کد خبر : 31921
تاریخ انتشار : شنبه 23 خرداد 1394 - 9:18
-

گرمیم و چیزی نمی‌فهمیم!

گرمیم و چیزی نمی‌فهمیم!
تیم فوتسال ایران که یکی از بهترین دوران آماده‌سازی خود را از دست داده، این روزها نابسامانی عجیبی را تجربه می‌کند و از بی‌برنامگی رنج می‌برد؛ اتفاقی که چندماه دیگر ما را وا می‌دارد دنبال مقصرش باشیم!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم فوتسال ایران که یکی از بهترین دوران آماده‌سازی خود را از دست داده، این روزها نابسامانی عجیبی را تجربه می‌کند و از بی‌برنامگی رنج می‌برد؛ اتفاقی که چندماه دیگر ما را وا می‌دارد دنبال مقصرش باشیم!
روزهای بعد از برگزاری مسابقات فوتسال جام ملتهای آسیا را می‌بینیم که احتمالا کارشناسان، پیشکسوتان و مربیان فوتسال به دنبال پیدا کردن مقصر شکست از حریفان شرق آسیا و احتمالا حذف تیم ملی از جام ملتها می‌گردند و طبق سنت گذشته، سرمربی و بازیکنان را مورد شماتت قرار می‌دهند. روزهایی که رسانه‌ها گرم انتقاد از عملکرد فنی تیم ملی خواهند بود ولی هیچکس هفت، هشت ماه قبل از آن یعنی این دوران رکود را به یاد نمی‌آورد.

در حالی که اکثر تیم‌های فوتسال دنیا و حتی تیم‌هایی که در این رشته جایگاه بسیار پایینی دارند، به دنبال برگزاری مسابقات تدارکاتی و استفاده بهینه از فرصت‌هایشان برای آماده سازی هستند، تیم ملی ایران در اسفناکترین دوران خود به سر می‌برد؛ تیمی که نه تنها سرمربی ندارد، بلکه اردوهایش هم به خاطر بی برنامگی و آشفتگی لغو می‌شود و هیچکس هم نسبت به این اتفاق واکنش نشان نمی‌دهد.

تیم ملی که قرار بود در تورنمنت پرتغال حاضر شود، به خاطر بی برنامگی مسئولان کمیته فوتسال و نبود سرمربی، هفته گذشته به اغما رفت و سفر به پرتغال کنسل شد. تصور اینکه تیم ملی امسال باید در جام ملتهای آسیا (که انتخابی جام جهانی هم هست) به میدان برود و این فرصت طلایی را برای آماده سازی از دست داده، سخت است. این در شرایطی است که همه سرگرم کار خودشان هستند و توجهی به تیم ملی ندارند.

برگزاری اردوی یک ماهه تیم ملی با حضور سرمربی و امکانات کافی و سپس سفر به پرتغال می‌توانست تا حد زیادی خیال‌ها را بابت نتیجه گیری تیم ملی در جام ملت‌های آسیا راحت کند ولی حالا نگرانی‌ها نسبت به ناکامی تیم ملی در این مسابقات نباید چیز غریبی باشد؛ بخصوص اینکه بلاتکلیفی فوتسال ایران ادامه دارد و هنوز مشخص نیست اردوی بعدی ملی پوشان چه زمانی تشکیل خواهد شد.

احتمالا مسئولان کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال برای توجیه اتفاقات اخیر، بازی با تیم‌های روسیه، اوکراین و ایتالیا را به رخ بکشند و بگویند تیم ملی قبل از جام ملتهای آسیا با این تیم‌ها بازی خواهد کرد ولی کیست که نداند بازی با این تیم‌ها در اوج مسابقات لیگ خواهد بود و تیم ملی فرصتی برای برپایی اردوی طولانی مدت و هماهنگ کردن بازیکنانش نخواهد داشت.

نگاهی به برگزاری مسابقات سایر تیم‌ها، می‌تواند نشان بدهد که تیم ملی چه فرصتی را از دست داده است. تیم ملی ژاپن چند روز پیش و بعد از یک اردوی نسبتا طولانی، به مصاف تیم ویتنام رفت و موفق شد در هر دو بازی به برتری برسد. حتی کشور جبل الطارق هم در ماه گذشته دو بار با تیم سوئیس بازی کرد و برابر این تیم به برتری رسید.

برگزاری بازی‌های تداکاتی برای سایر تیمها ادامه دارد و تیم ازبکستان در دو بازی به مصاف تیم گرجستان خواهد رفت. اسپانیا رو در روی صربستان قرار می‌گیرد و ایتالیا هم در دو مسابقه به مصاف مجارستان خواهد رفت.

نکته عجیبتر از بلاتکلیفی و نابسامانی شرایط این است که هیچ تلاشی برای برون رفت از این وضعیت صورت نگرفته و احتمالا تا شروع لیگ صورت نخواهد گرفت. این سئوال در هفته‌های گذشته بدون پاسخ مانده که چرا مسئولان کمیته فوتسال و رئیس آن یعنی سید رضا افتخاری تلاش قاطعانه‌ای نسبت به سامان دادن امور انجام نداده و بیش از یک هفته تلفن همراهش خاموش بوده است. اینکه چرا بعد از خودداری «خسوس کاندلاس» از آمدن به ایران، این کمیته در پی پیدا کردن یک جانشین مطمئن و غیر «موقت» برای وی نبود تا حداقل از چند ماه باقیمانده بتوان نهایت استفاده را برد. اینکه سوای انتخاب سرمربی، چرا برنامه‌ها اینقدر فرد محور بوده و در غیاب سرمربی، نباید اردو به موقع و کامل برگزار شود و در نهایت بازیکنان «دست از پا درازتر» و بعد از دو هفته تمرین بی ثمر، به خانه برگردند.

اینها سئوالاتی است که الان می‌توان پرسید و به جواب رسید؛ شاید چند ماه دیگر که دست تیم ملی از رسیدن به عنوان قهرمانی باز بماند و دوباره چشم بادامی‌ها جام را بالای سرشان ببرند، برای پاسخ دادن به این سئوالات دیر باشد.
منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.