضان کارهایم را انجام دهم و بهترین فرصت را در این بازه زمانی دیدم.همه جا سالی یک ماه مرخصی دارند ولی ما یک هفته نبودیم، این همه جنجال شد! کارهای شخصی من روی زمین مانده بود که فرصت نمی‌کردم آنرا انجام بدهم. برای همین یک هفته مرخصی گرفتم. اگر تلفنم را روشن می کردم، کارم جمع و جور نمی‌شد. بر خلاف اینکه می‌گفتند من خارج از ایران هستم، در داخل ایران بودم و خوشبختانه کارم دو روز پیش تمام شد. این غیبت تجربه خوبی شد که ببینم چقدر مرا می‌خواهند!من قهر نکرده بودم ولی شرایط واقعا سخت است. فدراسیون، وضعیت بحرانی و سختی دارد. البته مشکلات مالی در همه جای کشور است ولی من به واسطه مسئولیت‌هایم، این مشکلات را به خوبی حس می‌کنم. بعضی باشگاه‌ها هنوز بلاتکلیف هستند و وقتی با آنها تماس می‌گیریم که پول ورودی لیگ را بیاورند، می‌گویند وضعیتمان مشخص نیست. ما می‌خواهیم قسط دوم ساختمان سازمان لیگ را بدهیم ولی پول نداریم. از این شرایط ناراحتم.

 اما وضعیت تیم ملی مشخص نبود ؟

من تمام شرایط را فراهم کرده بودم و برنامه‌ها را به کادر فنی تیم ملی هم داده بودم آنها با من کاری نداشتند. فقط قرار بود قرارداد آنها را پیگیری کنیم که این مسئله هم منوط به انتخاب سرمربی بود زیرا ممکن است ما با آنها قرارداد ببندیم اما سرمربی جدید که برای تیم ملی انتخاب شود نخواهد با آنها کار کند.

امیر فراشی نسبت به شرایط معترض بوده و حتی سر تمرین‌ها هم حاضر نشد؟

قرار است که من امروز و فردا جلسه‌ای با کادر فنی داشته باشم تا در مورد این مسئله با‌ آنها صحبت کنم.عدم حضور او هم علت دارد که در مورد آن صحبت خواهیم کرد اما آنها فعلا در تیم ملی حضور دارند و اگر قرار شد با تیم ملی هم کار نکنند حق‌الزحمه آنها حساب خواهد شد تا گزینه نهایی را معرفی کنیم.

در این بین اردوی پرتغال هم که لغو شد؟

من خودم پیش‌بینی می‌کردم که اردوی پرتغال برگزار نشود زیرا دعوتنامه‌ای که قرار بود برای ما ارسال شود دیر به دست‌مان رسید و در واقع ایتالیایی‌ها دیر دعوتنامه را برای ما ارسال کردند و برای اینکه ویزای این کشور هم شینگن است برای دریافت آن زمان نیاز است که ما نتوانستیم این کار را انجام بدهیم. من هم با کفاشیان مشورت کردم و قرار شد اردوی تیم ملی لغو شود تا هزینه بی‌مورد انجام نشود. البته تیم ملی لازم داشت که در این مدت تمرین داشته باشد و حداقل چند روزی بازیکنان دور یکدیگر جمع شوند.

وضعیت سرمربی تیم ملی چه می‌شود؟

در واقع ما منتظر خسوس بودیم تا شاید بتوانیم با او در پرتغال مذاکره کنیم!از سوی دیگر با شرایطی که فدراسیون فوتبال دارد، احتمال انتخاب سرمربی خارجی بعید است و فکر می‌کنم کار را با سرمربی داخلی ادامه دهیم. من باید با همه شما (خبرنگاران) جلسه بگذارم تا یک مربی خوب به ما معرفی کنید چون شما بیشتر از همه مسائل را متوجه می‌شوید! (با خنده)

 قبول دارید که تیم ملی ایران خیلی بزرگتر از خسوس است که بخواهیم اینقدر ناز او را بکشیم؟

