کد خبر : 36258
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مرداد 1394 - 12:34
-

گزارشی از آقازاده های فوتسال/ حاصل فضل پدر!

گزارشی از آقازاده های فوتسال/ حاصل فضل پدر!
در این گزارش به معرفی فوتسالی هایی پرداخته ایم که به واسطه حضور یکی از نزدیکانشان در فوتسال وارد این رشته شده اند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در دنیای ورزش آنچه که بالاتر از هرچیزی قرار دارد لیاقت و شایستگی‌ست. ولی آیا این فرزندان دارای لیاقت و شایستگی لازم برای حضور در جایگاه کنونی خود هستند؟ و یا فقط آقازادگانی هستند که به لطف سرمایه پدر در جایگاهی قرار گرفته‌‌اند که حق بزرگانی دیگر است. بزرگانی که از حمایت‌های لازم برخوردار نبوده و علی رغم داشتن شایستگی، خانه نشین شده اند.

از قدیم گفتند، گیرم پدر تو بود فاضل٬ از فضل پدر تو را چه حاصل. اما گویی این فضل پدر در ورزش ایران خصوصا رشته پر طرفدار فوتسال حاصل خوبی برای فرزندان داشته است. حاصلی که در بعضی مواقع جز ضرر برای آن تیم چیزی نداشته است.

سوالی که اینجا شکل می‌گیرد این است که آیا داشتن مالیکت بر یک تیم این حق را ایجاد می‌کند تا فرزندانی که هنوز وارد دهه سوم زندگی خود نشده‌اند در امور اجرایی یک باشگاه٬ آن هم در سطح لیگ برتر فعالیت کنند؟

نفوذ افراد بدون شایستگی در ورزش، لطمات جبران ناپذیری می تواند به تیم تحت مدیریتشان وارد کند. همانطور که در ادامه گزارش مشاهده خواهید کرد، تمام کسانی که بر اساس رابطه وارد فوتسال شده اند، نه ضابطه جوان هستند. البته در بین این جوان ها مدیران و بازیکنان موفقی هم به چشم می خورد اما اغلب این مدیران جوان در همین ابتدای راه تصمیمات اشتباه مدیریتی زیادی اتخاذ کرده اند.

تزریق نیرو و انگیزه جوانی را با ورود این افراد انکار نمی کنیم اما آیا آقازاده ای که هیچ شناختی از ورزش ندارد، می تواند به یک باره بیاید و یک تیم را مدیریت کند؟

در ادامه به معرفی کسانی پرداخته ایم که بر اساس ضابطه جایگاهی را بدست آورده اند.

مهرداد منصوری- برادرزاده کریم منصوری

مهرداد منصوری

مهرداد منصوری در فصل جاری فقط در عکس های منتشر شده از تیم منصوری دیده می شود. او که به واسطه حضور چندین ساله عموی خود در فوتسال وارد باشگاه منصوری قرچک شده، سمت قائم مقامی را بر عهده دارد. مهرداد منصوری هر چند خیلی در رسانه ها آفتابی نمی شود اما پست مهمی در باشگاه قدیمی و ریشه دار منصوری قرچک را به عهده گرفته است.

حامد نجفی- فرزند صادق نجفی

حامد نجفی

حامد نجفی مدیر عامل باشگاه مس سونگون پسر بزرگ صادق نجفی شهردار محبوب تبریز است. صحبت های بسیاری درباره حضور او در باشگاه مس مطرح شده و گفته می شود حضور او در این باشگاه به توصیه پدرش بوده است. با این حال حامد نجفی از ورزشکاران قدیمی تبریز محسوب می شود و در زمان مدیریت خود در باشگاه مس نیز عملکرد موفقی داشته است. مس سونگون فصل گذشته با اتکا به بازیکنان بومی خود شگفتی بزرگی خلق کرد و جایگاه سوم جدول را بدست آورد. مس امسال نیز با جذب چند ستاره به دنبال قهرمانی لیگ برتر است.

فرزین دبیری-فرزند افشین دبیری

فرزین دبیری

فرزین دبیری در خانواده ای به دنیا آمده است که به لحاظ افتخارات علمی، مدیریتی و ورزشی در تبریز شناخته شده اند. افشین دبیری پدر فرزین سابقه درخشانی در فوتسال دارد و تیم دبیری تبریز از ۱۰ سال پیش تحت مدیریت وی رشد کرده و به اینجا رسیده است. شهرام دبیری عموی فرزین نیز به عنوان رئیس بیمارستان بین المللی تبریز و پزشکی حاذق در حال حاضر رئیس شورای شهر و فردی محبوب در تبریز به حساب می آید. فرزین نیز با وجود استعداد تحصیلی بالایی که مثل عمو و مادر خود از آن برخوردار است، در ورزش هم مقلد مسیر پدرش بوده و سه سال پیش در ۱۸ سالگی به عنوان جوان ترین مدیرعامل فوتسالی معرفی شد.

