کد خبر : 34372
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 تیر 1394 - 11:50
-

یاری:مشاوران غیر فوتبالی اطراف عرب عامری هستند/هیات رئیسه هنوز برکناری من را تائید نکرده است

یاری:مشاوران غیر فوتبالی اطراف عرب عامری هستند/هیات رئیسه هنوز برکناری من را تائید نکرده است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،شهناز یاری درباره اتفاقات مربوط به کنار گذاشته شدن از سرمربیگری تیم ‌ملی فوتسال بانوان، اظها‌ر کرد: در اسفند ماه ۹۲ سرمربیگری تیم ‌ملی را بر عهده گرفتم و فروردین ۹۳ با تیم به جام آزادی روسیه رفتیم و به نظرم نتایج خوبی گرفتیم. مجارستان را شکست دادیم و برابر

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،شهناز یاری درباره اتفاقات مربوط به کنار گذاشته شدن از سرمربیگری تیم ‌ملی فوتسال بانوان، اظها‌ر کرد: در اسفند ماه ۹۲ سرمربیگری تیم ‌ملی را بر عهده گرفتم و فروردین ۹۳ با تیم به جام آزادی روسیه رفتیم و به نظرم نتایج خوبی گرفتیم. مجارستان را شکست دادیم و برابر روسیه و اسپانیا بازی را واگذار کردیم. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نتیجه‌ کسب شده تیم ‌ملی قابل قبول بود. اختلافی که در آن زمان بود به دلیل مشکلاتی بود که خانم ثمینی پور به وجود آورد. اولین بازی که در تورنمنت روسیه باختیم خانم ثمینی پور و همکارانش علیه من توطئه کردند.

وی ادامه داد: من همان زمان این موضوع را به خانم فریده شجاعی انعکاس دادم و گفتم که اینها نامه زده‌اند و گفته‌اند که ما می‌توانستیم روسیه را ببریم و خواستند به کمیته‌ فنی نامه بزنند و گزارش مسابقات را بدهند و ثمینی پور هم قرار بوده از این کار حمایت کند. در آن زمان واقعا ناراحت شدم و به خانم شجاعی گفتم شاید بهتر باشد این افراد دیگر با ما همکاری نکنند، چرا که از همین ابتدا کارشکنی را آغاز کرده‌اند و همدل و همراه تیم ‌ملی نیستند. با این حال خانم شجاعی با درایتی که داشت، گفت: تا زمانی که من هستم اجازه نمی‌دهم علیه کسی که من تایید کرده‌ام و به تیم ‌ملی آورده ام کارشکنی کنند و مشکلی ایجاد شود. من از کار و پیشینه شما اطلاع دارم و می دانم که در هر تیمی که بودی بهترین مقام را کسب کردی. با این صحبت‌ها من هم گفتم اشکالی ندارد و با اطمینان به خانم شجاعی کار را ادامه دادم، هر چند که قبول دارم یکسری کاستی‌هایی در کار ما بود.

سرمربی برکنار شده تیم ‌ملی فوتسال بانوان در ادامه، افزود: شرایط به صورت عادی ادامه داشت تا این که خانم عرب عامری روی کار آمدند و هیچ شناختی از من نداشتند و متاسفانه تحت تاثیر خانم ثمینی پور و مشاورانش که نمی دانم چه کسانی هستند قرار گرفتند. در واقع یکسری مشاوران غیر فو‌تبا‌لی اطراف خانم عرب عامری حضور دارند و قاعدتا عملکرد کادرفنی را نمی‌دانند. این مشاوره‌های مغرضانه و عدم شناخت خانم عرب عامری و دوباره مطرح شدن این قضایا و پذیرفتن آن توسط نایب رییس باعث بروز این مشکلات شد.

او با تاکید بر این که در چند ماه گذشته بر خلاف نظر سرمربی تغییراتی در کادرفنی رخ داد، اظها‌ر کرد: خانم عرب عامری به جای این که به کمک‌های من تذکر بدهند و کمک من را عوض کند چرا که من خواهان قطع ارتباط با او شده بودم نامه درخواست من را پاره کرد و در واقع درخواستم را نپذیرفت. علاوه بر این موضوع دو ماه قبل اعزام یک مربی بدنساز علی‌رغم میل من به کادرفنی تیم تحمیل کردند که او اولین تجربه‌اش بود و من با این موضوع مخالفت کردم، چرا که احساس کردم می‌خواهند عرصه را بر من تنگ کنند تا با تیم ‌ملی ادامه ندهم، اما من تحمل کردم و گفتم این مسائل را به کمیته‌ فنی ارجاع می‌دهم و آنها مشکل را حل می‌کنند. مربی بدنساز به شدت از طرف خانم عرب عامری حمایت می‌شد و نقش خانم ثمینی پور هم بسیار بزرگ بود و او در همه زمینه‌ها دخالت می‌کرد.

