کد خبر : 40761
تاریخ انتشار : شنبه 31 مرداد 1394 - 15:03
-

شرایط پذیرش گل ثانیه پایانی+ فیلم

شرایط پذیرش گل ثانیه پایانی+ فیلم
در این گزارش با بررسی قانون فیفا و همچنین نمونه داوری در یورو 2012، به ابهام بوجود آمده در بازی دبیری و میثاق پاسخ می دهیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، بازی دیروز تیم های دبیری تبریز و میثاق تهران با یک اتفاق حاشیه ای همراه بود. ضربه بازیکن میثاق در حالی در ثانیه پایانی وارد دروزاه دبیری شد که داور آن را مردود اعلام کرد چرا که معتقد بود پس از اتمام بازی به ثمر رسیده است.

این اتفاق پیش از این نیز در مسابقات لیگ برتر افتاده بود و همیشه این ابهام وجود دارد که داور باید در چه شرایطی چنین توپ ها را گل اعلام کند.

این ابهام در ادامه با بررسی قانون فیفا و ویدئو نمونه بازی روشن خواهد شد.

قانون هفتم – مدت بازی:

وقت نگهدار پایان هر نیمه را با سوت یا علامت صوتی اعلام می نماید. یکی از داوران پس از شنیدن سوت یا علامت صوتی وقت نگهدار ، با سوت پایان نیمه و یا مسابقه را اعلام می دارد و لی باید در نظر داشته باشد‌:

– اگر ضربه ای از پنالتی دوم یا ضربه آزاد برای خطای ششم باید زده شود و یا تکرار شود زمان مسابقه تا بعد از زدن ضربه ادامه می یابد.

– اگر یک ضربه پنالتی گرفته شده باشد و یا دستور تکرار آن داده شده باشد ، نیمه تا زده شدن ضربه ادامه خواهد یافت.

– اگر توپ به سمت دروازه ای زده شد داوران می بایست تا مشخص شدن نتیجه ضربه صبر نمایند حتی اگر پیشتر وقت نگهدار سوت و یا علامت صوتی را به صدا در آورده باشد.

نمونه فیلم زیر مربوط به بازی تیم های اسپانیا و روسیه در فینال جام ملت های ۲۰۱۲ اروپا است. همانطور که در فیلم زیر مشخص است، گل اسپانیا در حالی وارد دروازه روسیه می شود که ثانیه شمار صفر شده است. با این حال داور سوت پایان را به صدا در نمی آورد تا تکلیف توپ ارسال مشخص شود. بدین ترتیب گل سوم اسپانیا پذیرفته می شود.

 


لازم به ذکر است با توجه به عدم انتشار فیلم بازی دیروز دبیری و میثاق، قضاوت درباره این بازی فعلا ممکن نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... شنبه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

https://m.facebook.com/profile.php?id=1560743317475671 پیچ هوداران تیم فوتسال آذرخش هرمزگان. ……….مسولان آذرخش بندرعباس یک دست درد نکنه هم بگیدبدنیست………..

داور فوتسال شنبه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

باسلام مطلب شما کامل نیست اگر به کتاب قانون مراجعه بفرمایید بیست بند دیگر هم برای این شرایط وجود دارد که مهم است! به این جمله بسنده کنم که مهم اینست که آخرین ضربه قبل از پایان بازی بوده یا خیر! به فیلم بالا توجه بفرمایید یک ثانیه قبل از اتمام بازی ضربه زده میشه و در مسیر توپ به دروازه زمان تمام میشه و داور باید صبر کنه تا توپ نتیجه بده موفق باشید

فوتساليها شنبه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

با سلام. در کل سطح داورس این بازی بسیار پایین بود. گل سوم میثاق در شرایطی به ثمر رسید که قبل از آن به واضح روی بازیکن دبیری خطایی در جلوی داور دوم بازی اتفاق افتاد ولی داور آن خطا را اعلام نکرد و بلافاصلع در ادامه دبیری گل سوم را دریافت کرد. حتی در نیمه اول با اینکه تایم اوت دوم را تیم دبیری گرفته بود ولی داور دوم به اشتباه شروع مجدد بازی را که ضربه اوت بود، به تیم میثاق داد، این یعنی اینکه تیم میثاق در نیمه اول دو بار تایم اوت گرفته است. کلاً داوران و مخصوصا داور دوم اشتباهات فاحشی داشتند که مشخص است داور دوم در حد و اندازه های لیگ برتر و حتی لیگ یک فوتسال کشور نیست و مشخص نیست بر اساس چه معیاری (روابط یا ضوابط) به این نوع داوران بازی می رسه. در ضمن خودشون هم ادعای کولینا بودن دارن. یا حق

نام ... شنبه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰

با سلام بنده در سالن حصور داشتم قصیه ازین قرار بود که یک ثانیه به پایان بازی اوت به نفع میثاق اعلام شد میثاقی ها توپ را شروع کرده پاس کوتاه به بازیکنه بعل دستی دادند واون بازیکن توپ رو به سمت تیر دو فرستاد در اون لحظه توپ حین سوت همزمان داور وارد دروازه شد بنده که فکرم به وقت نگه دار وداور بود ایشان وقتی پاس رو بازیکن شروع کننده اوت وقتی توپ رو به بازیکن بعلی پاس داد باید سوت پایان را میزد که چون داور بیخیال و عدم تمرکز روی تابلو وقت سوت رو یه کمی دیر زد که باعث این اتفاقات شد وبازیکنان وکادر فنی میثاق روبه اشوب کشید به نظر بنده هردو تیم حق دارن فقط اشتباه داوری بود

نام ... شنبه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰

آقای محترم اگر صربه رو مستقیم زده بود حق با شماست بازیکن تو یه ثانیه مونده اول پاس میده به بازیکن دیگه بعد اونم میفرسته تیر دو بعد توپ وارد دروازه میشه یه کم منطق داشته باشین ببینید چطوری امکان داره تو یک ثانیه سه تا به توپ صربه زده بشه

نام ... شنبه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳

آی دستت درد نکنه تو این فیلم ۳ثانیه از وقت مونده خوبه خودتون هم نشون میدین لطف کننین یه فیلمی بذارید که یک ثانیه مونده تا ببینیم چطوری توپ گل میشه