مصطفی نعمتی- فرزند مدیرعامل موسسه مالی

نعمتی1

خانواده نعمتی فعالیت اقتصادی گسترده ای در سطح خراسان داشته اند اما مصطفی ورزشی ترین عضو خانواده بوده است. او که مدیر یکی بخش های موسسه مالی و اعتباری تحت مدیریت پدرش بود، باشگاه فردوسی مشهد را تاسیس کرد و تیم فوتسال باشگاه را از لیگ یک به لیگ برتر آورد و در اولین سال حضورش در این مسابقات نیز به عنوان استاد تاکتیک پاورپلی شناخته شد.

وحید شمسایی-برادرزاده مرتضی شمسایی

IMG_5524

وحید شمسایی ستاره بی بدیل فوتسال ایران است و تیم ها برای داشتن او سر و دست می شکنند. اما حضور عموی وحید به عنوان مدیر مالی شرکت تاسیسات دریایی ایران شائبه بسیاری را به وجود آورد. گفته می شود اگر موافقت های عموی وحید نبود، بسیاری از بازیکنان شاخص جذب تیم تاسیسات نمی شدند. تاسیساتی که دو سال پیش با علی صانعی، تیمی کاملا متوسط بسته شد اما به یک باره با آمدن وحید شمسایی سرمایه گذاری سنگینی برای آن صورت گرفت و موفق شد قهرمانی لیگ و آسیا را بدست آورد.

علی شریفی-فرزند ناصر شریفی

ناصر علی شریفی

ناصر شریفی از قدیمی های فوتسال قم است و با اکثر تیم های فوتسال این استان کار کرده است. اما آخرین حضور وی با حاشیه زیادی همراه بود که یکی از این حواشی، بازی علی، پسرش در تیم ماهان تندیس بود. گفته می شد ناصر شریفی برای حضور پسرش در ترکیب تیم به مربیان ماهان فشار می آورد. حتی امیر شمسایی بعد از جدایی از تیم، در مصاحبه ای به این موضوع اذعان کرد و دلیل جدایی اش را همین رفتارهای شریفی عنوان کرد.

مجید مرتضایی- فرزند غلامعلی مرتضایی

مرتضایی mortezaee

مجید مرتضایی از بازیکنان و مربیان با دانش فوتبال کشورمان است که تیم فرش آرای مشهد را در سال های حضورش در لیگ برتر فوتسال، به عنوان تیمی مدعی معرفی کرده است. با این حال حضور او در راس کادرفنی تیم فرش آرا همیشه به مدیریت پدرش در کارخانه فرش آرا گره خورده است.

مسعود نجاریان- برادر سعید نجاریان

نجاریان

مسعود برادر سعید نجاریان سال هاست با عناوین مختلف در کنار نماینده فوتسال ساری است. نقش او بعد از راهیابی سعید به شورای شهر ساری در تیم پررنگ تر شده است.

علی رحمانی(مدیرعامل یاسین پیشرو قم)

رحمانی یاسین پیشرو

علی رحمانی آخرین مدیر جوانی است که وارد فوتسال شده و به همین دلیل هنوز در مورد مدیریت او در فوتسال نمی توان اظهار نظری کرد. با بررسی بیوگرافی این مدیر جوان این سوال به وجود می آید که چرا مالک باشگاه یاسین پیشرو به وی اعتماد کرده و مدیر عاملی باشگاه را به او سپرده است؟ رحمانی از نوجوانی فعالیت رسانه ای خود را آغاز کرد و به عنوان خبرنگار و مدیر روابط عمومی سوابق بسیاری دارد. وی همچنین فعالیت اقتصادی هم داشته و در سال ۸۶ به عنوان تولید کننده برتر کشور انتخاب شده است. ابهام در حضور رحمانی به عنوان مدیرعامل باشگاه زمانی بیشتر می شود که می بینیم هیچ یک از اعضای خانواده و بستگان درجه چند او هم سمت دولتی و مدیریتی نداشته اند و پدرش در زمینه حمل و نقل مشغول به کار بوده است. قطعا مالک باشگاه یاسین پیشرو می تواند به این سوال پاسخ دهد که بر چه اساس مدیریت این باشگاه به عهده علی رحمانی گذاشته شده است؟!

