کد خبر : 42558
تاریخ انتشار : شنبه 14 شهریور 1394 - 14:16
-

ترفند تکراری در لیگ فوتسال

ترفند تکراری در لیگ فوتسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پرتاب بطری در جریان مسابقات فوتسال که البته موضوع تازه ای نیست، بازهم در لیگ برتر رخ داد و ظاهرا اراده‌ای هم برای ریشه کنی این مشکل وجود ندارد. پرتاب بطری در سالن‌های فوتسال از آن دست اتفاقاتی است که ارتباطی به هفته اول یا آخر لیگ برتر ندارد و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پرتاب بطری در جریان مسابقات فوتسال که البته موضوع تازه ای نیست، بازهم در لیگ برتر رخ داد و ظاهرا اراده‌ای هم برای ریشه کنی این مشکل وجود ندارد.
پرتاب بطری در سالن‌های فوتسال از آن دست اتفاقاتی است که ارتباطی به هفته اول یا آخر لیگ برتر ندارد و هر هفته باید منتظر بود تا شاهد بروز آن در اوج مسابقات فوتسال باشیم. اتفاقی که در چند سال گذشته به یک اپیدمی در فوتسال تبدیل شده است و هیچ قانون بازدارنده‌ای هم برای آن وضع نشده است.

پرتاب بطری آب معمولا از سوی تماشاگران و گاهی از سوی نیمکت تیم‌هایی صورت می‌گیرد که تیمشان در معرض گل خوردن صددرصد قرار دارد. برخورد بطری با بازیکن صاحب موقعیت و یا با توپ ضمن از دست رفتن آن فرصت، داور را مجبور می‌کند که برای دقایقی بازی را متوقف کند تا به این شرایط رسیدگی شود.

دامنه نتایج پرتاب بطری به داخل زمین گسترده است. گاهی این حرکت تاثیری در نتیجه مسابقه ندارد و گاهی در تعیین قهرمان لیگ و یا تیم‌های سقوط کننده موثر بوده است؛ همانند اتفاقی که اردیبهشت ۱۳۹۲ و در جریان دیدار دو تیم هلال احمر تبریز و میثاق تهران رخ داد. گفته می‌شد پرتاب بطری در این بازی به این خاطر صورت گرفت تا مسئولان تیم هلال احمر از نتیجه دیدار ارژن شیراز با فرش آرا (در شرایطی که ارژن هم در خطر سقوط قرار داشت) با خبر شوند و خیالشان بابت ماندن در لیگ برتر راحت شود.

نمونه دیگر این اتفاق در جریان دیدار تیم‌های گیتی‌پسند اصفهان با فیروز صفه رخ داد؛ جایی که یک تماشاگر با پرتاب یک بطری در ۱۰ ثانیه پایانی بازی مانع به ثمر رسیدن گل سوم گیتی‌پسند شد. این اتفاق بازتاب بین المللی هم داشت و حتی سایت خبری «مارکا» اسپانیا از این حرکت عجیب گزارشی را منتشر کرد.

تازه‌ترین پدیده فوتسال ایران روز گذشته و در جریان بازی دو تیم شهروند ساری با مس سونگون رخ داد و بازی را تحت تاثیر خود قرار داد. سعید نجاریان مدیرعامل باشگاه شهروند در این خصوص گفت: «آن بطری آبی که تیم حریف به زمین مسابقه انداخت در زمانی بود که یک دقیقه و ۵۰ ثانیه از بازی باقی مانده بود و ما تیم مس را تحت فشار شدیدی قرار داده بودیم که باعث شد چهار، پنج دقیقه وقفه ایجاد شود. نماینده فدراسیون هم این قضیه را نظاره و آن فرد را اخراج کرد.»

هرچند محرومیت تیم‌هایی که بطری از سوی تماشاگران منتسب به آنها صورت می‌گیرد، منطقی به نظر نمی‌رسد ولی سکوت و بی تفاوتی نسبت به این پدیده و اخراج فرد پرتاب کننده از سالن هم جریمه‌ای نیست که بخواهد مانع تداوم این حرکت زننده در سالن‌ها باشد. مسئولان هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال هنوز نتوانسته‌اند راهکار اساسی برای برخورد با پرتاب‌کنندگان بطری پیدا کنند ولی شاید رسیدگی به این موضوع در هفته‌های پایانی و در اوج حساسیت لیگ کمی دیر باشد.

منبع:مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

هوداردوآتیشه آلومینیوم هرمزگان شنبه , ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

شرم آوره