ما اگر یک نفر را آماده داشتیم صددرصد گزینه را معرفی می‌کردیم هر چند که این کار را انجام دادیم اما دیدید که با چه واکنش‌هایی روبه‌رو شد. به علت حضور شمسایی در جام باشگاه‌های آسیا نیز این مسئله کمی کمرنگ‌تر شد اما اگر بخواهم کسی را معرفی کنم همان وحید شمسایی را بار دیگر به کفاشیان معرفی می‌کنم زیرا معتقدم او فعال‌تر از همه است و در دو سال گذشته هم شایستگی خود را به خوبی نشان داده است. ما نباید وحید را بکوبیم. او افتخارات زیادی کسب کرده و اعتبار بالایی هم دارد. حالا هم اجازه بدهید تا جام باشگاه‌های آسیا برگزار شود و پس از آن مسئله حضور شمسایی در تیم ملی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

یعنی تا اتمام جام باشگاه‌های آسیا تیم ملی بدون سرمربی خواهد بود؟! این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که سایر تیم‌ها از هم‌اکنون برای حضور قدرتمند تلاش می‌کنند؟

به هر حال دستیاران خسوس حضور دارند و کارهای تیم ملی را انجام می‌دهند. ما هم برنامه‌های تیم ملی را تا یکی دو روز آینده مشخص خواهیم کرد. تیم ملی قرار است اوایل مهرماه به ایتالیا برود و همچنین اواخر شهریورماه هم روسیه به ایران خواهد آمد. همچنین حضور اوکراین در این بازه زمانی هم وجود دارد که البته هنوز قطعی نشده است.

 گویا اختلافاتی با کمیته فنی فوتسال دارید چرا که در صحبت‌هایتان می‌گویید گزینه سرمربیگری تیم ملی را به کفاشیان معرفی می‌کنند در حالیکه خود رئیس فدراسیون گفته بود باید کمیته فوتسال گزینه‌اش را به کمیته فنی و توسعه معرفی کند و آنها شخص مورد نظر را به هیأت رئیسه معرفی کنند تا تصمیم نهایی صورت بگیرد.

من گزینه مربیگری را به کفاشیان معرفی می‌کنم و حالا او به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نامه را به کمیته فنی می‌دهد تا آنها بررسی لازم را انجام بدهند و هیأت رئیسه نیز نظر نهایی خود را بدهد.

خانم محمدی هم از دبیر دپارتمان فوتسال استعفا داد.

خانم محمدی با خانواده‌اش قرار است که به تبریز بروند و او مجبور شد که از سمتش در کمیته فوتسال استعفا بدهد. ما هم خانم اسدی که در روابط بین‌الملل بود را انتخاب کردیم تا کارهای برون مرزی را انجام دهد. او به صورت آزمایشی هم حاضر شده و قرار است از امروز یا فردا کار خود را به صورت رسمی آغاز کند.

یعنی دبیر دپارتمان فوتسال نداریم؟!

در حال حاضر گزینه‌هایی مدنظر داریم و با چند نفر هم صحبت کردیم اما تصمیم قطعی نگرفتیم. همانطور که می‌دانید شرایط فدراسیون هم از لحاظ مالی ایده‌آل نیست و نمی توانیم هر شخصی را بیاوریم و پس از آن برای پرداخت حقوقش با مشکل روبه‌رو شویم. در حال حاضر خودم و جابری حضور داریم و کارهای فوتسال را انجام می‌دهیم تا شخصی را پیدا کنیم.

وضعیت ساختمان فوتسال به کجا کشیده شد؟

قرار است که قسط دوم این ساختمان را بدهیم تا پس از آن شرایط را پیش ببریم.

گویا برای پرداخت قسط دوم با مشکل هم روبه‌رو شده‌اید؟!

ان‌شاءالله با کمک شما و مسئولان فدراسیون کارها را پیش می‌بریم و اجازه نمی‌دهیم تا دردسری برایمان به وجود آید. به هر حال این را هم فراموش نکنید که خود من هم اعتباری دارم و حالا هر گونه که شده وامی یا پول قرضی از جایی می‌گیرم تا کاری که آغاز کرده‌ایم را تمام کنیم.علاوه بر بحث ساختمان، بحث داوران هم هست. ما قول داده بودیم که پول آنها را قبل از شروع لیگ بعدی بدهیم. فدراسیون فوتبال مدام امروز و فردا می‌کند. همه اینها به مسائل مالی فدراسیون بر می‌گردد. اگر اعتبار داده نشود، شرایط سختی خواهیم داشت. ضمن اینکه ما نمی‌خواهیم باشگاه‌ها را زیر فشار قرار دهیم ولی هر کاری می‌کنیم برای منظم بودن لیگ و نتیجه گرفتن تیم ملی است.

منبع:فارس و مهر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.