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس یکشنبه , ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

فک کن یه درصد علی رحمانی آقا زاده نباشه
اتقاقا به قیافه تنها کسی که میخوره آقازاده باشه همینه ! ولی بازم مدیر عامل شدنش عجیبه

fv یکشنبه , ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

سلام!!
قمیا از آقازاده هم شانس نیاوردن. دیگران آقازادشون میشه وحید شمسایی. قمیا آقازادشون میشه علی شریف.
(پایگاه خبری فوتسال لطفا بگید کدوم بازیا پخش زنده میشه)

مشهدی یکشنبه , ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

متاسفانه اولا آقای نعمتی که به نقل شما استاد پاور پلی شناخته شده در بحث فنی تیم فردوسی هیچ نقشی نداشته و دیگر مربیان این تیم تاثیر گذار بوده اند.
ثانیا جناب مجید مرتضایی هیچ سابقه بازیکنی و مربیگری در هیچ تیم فوتسالی را به غیر از تیم پدرشان یعنی همان فرش آرا نداشته اند.
ممنون از حسن توجه شما

سید یکشنبه , ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

گزارش فوق العاده بی نمک و ناقص بود
بدون نتیجه گیری مشخص و کاملا بی هدف
اکثر اینهایی که نام بردید تو کارشون موفق هستن و دلیل این حرفایی که زدید برای مخاطبین واضح نیست
لطفا اگه میخواهید جزء سایت های معتبر ورزشی باشید یه فیلترهایی برای گزارش های پوچ و بی هدف بذارید وگرنه اعتبارتون خدشه دار میشه..
واسه خودتون نوشتم اگه مایل نیستید در اختیار کاربران نذارید

نام ... یکشنبه , ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳

ممنون یکی ازبهترین خبرهای فوتسال ۵بود که تا به حال نوشته شده است ولی برادرمحترم بعضی چیزها که نوشته شده یاغلط است ویاناقص …
۱-حامدنجفی اصلا ورزش نکرده که ورزشکار باشه کدوم زمان وچه رشته ای …بخدا اصلا ورزشی نبوده
۲-به نعمتی نوشتین استادپاورپلی درحالی آقای علی صانعی استاد پاورپلی هستند نه شخص دیگه
۳-فرودسی سهمیه لیگ یک رو ازدبیری تبریزخریدن وبعداز۵ پنج سال به لیگ برتز اومدن
۴-علم بهتر است یا ثروت ازلیگ فوتسال مشخص میشه که ثروت بهتره چون اونهایی که علم دارن بیرون هستن
۵-فرزین دبیری هیچوقت اشتباه نمی کنه نشون به این نشون اگه تابه حالا اشتباه کرده بود برکنار میشد مگه نه؟
۶-نجاریان که هیچ همه شورای شهریها فوتسال رو بهم زدن همیشه ۳۰%بلکه ۵۰%پول بازیکنان را نمیده.
۷-علی رحمانی رو هم مهدی غیاثی فریب داده آورده به فوتسال اگه اون نبود غیاثی هم نبود مافیای قم …
۸-مرتضائی هم همیشه مطمئن است باهر نتیجه ای همه به فرش تو خونه نیاز دارن پس باید باشه تو این چندسال بااون همه امکانات چی کرده …
۹-درمورد وحیدشمسائی بعدا مفهمیدچه برسراین فوتسال آورده نتیجه ها قبلا مشخص شده چه جوری میگم.
۱۰-فوتسال ماپاک نیست .

..... سه شنبه , ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲:۲۳

وحید حتما تو جام باشگاه های آسیا هم تبانی کرده، آره؟؟؟
خجالت نمیکشید تهمت میزنید؟؟؟

نام سه شنبه , ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

داداش میخواستی وحید شمسایی با این همه بازیکن تیم ملی با میزبانی و تماشاگر و … قهرمان نشه ؟؟!!! اگر قهرمانی هایش مشکل نداشت پارسال با دبیری میرفت جام باشگاه های آسیا همه میدونن داره چکار میکنه شمسایی خدایی هم هست یادت باشه شمسایی

مهدی چهارشنبه , ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳

من نمیدونم شمسایی چه بر سر فوتسال آورده

خو چرا نمیگی؟؟؟؟؟؟؟

5+1 چهارشنبه , ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰

بابا جان جام باشگاهی آسیا که ضعیف تر ازلیگ ایرانه …

بهروز یکشنبه , ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

مطمین باشید که رحمانی به زودی دست همه رو از پشت میبنده . معلومه از اون بچه زرنگاست .

ناشناس جمعه , ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴

ایده گزارش و خلاقیتش اینا خیلی عالی بود ولی تیتر و متن اینا همخونی نداشتن که. نهایتش فقط اسامی افرادی آورده شده بود که خوب یا بد بودن آقازاده رو به نظر خواننده ارجاع می داد که خواننده چه طرز تفکری داره. ولی در کل خوب بودش دگه D: