کد خبر : 36895
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مرداد 1394 - 11:21
-

تاسیسات به دنبال سومین قهرمانی برای ایران

تاسیسات به دنبال سومین قهرمانی برای ایران

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،ششمین دوره رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا قرار است از روز نهم مرداد به میزبانی سالن۲۵ آبان اصفهان برگزار شود و تیم تاسیسات دریایی به عنوان قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر و نماینده ایران در این رقابت‌ها به دنبال کسب سومین عنوان قهرمانی برای نمایندگان فوتسال ایران خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،ششمین دوره رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا قرار است از روز نهم مرداد به میزبانی سالن۲۵ آبان اصفهان برگزار شود و تیم تاسیسات دریایی به عنوان قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر و نماینده ایران در این رقابت‌ها به دنبال کسب سومین عنوان قهرمانی برای نمایندگان فوتسال ایران خواهد بود.

تاسیسات دریایی در شرایطی باید در اصفهان به میدان برود که ایرانی‌ها از میزبانی این شهر در رقابت‌های آسیایی خاطره بسیار خوشی در ذهن دارند و فولاد ماهان در نخستین دوره این مسابقات موفق شد، جام قهرمانی را در خانه نگه دارد اما مروری بر ۵ دوره قبلی این مسابقات به‌خوبی نشان می‌دهد که نمایندگان فوتسال ایران چه عملکردی در این رقابت‌ها داشته‌اند.

ماهان جام را در خانه نگه داشت (میزبان: ایران)

نخستین دوره رسمی رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در شرایطی برگزار شد که تا قبل از آن خبری از برگزاری رسمی این مسابقات نبود و در حقیقت ماهانی‌ها بعد از قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر پیشنهاد برگزاری این مسابقات را به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا دادند که مورد موافقت قرار گرفت و باشگاه فولاد ماهان میزبانی این رقابت‌ها را در سالن پیروزی بر‌عهده گرفت.

در اسفندماه سال ۱۳۸۸ تیم فولادماهان که با پشت سر گذاشتن تیم‌های پورت آتوریتی تایلند، ناگویااوشنز ژاپن، استرویتل زرافشان ازبکستان، آیوبی آلتین تاش بیشکک قرقیزستان به دیدار نهایی راه یافته بود، موفق شد در این مسابقه شکست ۵ بر ۲ را به تیم السد نماینده فوتسال قطر تحمیل کند و عنوان قهرمانی نخستین مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا را بدست آورد.

برای ماهان در این بازی وحید شمسایی (۲گل) و جواد اصغری مقدم (۲ گل) و محمد طاهری گلزنی کردند و هر دو گل تیم السد را نیز عمرو حسین بلال به ثمر رساند. تیم‌های ناگویا اوشنز ژاپن و پورت آتوریتی تایلند در دیدار رده بندی این مسابقات برابر هم قرار گرفتند که تیم ژاپنی با برتری ۷ بر۶ در ضربات پنالتی به عنوان سوم مسابقات دست یافت.

جدال این دو تیم در وقت‌های عادی و اضافه با نتیجه تساوی ۶ بر۶ به اتمام رسیده بود. این قهرمانی ماهان سبب شد تا در نهایت اولین جام قهرمانی در اصفهان بماند.

شمسایی با دو گلی که برابر السد قطر در دیدار فینال به ثمر رساند ۱۷ گله شد و بالاتر از زهیر کامیاب بازیکن ایرانی السد که ۱۵ گله بود به عنوان بهترین بازیکن و آقای گلی این دوره از مسابقات دست یافت. فولاد ماهان نیز برنده جایزه بازی جوانمردانه شد.

منصوری حریف ناگویا نشد (میزبان: قطر)

دومین دوره این رقابت‌ها در تیرماه سال ۱۳۹۰ در دوحه قطر برگزار شد و منصوری قرچک به عنوان نماینده ایران دراین رقابت‌ها شرکت کرد و در نهایت با قبول شکست از تیم ناگویا حریف ژاپنی خودش نایب قهرمان دومین دوره جام باشگاه‌های فوتسال آسیا شد.

نماینده فوتسال ایران مقابل حریف ژاپنی ۳ بر ۲ ودرپایان وقت‌های اضافه شکست خورد تا عنوان نایب قهرمانی در دومین رقابت‌ها را بدست آورد.

شهید منصوری در حالی جام قهرمانی را از دست داد که این تیم نیمه نخست را ۲ بر صفر و با گل‌های نصیری در دقیقه ۱۶ و عظیمایی در دقیقه ۲۰ از ناگویا پیش بود، اما در نهایت این تیم ژاپنی بود که با گل‌های کنیچیرو در دقیقه ۲۷ و کائورو موریوکا در دقیقه ۳۲ ابتدا در وقت‌های عادی کار را به تساوی ۲ بر ۲ کشاند تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود و سپس در وقت‌های تلف شده با گل دقیقه ۴۸ واتاناب توموکای قهرمانی خودش را تثبیت کند.

