کد خبر : 42780
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 شهریور 1394 - 11:38
-

صالح:برای هدایت تیم ملی با من هم صحبت شد/فوتسال ما در سالهای اخیر اسیر بازیکن سالاری و تبانی شده است/بازی کردن با نام مربیان ایرانی درست نیست

صالح:برای هدایت تیم ملی با من هم صحبت شد/فوتسال ما در سالهای اخیر اسیر بازیکن سالاری و تبانی شده است/بازی کردن با نام مربیان ایرانی درست نیست

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرمربی سابق تیم ‌ملی جوانان فوتسال ایران اظها‌ر کرد: یک ماه است که فدراسیون فو‌تبا‌ل کره جنوبی با فدراسیون فو‌تبا‌ل ایران برای اعزام یک مربی برای تیم ‌ملی فوتسالشان صحبت‌هایی کرده است. کمیته‌ فنی من را انتخاب کرده و این پروسه در مراحل پایانی‌اش است. صالح در پاسخ به این

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سرمربی سابق تیم ‌ملی جوانان فوتسال ایران اظها‌ر کرد: یک ماه است که فدراسیون فو‌تبا‌ل کره جنوبی با فدراسیون فو‌تبا‌ل ایران برای اعزام یک مربی برای تیم ‌ملی فوتسالشان صحبت‌هایی کرده است. کمیته‌ فنی من را انتخاب کرده و این پروسه در مراحل پایانی‌اش است.

صالح در پاسخ به این پرسش که آیا با شما صحبت‌هایی کردند که مربی تیم ‌ملی فوتسال ایران شوید؟ گفت: بله! چنین صحبتی شده بود. چون خسوس قرار نبود بیاید، کمیته‌ فنی دو گروه را انتخاب کرد که در یک گروه من و یک گروه حسین شمس به عنوان گزینه سرمربیگیری تیم ملی فوتسال بودیم. این پیشنهاد به کمیته‌ فوتسال رفت و در آنجا بررسی شد ولی در حال حاضر این طور که مشخص است با خسوس صحبت شده و با او مجددا به توافق رسیدند و من برای خسوس آرزوی موفقیت می‌کنم؛ چرا که موضوع مربوط به تیم ‌ملی کشورمان است و اگر ایشان صدمه‌ای ببیند همه صدمه می‌بینند.

وی در پاسخ به این سوال که خسوس برای آماده‌سازی تیم ‌ملی چهار ماه بیشتر فرصت ندارد، فکر می‌کنید در ادامه بتواند موفق باشد، گفت: همه چیز بستگی به توانایی‌های مربی دارد ما در کشورمان بازیکن‌های جوان و پتانسیل‌های خوبی داریم. مهم این است که یک مربی چقدر بتواند از توانایی‌هایش استفاده کند و بازیکنان را با یک تفکر تاکتیکی آموزش دهد. نتایجی که خسوس در گذشته گرفته، مشخص است. ان‌شاءالله که بتواند در آینده نتایج خوبی بگیرد چون موفقیت تیم ملی یعنی موفقیت تمام کشور.

او در پاسخ به این که “در این روزها بیشتر گزینه‌ها متوجه سرمربی‌های ایرانی بوده به نظر شما با توجه به پتانسیل خوب سرمربی‌های ایرانی چه اتفاقی افتاد که خسوس کاندلاس دوباره انتخاب شد”، گفت: من از سال ۱۹۹۸ در کنار تیم ملی هستم و اولین مربی ای بودم که تاکتیک‌های فوتسال نوین را به تیم ملی تزریق کردم و تا این لحظه در کنار تیم ملی هستم. در ۱۰ سال گذشته فوتسال ما مسیرش را عوض کرد دنبال بازیکن‌سالاری، تبانی و کارهایی دور از شئونات ورزشی رفت و بزرگ‌ترین لطمه در ۱۰ سال گذشته به فوتسال کشور خورد.

صالح ادامه داد: فدراسیون فوتبال به مربی‌های ایرانی اعتماد نکرد و در حالی که ما در کشورمان بهترین مدرسان آسیا را داریم که سازنده‌ مربی در آسیا هستند، دستمان به سمت یک مربی خارجی دراز شد که البته خسوس آمد و توانایی‌هایش را در مسابقه‌های آسیایی نشان داد. البته شاید خسوس تغییر کرده و باتجربه‌تر شده و خصوصیات ایرانی‌ها را بهتر شناخته باشد و بتواند در آینده موفق شود. در هر صورت هر فردی مربی تیم ملی فوتسال کشورمان شود برایش آرزوی موفقیت می‌کنم چون اگر آن مربی، در مسابقه‌های آسیایی نتیجه نگیرد بزرگ‌ترین لطمه به فوتسال کشورمان می‌خورد.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان فوتسال ایران اظهار کرد: افتخاری قبل از مسابقه‌های باشگاه‌های آسیا صحبت‌هایی در رابطه با وحید شمسایی داشت و من هم برای وحید شمسایی و همکاران‌شان احترام قائل هستم. به یک چنین جوانی وعده می‌دهند که اگر قهرمان شوید ما این کار را می‌کنیم و پایانش را می‌بینیم که این وعده‌ها عملی نشد.

