کد خبر : 39884
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 مرداد 1394 - 13:15
-

رعدی: از انتخاب شمسایی هم خوشحال شدم هم ناراحت!/ اینکه با اختلاف یک گل کویت را بردیم زنگ خطر است

رعدی: از انتخاب شمسایی هم خوشحال شدم هم ناراحت!/ اینکه با اختلاف یک گل کویت را بردیم زنگ خطر است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علی رعدی از آن دست افرادی است که همواره حرف خود را می زند. صحبت کردن با وی در خصوص مسائل روز فوتسال همیشه جذاب و پرحاشیه است. گفت و گوی fut5al با وی در خصوص مسابقات جام باشگاه های آسیا و انتخاب مجدد خسوس را در ادامه بخوانید: –

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علی رعدی از آن دست افرادی است که همواره حرف خود را می زند. صحبت کردن با وی در خصوص مسائل روز فوتسال همیشه جذاب و پرحاشیه است. گفت و گوی fut5al با وی در خصوص مسابقات جام باشگاه های آسیا و انتخاب مجدد خسوس را در ادامه بخوانید:

– آقای رعدی! بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا را چطور دیدید؟ بنظر شما سطح تیم‌ها نسبت به گذشته تغییر داشت؟

من فکر می‌کنم تیم‌ها نسبت به دوره‌های قبل کیفیتشان پایین‌تر بود و آن تیم‌های قدری که در سال‌های گذشته حضور داشتند، نبودند.

دلیل این اتفاق چه چیزی می‌تواند باشد؟

بنظر من همانطوری که فوتسال در ایران در یک دوره رکود و سراشیبی قرار گرفته‌است، کشورهای دیگر آسیا نیز در این سراشیبی قرار دارند. با این فرق که بقیه در آسیا برای پیشرفت و برون‌رفت از این موضوع تلاش می‌کنند ولی ما در ایران در حال جنگ با یکدیگر هستیم. همین عراق را نگاه کنید. چهار سال پیش کجای فوتسال آسیا بود. بر خلاف گفته سرمربی‌شان که اعلام کرده این تیم برای اولین بار در آسیا بازی می‌کند. ۷ بازیکن این تیم در جام ملت‌ها دوره قبلی بازی کردند و دو دوره نیز در جام باشگا‌ه‌ها شرکت کرده‌اند. آن عراق کجا و این عراق کجا. یا ویتنام چه کسی فکر می‌کرد به این مرحله از یک بازی آسیایی برسد؟

در مورد تایلند و ژاپن هم باید گفت این دو تیم با قدرت کامل خودشان در مسابقات شرکت نکردند. شاید چون مسابقات جام ملت‌ها نزدیک است و نمی‌خواهند قدرت واقعی خودشان را نشان دهند. مثل گذشته بازیکنی در ترکیب نداشتند که بتواند بازی را عوض کند و حرکات جالب و زیبا در زمین پیاده کند.

در خصوص تاسیسات هم باید بگویم که واقعا از قهرمانی این تیم در مسابقات خوشحال شدم. این تیم باعث بالابردن پرچم کشورم در آسیا شد و بعد از چند سال ناکامی دوباره قهرمانی را به ایران برگرداند. همچنین آقای گلی و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن توسط شمسایی باعث شد که هم خوشحال شوم و هم تاسفم بخورم. خوشحال شدم چون یک ایرانی این مقام‌ها را کسب کرد. متاسفم شدم که چرا یک جوان به این مقام‌ها نرسید. چرا جوانان ما امکان این را ندارند که به این جایگاه‌ها دست پیدا کنند و یک بازیکن ۴۰ ساله در این جایگاه قرار می‌گیرد؟ مگر ما صحبت از جوانگرایی نمی‌کنیم؟ پس کجاست؟ چرا نتوانستیم یک بازیکن جوان در سطح شمسایی تربیت کنیم؟ کسب این مقام‌ها برای شمسایی در این سن یک پوئن خیلی خوبی است ولی برای فوتسال ما یک نقطه تفکر. پس آینده‌نگری فوتسال ما کجاست؟ تربیت بازیکن ما کجاست؟ ما فاصله‌ای با فوتسال آسیا داشتیم که با دوربین هم ما را نمی‌توانستند ببینند ولی الان به جایی رسیدند که گرمای بدن ما را حس می‌کنند. این‌ها نشان می‌دهد که ما کار نکردیم.

رعدی نجاریان

 

تیم ناگویا را چطور دیدید؟ این تیم در یک فینال زودرس و شاید خود خواسته حذف شد. تیمی که مدافع عنوان قهرمانی بود.

این تیم در این مسابقات بیشتر اسم خودش را یدک می‌کشید و با اسمی که داشت دلهره در دل دیگر تیم‌ها انداخته بود. ولی برخلاف سال‌های قبل با مهره‌های سرشناسی پای به مسابقات نگذاشته بود. مهره‌هایی که در گذشته سرنوشت این تیم را در دقایق حساس مسابقه به سود خود تغییر می‌دادند.