یاری ا‌دا‌مه‌ داد: اقدام بعدی آنها کنار گذاشتن مربی د‌ر‌وازه‌بان‌های من بود. خانم صادقی در گذشته ملی‌پوش بود و یکی از بهترین گزینه‌های ما بود که کارش را به نحو احسن انجام می داد و بدون دلیل کنار گذاشته شد و حتی علت برکناری او را هم نگفتند و با بی‌احترامی با او برخورد شد.

سرمربی سابق تیم ‌ملی فوتسال بانوان درباره صحبت‌های نایب رییس بانوان فدراسیون مبنی بر عدم تعامل یاری با کادرفنی گفت: خانم عرب عامری در مصاحبه‌هایش می‌گوید من با کادر تعامل نداشتم. قضاوت را برعهده خوانندگان می‌گذارم. تعامل باید از طرف چه کسانی باشد؟ مگر نه این که کادر باید زیر نظر سرمربی کار کند و سرمربی احساس آرامش و همدلی داشته باشد؟ کادر هم باید کار بلد و هم این که وفادار باشد. نه این که مدام در جهت تخریب عمل کنند. در واقع همه این مسائل باعث شد که مسائل را به کمیته‌ فنی ارجاع بدهم.

او درباره تصمیم کمیته‌ فنی نیز اظها‌ر کرد: کمیته‌ فنی در این موضوع حق را به من داد، اما تصمیم گیرنده نهایی خانم عرب عامری بود و کاری نمی‌توان کرد. همیشه مسائل طبق خواست ما پیش نمی‌رود و همه اتفاقات خوشایند ما نیست. البته هنوز هیات رییسه برکناری من را تایید نکرده، اما من خیلی خوش بین نیستم و مطمئن باشید اگر این اتفاقات به نفع من رقم بخورد مسئولیت را قبول نمی‌کنم. من مطمئن هستم که کمیته‌ فنی و آقای کفاشیان موافق این موضوع نبودند و مجبور به پذیرش آن شدند.

یاری با اشاره به این که عرب عامری از او خواسته استعفا بدهد، تصریح کرد: خانم عرب عامری از من خواست استعفا بدهم و گفت که برای این که شان شما حفظ شود خودت استعفا بده و اعلام کرد که ما به هیچ عنوان نمی توانیم با شما کار کنیم. من هم در پاسخ گفتم که مشکلی ندارم و نگران شان من نباشید، چون شان من بالاتر از این است که با اخراج فدراسیون شانم پایین بیاید. به این دلیل که سال‌ها در عرصه فوتسال فعالیت کردم و عناوین زیادی کسب کردم. کارنامه کاری من مشخص است و اگر استعفا بدهم مربی ترسویی هستم و فوتسالی‌ها من را نخواهند بخشید، چرا که در فاصله دو مانده به مسابقات قهرمانی آسیا کار منطقی نبود. عرصه بر من تنگ شد و گفتم ابلاغ قطع همکاری با من را بزنند و مشکلی با این موضوع ندارم.

سرمربی برکنار شده تیم ‌ملی فوتسال بانوان با بیان این که فدراسیون همکاری لازم را با او نداشته، اظها‌ر کرد: به خاطر مشکلاتی که داشتم از فدراسیون خواستم که اردوها را چند روز دیرتر برگزار کنند، اما ثمینی پور به سرعت به استان‌ها ابلاغ کردند که مبادا به خاطر من اردو جابه‌جا شود. در حالی که من بارها به خاطر همکاری با فدراسیون اردو را جا به جا کرده بودم. حتی به درخواست فدراسیون دو اردوی من لغو شد، اما من هیچ وقت هیچ شکایتی نکردم و تعامل خوبی با فدراسیون و کمیته‌ داشتم، اما آنها یک بار با من همکاری نکردند تا اردو با تاخیر آغاز شود. در هر صورت اردو برگزار شد و به خاطر امتحانات بازیکنان چند تن از آنها در اردو نبودند. نمی دانم واقعا دلیل این کار چه بود، اما به نظرم صرفا لج و لجبازی علت این کار شد. نمی دانم خانم ثمینی پور به چه چیزی می خواست برسند و چرا با من این رفتارها را کرد؟ رفتارهایی که در شان یک مسئول نیست. هر چند که از ابتدا هم این مسئولیت نباید به او سپرده می‌شد. به‌ هر‌ حال او مسئول بود و نباید مسائل شخصی را در جایی که منافع تیم ‌ملی در اولویت است دخالت می داد.