وی در پاسخ به این که به نظرش چرا فدراسیون برای گزینه ایرانی پول خرج نمی‌کند ولی برای گزینه خارجی پول دارد، چه کسی از این موضوع سود می‌برد، گفت: این سوال را باید از افتخاری بپرسید این اتفاقات و این کارها بزرگ‌ترین بی‌احترامی به مربی ایرانی است. در این برهه از زمان خسوس سود این موضوع را می‌برد، این رفتارها خوب نیست.

وی ادامه داد: اسم صالح، شمس و شمسایی را به عنوان گزینه‌ها در رسانه‌ها می‌بینیم و آخر این طور می‌شود. من با تمام احترامی که برای کمیته فوتسال، کمیته فنی و فدراسیون فوتبال قائل هستم باید بگویم این طور بازی کردن با نام افراد درست نیست این وسط تنها کسی که سود می‌برد، خسوس است و ان‌شاءالله که خسوس در آینده با مدیریت خوبش بتواند تیم ایران را جمع کند و موفق شود.

صالح با اشاره به این که خود هم گزینه‌ای برای سرمربی‌گری تیم ملی فوتسال بوده است گفت: نام من، شمس و شمسایی به عنوان سه گزینه به هیات رفته بود که گفتند چون صالح با کره قرارداد بسته کنار می‌رود و می‌ماند شمس و شمسایی که آنها هم به دلایلی کنار گذاشته شدند. البته وحید شمسایی می‌خواست هم تاسیسات را داشته باشد هم تیم ملی را داشته باشد که هیات رییسه صلاح ندانست که چنین اتفاقی بیفتد و من فکر می‌کنم این تصمیم به نفع وحید بود چرا که خوب نیست در این برهه از زمان تمرکز وحید در دو جا باشد.

وی در پاسخ به اینکه “اگر انتخاب با شما بود سرمربی‌گری تیم ملی کره جنوبی را انتخاب می‌کردید یا تیم ملی ایران”، گفت: من صددرصد تیم ملی ایران را انتخاب می‌کردم. ۱۷ سال است که در کنار خانواده فوتسال ایران هستم و اولویت من خدمت به هموطن‌هایم است. من سرمربی تیم ملی جوانان فوتسال ایران، سرمربی تیم ملی فوتسال اندونزی، سرمربی تیم ملی دانشجویان ایران در مسابقه‌های آسیایی بودم. علاوه بر این مربی تیم ملی فوتسال ایران به مدت ۴ سال بودم. دو قهرمانی آسیایی داشتم و به جام جهانی رفتم، سرمربی تیم ملی چهارده ساله‌های فوتبال ایران در مسابقه‌های غرب آسیا و دستیار مایلی‌کهن در تیم ملی فوتبال المپیک ایران بودم. دو سال در تیم ملی فوتسال دختران در مسابقه‌های غرب آسیا و مسابقه‌های کشورهای اسلامی خدمت کردم ۲۶ سال است که از مدرسان فوتبال و فوتسال آسیا هستم رییس کمیته آموزش ایران بودم دو دوره دبیر کمیته آموزش ایران بودم یعنی با این همه کمک که صادقانه به این کشور کردم آیا نمی‌توانستم به فوتسال کشورم خدمت کنم؟ من نه در هیچ باندی می‌روم و نه دنبال کارهای غیر واقعی می‌روم. لبنان به من سالی ۵ هزار دلار می‌داد نپذیرفتم و به شهرهایی مثل زاهدان و زابل رفتم و تدریس کردم. منی که به تمام نقاط کشورم رفته‌ام و تدریس کرده‌ام مشخصا اولویت برایم کشور خودم است.

وی ادامه داد: این عزیزان می‌گویند مربی ایرانی نمی‌تواند حال اینکه با چه تدبیری این حرف را می‌زنند نمی‌دانم. آیا دنبال این هستید که امثال آقای خسوس بیاید؟ نمی‌دانم، امیدوارم خسوس موفق شود او هم یک معلم است همان طور که از من خواستند که به کره جنوبی بروم و خدمت کنم از خسوس هم خواسته شده به ایران بیاید.