در دیدار رده‌بندی تیم الریان قطر با قبول شکست برابر الصداقه لبنان در ضربات پنالتی، نتوانست بر روی سکو برود.الریان قطر محمد طاهری و اصغر حسن‌زاده را به عنوان یار کمکی در اختیار داشت که با درخشش این ۲ توانست به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کند.

قهرمانی پرحرف و حدیث گیتی‌پسند (میزبان: کویت)

اما سومین دوره این رقابت‌ها داستان متفاوتی داشت و تیم فوتسال گیتی‌پسند در شرایطی راهی این مسابقات شد که پرونده تبانی در هفته پایانی لیگ برتر فوتسال همچنان مفتوح بود و رقبای این تیم عقیده داشتند گیتی‌پسند نمی‌تواند نماینده ایران دراین مسابقات باشد. اما در هر صورت گیتی‌پسند راهی کشور کویت شد و با کسب عنوان قهرمانی این مسابقات دومین مقام قهرمانی را برای نمایندگان فوتسال ایران و البته اصفهان به ارمغان آورد.

در تیرماه سال ۹۱ و در دیدارفینال جام باشگاه‌های آسیا بین دو تیم گیتی‌پسند ایران و اردوس ازبکستان نماینده ایران توانست با نتیجه نزدیک ۲ بر یک به برتری دست یابد و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد.

در نیمه نخست افشین کاظمی توانست یک بار دروازه حرف را باز کند اما در ابتدای نیمه دوم بازیکنان ازبکستان از اشتباه شاگردان افضل استفاده کردند و توسط آرتور به گل تساوی دست یافتند. در ادامه گیتی‌پسند توسط شاپا به گل دوم رسید و در پایان همان نتیجه ۲ بر یک پابرجا ماند و به این ترتیب گیتی‌پسند عنوان قهرمانی را بدست آورد.

ناگویا اوشنزهم که با شکست در دیدار نیمه‌نهایی برابر گیتی‌پسند نتوانسته بود، راهی فینال شود در بازی رده‌بندی الریان قطر را شکست داد و عنوان سومی را به‌دست آورد.

تایلندی‌ها جام را از گیتی پسند گرفتند (میزبان: ژاپن)

اما گیتی‌پسند بعد از قهرمانی در سومین دوره جام باشگاه‌های آسیا موفق شد باز هم به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر دست پیدا کند و این بار بدون هیچ حرف و حدیثی راهی رقابتهای جام باشگاه‌های آسیا در کشور  ژاپن شود.

در شهریور ماه سال ۱۳۹۲ در دیدار فینال چهارمین دوره مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا تیم‌های گیتی‌پسند ایران و چونبوری تایلند به مصاف هم رفتند که چونبوری با برتری ۴ بر یک در ضربات پنالتی و ۵ بر ۲ در مجموع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرد.

گیتی‌پسند تا دقایق پایانی این مسابقه با تک گل حسین طیبی از حریف پیش بود ولی در نهایت تایلندی‌ها کار را به تساوی کشاندند و شاگردان رضا لک نتوانستند در ضربات پنالتی موفق عمل کنند تا دومین قهرمانی گیتی‌پسند رقم نخورد. در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها ناگویا اوشنز میزبان ژاپنی مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا توانست با برتری ۶ بر ۴ مقابل شن ژن چین جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.

دبیری نخستین ایرانی که به فینال نرسید (میزبان: چین)

پنجمین دوره مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در کشور چین برگزار شد و تیم دبیری تبریز نخستین نماینده فوتسال ایران در طی پنج دوره گذشته بود که موفق نشد خودش را به فینال این رقابت‌ها برساند.

تیم فوتسال دبیری تبریز که با شکست مقابل ناگویااوشنز ژاپن از راهیابی به دیدار نهایی مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا باز مانده بود، در دیدار رده‌بندی به مصاف شن زن چین رفت.

نماینده فوتسال کشورمان در این بازی پس از تساوی ۵ بر ۵ در وقت معمول، در ضربات پنالتی با نتیجه ۱۲ بر ۱۱ به برتری رسید و عنوان سوم مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا را بدست آورد.

برای دبیری در این بازی فرید نمازی (دو گل)،‌ بابک اکبری، محمد قاسمی و فرهاد فخیم موفق به گلزنی شدند، در بازی فینال این دوره هم تیم ناگویا ژاپن با نتیجه۵بر۴ چونبوری تایلند را شکست داد و برای دومین بار به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

شن سا قهرمان غیر رسمی

از طرف دیگر باید اشاره‌ای هم به قهرمانی تیم شن سا ساوه در سال ۲۰۰۶ داشت که نماینده فوتسال ایران در رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های آسیا که به صورت آزمایشی در ایران برگزار شد توانست در حضور ۶ تیم در بازی فینال آرادوس تاشکند را ۵-۱ مغلوب کند و به مقام قهرمانی برسد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.