یاری با تاکید بر این که امیدوارم فدراسیون در این موضوع اشتباه نکرده باشد، گفت: امیدوارم فدراسیون در این رابطه اشتباه نکرده باشد، چرا که این تیم دو سال دست من بود و نفرات جوان را به تیم اضافه کردم و نتایج خوبی هم گرفتیم و باز هم به دنبال جوانگرایی بودم تا تیم را به بهترین نحو برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده کنم، اما اجازه ندادند این کار به سرانجام برسد. امیدوارم این تیم ‌ملی از این تصمیم مدیریتی ضرر نکند و من برای تک تک بازیکنان و همچنین خانم سلیمانی آرزوی موفقیت می‌کنم.

او درباره انتخاب سلیمانی به عنوان سرمربی تیم ‌ملی نیز گفت: او یک سال و نیم در کنار من بود و تمام تمرینات و برنامه‌های من را دارد و می‌تواند استفاده کند. اگر شخص دیگری جایگزین می‌شد این امکان وجود داشت که مشکلی ایجاد شود، اما خوشحالم که خانم سلیمانی، سرمربی شد که به تمام شرایط تیم آگاهی دارد و امیدوارم در کارش موفق باشد و بتواند تیمش را آن طور که می‌خواهد مدیریت کند و قهرمانی فوتسال آسیا را به ارمغان بیاورد.

سرمربی برکنار شده تیم ‌ملی فوتسال بانوان در پایان گفت: در اساسنامه فیفا و در طرح توسعه فو‌تبا‌ل زنان ثبت شده که افرادی که در کمیته‌ بانوان فدراسیون فعالیت می‌کنند حتما باید از فو‌تبا‌لیست‌های بازنشسته باشند. ما چند بازیکن خوب داشتیم که بازنشسته شدند و در خیلی جاها می‌توانند به ما کمک کنند و به عبارتی حق مسلم آنهاست که در راس اردو باشند، ولی متاسفانه می‌بینیم مشاورانی الان هستند که غیر فو‌تبا‌لی‌اند و بدون این که یک بار پایشان به توپ خورده باشد مشاوره می‌دهند و راحت تصمیم می‌گیرند، جا به جا می‌شوند و هزاران کار دیگر می‌کنند. این علامت سوالی است که در ذهن خیلی‌ها وجود دارد و هیچ کس جواب قانع کننده‌ای برایش پیدا نمی‌شود که مثلا افرادی مثل ثمینی پور قدرتش را از کجا آورده و چرا می‌تواند این همه نفوذ داشته باشد و یک غیر فو‌تبا‌لی بتواند این همه تصمیم بگیرد و در خیلی از امور تیم دخالت کند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتسالي سه شنبه , ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

میشه یکی از اون مقامهایی که اوردین رو لطف بکنید و اینجا اعلام کنید تا اونجا که من بعنوان بازیکن در طَی این سالها در لیگ حضور داشتم شما هیچ مقام در خور توجهی نداشتید. نکنه منظورتون بازیهاشون دانشجویی در کرمانشاهه؟!!
در حال حاضر همون کمکی که ازش یاد میکنین و مربی شون خانمها سلیمانی و محمودی افتخاراتشون در لیگ برتر به مراتب قابل توجه ترند تا شما!!!
یادتون رفته زمان سرمربیگری مظفر به بازیکنان تون اجازه ندارید و مجبورشون کردید مصاحبه کنند علیه تیّم ملی!!! دنیا دار مکافات از هر دست بدی از همون دست میگیری خانم یاری
اروم باش و بشین سرجات! شما در حد تیّم ملی نبودید و نیستید!!!!