من هم در ابتدا فکر می‌کردم این‌ها از عمد می‌خواستند با تاسیسات در آن مرحله رو در رو شوند تا با حذف احتمالی تیم ما، آن قدرت و اقتدار فوتسال ایران در آسیا را فرو بریزند. ولی بعد دیدیم که این تیم مانند تیم ۲۰۱۴ دارای قدرت بالایی نیست و خوشبختانه تیم تاسیسات با یک بازی خوب توانست از سد این تیم بگذرد.

ولی در مورد تاسیسات هم باید این را در نظر گرفت که این تیم در واقع تیم ملی ما بود. چون اکثر بازیکنان این تیم یا در تیم ملی بازی کرده بودند و یا الان عضو تیم ملی هستند و یا به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند. در هر حال اکثرا در حد تیم ملی بودند. و این که این تیم در فینال با اختلاف یک گل تیم کویتی را می‌برد زنگ خطری برای فوتسال ما است.

عملکرد فنی تیم تاسیسات را به عنوان یک مدرس فوتسال چگونه دیدید؟

تیم قهرمان یک تورنمنت آن هم در این سطح مطمئنا دارای یک سطح فنی بالایی هست. ولی من نوع بازی این تیم را از ابتدا تا انتهای مسابقات یکنواخت و بدون تغییر دیدم.

در مورد تیم ملی هم صحبتی کنیم. نظر شما در مورد بازگشت احتمالی خسوس آن‌هم بعد از این همه مدت و اتفاقاتی که بین خسوس و کمیته فوتسال رخ داده است٬ چیست؟

فقط می‌توانم بگویم برای فوتسال کشورم متاسفتم. همین

بنظر شما هیچ مربی ایرانی نداریم که بتواند سرمربی تیم ملی ایران بشود؟

چرا نداریم؟ شما فکر می‌کنید آقای صالح٬ رعدی٬ شمس٬ لک٬ وحید شمسایی و … نمی‌توانند در تیم ملی مربی‌گری کنند؟ مشکل ما در ایران این نیست که مربی نداریم. مشکل ما این است که مدعی زیاد داریم. هر کسی سرمربی تیم ملی شود کلی از افراد دیگر بر علیه او موضع می‌گیرند. همین خسوس هم امنیت روحی ندارد.

بنظر شما سطح خسوس در میان مربیان اسپانیایی و برزیلی که به تیم‌های آسیایی آمده‌اند پایین‌تر است یا بالاتر؟ منطورم مربیانی مانند مربی ویتنام و کویت است که کار آن‌ها را در این مسابقات دیدیم.

خسوس پایین‌تر از این‌ها نیست. من در مورد خسوس و یا مربی دیگری نه دفاع می‌کنم و نه بر علیه‌اش مصاحبه می‌کتم. خسوس دیدگاه خودش را دارد و قصد داشت آن را در فوتسال ایران جا بیندازد. او معتقد بود فوتسال ما همه چیز دارد بجز یک ساختار دفاعی خوب. او می‌خواست سازمان دفاعی تیم ملی اسپانیا را در ایران پیاده کند و اعتقاد داشت با این کار فوتسال ما جزو سه تیم برتر دنیا خواهد شد. البته در این راه خیلی هم موفق بود.

رعدی

پس نظر شما خسوس برای فوتسال ایران آنقدر بد هم نبوده…

نه اصلا منفی نبوده. او کسی بود که تفکر خط پاس در دفاع کردن به فوتسال ما آورد. چیزی که خیلی از مربیان و بازیکنان ما نمی‌دانستند. یکی از مسائلی که باعث شده ما خسوس را به دیگر مربیان تیم‌های آسیایی مقایسه کنیم پتانسیل و نیروی انسانی آن کشورها است. ما در ایران مدعی زیاد داریم و آن‌ها ندارند. ما هر روز برای صندلی تیم ملی می‌جنگیم و آنجا اینطور نیست و مربیان آن‌ها در یک فضای روحی مناسب کار می‌کنند.

این که در صورت تمدید قزارداد خسوس٬ قرار است وی بدون دیدن لیگ تیم ملی را انتخاب کند و با یک اردوی یک ماه این تیم را به مسابقات آسیایی ببرد. بنظر شما درست است؟

این حرکت زشت و بی‌احترامی به لیگ و بازیکنان و مربیان است. ما لیگ را برای چه برگزار می‌کنیم؟ بازیکنان تیم ملی باید از دل لیگ بیرون بیایند. خوش به حال آن‌‌هایی که قبلا در لیست تیم ملی قرار داشتند.

اگر پیشنهاد کمک به خسوس را به شما بدهند قبول می‌کنید؟

ببینید اگر بحث کمک و فنی باشد چرا که نه؟ تیم ملی کشورم است و قبول می‌کنم. ولی اگر قرار باشد فقط روی نیمکت بنشینم نه.

