کد خبر : 36858
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مرداد 1394 - 17:47
-

الخلیج همان خلیج ع ر ب است!

الخلیج همان خلیج ع ر ب است!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مسئولان برگزاری مسابقات جام باشگاه های آسیا و فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر سعی کردند،  حضور تیم اماراتی را با نام جعلی، کاملا بی اهیمت جلوه دهند. این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که در طی سال‌های اخیر موضوع ایرانی بودن نام «خلیج همیشه فارس» همواره مورد تاکید بوده است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مسئولان برگزاری مسابقات جام باشگاه های آسیا و فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر سعی کردند،  حضور تیم اماراتی را با نام جعلی، کاملا بی اهیمت جلوه دهند.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که در طی سال‌های اخیر موضوع ایرانی بودن نام «خلیج همیشه فارس» همواره مورد تاکید بوده است اما برخی از کشورهای حاشیه‌ خلیج فارس با جعل کردن این نام از عبارت مجعول خلیج ع ر ب ی استفاده کرده‌اند و معمولا هم برای خلاصه نویسی این عبارت جعلی از عبارت «الخلیج» در مکاتبات و نامگذاری‌های خود استفاده می‌کنند.

هم‌چنین «ال» قبل از کلمه «خلیج» نشانه معرفه در زبان عربی است و اصولا استفاده از این نشانه در قبل از اسامی و کلمات به این معنی است که آن نام برای مخاطب عرب شناخته شده است و نکره نیست و از آنجایی که همواره عرب‌ها بر استفاده از عنوان جعلی خلیج ع رب ی تاکید داشته‌اند کلمه الخلیج همان عنوان جعلی خلیج ع ر ب ی است و قطعا در نگاه یک عرب مفهوم دیگری ندارد.

از همین روست که آن ها در تمام نامگذاری های خود از «الخلیج» به جای خلیج ع ر ب استفاده می کنند. برای نمونه سایت خبری الخلیج امارات(اینجا کلیک کنید) با نام الخلیج فعالیت می کند اما در تمام اخبار خود از  عنوان جعلی خلیج ع ر ب استفاده می کند.

باشگاه دیگری نیز در عربستان با نام الخلیج فعالیت می کند. سایت این باشگاه(اینجا کلیک کنید) نیز بر خلاف رسالت اصلی خود وارد مسائل سیاسی شده و مقاله های وقیحانه بسیاری در این زمینه نوشته است.

با این حال مشخص نیست چرا مسئولان برگزاری این بازی ها تاکید دارند، حضور این تیم اماراتی با نام جعلی هیچ توهینی محسوب نمی شود و امری کاملا طبیعی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

رضا ثابتی دوشنبه , ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲

آفرین به غیرت شما خبرگزاری فوتسال ایران

نام ... دوشنبه , ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱

باید از حضور این تیم با این نام جلوگیری کرد

خلیج فارس سه شنبه , ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۳:۰۲

من به عنوان یک ایرانی و اصفهانی حاضرم تمام بازیها کنسل بشه اما این تیم به ایران و اصفهان نیاد.چون این را یک تجاوز سیاسی به خلیج فارس و ایرانی بودنم میبینم.حالا بعدش هر اتفاق و محرومیتی برای فوتسال ایران بیوفتد.ما ایرانیم و پرچممون تو تمام دنیا بالاست.مسئولین فوتسال به خود بیاند

امید شنبه , ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶

روی قاجار رو سفید کردیم ما

محمد چهارشنبه , ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

کمی تعصب کور کورانه را کنار بگذاریم خداییش اسم الخلیج کجاش جعلیه اگر الخلیج العربی بود اون موقعه جعلی حساب میشد