صالح تاکید کرد:‌ من علم دارم و ۳۰ سال از بهترین سال‌های زندگی‌ام را وقف مطالعه کرده‌ام برای اینکه فوتسال روز دنیا را بتوانم الان آموزش دهم. شما شک نکنید که هر فردی هم که بود اولویتش کشورش بود. الان هم که نشده ایراد ندارد من به کره جنوبی می‌روم و در آنجا خدمت کنم حالا منتظر هستم آخرین مرحله کارم هم تمام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

وقتی پول وارد شد و بعد هم به نام بخش خصوصی سرمایه گذار آوردند و اطراف پولدارهای ساده و عاشق را عده ای فرصت طلب گرفتند و حقوقهای وحشتناک برای خود گرفتند و بعد گفتند طرف پول داده و نتیجه میخواهد و به جای سرمایه گذاری و بازیکن سازی و فقط پشت کلمه حرفه ای بودن دنبال بازیکنان آماده بقیه شهرها رفتند و پولهای کلان هم دادند و هم خود خوردند و البته برند هم شدند!
آخه بازیکن ساختن هم زمان میخواهد و هم زحمت دارد و هم دانش میخواهد و هم پول بادآورده ای برای عده ای خاص ندارد !!!
و بازهم هرجا نتوانستند در زمین نتیجه بگیرند با انواع ترفندهای کنار زمین مثل اعتراض بیخود یا فشار تماشاگرنما به حریف یا داور یا پرتاب بطری آب یا ورود غیرقانونی بچه خوبها به زمین برای جلوگیری از گل حریف و۰۰۰ اقدام به نتیجه گیری کردند و سپس در بیرون زمین با خریدن افراد مختلف در هر سطحی و انواع تبانی قهرمانی کسب کردند تا به بهانه این قهرمانی و چند عکس و مصاحبه و چند چاخان و چاکریم و مخلصیم باز هم پول بیشتری از سرمایه گذار تیغ بزنند و جیب خود را پر پولتر کنند !!!
البته بعضی از سرمایه داران عزیز یا مستقیم یا با کمک مدیرعامل یا بقیه دوستان سند سازیهای ناقابل به اسم ورزش هم انجام دادند و آن را به جای مالیات منظور کردند و عده ای هم علاوه بر آن کلکسیونی از جریمه برای طرفهای قرارداد خود مثل بازیکن و مربی و۰۰۰ بریدند و در پایان این مبالغ را به جیب خود واریز کردند!!
بازار زیر آبی رفتن و زیر آب زدن و تملق و چاپلوسی و باند و باندبازی و ۰۰۰ بین بازیکنان و مربیان با مدرک و بدون مدرک و ۰۰۰۰ رونق گرفت و هر روز از این خمره رنگرزی نقشی نو بیرون میاید!!
و آنچه رنگ باخت شایستگی و احترام و حرمت و سابقه و تجربه و مدرک و ۰۰۰ بود در بین همه اهالی فوتسال از تدارکات و بازیکن تا مربی و عوامل اجرایی و ۰۰۰ و متاسفانه بسیاری از اصحاب رسانه هم دانسته یا ندانسته با آن همراه شدند!!!
تنها چیزی که از پیشرفت و اصل خود باز ماند فوتسال بود و بس و عده ای تماشاگر سرخورده که خود نیز میدانند مدتهاست که از سوی پولدارها سر کار رفته اند!!!

دلسوز دوشنبه , ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

حق بااستاد صالح هستش باندبازی توهمه کمیته هامثل کرم وول میخوره کمیته داوران..مربیان.. مسابقات..انضباطی..نقل وانتقالات..طرف بادوچرخه میرفت سرکلاس الان باماکسیمامیان دنبالش طرف باشلوارکردی آمدش کرج الان با۲۰۶بذاربقیه رونگم به شورای شهری هابر نخوره آقای صالح صداقت آدمها رافقط خدامیبینه نه خلق

علیرضا دوشنبه , ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

استاد صالح با همه ارادتی که به شما داریم اما شان شما باید حفظ بشه و فوتسال نوین سال ۹۸ کاملا الان فرق کرده و به نظرم تیم ملی مربی خارجی اشنا به تاکتیکهای روز دنیا رو میخواد.
شما با هیچ تیمی مقامی در این سالها نداشتین و خب توقعات مردم از تیم ملی بالاست .پس بهتره عرصه رو برای انها که به روز ترند خالی بگذارید.

نام ... دوشنبه , ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷

آقای صالح شما انسان محترمی هستید ولی صلاحیت علمی و حتی عملی هدایت تیم ملی بزرگی همچون ایران را ندارید.
در ایران حسین شمس. علی رعدی و علی صانعی صلاحیت دارند