یک سوال دیگر. شما به عنوان یکی از پنج مدرس ایرانی AFC به مسابقات جام باشگاه‌ها دعوت نشدید؟

خیر. آقایان ما را برای تماشای این مسابقات و آنالیز فنی بازی ها دعوت نکردند. شاید به صلاح نبوده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 14 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... پنجشنبه , ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

آقای رعدی این هم از بابت آنهمه لطف شما به آقای رضا صادقی بود
چیدمان افراد گروه آنالیز این بازیها دست شخص ایشان بود و نیمی از افراد حاضر در آن از گیج ترین افراد فوتسال بودند ولی به دلایلی خاص بایستی میبندند!!!

نام ... پنجشنبه , ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

البته اقای رعدی شمابهترمیدونید حق یکی دیگرو به شمسایی دادن بهترین بازیکن حق حسن زاده بود نه ایشون شمساییه دیگه دست بهرکاری میزنه ازچهل دیقه بازی کردن تا ،،،،،، خیلی کارای دیگه

نیروگاه پنجشنبه , ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

جناب رعدی این رو یک بچه هم میدونه وقتی یک نفر ۴۰ دقیقه بازی کنه با این تیم های درجه ۳ بایدم آقای گل بشه دیگه!! بهترین بازیکن هم که همه میدونن اصغر حسن زاده شد این آقا با لابی عوضش کرد دیگه حرفی باقی نمونده ولی یادتون باشه تو تیم ملی نمیتونه حق بچه های مردم رو بخوره خدایی هم هست افتخاری هم فهمید اگر تیم ملی رو بده دست این باند بازها ۲۰ سال تیم ملی به عقب برمیگرده!!

نام ... پنجشنبه , ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

Yani in tavahom qomiha ro man daahtam alan ronaldo bodam.

ali پنجشنبه , ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

ذهنت خیلی مریضه، خدا شفات بده

علیرضا پنجشنبه , ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

لابد حسن زاده توانایی اینو نداره که ۴۰دقیقه بازی کنه.
دوستان بخواین نخواین شمسایی بهترین شده.
توی جام ملتها حسن زاده حق طیبی رو خورد،حالا شمسایی حق حسن زاده رو خورده.

نام ... پنجشنبه , ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

اقای نیروگاه شما درباره سوهان نظر بده عزیزم نه فوتسال اخه چه میفهمی از فوتسال!!! سوهان خودکار خوبه الان؟

نیروگاه جمعه , ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

داداش شما الان به سوهان نیاز نداری !!! آب یخ بده به شمسایی بریزه اونجا که میسوزه!!!

نام ... پنجشنبه , ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

آقای رعدی این کارها رو میکنی بشی کمک خسوس نکن این کارها رو ۱سال اومدی نیم قم رو نابود کردی گفتی اگه با حاج ناصر رفیق باشم علی رو بازی بدم تا چند سال ماندگار میشم تو قم اما وقتی بیرونت کردن رفتی گفتی همشون قلیون میکشن این تیم تاسیسات که قهرمان شد بجز ۲یا۳نفر همشون قلیون میکشن باسند میگم اما قهرمان آسیا شد قربونت برم مشکل از خودت هست چون درست کار نمیکنی فقط دنبال پست ومقام هستی .راستی کی میای قم حق علی رو دوباره بگیری مگه نگفتی حقش رو تو فوتسال میگیری

محمد پنجشنبه , ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳

آقا رعدى این عنوان هایى که با این روش وحید شمسایى بدست میاد از نظر أهالی فوتسال دوزار هم ارزش نداره بذار دل شمسایى خوش باشه فوتسال ما بخاطر خود خواهى آدم هایى مثل وحید شمسایی و منافع شخصى این آقا داره به قهقرا میره تا زمانى که این آدم ها تو فوتسال فعالیت کنند فوتسال درست نمیشه خودت رو اذیت نکن دادا

نام ... پنجشنبه , ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳

خدایش برا همین فوتسال بدبخته
طرف میگه بازی ها رو نرفتم ولی در مورد سطح مسابقات نظر میده!!!!!!!!
جالب نیست؟!؟

نام ... جمعه , ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۳

واقعیتها رو گفت علی رعدی! باهاش موافقم

Ali جمعه , ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

عجب!!
تا ۲ هفته پیش که همش از وحید شمسایی و تیم تاسیسات بد میگفتی!!
یادته گفتی پول های بی زبون رو میگیرن و میزنن به جیب
یادمه یه زمانی گفتی که اصلا با پایگاه خبری مصاحبه نمیکنی چون دنبال مسائل دیگه هستند!! گفتی اگه پول بدن پایگاه خبری تعریف میکنه از ادم!
تا چند هفته پیش که شمسایی تبانی میکرد از نظر شما و گفتی تو آسیا نتیجه نمیگیره
چقدر ادم ۲ رو!
فکر کنم لفظ مدرس درست نیست برای ایشون
دیگه همین مونده شما بیای سرمربی تیم ملی بشی
بعد دیگه هر روز دعوا!! هر روز از این کافه به اون کافه میری حتما!
رعدی حیا کن

مصطفی جمعه , ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

رعدی پارسال تیم قم رو نابود کرد و بعد گفت من تغییر ایجاد کردم.راست می گفت چون برای اولین بار در تاریخ قم ۶تا۶تا گل میخورد.
آقای رعدی خواهشا تو نظر نده.
امتحانتو پس دادی.